Ihmettelyketju

  • 6 348 882
  • 38 754

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten jotkut ihmiset voivat hermostua liikenteessä? Tai siis ihmetyttää miten moni hermostuu. Mä en ymmärrä.

Ja vasta olin yhden tyypin kyydissä, joka vittuuntui kun takana tuleva ajoi sen mielestä liian lähellä. Takapeilistä sitä vähän väliä vilkuili ja jotain ääneen valitteli.
Kun ajat autoa, olet hiukan niin kuin vastuussa omasta ja kyydissä olijan turvallisuudesta, ehkä muutaman muunkin, joka on parinkymmenen metrin säteellä. Ja sen lisäksi ne vitun ajovalot paistavat kuskin silmiin taustapeilistä, kun se mulkku siellä takana hiippailee ruotsalaistuntumalle. Tällaisia asioita ei matkustajana tartte miettiä. Se on aivan vitun stressaavaa, oikeasti. Varsinkin näillä keleillä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Miten jotkut ihmiset voivat hermostua liikenteessä? Tai siis ihmetyttää miten moni hermostuu. Mä en ymmärrä.

Ja vasta olin yhden tyypin kyydissä, joka vittuuntui kun takana tuleva ajoi sen mielestä liian lähellä. Takapeilistä sitä vähän väliä vilkuili ja jotain ääneen valitteli.

Itse koin lyhyen ajourani ensimmäisen totaalisen hiiltymisen eilen. Tai siis itse en hiiltynyt enkä hiilly, vaan lähinnä vittuunnun omaan kyvyttömyyteen. Tulin risteykseen, jossa minulle oli kolmio ja viereselle kaistalle punainen. Eli valo oli siinä liikenteenjakajalla. No, ajattelin sitten äidiltä, joka oli kyydissä varmistaa, ettei valo koske minua tällä kaistalla. No, hän sitten sanoi että koskee, ja päätin sitten pysähtyä, vaikka minusta se ei koskenut, niin kuin ei koskenutkaan.

No, vähemmän yllättäen takana tulevalla paloi hihat ennen kuin olin edes kokonaan pysähtynyt. Tai ainakin näin uskoisin, kun äänitorvestaan alkoi soida Iron Maidenin Trooper, tai vastaava. Mähän sitten menin ihan paniikkiin, ja itselleni oudon auton kanssa onnistuin sohlaamaan ikuisuudelta tuntuneen ajan liikkeellelähdön kanssa. Todellisuudessa aikaa kului varmaan 15 sekuntia, mutta se tuntui viideltä minuutilta. Yleensä ei kyllä ihan noin kovalla prosentilla auto sammuile.

Ja minun syyhän tuo oli, ja ihan oikein suututtu takana olleelta. Littipeukkua tarjosin.

E: Ja tuo turvavälittömyys on ihan perseestä. Vaikka pari kilsaa ajaisi ylinopeutta, niin silti joidenkin spedejen on pakko roikkua alle viiden metrin päässä maantiellä. Käytännössä tuo on ihan laitonta touhua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun ajat autoa, olet hiukan niin kuin vastuussa omasta ja kyydissä olijan turvallisuudesta, ehkä muutaman muunkin, joka on parinkymmenen metrin säteellä. Ja sen lisäksi ne vitun ajovalot paistavat kuskin silmiin taustapeilistä, kun se mulkku siellä takana hiippailee ruotsalaistuntumalle. Tällaisia asioita ei matkustajana tartte miettiä. Se on aivan vitun stressaavaa, oikeasti. Varsinkin näillä keleillä.
En mä anna sen takana tulevan paljoakaan vaikuttaa omaan ajooni, tai en ainakaan ärsyynny siitä tippaakaan. Takanahan se on. Jos joskus on pakko tehdä äkkijarrutus niin sitten teen. Edessä ajavaan pidän varmaan hieman keskimääräistä pitemmän välin.

Sitä mä kanssa ihmettelin kun yksi vähän nuorempi tyyppi sanoi, että moni lähtee liikennevaloista kilpaa. Varmaan enemmän tarkoitti nuoria ja ilta-aikaa, mutta jotenkin luulisi että todella harvalle tulisi tuollainen edes mieleen. Ei mulla ainakaan tehnyt mieli kaahailla edes silloin kun kortin sain, enkä tiennyt että kukaan tuollaista Suomessa harrastaa. Kymmenen vuotta myöhemmin sitten ensimmäistä kertaa kuulin. Vai tulikohan toi juttu niistä Hurjapäät-elokuvista. En tiedä...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En mä anna sen takana tulevan paljoakaan vaikuttaa omaan ajooni, tai en ainakaan ärsyynny siitä tippaakaan.
En mäkään anna sen ajooni vaikuttaa. Korkeintaan saatan vittuimaisuuttani hidastaa hiukan. Mutta älämölö kyllä kasvaa, jos mulla on joku kyydissä. Yksin ei viitti mesota. Menee hyvät älämölöt hukkaan.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minäpä ihmettelen taas Radio suomipopin ja sen aamun suosiota omassakin lähipiirissä. Ihan muuten mukavat ja suht älykkäät ihmiset jaksaa kuunnella sitä kuraa ja sitten jaellaan fecebookeissa yms. jotain perkeleen Ilkan tekemiä hassuja lauluja. Ne ei ole hauskoja. Turos hevi gee oli hauska sillon ku olin 12, sen jälkeen sekään ei niin paljoa jaksanu naurattaa. Mutta siitä päästiin eroon. Nyt pitäisi päästä seuraavasta paskasta eroon. Mahtavaa istua autossa takapenkillä ku etupenkillä aivottomat työkaverit hohottaa jotain Annin ja Jaajon ala-asteen välitunnilta tuttuja vitsejä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heräsin just "päiväunilta" ja huomasin Jokerien illan KHL-matsin menneen osaltani ohi. Linkittämästäni jutusta selvisi, että Jokerit otti takkiin, mutta vaikka miten yritän juttua lukea, en löydä siitä ottelun päätösnumeroita. Eikö näissä ainakin joskus viimeistään ingressistä ole selvinnyt ottelun tulos? Siis ihan tyyliin "Severstal otti pisteet Jokereilta numeroin x-x". Ehkä mä menen takaisin nukkumaan.

Tiukasti puolustanut Severstal vei pisteet Jokereilta
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minäpä ihmettelen taas Radio suomipopin ja sen aamun suosiota omassakin lähipiirissä. Ihan muuten mukavat ja suht älykkäät ihmiset jaksaa kuunnella sitä kuraa ja sitten jaellaan fecebookeissa yms. jotain perkeleen Ilkan tekemiä hassuja lauluja. Ne ei ole hauskoja. Turos hevi gee oli hauska sillon ku olin 12, sen jälkeen sekään ei niin paljoa jaksanu naurattaa. Mutta siitä päästiin eroon. Nyt pitäisi päästä seuraavasta paskasta eroon. Mahtavaa istua autossa takapenkillä ku etupenkillä aivottomat työkaverit hohottaa jotain Annin ja Jaajon ala-asteen välitunnilta tuttuja vitsejä.

Toistettu tuo Aamulypsy. Itse olen vannoutunut Heikelä Korporaation kuuntelija, eli Suomipopin "seinän takasta" tulee kuunneltua. Miten voikaan saman konsernin aamushow't olla noin eri maailmoista? Ja noista kahdesta Aamulypsy on se kansan "suosikki". Okei, varmaan se musiikki sitten ratkaisee lopulta, Suomipopilta kun tulee sitä "kansan" suosimaa Cheekiä ja Vadelmavenettä. Sen muutaman kerran mitä olen Aamulypsyä kuunnellut, niin sattumaa tai ei, aina tulee niitä vessatarinoita. Ja niillekö sitten pitäisi nauraa kippurassa? Nauratti ehkä siinä 10-12v, mutta ei enää yläasteella, saati nyt "aikuisena". Vessatarinoiden lisäksi Anni nauraa räkättää jokaiselle Jaajon jutulle, mikäli nyt ei ole tätimäisesti torumassa tätä "hyi jaajo eikää". Perälä taas vaikuttaa melko yksinkertaiselta kaverilta, eikä edes mitenkään hauskalla tavalla. Jonkun klipin jossain kuuntelin missä Perälä ei tiennyt Topi Sorsakosken olevan kuollut ja tänään Elintarvike-ketjusta luin että Perälä oli ihmetellyt miten muka Lidl liittyy SOK:n hinnan alenemisiin, koska Lidlihän on ollut jo 12v Suomessa. En ihmettele yhtään että kaveri on onnistunut kusemaan omat raha-asiansa. Jaajo taas on hieno mies, mutta ei yksin pelasta Aamulypsyä, vaikka onkin tämän ohjelman "kasvot".

Rockin Korporaatiossa taas käsitellään ainakin itselle hyvinkin mielenkiintoisia asioita, kuten taloutta ja sijoittamista. Erityisesti nauroin tässä ennen joulua ilmestyneelle Korporaation karaoke-esitykselle se on busines time" (linkki youtube). Heidän huumorinsa on paljon kypsempää kuin naapurikanavalla mielenkiintoisine vieraineen ja Jussi Heikelän provoiluineen. Onhan tuokin show tullut vuosien varrella tasossa alaspäin ja etenkin Heikelä tuntuu olevan aika heikosti motivoitunut ja paljon poissa. Pokeri-välivuosi on varmaan ollut mielessä mutta jäänyt kuitenkin tekemättä.

Silti, Korporaatio on valovuoden Aamulypsyä edellä ja ihmettelen tämän ohjelman suurta suosiota etenkin aikuisten keskuudessa.
 

Le Dang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Heräsin just "päiväunilta" ja huomasin Jokerien illan KHL-matsin menneen osaltani ohi. Linkittämästäni jutusta selvisi, että Jokerit otti takkiin, mutta vaikka miten yritän juttua lukea, en löydä siitä ottelun päätösnumeroita. Eikö näissä ainakin joskus viimeistään ingressistä ole selvinnyt ottelun tulos? Siis ihan tyyliin "Severstal otti pisteet Jokereilta numeroin x-x". Ehkä mä menen takaisin nukkumaan.

Tiukasti puolustanut Severstal vei pisteet Jokereilta

Tuossahan se lukee kuvan yläpuolella ensimmäisenä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossahan se lukee kuvan yläpuolella ensimmäisenä.

Näköjään nyt lukee. Voin aikamoisella varmuudella sanoa, että ei lukenut silloin kun asiaa ihmettelin. En kuitenkaan ottanut kuvakaappausta, joten varmaksi en voi sanoa, eikä tämä toki mikään niin vakava elämän ja kuoleman kysymys olekaan. Hyvä kuitenkin, että nyt tulos on heti näkyvissä. Olisiko juttua julkaistessa käynyt pieni kämmi ja numerot on lisätty jälkikäteen, mene ja tiedä.

*e*

Jatkoihmettelynä vielä sellainen, että paikallinen Palloseura on häröilyllään saanut aikaiseksi sen, että kolmisenkymmentä vuotta seuraa kannattanut sivuunkirjoittanut seuraa Tepsin pelin sijasta mieluummin Jokerien KHL-peliä. Mitä vittua TPS? Tarkistin toki Liigankin tulokset, tukkaanhan siellä Raumalla tuli, kuten odottaa sopikin. TPS näkyy olevan Spårtin kanssa tasapisteissä Liigan hännillä. Toivon todella, että vaasalaiset jättävät Tepsin peränpitäjäksi tuskailemaan ja aikamoisella varmuudella näin myös tapahtuu. Harmi kun ei Liigasta voi pudota, Mestisreissu tekisi sekoilevalle Palloseuralle todella hyvää.

Varmaan on kannattajassakin vikaa, kun ei jaksa joukkueen taaperrus kiinnostaa, vaan katson mieluummin lähtökohtaisesti hyvää jääkiekkoa, jopa takavuosien verivihollisen pelaamaa sellaista. Haluan puolustaa itseäni sen verran, että mustavalkoisten takana on tullut vuosien aikana seisottua niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina, eikä tämäkään taaperrus saa mua vaihtamaan suosikkijoukkuettani. Katsotaan sitten joskus uudestaan, jos mustatakit lopettavat maksavan katsojan aliarvioimisen.
 
Viimeksi muokattu:

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Ja minun syyhän tuo oli, ja ihan oikein suututtu takana olleelta. Littipeukkua tarjosin.
Sinun(ja äitin) syysi juu, muttei nyt välttämättä oikein suututtu. Siis tottahan turhasta pysähtelystä ja häröilystä pitää herättää, mutta eihän siitä mitn konserttia tarvi tehdä. Torven käyttö liikenteessä on monesti sillain hölmöä, että sillä osoitetaan vitutusta jos _omasta mielestä_ joku toinen teke jotain väärää. Tai siis ne soittelijathan toki on keskimääräistä parempia kuskeja. Kyllä mä ainakin ennemmin käytän sitä varoituksena, esim suojatielle jalankulkijan vuoksi pysähtyneenä kun tajuaa että takaa tulee joku sokko ohi. Todennäköisesti siinä vaan se jalankulkija luulee että mä kiritän sitä.
En mä anna sen takana tulevan paljoakaan vaikuttaa omaan ajooni, tai en ainakaan ärsyynny siitä tippaakaan. Takanahan se on. Jos joskus on pakko tehdä äkkijarrutus niin sitten teen. Edessä ajavaan pidän varmaan hieman keskimääräistä pitemmän välin.
Mutta kyllähän se vituttaa, kun sen äkkijarrutuksen tekee ja toinen ajaa perseeseen. Ei se syyttömyys lohduta, kun rankaa vihloo kuukausikaupalla. Ja vituttaa se kyllä ilman kolariakin.

---

Eikös tosta liikenneraivosta oo ihan jotain tutkimuksiakin tehty? Siis ihmiset vaan kiihtyy herkemmin ratissa. Jotenkin se liittyi siihen, että vaikka siellä toimitaan henkilöinä ja teot myös otetaan henkilökohtaisesti, niin kunnon vuorovaikutusta ei ole. Esim ilmeet ja eleet jää näkemättä. Vaikka joku "törttöilijä" olisi kuinka pahoillaan, niin ei sitä tiedä.
 

Valumato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kokkolan Hermes, KalPa
Näyttäisi Kärpillä ja Bluesilla olevan 12.3. molemmilla 2 ottelua samaan aikaan, mitenköhän järjestelyt onnistuvat tässä? Puolet joukkueista Blues - Kärpät matsiin ja toiset puolet toisiin otteluihin?
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Jonkun klipin jossain kuuntelin missä Perälä ei tiennyt Topi Sorsakosken olevan kuollut ja tänään Elintarvike-ketjusta luin että Perälä oli ihmetellyt miten muka Lidl liittyy SOK:n hinnan alenemisiin, koska Lidlihän on ollut jo 12v Suomessa. -- Jaajo taas on hieno mies, mutta ei yksin pelasta Aamulypsyä, vaikka onkin tämän ohjelman "kasvot".
Minun mielestäni tuo "Perälä, tuo Suomimusiikin kaikkitietävä" -pätkä on yksi hauskimmista koskaan kuulemistani radiosketseistä. Ja nimenomaan sketsihän tuo on, sillä omasta mielestäni Perälän Suomimusiikkitietämys on aika hyvällä tasolla. Sen verran osuvia lainauksia suomalaisista ikivihreistä tulee sinne sun tänne miltei joka lähetyksessä. Tuo Lidl-hommakin taitaa olla huumoria. Varma en ole, koska eilen en lähetystä kuunnellut. Perälän huumori ei taida vain upota ihan kaikkiin. Täytyy olla jonkin verran vinksahtanut, että uppoaa.

Jaajo on sitten taas minun mielestäni vähän liikaa alapäähuumorimiehiä. Hyvin harvoin tulee mitään hauskoja juttuja häneltä, lähinnä vaivaannuttavaa pieruhuumoria se on. Toki Peräläkin tuohon välillä mukaan lähtee, mutta meikäläinen kuuntelee Aamulypsyä pelkästään Juha Perälän takia.

Korporaatiota yritin joskus kuunnella. Ei ollut minun juttuni. Toki heidän Aamulypsy-parodiansa olivat hauskoja. Tässäpä linkit niihin, jos joku haluaa tutustua: Aamuruisku juhlii ja Aamuruiskun uudet kujeet. Etenkin Anni-imitaatiot ovat erittäin onnistuneita.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin. Toista kertaa ikinä kuuntelen radion aamushowta ja täyttä paskaa. Äsken soi Jenni Vartiainen (!), sitä ennen Egotrippi ja PMMP (!). Nyt soi Savage Garden. Ja väliin Suomen ehkäpä noloin jätkä Enbuske höpöttää jotain hölmöä jonkun naisen kanssa. Siis miten ihmeessä näillä ohjelmilla voi olla yhtäkään mieskuuntelijaa?

No nyt sitten alkoi Kaija Koo, kuin tilauksesta.
 

motamoro

Jäsen
Ihmettelen, että eivätkö nämä Aamulypsyn dissaajat ole ikinä osuneet NRJ:n taajuudelle arkiaamuisin. Joskus työmatkalla tulee kanavasurffattua ja noiden aamushown, "Kultakerhon", kuunteleminen aiheuttaa lähinnä tyhjän katseen eteenpäin ja vetää täysin sanattomaksi. En tiedä kuvittelevatko Tuija ja Laura olevansa hauskoja edes omastakaan mielestään. Toisaalta en tiedä yhtään oikeasti hauskaa (omasta mielestäni) naiskoomikkoakaan, jättäisivät viihteen miesten tehtäväksi. Radiosta esimerkkinä, kuka voi väittää että Aamulypsyssä Anni tai Korporaatiossa aiemmin Jenni toivat sinne jotain lisäarvoa? No joo, taitaa tuon NRJ:n ohjelman kohderyhmä olla 11-14 vuotiaat teinitytöt, mutta kuunteleeko tuohon ryhmään kuuluvat ihmiset tuolloin radiota?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
No joo, taitaa tuon NRJ:n ohjelman kohderyhmä olla 11-14 vuotiaat teinitytöt, mutta kuunteleeko tuohon ryhmään kuuluvat ihmiset tuolloin radiota?

Tyttäreni ( 14 v.) kuuntelee autossa, kun vien hänet kouluun ja valitettavasti joudun kuuntelemaan silloin itsekin. Kahtena aamuna järjetöntä kikatusta ja ehkä pohjat vetivät eilen, kun lukivat uutisia ja lukijan kertoessa uusista surkeista työttömyysluvuista kikattivat neidot taustalla. Tänään en tiedä mitä pyytelivät hartaasti anteeksi, kun en kuullut ohjelman alkua, mutta aivan karmeaa kuraa isolla K:lla. Muutenkin nämä nuorisokanavat ovat perseestä musaa myöten ja jätettyäni työtön koululle luukutan aina täysillä kunnon musaa duunimatkan päästäkseni eroon pahasta jälkimausta.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihmettelen välillä suomalaista negatiivisuutta kun joku myy jotain ja kaupankohdetta tullaan porukalla dissaamaan. Esim. Facebookissa pomppaa välillä jonkun asuntokaupan mainos ja joku random-kohde, usein ns. tavallista parempi iso omakotitalo, kattohuoneisto, ulkomaan loma-asunto tms. Kommenttikenttä 99% täynnä profiilivilkaisuilla "keravajengin" kiukuttelua:
- ei saunaa/vääränlainen sauna/liian iso sauna/liian hieno sauna, samat myös pihalle ja autotallille. Ja auta armias jos autotallista pilkottaa urheiluauto.
- kallis/liikaa hintaa tuolle alueelle/kuka tuosta maksaa/vitun rikkaat
- "ei tuosta saa mitenkään ilmoitettua huonemäärää"
- huono tunnelma/valo/energiafiilis
- paskat kalusteet
- "miljoonan kämppä ja vittu IKEA:n hedelmäkulho"
- jne. jne.

Sama juttu autoissa ja autokaupoissa. Ekat kommentit tyyliin mittariruuvattu, kolaripeli, sävyeroa ovissa tai huonot vanteet. Huippuna "varmat" epäilyt siitä, että kyseessä 5v sitten paikallisella jobbarilla ollut kolaripommi, josta sitten selviääkin jokusen kommenttia myöhemmin, että "eiku eipä ookkaan, se oli eri värinen ja farmari".
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihmettelen välillä suomalaista negatiivisuutta kun joku myy jotain ja kaupankohdetta tullaan porukalla dissaamaan.
Martti "Huuhaa" Innanen sen jo sanoi.
Suomen kansan perusvikoja on piehtaroiminen ikävissä asioissa, mikä johtuu siitä, että suomalainen on ihmisen ja ryssän risteytys
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tyttäreni ( 14 v.) kuuntelee autossa, kun vien hänet kouluun ja valitettavasti joudun kuuntelemaan silloin itsekin. Kahtena aamuna järjetöntä kikatusta ja ehkä pohjat vetivät eilen, kun lukivat uutisia ja lukijan kertoessa uusista surkeista työttömyysluvuista kikattivat neidot taustalla. Tänään en tiedä mitä pyytelivät hartaasti anteeksi, kun en kuullut ohjelman alkua, mutta aivan karmeaa kuraa isolla K:lla. Muutenkin nämä nuorisokanavat ovat perseestä musaa myöten ja jätettyäni työtön koululle luukutan aina täysillä kunnon musaa duunimatkan päästäkseni eroon pahasta jälkimausta.

En halua loukata, mutta. Ihmettelen sitä, että jollain joku muu kuin kuljettaja ja/tai auton omistaja päättää mitä autossa kuunnellaan. Meillä ajaessani autoa päätän myös kanavan mitä kuunnellaan. Jos en aja, vaan istun autossa, päätän myös silloin. Yleensä kuulolla on Rock ja joskus jos on menossa lätkämatsia katsomaan, niin silloin kuuntelen Cityä. Sieltä tulee ottelun selostukseen liittyvä ennakkotunti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meillä ajaessani autoa päätän myös kanavan mitä kuunnellaan. Jos en aja, vaan istun autossa, päätän myös silloin.

Minäkään en halua loukata, mutta mielestäni toimintamallisi on varsin lapsellinen. "Mun auto, mä päätän, pulinat pois!". Miksi mielestäsi perheen lapsilla ei olisi oikeutta sanoa sanaansa radioasemasta? Koska auto on sinun? Ymmärrän kyllä, että iskä ei tahdo kuunnella NRJ:n teiniskeidaa, mutta aivan samalla lailla ymmärrän, että kakaroita ei kiinnosta kuunnella Yle Puheen höpöttelyjä.
 

motamoro

Jäsen
Minäkään en halua loukata, mutta mielestäni toimintamallisi on varsin lapsellinen. "Mun auto, mä päätän, pulinat pois!". Miksi mielestäsi perheen lapsilla ei olisi oikeutta sanoa sanaansa radioasemasta? Koska auto on sinun? Ymmärrän kyllä, että iskä ei tahdo kuunnella NRJ:n teiniskeidaa, mutta aivan samalla lailla ymmärrän, että kakaroita ei kiinnosta kuunnella Yle Puheen höpöttelyjä.

Mulla nyt ei ole lapsia, mutta autossani on aina tapana että kuljettaja päättää musiikin/radiokanavan, vaikka olisinkin kyytiläisenä. Perustuen sellaiseen uskomukseen, että kun kuljettaja saa kuunnella mielimusaansa niin ajaminen on turvallisempaa, koska väärä möly ei aiheuta vitutusta ja ärsytystä ja täten keskittyminen herpaannu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...Perustuen sellaiseen uskomukseen, että kun kuljettaja saa kuunnella mielimusaansa...

Allekirjoitan sen, että kuljettaja päättää rasioaseman/kuunneltavan musiikin. Mutta jos auton omistaja on takapenkillä ja tahtoo päättää asian, koska auto on hänen, niin se menee mielestäni jo naurettavaksi. Jokainen toki tyylillään, ei siinä.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minäkään en halua loukata, mutta mielestäni toimintamallisi on varsin lapsellinen. "Mun auto, mä päätän, pulinat pois!". Miksi mielestäsi perheen lapsilla ei olisi oikeutta sanoa sanaansa radioasemasta? Koska auto on sinun? Ymmärrän kyllä, että iskä ei tahdo kuunnella NRJ:n teiniskeidaa, mutta aivan samalla lailla ymmärrän, että kakaroita ei kiinnosta kuunnella Yle Puheen höpöttelyjä.

Niin onhan se toki näinkin. Lapsia ei välttämättä kiinnosta kuulla samoja juttuja mikä aikuisia kiinnostaa. Toki lapset meilläkin saavat vaikuttaa siihen, mitä kuunnellaan. Lopullisen päätöksen teen kuitenkin minä. Minun käsissäni se ratti on, jonka nappuloista ohjelma valitaan. Kyllä sieltä joskus valitaan myös lapsia miellyttävää kuunneltavaa (Fröbelin palikat on ihan mukavaa kuunneltavaa). Jos kuitenkin koen kaiuttimista kuuluvan ohjelman ala-arvoiseksi, kuten esim. NRJ:n sekä Suomipopin aamuohjelmat tai Yön ja Mamban musisointi, niin vaihdan kanavaa tai laitan cd:n pyörimään. Niin kauan kuin muksut ovat ala-ikäisiä, vastaan heidänkin osaltaan siitä, mikä on sopivaa kuunneltavaa heille. Ei se Rockin aamuohjelma Korporaatiokaan aina ole sopivaa lasten korville, silloin vaihdan myös kyseisen kanavan pois. Sitten kuunnellaan vaikka merisäätä. Se ei kai voi olla kellekään haitallista ja sen lomassa voi välillä kuulua vaikka urheiluselostuksia.

@motamoro n pointti on kyllä myös aika hyvä. Jos radiosta alkaa kuulumaan vaikka Yön Joutsenlaulu, niin eihän sitä tiedä kuinka epätoivoisiin ratkaisuihin sitä kuljettaja ryhtyy. Mieluummin sitä kannattaa vaihtaa suosiolla kanavaa, kuin ajaa seuraavan rekan alle.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
En halua loukata, mutta. Ihmettelen sitä, että jollain joku muu kuin kuljettaja ja/tai auton omistaja päättää mitä autossa kuunnellaan. Meillä ajaessani autoa päätän myös kanavan mitä kuunnellaan. Jos en aja, vaan istun autossa, päätän myös silloin. Yleensä kuulolla on Rock ja joskus jos on menossa lätkämatsia katsomaan, niin silloin kuuntelen Cityä. Sieltä tulee ottelun selostukseen liittyvä ennakkotunti.
Siis yleensä ei päätä, mutta tämän n. 15 minuuttia kouluun saa kuunnella kanavaansa, jotta menee hyvällä fiilingillä kouluun. Sitten vaihtuu kanava ja pidemmillä matkoilla soi mun kanavat. TV:n kaukosäädin on muuten sen hallussa, joka on talon isäntä ja tästä ei tule kotona ikinä kränää. Tai no joskus vähän.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tuohon autoradiokanavan valintaan, itse olen käyttänyt mittarina sitä että se, joka maksaa bensat, valitsee kanavan. Itseä vitutti joskus 18-kesäisenä aivan helvetisti kun jotain kavereita tai jopa puolituttuja meni kuskaamaan ilmaseksi, haetaan ovelta ja joudun odottamaan 5min pihassa että kyytiläinen kävelee ulos ja lopulta vielä tarjoan kyydit eli en veloita mitään, niin tämä kyytiläinen alkaa valittamaan musiikista. Kyllä, olen mulkku ja olen sanonut joskus että kanava kyllä vaihtuu jos maksat tästä autoilusta syntyvät kulut, eli 40snt/km. Kummasti on oppositio hiljentynyt tässä vaiheessa. Samoin jos joku kaverini kuskaa minua baariin minun autollani ja vielä mahdollisesti tästä tälle maksan "palkkaa", niin kyllä minä päätän radiokanavan vaikka olenkin takapenkillä.

Ihmettelen välillä suomalaista negatiivisuutta kun joku myy jotain ja kaupankohdetta tullaan porukalla dissaamaan.

Oma suosikkini on "Rahalla ei saa näköjään tyylitajua :)". Itselläni on adblock koneella joten aika harvoin näen näitä Etuoven tai Nettiauton mainoksia, mutta samaan olen kiinnittänyt huomion kun esim koulun koneella olen facebookissa ollut. Ihmettelen myös tätä. Oli kaupan sitten mikä tahansa tuliterä Ferrari tai kartano omalla uima-altaalla, niin sinne tulee joku kommentoimaan "en varmana vaihtas omaa Avensistani tai rivarikolmiotani tuohon vaikka olis varaa!!". Villi veikkaus että ne jotka noihin vaivautuvat kommentoimaan ovat oikeasti juuri niitä kateellisia. Jos oikeasti olisit sitä mieltä ettet vaihtaisi nykyistä autoasi tai asuntoasi niin luultavammin olet vain hiljaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Oli kaupan sitten mikä tahansa tuliterä Ferrari tai kartano omalla uima-altaalla, niin sinne tulee joku kommentoimaan "en varmana vaihtas omaa Avensistani tai rivarikolmiotani tuohon vaikka olis varaa!!". Villi veikkaus että ne jotka noihin vaivautuvat kommentoimaan ovat oikeasti juuri niitä kateellisia. Jos oikeasti olisit sitä mieltä ettet vaihtaisi nykyistä autoasi tai asuntoasi niin luultavammin olet vain hiljaa.
+ se et samat fraasit aina noissa deittiauton ilmoituksissa.. "jatke, parhaat ranskalaiset saa grilliltä, vittu mikä pakkelikasa"..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös