Minäpä ihmettelen taas Radio suomipopin ja sen aamun suosiota omassakin lähipiirissä. Ihan muuten mukavat ja suht älykkäät ihmiset jaksaa kuunnella sitä kuraa ja sitten jaellaan fecebookeissa yms. jotain perkeleen Ilkan tekemiä hassuja lauluja. Ne ei ole hauskoja. Turos hevi gee oli hauska sillon ku olin 12, sen jälkeen sekään ei niin paljoa jaksanu naurattaa. Mutta siitä päästiin eroon. Nyt pitäisi päästä seuraavasta paskasta eroon. Mahtavaa istua autossa takapenkillä ku etupenkillä aivottomat työkaverit hohottaa jotain Annin ja Jaajon ala-asteen välitunnilta tuttuja vitsejä.
Toistettu tuo Aamulypsy. Itse olen vannoutunut Heikelä Korporaation kuuntelija, eli Suomipopin "seinän takasta" tulee kuunneltua. Miten voikaan saman konsernin aamushow't olla noin eri maailmoista? Ja noista kahdesta Aamulypsy on se kansan "suosikki". Okei, varmaan se musiikki sitten ratkaisee lopulta, Suomipopilta kun tulee sitä "kansan" suosimaa Cheekiä ja Vadelmavenettä. Sen muutaman kerran mitä olen Aamulypsyä kuunnellut, niin sattumaa tai ei, aina tulee niitä vessatarinoita. Ja niillekö sitten pitäisi nauraa kippurassa? Nauratti ehkä siinä 10-12v, mutta ei enää yläasteella, saati nyt "aikuisena". Vessatarinoiden lisäksi Anni nauraa räkättää jokaiselle Jaajon jutulle, mikäli nyt ei ole tätimäisesti torumassa tätä "hyi jaajo eikää". Perälä taas vaikuttaa melko yksinkertaiselta kaverilta, eikä edes mitenkään hauskalla tavalla. Jonkun klipin jossain kuuntelin missä Perälä ei tiennyt Topi Sorsakosken olevan kuollut ja tänään Elintarvike-ketjusta luin että Perälä oli ihmetellyt miten muka Lidl liittyy SOK:n hinnan alenemisiin, koska Lidlihän on ollut jo 12v Suomessa. En ihmettele yhtään että kaveri on onnistunut kusemaan omat raha-asiansa. Jaajo taas on hieno mies, mutta ei yksin pelasta Aamulypsyä, vaikka onkin tämän ohjelman "kasvot".
Rockin Korporaatiossa taas käsitellään ainakin itselle hyvinkin mielenkiintoisia asioita, kuten taloutta ja sijoittamista. Erityisesti nauroin tässä ennen joulua ilmestyneelle Korporaation karaoke-esitykselle se on busines time" (linkki youtube). Heidän huumorinsa on paljon kypsempää kuin naapurikanavalla mielenkiintoisine vieraineen ja Jussi Heikelän provoiluineen. Onhan tuokin show tullut vuosien varrella tasossa alaspäin ja etenkin Heikelä tuntuu olevan aika heikosti motivoitunut ja paljon poissa. Pokeri-välivuosi on varmaan ollut mielessä mutta jäänyt kuitenkin tekemättä.
Silti, Korporaatio on valovuoden Aamulypsyä edellä ja ihmettelen tämän ohjelman suurta suosiota etenkin aikuisten keskuudessa.