Nonni, exä pisti ryyppyputken päälle. Johan sillä alkokin olla elämä liian hyvässä reilassa. Eilen illalla tätä ounastelinkin, ku sen lapset soittaa mulle, et "Äiti lähti käymää kaverin luona. Tuu tänne, meitä pelottaa!". Ei onnistut lähtö sinne ja lopulta äiti kai menikin himaan. Siinä vaiheessa pistin puhelimen kiinni, et en tiedä onko yöllä tapahtunu mitään. Tänään sitten ollu baarissa ehkä aamusta asti. Ainakin 15.00 oli aivan kännissä. Lapset yksin himassa, joten soitto lastensuojelun päivystykseen, jossa rouva vaati mua menemään paikalle tai saatan joutua rikosoikeudelliseenvastuuseen heitteillejätöstä. Sanoin, että "enhän mä herranjestas voi loppuelämääni juosta exän lapsia hoitamassa, kun äiti lankee dokaamaan. Tehkää nyt jotain! Käykää hakemassa lapset ja laittakaa nainen kuriin ja auttakaa sitä". Yrittivät selittää jotain, et lapset joutuvat huostaan ja et musta tehdään ilmotus, kun en menny paikalle. Nimenomaan!! Ottakaa ne huostaan et tää nainen heräis jo!!! Puhelu alko mennä niin syyllistäväksi, et pistin luurin kiinni. Pitäkää vittu tunkkinne saatanan LASTENSUOJELU! Vittu, jos mä joudun sen takia oikeuteen, et yritän auttaa exää ja sen lapsia, ni muutan Sudaniin. Ihmettelen sitä, että exän annetaan ryypätä rauhassa ja lapset istuvat paskathousussa yksin himassa, eikä yhteiskunta halua tehdä mitään, vaikka tässä tilanteessa sitä todellakin tarvittais.
Lastensuojelun mukaan mun on nähtävästi mentävä AINA hoitamaan exän lapsia, kun niiden äiti on baarissa. Hyvä Suomi! Hän siis saa jatkaa touhujaan ja mun on luovuttava omasta elämästäni täysin. Nyt sitten joudun vaihtamaan numeroa, että lapset ei muhun saa yhteyttä ja et joku toinen huomais lasten olevan yksin kotona ja tekis ilmotuksen. Vieras kun sen tekee, niin menevät paikalle. Mun pitäis mennä sinne, "koska olet lasten lähin aikuinen äidin jälkeen". Aivan sama. Olen perse verellä hoitanu tota perhettä, et nyt on muiden vuoro - meni syteen tai oikeuteen.