Ihmettelyketju

  • 6 368 368
  • 38 785
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Jaksoin ihmetellä koko tämän vuorokauden Jussi Halla-ahon demonstroimaa heikkoa johtamiskykyä. Hän ei saanut edes omaa porukkaansa niskalenkkiin.
Reservin upseeri Jyrki Katainen otti sentään markkinoista niskalenkin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
9 viikon loma alkoi juuri ja kävin lukaisemass juuri Hesarin sivuilta artikkelin My Little Poneihin hurahtaneista nuorista miehistä: Pikkuponit hurmaavat nyt nuoria miehiä - lelut - Kulttuuri - HS.fi

Nyt olen ihan himpun verran kysymysmerkkinä, että mitä hittoa sitä juuri tuli luettua.

Samat fiilikset oli aamulla Hesaria lukiessa. 200e tuunatusta ponista, jepjep. Onkohan kundeilla naisia ollut miten?

Pakko se on kai yksi jakso tuota sarjaa katsoa ja kokeilla toimiiko porttiteoria. Jos katoan täältä, niin ponit ovat vieneet minut, myyn itseäni Marskin edessä poneja saadakseni.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Nyt olen ihan himpun verran kysymysmerkkinä, että mitä hittoa sitä juuri tuli luettua.

Täh? Että näin. Itse olen joskus nähnyt ko. sarjaa, mutta ei todellakaan iskenyt villitys. Aika näemmä kultaa sarjan jos toisenkin. Olisin vielä jotenkin ymmärtänyt noiden lelujen ja muun krääsän keräämisen miesten(?) toimesta, jos kyseessä olisi ollut Master of Universumin Skeletor tai vaikka He-Man... Poneja?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Nyt olen ihan himpun verran kysymysmerkkinä, että mitä hittoa sitä juuri tuli luettua.

Myös 'kallioiden miehet'-juttu herätti hilpeyttä. " siellä ei puhuta, ainakaan ennen aktia.."

Juu, antaa kaikkien ruusujen vaan kukkia, mutta hieman hymyilytti juttu.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
9 viikon loma alkoi juuri ja kävin lukaisemass juuri Hesarin sivuilta artikkelin My Little Poneihin hurahtaneista nuorista miehistä: Pikkuponit hurmaavat nyt nuoria miehiä - lelut - Kulttuuri - HS.fi
Ei millään pahalla, mutta osa on sen näköistä jengiä että ne polttavat pilveä ja vetävät toisiaan peffaan, siis silloin kun eivät hipelöi ponejaan.

Ihmettelen sitäkin että parikymppisillä jannuilla on ihan helvetisti löysää rahaa ostaa alunperin alle 12-vuotiaille tytöille tarkoitettuja muoviponeja. Jos noista maksetaan satasia ja kunnon ponifriikillä pitää olla niitä useampi jätesäkillinen, niin papan rahapussin on syytä olla tilavampaa sorttia.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Myös 'kallioiden miehet'-juttu herätti hilpeyttä. " siellä ei puhuta, ainakaan ennen aktia.."

Juu, antaa kaikkien ruusujen vaan kukkia, mutta hieman hymyilytti juttu.

Itse tulee tuosta tempaistua kallioiden yli maastopyörällä silloin tällöin ja aina hymyilyttää, kun siellä näkee yksinäisiä miehiä kävelemässä pitkin kallioita. Tosiaan paikan perinne on pitkä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ihmettelen tätä joka vuotista juhannushypeä. Ei mene vaan jakeluun, että miksi juuri juhannus on niin taianomainen, että kukaan ei tahdo olla töissä, koska on juhannus. Viinaa saa juoda kaikkien mielestä niin kauan kun jäsenet liikkuu ja kaikki muukin urpoilu on juhannuksena vaan niin ihanaa ja niin sallittua. Saunaan ja landelle ja järvelle mennään vain ja ainoastaan juhannuksena. Hukkuminen juhannuksena on niin coolia että ja kun juhannus on ohi, on muka kesä jo ohi. Kesä vasta alkaa juhannuksesta. Minä menen nyt suihkuun ja lähden yöksi töihin. Se hyvä puoli tässä on, että ei tarvitse montaa minuuttia varata aikaa työmatkalle. Hyvää juhannusta kaikille.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihmettelen tätä joka vuotista juhannushypeä. Ei mene vaan jakeluun, että miksi juuri juhannus on niin taianomainen, että kukaan ei tahdo olla töissä, koska on juhannus. Viinaa saa juoda kaikkien mielestä niin kauan kun jäsenet liikkuu ja kaikki muukin urpoilu on juhannuksena vaan niin ihanaa ja niin sallittua. Saunaan ja landelle ja järvelle mennään vain ja ainoastaan juhannuksena. Hukkuminen juhannuksena on niin coolia että ja kun juhannus on ohi, on muka kesä jo ohi. Kesä vasta alkaa juhannuksesta. Minä menen nyt suihkuun ja lähden yöksi töihin. Se hyvä puoli tässä on, että ei tarvitse montaa minuuttia varata aikaa työmatkalle. Hyvää juhannusta kaikille.

Mulle juhannus meinaa lomaa ihan senkin takia, että ravintolamme on kiinni. Juhannuksena ei paljon ruokaravintolaa kannata auki pitää. Pari juhannusta olin aikanaan baarissa töissä, ja ennemmin olen vapaalla korvauksista huolimatta. Sen verran surkeaa oli sekä meininki että kävijöiden taso. Mökillä grillaillaan ja otetaan vähän bisseä sekä viiniä, ihan jees meininki kaikin puolin. Illaksi varmaan kuitenkin kotiin ja huomenna ihan kotioloissa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Juu, antaa kaikkien ruusujen vaan kukkia, mutta hieman hymyilytti juttu.

Hieman hymyilyttää myös Helsingin ensi viikolla alkavat yleisurheilun EM-homo-kisat. Tarkoituksella on järjestetty päällekkäin homoviikko ja EM-kisat.

Se on hianoa. Ulkomaiset urheilijatkin pääsevät Karhusaunaan. Kotiharjun sauna Kalliossa torstaina klo 18 alkaen. Mahtaa olla kähinät kun ukrainalaiset moukarimiehet pääsevät kehiin.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen suuresti miten Tampereen seuroilla on niin heikko edustus Jatkoajassa. Huvikseni katselin eri liigaseurojen foorumien viestimääriä ja Ilveksen foorumilla on 336 ketjua, joihin on kirjoitettu noin 25 tuhatta viestiä. Tapparalla vastaavat luvut on 252 ja 11 tuhatta. Vertauksena vaikka Blues "jolla ei ole faneja" 474 ketjua ja 43 tuhatta viestiä, eli enemmän postauksia kuin Tampereen seuroilla yhteensä. Kärkipaikkaa pitävät IFK ja Jokerit, 876/196k ja 656/119k.

Miten on mahdollista, että Tampereen kokoisessa kaupungissa, jossa on 2 perinteikästä ja tunteita herättävää seuraa, voi olla näin huono palsta-aktiivisuus? Kaikki omilla fanifoorumeillaan tms?
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävin ABC-huoltoasemalla ja huomasin myymälävarkaan, joka lappasi tavaraa reppuunsa ja takkinsa alle. Kassalla ollessani ilmoitin työntekijälle, että tuolla kaljahyllyn luona on sitten sen-ja-sen näköinen kaveri, jolla taitaa olla repussa ja takin alla jotain muutakin kuin pitäisi. Täti sanoi "okei..." ja vilkuili hieman kaljahyllyille päin. Oletin, että asiaan puututaan heti kun minua on palveltu.
No, lähdin siitä hyvillä mielin pois ja autoon istahtaessani huomasin, että tämä varas kävelee muina miehinä ABC:ltä pois. Aikaa oli siis kulunut ehkä n. puoli minuuttia ja tästä päättelin, että varkauteen ei oltu puututtu millään tavoin.

Mitäs ihmettä siis? Miksi ilmiantoni ei kelvannut? Eikö tätiä kiinnostanut narauttaa myymälävarasta kun eihän se hänen palkastaan ole pois? Onko peruskassatädillä edes oikeuksia ottaa varasta kiinni, vai tarvitaanko tilanteeseen vartija?
Vai hoidetaanko tuollaiset tapaukset valvontakameranauhojen perusteella jotenkin "jälkikäteen" tms?

Edit: Jaa, tyhmien kysymysten ketjukin olisi ollut olemassa. No, olkoon nyt tässä.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Miksi ilmiantoni ei kelvannut? Eikö tätiä kiinnostanut narauttaa myymälävarasta kun eihän se hänen palkastaan ole pois?
Vahva epäilys: ei vain kiinnostanut...

...kuten ei minuakaan entisessä työpaikassani, jossa näin todella todella paljon varkauksia/näpistyksiä. Aina se yksi pikkupomo jaksoi esitellä palavereissa niitä hävikkilukemia ja kauhistella varkauksien/näpistyksien määrää. Jaksoi aina vain paasata siitä, että meidän pitää olla tarkkaavaisempia yms. Kerran sitten sanoinkin ettei se mistään tarkkaavaisuudesta ole kiinni ainakaan omalla kohdallani. Mulle vain ei yksinkertaisesti maksettu siitä hommasta (varkaiden/näpistelijöiden kiinniottamisesta), mun palkkani koostui aivan toisenlaisista työtehtävistä.

Toin myös esille oman ideani: 10-20% varastetun tavaran jälleenmyyntiarvosta (=asiakashinnasta) suoraan mitään lyhentämättä kiinniottajan pankkitilille - minimissään 10eur! Johan alkaisia varkaita/näpistelijöitä jäädä kiinni. Turhaan niitä hävikkilukemia on esitellä jossain palavereissa, jos ei ole tarkoitustakaan tehdä mitään konkreettista asian korjaamiseksi. Kummasti kiinnostaisi perusmyyjiäkin pitää silmänsä auki ja napata varkaita kiinni, kun esim. viisi varasta päivässä = vähintään 50eur extraa! Mitä nuo vastaavat varkaudet/hävikit maksaisivat työnantajalle/omistajalle?

Tosin kyseinen työpaikka ei ollut mikään normaali K-market, Siwa tai ABC, mutta eiköhän sama idea toimisi noissakin!
(ja lisätään vielä loppuun, että koko työpaikka ei kiinnostanut mua - ei vain varkaiden kiinniotto - "I was young and I needed money!")
 

J.Petke

Jäsen
Miksi ihmeessä lähteä riskeeraamaan oma terveys joidenkin olutpullojen takia? Narkit ja juopothan tuota yleensä tekee ja jos lähdet niitä haastamaan niin et koskaan voi tietää milloin se isku puukosta tulee. Viekööt tarvittavat, ilmoitus siitä vartijoille ja poliisille ja antaa heidän tehdä työnsä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuskin tarvitsee aspan kovin pitkään duunissaan vihellellä, jos asenne on se, ettei näpistyksiin tarvitse puuttua, jos ei siitä erikseen makseta. Aika uusavuton asenne, jos kaikesta tulee erikseen mainita ja maksaa.
 

J.Petke

Jäsen
Tuskin tarvitsee aspan kovin pitkään duunissaan vihellellä, jos asenne on se, ettei näpistyksiin tarvitse puuttua, jos ei siitä erikseen makseta. Aika uusavuton asenne, jos kaikesta tulee erikseen mainita ja maksaa.

Jos olen töissä vartijana niin ymmärrän tuon. Jos ihan tavallisena myyjänä niin ilmoitain poliisille tai vartijalle. Siinä on mitä minä teen asian hyväksi. Vai meinaako joku, että nämä taparikolliset luopuvat saaliista jos joku myyjä tulee asiaan puuttumaan. Kyllähän he jatkavat vain matkaa ja nauravat perään.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisi kyllä olettaa, että kassatädin työnkuvaan kuuluu myös varkauksiin ja muihin ko. paikkaa koskeviin rikoksiin puuttuminen asiaankuuluvalla tavalla. Onko se sitten itse tilanteeseen menemistä, vartijoiden/poliisin paikallekutsumista vai mitä, sitä en tiedä.
Enpä tiedä menisinkö itsekään työntekijänä estämään varkautta ja vaarantamaan terveyttäni, jos sattuisin sellaisen näkemään. Silloin voi aina vedota "en mä mitään nähnyt"-pykälään. Mutta jos joku tulee asiasta ilmoittamaan, on vaikea enää mennä tietämättömyyden taakse.


EDIT:
Jos olen töissä vartijana niin ymmärrän tuon. Jos ihan tavallisena myyjänä niin ilmoitain poliisille tai vartijalle. Siinä on mitä minä teen asian hyväksi. Vai meinaako joku, että nämä taparikolliset luopuvat saaliista jos joku myyjä tulee asiaan puuttumaan. Kyllähän he jatkavat vain matkaa ja nauravat perään.

Näin se varmaan menee. Turhaa minkään myyjän on mennä asiasta sanomaan, kun siitä saattaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä.
Mitäköhän myyjä voi tehdä sitten kun varas häipyy paikalta? Soittaa poliisille? Eiköhän niilläkin ole parempaa tekemistä kuin lähteä jahtaamaan yhtä kaveria, joka on varastanut muutaman oluen. (Edit2: Tähän tulikin jo vastaus alla.)
 
Viimeksi muokattu:
K

kiwipilot

Jos olen töissä vartijana niin ymmärrän tuon. Jos ihan tavallisena myyjänä niin ilmoitain poliisille tai vartijalle. Siinä on mitä minä teen asian hyväksi. Vai meinaako joku, että nämä taparikolliset luopuvat saaliista jos joku myyjä tulee asiaan puuttumaan. Kyllähän he jatkavat vain matkaa ja nauravat perään.

Jep. Ja hyvässä lykyssä kaupan päälle tulee nyrkistä, neulasta tai puukosta. Ja kaikki tämä parin egen kaljatölkin takia. Oma pomo sanoi aikoinaan, että aivan turha lähteä väliin tunkemaan, soitto vartijalle ja valvontanauha poliisille.

Tuskin tarvitsee aspan kovin pitkään duunissaan vihellellä, jos asenne on se, ettei näpistyksiin tarvitse puuttua

Uskoisin, että ääni muuttuu sampioillakin kellossa sampio Jr:n mennessä ekaan kesäduuniin johonkin pikkusiwaan. Ainakin viimeistään silloin kun Seppo Sekakäyttäjä saapuu hakemaan perjantaikaljansa viiden sormen alennuksella. Todennäköisesti toivot, että jälkikasvusi käyttää järkeä Isä-sampion jämptiyden sijaan.

Eräs kaveri puuttui vuosia sitten tälläiseen "tungenpa mäyräkoiran reppuuni" -tapaukseen ja sai huumeruiskusta nivuseen. Oli kuulemma aika jäätävää venata kuukausikaupalla HIV-testien tuloksia.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos olen töissä vartijana niin ymmärrän tuon. Jos ihan tavallisena myyjänä niin ilmoitain poliisille tai vartijalle. Siinä on mitä minä teen asian hyväksi. Vai meinaako joku, että nämä taparikolliset luopuvat saaliista jos joku myyjä tulee asiaan puuttumaan. Kyllähän he jatkavat vain matkaa ja nauravat perään.
En minäkään terveyttäni menisi vaarantamaan, mutta puuttuisin varmasti. Riippuu tietysti omasta asemasta, kaupasta ja myytävän tavaran arvostakin, kuinka hanakasti toimisin, mutta ainakaan mun oikeudentuntoni ei veny siihen, että sallin näpistelyn vain koska sen ehkäisemisestä ei mulle makseta. Näpistelyyn puuttuminen ei ole vain kaupan etu, vaan saattaa joissain tapauksissa oikaista jonkin ensikertalaisen käytöstä yhtälailla.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Varkaat ovat nistejä, spugeja tai kansallispukuisia. Tai ainakin ne varkaat, jotka jäävät kiinni. On todella kuumottava tilanne mennä kyselemään povarin sisällöstä, koska reaktiota ei voi koskaan tietää, mutta otan sen urheilun kannalta ja puutun aina kun näen povariin rullausta. Vähän jännitystä työpäivään.

Jos puukot tai neulat alkavat vilahdella, vaihtanen suhtautumistani.

Kyllä varkaat on pysäytettävä jo kaupassa, jos niitä aikoo kiinni saada.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Omina kauppa-aikoinani puutuin kyllä aina tilanteisiin ja olin tyytyväinen jos asiakkaat vinkkailivat, välillä tosin vinkeistä tuli hutejakin. Fyysisestihän ei voi kovin voimakkaasti puuttua kuin vartijat, mutta pääosinhan nuo jampat ovat yleensä narahtaessaankin aika rauhallisia. Poikkeuksen tekee sitten narkkarit, jotka ovat kyllä arvaamattomia. Avustin kerran vaksia joka paini lumihangessa kassan jälkeen käräytetyn ja karkuun sännänneen narkkarin kanssa, ja sain siinä tuoksinassa täyslaidallisen sylkeä silmilleni. Tuli sinä iltana kyllä googlailtua kaikenmaailman hepatiittien tartuntareittejä.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Toin myös esille oman ideani: 10-20% varastetun tavaran jälleenmyyntiarvosta (=asiakashinnasta) suoraan mitään lyhentämättä kiinniottajan pankkitilille - minimissään 10eur! Johan alkaisia varkaita/näpistelijöitä jäädä kiinni. Turhaan niitä hävikkilukemia on esitellä jossain palavereissa, jos ei ole tarkoitustakaan tehdä mitään konkreettista asian korjaamiseksi. Kummasti kiinnostaisi perusmyyjiäkin pitää silmänsä auki ja napata varkaita kiinni, kun esim. viisi varasta päivässä = vähintään 50eur extraa! Mitä nuo vastaavat varkaudet/hävikit maksaisivat työnantajalle/omistajalle?

Menneisyydessäni olen toiminut vartijana eräässä helsinkiläisessä ostoskeskuksessa. Siellä sijainneesta vaatemyymälästä soitettiin myymälävarkaasta, jolla oli kasseissaan muutama arvokkaampi nahkatakki. Saimme myymälävarkaan pysäytettyä ovelta, tilanteen nähnyt myyjä pysyi visusti kassakoneen takana, osoitti vain sormella, kenet piti pysäyttää.

Jälkeenpäin kuulimme, että myyjä oli saanut palkkioksi 10% tuotteiden arvosta. No, meidän työnkuvaamme kuului tietysti varkaiden kiinniottaminen, mutta tuossa tuli sellainen olo, että ehkä tuon palkkion olisi voinut jakaa vähän toisin. Kateutta kaiketi...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En minäkään terveyttäni menisi vaarantamaan, mutta puuttuisin varmasti. Riippuu tietysti omasta asemasta, kaupasta ja myytävän tavaran arvostakin, kuinka hanakasti toimisin, mutta ainakaan mun oikeudentuntoni ei veny siihen, että sallin näpistelyn vain koska sen ehkäisemisestä ei mulle makseta. Näpistelyyn puuttuminen ei ole vain kaupan etu, vaan saattaa joissain tapauksissa oikaista jonkin ensikertalaisen käytöstä yhtälailla.

Tavara on tavaraa, sen takia ei kannata riskeerata omaa terveyttä, vaikka kuinka oikeudentunto ei venyisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös