Ihmettelyketju

  • 6 345 659
  • 38 746
Ihmettelen ettei Teiden ritarit -ketjuun tule sen enempää viestejä luettuani sekalaisten kysymysten ketjusta viimeisiä viestejä koskien liikennemerkkejä.

Ei minään vittuiluna mutta millä eväillä se ajokortti tulikaan?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ihmettelen ihmisten arvostelukykyä, sekä heidän medialukutaitoaan. Miksi pitää ihan varta vasten - camphuumorikorttipelattiinjo - lukea paskamedian paskaa ja ilakoida löydöillään? Siitähän se leipä sille paskaa tuottavalle tulee, kun oikein klikkailet iloissasi ja sitten vielä jaat sitä iloista oloasi linkin kera muille täällä intterwebissä.

Miksi suurin osa netinkäyt... ihmisistä ovat niinkin vitun tyhmiä?
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Ihmettelen ihmisten arvostelukykyä, sekä heidän medialukutaitoaan. Miksi pitää ihan varta vasten - camphuumorikorttipelattiinjo - lukea paskamedian paskaa ja ilakoida löydöillään? Siitähän se leipä sille paskaa tuottavalle tulee, kun oikein klikkailet iloissasi ja sitten vielä jaat sitä iloista oloasi linkin kera muille täällä intterwebissä.

Miksi suurin osa netinkäyt... ihmisistä ovat niinkin vitun tyhmiä?

Ihmisiä kiinnostaa nuo jutut. Jos löytää mielestään hauskan jutun niin eikö olisi tekopyhää/älytöntä olla linkittämättä sitä sen takia, että se on lehden myynninedistämistä? Silloinhan ei tukisi omaa kiinnostuksen kohdettaan.

Miksi ihmiset ovat tyhmiä? Varmaan sen takia, että älykkyys ei ole kovin tärkeä kriteeri suvun jatkamisessa. Kuvittelisin, että tyhmät ihmiset tekevät keskimäärin enemmän lapsia kuin älykkäät.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Ihmettelen ettei Teiden ritarit -ketjuun tule sen enempää viestejä luettuani sekalaisten kysymysten ketjusta viimeisiä viestejä koskien liikennemerkkejä.

Ei minään vittuiluna mutta millä eväillä se ajokortti tulikaan?

Ihmettele vaan ja yritä ymmärtää, olen Liperistä. Ajokortti on ajettu 1994 jolloin kukaan ollut kiekkopysäköinnistä Pohjois-Karjalassa kuullutkaan. Oikeastaan vasta viimeisen reilun viiden vuoden aikana on tullut enemmän parkkeerattua muualle kuin pellonreunaan. Joo, pitäisihän nuo osata mutta sanoisin että kohtuullisen yksinkertainen asia on saatu varsin hankalaksi kirjavalla merkkikäytännöllä.

Ihmettelen miten uutta rakennuskantaa Tikkurilan keskusta on. Voisi jopa pitää viihtyisän näkyisenä.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi autokoulut ei ilmoita hintojaan kotisivuillaan kuten muut maksulliset opistot? Kartelli? Kait siitä moottoripyöräkortistakin saa sen vähintään 1000€ maksaa?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Sen verran mua edelleen kiinnostaa tämä juttu, että on aivan pakko vielä vaivata sinua hetken. En tiedä olenko vain niin tyhmä, että en löydä tuollaista "ilmoitusvelvollisuus näpistyksestä/varkaudesta" kohtaa mistään lakiteksteistä. Voitko linkittää sen mulle, kun mä en löydä?
Suoraan sanottuna minä en tiedä, lukeeko laissa suoraan tällaisista pienien rikosten ilmoitusvelvollisuudesta mitään. Tuon törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisen olen joskus kuullut ja ajattelin, että tälle pykälälle on olemassa joku lievempi versio. Mutta jos olet kerta etsinyt tuloksetta, niin tuskin siellä sellaista sitten on.

Yllättävä tieto, joskin hieman pohdittuani ymmärrän miksei moista ole lakiin kirjattu. Siitä sinulle propsit, että osasit tällaisen tarkistaa, joten hattu kourassa tässä joutuu itse nyt olemaan. Onhan tuo lainsäätäjältä täysin järkeenkäypä ratkaisu, jottei koko kansa ole ristiinrastiin ilmoittamassa pienistä rikoksista. Käsittääkseni poliisi voi tiettyjen kevyen luokan pikkurikosten kohdalla jättää esitutkintavaiheen kokonaan pois ja tyytyä "nuhtelemaan" eli lakitekstein ilmaistuna virkailija antaa suullisen huomautuksen rötöstelijälle. Tätä ei sitten kirjata mihinkään rekisteriin ylös.

Toisin sanoen, jos tässä nyt oikeaa ja väärää haetaan, niin olin väärässä sen suhteen, että ilmoittaminen olisi jonkinlainen lakiin kirjattu velvollisuus. Siis pienten rikosten kohdalla. Siltikin peräänkuulutan yhteisöllistä vastuutta ja maalaisjärkeä, kun tuolla ulkomaailmassa tulee vastaan kaikenlaista. Mutta tämä yksilön vastuukysymys me puitiinkin jo halki, joten sovitaan sulle 2-1 voitto jatkoerässä. :)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan tuo lainsäätäjältä täysin järkeenkäypä ratkaisu, jottei koko kansa ole ristiinrastiin ilmoittamassa pienistä rikoksista.
Vai olisiko syy (myös) se, että sittenhän pikkurikosten ilmoittamatta jättäminen olisi rangaistavaa. Esim kun joku ilmoittaisi poliisille punaisia päin kävelleestä, täytyisi hänen ilmoittaa myös se, kuka näki tapauksen muttei ilmoittanut siitä poliisille. Jos ei hän näitä ilmoittaisi, syyllistyisi hän myös itse rikokseen, kuten muuten myös kuka tahansa joka kuulisi tuon puhelun ja sen että noita silminnäkijärikollisia ei ilmoitettu. Tätä voisi jatkaa loputtomiin, tiätsä.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Villinä veikkauksena arvaan, että samaiset mummot ja muut muumiot ovat saaneet päähänsä, että keskipäiväksikin kutsutaan kello kahtatoista.

Keskiyöhän on kello 12 tai 24, sanoi pettter tai joku muu epämuumio muuta. Todellisuudessahan kello 12 on yhtä keskellä yötä kuin juhannus, eli keskikesän juhla on keskellä kesää.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miesten Kakkosessa (*tirsk*) Lohjan Pallo on hävinnyt kaksi viimeisintä peliään niukin lukemin 0-13 ja 0-12, molemmat vielä kotikentällään. Mitenhän tuollainen romahdus on edes mahdollinen? Kun kuitenkin kyseessä on useamman kauden Kakkosta pelannut jengi, eikä mikään yhtäkkiä liian korkealle noussut kaverihöntsäporukka.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miesten Kakkosessa (*tirsk*) Lohjan Pallo on hävinnyt kaksi viimeisintä peliään niukin lukemin 0-13 ja 0-12, molemmat vielä kotikentällään. Mitenhän tuollainen romahdus on edes mahdollinen?
Jos kentän laidalla on nähty mystinen mies Singaporesta tai jokin muu "vedonlyönti-expertti", niin eihän tuollaiset maaliluvut mitenkään ihmeellisiä ole.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos kentän laidalla on nähty mystinen mies Singaporesta tai jokin muu "vedonlyönti-expertti", niin eihän tuollaiset maaliluvut mitenkään ihmeellisiä ole.

Tämä kyllä kävi mielessä, mutta luulisi että sopupelit hoidetaan hitusen vähemmän läpinäkyvästi. No, jokin aika sitten Kolmosessa Reipas voitti vielä viime kaudella Kakkosta pelanneen TiPS:in 31-1. "Hei, tehkää tekin yks maali tai muuten joku voi luulla, että tää on sovittu juttu."
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Jaan ihmetykseni ministeri Arhinmäen kanssa, mutta mitäpä jos hän olisikin arvostellut islamia tai muslimien tapoja? Mikä helvetin meteli siitä olisi noussut? Ai niin joo, muistin vakiovastaajien vakiovastaukset. Eli on ok, että ministeri lausuu näin kristillisestä kirkosta, mutta ei muslimeista ja heidän tavoistaan. Selvä kuin pläkki.
Arhinmki kritisoi kirkkoa Pride-tapahtumassa - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Jaan ihmetykseni ministeri Arhinmäen kanssa, mutta mitäpä jos hän olisikin arvostellut islamia tai muslimien tapoja? Mikä helvetin meteli siitä olisi noussut? Ai niin joo, muistin vakiovastaajien vakiovastaukset. Eli on ok, että ministeri lausuu näin kristillisestä kirkosta, mutta ei muslimeista ja heidän tavoistaan. Selvä kuin pläkki.
Arhinmki kritisoi kirkkoa Pride-tapahtumassa - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa

Haet vähän kaukaa ihmetyksesi, hyvä nimimerkki Sinner. Eikö tähän voisi vastata, että hoidetaan ensin oma pesä kuntoon ja ruvetaan vasta sitten miettimään muita.

Arhinmäki olisi tölvinyt muslimeita, jos Suomen valtionuskonto olisi islam.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Haet vähän kaukaa ihmetyksesi, hyvä nimimerkki Sinner. Eikö tähän voisi vastata, että hoidetaan ensin oma pesä kuntoon ja ruvetaan vasta sitten miettimään muita.

Arhinmäki olisi tölvinyt muslimeita, jos Suomen valtionuskonto olisi islam.

Hyvä nimimerkki HJL, jos Suomen valtionuskonto olisi islam ja Paavo olisi sitä tölvinyt, olisi Paavo kivitetty Hakaniementorilla ja jätteet syötetty paikallisille puluille. Ei paskempi vaihtoehto itse asiassa.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun täällä asiasta puhutaan, niin kerronpa sitten itsekin tänne suuresti itselleni ihmettelyä aiheuttaneen tapahtuman!

pari sitten iltapäivällä töistä päästyäni menin tuonne lähikauppaan normaalisti ruokaostoksille. Siinä olikin sitten banaaneja erityisen tarkkaan mittailemassa joku hieman vanhempi, pullea, mustaihoinen mies, joka välillä banaanit mitattuaan kiikutti siihen vielä yhden banaanin lisää. Noh, sitten omat ostokseni kaupasta keräiltyäni saavuin kassalle, jossa kyseinen mies oli jonossa muutamaa asiakasta minua edellä. Siinäkin hän herätti huomioni oudolla käytöksellään! Hän onki sieltä kassalla olevan asiakkaan jaloista ison muovipussin, vaikka hyvin olisi voinut odottaa omaa vuoroaan kassalla, jolloin ei olisi edellä olevalle asiakkaalle aiheuttanut ylimääräistä häiriötä. Oman vuoron tullessa kohdalle hän asetti banaaninsa siihen hihnalle, mutta toisessa kädessä roikotti alhaalla muita elintarvikkeita pienessä pussissa, sekä myös tuota onkimaansa isoa pussia! Näin hän kuljetti nämä elintarvikkeet kassan ohi ja maksoi banaaninsa kukkarostaan löytämillä kolikoilla.

Ilmoitin tästä sitten kassalla olevalle nuorelle miehelle, että tuo edellinen asiakas ainakin otti tuosta ison muovipussin maksamatta siitä! Ja näytti kuljettavan muutenkin jotain elintarvikkeita siitä kassan ohi. Tämä kassatyyppi ei ensin ollut huomaavinaankaan mitä hänelle kerroin, kunnes viimein pienen hiljaisuuden jälkeen vastasi, jotta kyseinen asiakas kävi siinä jo aiemmin kuulemma maksamassa. Vai niin.

Tämä tapahtuma järkytti kovasti viatonta mieltäni! Mihin anarkiaan tässä ollaan suistumassa, kun tuollaisetkin rötökset ohitetaan sen enempää välittämättä! Okei, ehkä kyseessä ei ollutkaan rötös ja kassa puhuikin aivan totta. Kyseisen herran käytös vaan vaikutti minusta kovin kummalliselta, ja sainpahan itselläni ainakin pidettyä puhtaan omantunnon, kun hänestä ilmoitin. Taas karu totuus iski kasvoihini ja opinpahan ensi kerralla olemaan välittämättä mistään vielä enemmän.

Tämä ei varsinaisesti koske viestiäsi, vaan ketjua yleensäkin.

Itse nuorena työskentelin usein huoltoasemilla.

Lainataan tähän muutamia tapauksia kassa/myyjä historiasta.

Eräänä päivänä olin kassalla hoidin normaaleja rutiineja asiakkaiden kesken, nuorempi tyttö tuli kertomaan, että romanit tankkasivat , mutta kävelivät myymälän läpi maksamatta. Kävelin etuovesta ja kiersin aseman. Siellä kyseiset henkilöt lastasivat 50l kannuja takakonttiin. Kysyin ovatko ne maksettuja, johon porukka vastasi, toki. Pyysin kuittia, sitä ei löytynyt, joten hain kannut takiaisin, uhkailua js vit-lua kuulin, ,muuten homma jäi siihen.

Muutaman narkkarin otin kiinni, kerran siviilikuteet päällä, uhkasivat tappaa, yms.

Kerran juoksin kaljabäkin kanssa kulkevan kiinni ja nappasin bäkin takaisin, 100 metrin päästä alkoivat uhkailut.

Kerran häädin ulos kuulemmani mukaan ex linnakundin(en tiennyt), koska uhkasi asiakkaita väkivallalla, silloinkin sain tappotuomion.

Useamman kerran tuli asiakkaiden taskusta löydettyä varastettua tavaraa, kun uhkasi poliisilla.

Näihin muutamiin vuosiin mahtuu lukuisia vaarallisia hetkiä, surkealla palkalla, mutta jostain syystä moraalini ei anna periksi varkaille ja voin olla onnellinen, etten kyseisissä hommissa enään toimi.

en voi suositella, henki on pienestä kiinni, mutta itselleen ei vain mahda mitään.

Työkaverini kokivat aseellisia ryöstöjä yms. Puukolla uhkailleelle miehelle ilmaisella kahvilla olevat vartijat eivät tehneet mitään. Itselleni ei tällaista sattunut onneksi kohdalle.

Paras neuvo on unohtaa tai olla huomaamatta mitään, koska oma henki on arvokas, kaikilla ei vain ole älyä huomioida se. Kukaan ei sinulle maksa mitään firman puolustamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaan ihmetykseni ministeri Arhinmäen kanssa, mutta mitäpä jos hän olisikin arvostellut islamia tai muslimien tapoja?...

Tuota on toki hyvä ihmetellä, mutta ihmettelen myös sitä, että minkä takia ihmiset, jotka eivät usko kirkkomme mukaiseen uskoon, arvostelevat sitä ja vaativat muuttumaan. Miksi eivät perusta omaa uskontoaan mihin oikeasti uskovat.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tämä ei varsinaisesti koske viestiäsi, vaan ketjua yleensäkin.
- - -
Lainataan tähän muutamia tapauksia kassa/myyjä historiasta.
- - -

Kovia juttuja. Kovin taitaa olla kuitenkin se, kun kaadoit tuopin erään nuoren naisen ryntäille.

Lisää ihmetystä. Olin EM-kisoissa. Katsojana. Tulin pois ja minulle tuli yksi tumma mies tarjoamaan naista. Tai itse asiassa mimmi oli varmaan n. 14-vuotias. Kaunis kyllä. Kaveri väitti että hänen siskonsa on 16v. Romanialainen.

Viis kymppiä ei olisi ollut paha hinta. Mutta kun en ole mikään petttter. Tarina jatkuu.

Kun kieltäydyin, tuli seuraavan kulman takaa pari yhtä rumaa karvakouraa vastaan. Kysyivät, että onko tyttö ruma. Vastasin, että tyttö on kaunis mutta te olette rumia. Alkoi lentopallomaaottelu Suomi-Romania. Pallona oli minun pääni.

Se EM-kisoista.

Btw. Mitähän sille Leppävaaran ajelijalle kuuluu? Tuli mieleen...
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Täytyy vain ihmetellä... samalla myös vitutusketju-kamaa:

IL - Idioottileikin järkyttävä loppu - teini kuoli

Eikö jengi oikeasti tiedä, mitä aseella ampuminen omaan päähän tarkoittaa? Ei "venäläinen ruletti" ole mikään seurapeli.. siis ei jumalauta.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
No paljon tyhmemmältä kuulostaisi pelata sitä yksistään.

Että silleen...
Taas jatkoaika.comin parhaimmistoa kierrätyskeskuksen puolella. Saa myös ihmetellä tällästä kamaa ^.

^ merkkaa vaan nuolta ylöspäin... Pistehän tuossa on, niin kuin pitääkin.
 
Viimeksi muokattu:

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli taas valitettavasti mieleen v. 1979 ja silloinen aalto näissä venäläisissä ruleteissa, silloin oli innottajana joku jenkkileffa. Olin silloin itse armeijassa ja ed. saapumiserän alikessu ampui itsensä viikonloppuvapaalla ko menetelmällä. Oli kuulemma pari muuta ensin kokeillut, kai ne luulivat olevansa Vietnamissa tai jotain. Eikä jäänyt ainoaksi tapaukseksi sinä vuonna.

Toisaalta ihmettelen myös monien käsitystä virkkeen lopettamisesta. Virke lopetetaan pisteeseen (.), huutomerkkiin (!) tai kysymysmerkkiin (?). Mikä helvetti on ^. ?
 

IMATION

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen, Canes
Tuli taas valitettavasti mieleen v. 1979 ja silloinen aalto näissä venäläisissä ruleteissa, silloin oli innottajana joku jenkkileffa. Olin silloin itse armeijassa ja ed. saapumiserän alikessu ampui itsensä viikonloppuvapaalla ko menetelmällä. Oli kuulemma pari muuta ensin kokeillut, kai ne luulivat olevansa Vietnamissa tai jotain. Eikä jäänyt ainoaksi tapaukseksi sinä vuonna.

kauriinmetsästäjä saattoi olla tämä filmi.
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kauriinmetsästäjä
Linkki wikiin ko. filmiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös