Palstalegenda
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ukraina, Eveliina Määttänen
Venäläiset ovat juuri sellaisia, etteivät kestä kritiikkiä. Luin nimittäin aivan vasta sellaisen kirjan kuin Äiti-Venäjän aapinen. Siinä kerrottiin mm. tuosta venäläisten erittäin huonosta kritiikinsietokyvystä.Miten joillakin ihmisillä voi olla niin, etteivät ne kestä kritiikkiä?
Itse en varsinaisesti ole venäläisten huonoa kritiikinsietokykyä kohdannut, koska ei ole tullut heitä juuri ylipäänsä kohdattua. Viime loka-marraskuussa olin Espanjassa pari viikkoa, siellä kävin koko reissun aikana yhtenä iltana baarissa. Vähän yli tunnin olin baarissa koko reissun aikana. Siellä baarissa ei ollut kuin me pari suomalaista ja sitten kolme venäläistä, kaksi miestä ja toisen miehen nainen. Juteltiin siinä monenlaista. Politiikastakin. Tuli puheeksi, että molemmat meistä pelaavat tennistä ja Espanjassahan on tenniskenttiä siellä sun täällä. Siinä pikkupäissään sovittiin, että pelataanpa joku päivä tennismatsi. No, pian tuli puheeksi, että se, kenen kanssa matsista sovittiin, on ollut Jevgeni Kafelnikovin harjoitusvastustaja. Kafelnikov voitti urallaan yhden olympiakullan ja pari Grand Slamia ja hävisi yhden Grand Slam -finaalin Andre Agassille. Päätin siinä sitten naureskellen, että jospa ei sitten kuitenkaan pelatakaan, se matsi olisi sangen yksipuolista. Olli Rahnasto vastaan Uuno Turhapuro -meininkiä se olisi ollut.
Kai tässä voisi ihmetellä, että miten sitä niin kovin usein sattuukin kohtaamaan niin monenlaisia tyyppejä.