Ihmettelyketju

  • 6 368 279
  • 38 785
Äsken Aamu-TV:ssä toimittaja kysyi Pelastakaa lapset ry:n, lasten kesälomanviettotavoista juttelemaan tulleelta noin 30-vuotiaalta koordinaattorinaiselta, mitä lapset voisivat tehdä silloin kaverit ovat tahoillaan lomaa viettämässä. Nainen vastasi minua ihmetyttävällä tavalla, "voi lukea kirjaa tai vaikka pelata ihan pasianssia". Siis mitä? Jos/kun tämän päivän lapsi istuu koneen ääressä, hän tuskin pelaa pasianssia . Ihmetykseni aihe onkin tuollaisten kolmannen sektorin instituutioiden edustajien vieraantuneisuus todellisuudesta. Voisi kuvitella että järjestöpuolella oltaisiin keskivertoihmistä paremmin perillä järjestön omasta alasta, mutta ei. "Täytyy muistaa että nythän on TV:n ja tietokoneiden lisäksi näitä pelikonsoleita ja Nintendo deeässiä."
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Äsken Aamu-TV:ssä toimittaja kysyi Pelastakaa lapset ry:n, lasten kesälomanviettotavoista juttelemaan tulleelta noin 30-vuotiaalta koordinaattorinaiselta, mitä lapset voisivat tehdä silloin kaverit ovat tahoillaan lomaa viettämässä. Nainen vastasi minua ihmetyttävällä tavalla, "voi lukea kirjaa tai vaikka pelata ihan pasianssia". Siis mitä? Jos/kun tämän päivän lapsi istuu koneen ääressä, hän tuskin pelaa pasianssia . Ihmetykseni aihe onkin tuollaisten kolmannen sektorin instituutioiden edustajien vieraantuneisuus todellisuudesta. Voisi kuvitella että järjestöpuolella oltaisiin keskivertoihmistä paremmin perillä järjestön omasta alasta, mutta ei. "Täytyy muistaa että nythän on TV:n ja tietokoneiden lisäksi näitä pelikonsoleita ja Nintendo deeässiä."

Ei tullut mieleen että pasianssia voi pelata ihan korteillakin? Ja ehkä juuri toiveena oli se, ettei lapsi sitä lomaansa vietä siinä koneen ääressä?
 
Ei tullut mieleen että pasianssia voi pelata ihan korteillakin? Ja ehkä juuri toiveena oli se, ettei lapsi sitä lomaansa vietä siinä koneen ääressä?
No jälkimmäisen pointin kyllä ymmärsin oikein selvästi.

Heh, vaikka en todennäköisesti ole tuota AamuTV:n naista kuin muutaman vuoden nuorempi, täytyy myöntää että minulle ei tullut mieleenkään että pasianssia voi todellakin pelata myös korteilla. Ikäluokkien välinen kuilu? Mutta kiitos selvennyksestä, ihmetys väheni hieman.
 

julle-jr

Jäsen
Heh, vaikka en todennäköisesti ole tuota AamuTV:n naista kuin muutaman vuoden nuorempi, täytyy myöntää että minulle ei tullut mieleenkään että pasianssia voi todellakin pelata myös korteilla. Ikäluokkien välinen kuilu?
Sueraava sukupolvi varmaan ihmettelee, että miksi lapsille ehdotetaan futiksen ja lätkän pelaamista, kun he viettävät muutenkin niin paljon aikaa koneella :)

Niin se maailma kehittyy.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuli taas valitettavasti mieleen v. 1979 ja silloinen aalto näissä venäläisissä ruleteissa, silloin oli innottajana joku jenkkileffa. Olin silloin itse armeijassa ja ed. saapumiserän alikessu ampui itsensä viikonloppuvapaalla ko menetelmällä. Oli kuulemma pari muuta ensin kokeillut, kai ne luulivat olevansa Vietnamissa tai jotain. Eikä jäänyt ainoaksi tapaukseksi sinä vuonna.

Sirkustaiteilija Aimo Leikas harrasti tätä myös 70-luvulla, mutta aina ei voi voittaa...

Aimo Leikas, Wikipedia
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sirkustaiteilija Aimo Leikas harrasti tätä myös 70-luvulla, mutta aina ei voi voittaa...

Urbaani legenda kertoo, että jotkut urpot olisivat harrastaneet tätä lajia ei-revolveri-mallisella pistoolilla...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenhän sitä silloin joskus penskana pystyi olemaan lähes koko päivän ulkona. Eikä meillä silloin edes mitään aurinkorasvoja käytetty. Nyt jos oot kaksi tuntia ulkona niin heti palat. Tai no muistan mä kyllä sen, että silloin penskana mä pidin monesti automatkoilla pitkähihaista paitaa kun aurinko paistoi ikävästi ikkunasta sisään. Ehkä aika on vaan kullannut muistot. Tai ehkä musta on tullut neiti.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Mitenhän sitä silloin joskus penskana pystyi olemaan lähes koko päivän ulkona. Eikä meillä silloin edes mitään aurinkorasvoja käytetty. Nyt jos oot kaksi tuntia ulkona niin heti palat. Tai no muistan mä kyllä sen, että silloin penskana mä pidin monesti automatkoilla pitkähihaista paitaa kun aurinko paistoi ikävästi ikkunasta sisään. Ehkä aika on vaan kullannut muistot. Tai ehkä musta on tullut neiti.
Onhan tuo auringonpalvonta meille lakananvalkeille ihmisille aika riskaabelia hommaa. Vielä 90-luvulla puhuttiin, että 10-kertoimen rasvat riittää hyvin kovempaankin paisteeseen, mutta nykyään pitää olla jo kolmekymppistä ettei iho kärvenny. Lieneekö otsooni sitten kaikonnut entisestään?

Muistan muuten joskus kuulleeni, että auton ikkuna suodattaa aika tehokkaasti auringonsäteitä ja näin ollen ihon ei pitäisi auton sisällä istuessa palaa? Onko tässä mitään totuuspohjaa?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Muistan muuten joskus kuulleeni, että auton ikkuna suodattaa aika tehokkaasti auringonsäteitä ja näin ollen ihon ei pitäisi auton sisällä istuessa palaa? Onko tässä mitään totuuspohjaa?

Kirkas karkaistu lasi päästää läpi 53% uv-säteilyä. Auton lasit vieläkin vähemmän. Uusimpien autojen lasit suodattavat jopa 90%.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo se auringonsäde vaan tuntuu niin ikävältä osuessa ihoon, varsinkin käsivarsiin. En tiedä onko muilla sama juttu kun niin monet näyttävät tykkäävän olla auringossa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No perkeles, tuoltahan minä sen olin kuullutkin. Tuli taas todistettua, että ihmisen tyhmyydellä ei ole mitään rajaa.

Niin, koska juttu on jollain Darwin Awards -nettisivustolla, on sen pakko olla 100% totta? Ihmettelen ihmisten herkkäuskoisuutta ja lähdekritiikin puutetta (mutten väitä, etteikö juttu voisi olla totta, ihmisten tyhmyyttä ei tule koskaan aliarvioida).
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas radioaallot täyttyvät tuplaleuka-Urpilaisen uskotteluista, että Suomi laittaa koko Euroopan polvilleen. Ihmettelen vaan, etten ole aiemmin huomannut (kuullut) tätä r-epäpuhtautta hänen ulosannissaan. Tänään ainakin tärähteli melko kovana. (Ei minulla!) Voihan se olla että Jutan paras kaveri, Siilinjärven oma poika, Jyrki kokee sen luottamuksen tunteena. Itsehän hän muuttaa äänensä luontaisesta piipityksestä hieman matalammaksi, jotta kuulostaisi uskottavalta.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Niin, koska juttu on jollain Darwin Awards -nettisivustolla, on sen pakko olla 100% totta? Ihmettelen ihmisten herkkäuskoisuutta ja lähdekritiikin puutetta (mutten väitä, etteikö juttu voisi olla totta, ihmisten tyhmyyttä ei tule koskaan aliarvioida).
Sen verran on tätä juttua pakko puolustaa, koska kyseessä on kuitenkin minun postaamani vastaus Sistikselle. Linkin takanahan nimenomaan on mainittu lähde eli Houston Chronicle. Sekään ei toki vielä takaa mitään, koska juttua tuskin enää löytyy kyseisen lehden nettiarkistosta.

Olen 100% samaa mieltä viimeisestä lauseesta. Välillä ihmisten tyhmyydestä kuulee ja lukee niin uskomattomia juttuja, että oksat pois. Eniten se vituttaa silloin, kun tekee itse(oliko tämä nyt tiedostettu virhe?) jotain tyhmää ja tajuaa sen vieläpä.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Ihmettelen sen sankarin järjen juoksua, joka oli toissa yönä avannut autoni vasemman eturenkaan kaikki viisi pulttia löysälle. Toivottavasti koet elämässäsi pelkkää pahaa, vitun hylkiö.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävelin tänään taksitolpan ohi, jossa seuraavaa keikkaa odotti 6 autoa. Autojen välimatka noin 3-4 metriä ja ulkona 25 astetta lämmintä. Miksi kuudesta autosta neljä oli käynnissä, kun arvioitu odotusaika omalle kyydille oli tuohon aikaan todennäköisemmin lähempänä 15 minuuttia.?
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Kävelin tänään taksitolpan ohi, jossa seuraavaa keikkaa odotti 6 autoa. Autojen välimatka noin 3-4 metriä ja ulkona 25 astetta lämmintä. Miksi kuudesta autosta neljä oli käynnissä, kun arvioitu odotusaika omalle kyydille oli tuohon aikaan todennäköisemmin lähempänä 15 minuuttia.?

Veikkaan mukavuudenhaluisia kuskeja ilmastoiduissa autoissaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis livenä en ole vielä koskaan tavannut PMMP:stä tykkäävää miestä, mutta tämä jatkoaika tuntuu olevan niitä täynnä. Mun mielestä tuo bändi on samaa tasoa kuin vaikkapa joku Gimmel, Tiktak tai Nylon Beat. Kaksi vajaalta näyttävää ja hölmösti pukeutuvaa naista laulaa typerältä kuulostavia lauluja ja jatkislaiset on muna pystyssä. Ei voi kuin ihmetellä. Ja se pikkutyttöjen suosikki Jenni Vartiainen on kanssa toinen, jonka suosiota ihmettelen jatkoaikalaisten miesten keskuudessa. Siis miesten.


uuuuu-uuuuu, missä muruseni on?, tui tui, hanipöö, uuuuu-uuuuu, missä muruseni on? tui tui... Joko tuli pöksyihin?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Siis livenä en ole vielä koskaan tavannut PMMP:stä tykkäävää miestä, mutta tämä jatkoaika tuntuu olevan niitä täynnä. Mun mielestä tuo bändi on samaa tasoa kuin vaikkapa joku Gimmel, Tiktak tai Nylon Beat. Kaksi vajaalta näyttävää ja hölmösti pukeutuvaa naista laulaa typerältä kuulostavia lauluja ja jatkislaiset on muna pystyssä. Ei voi kuin ihmetellä. Ja se pikkutyttöjen suosikki Jenni Vartiainen on kanssa toinen, jonka suosiota ihmettelen jatkoaikalaisten miesten keskuudessa. Siis miesten.


uuuuu-uuuuu, missä muruseni on?, tui tui, hanipöö, uuuuu-uuuuu, missä muruseni on? tui tui... Joko tuli pöksyihin?

Gimmelistä jäi pysyvästi mieleen, kun äänitystouhujen yhteydessä kaverini kertoi opettajansa muistelleen Gimmelin levyn äänittämistä. Virheitä oli korjattu 3 työpäivää. Purkkiin siis lauletaan ihan karaokehuttua, ja sitten autotune laulaa enemmän kuin artisti. Roomassa peukku olisi osoittanut alaspäin.

Armeija-aikanani (toimistohommia) opin suodattamaan tajunnasta pois Tiktakin, Nylon Beatin, Anssi Kelan ja pari muuta. Se oli ehdoton edellytys säilyä tolpillaan ja järjissään.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Tilausta "Tekijä oli sekavassa tilassa alasti ja puri uhriaan" -seurantaketjulle?

Florida, toukokuu 2012: "Alaston mies söi uhrinsa naamaa" (lähde: Iltalehti.fi)

New York, toukokuu 2012: "Another zombie attack - New York mom on 'Bath Salts' attacks her three-year-old" (IrishCentral.com)

Florida, kesäkuu 2012: "Naked man storms girlfriend’s house, bites chunk out of man’s arm" (NY Daily News)

Texas, kesäkuu 2012: "Texas 'zombie' eats family dog ALIVE" (NY Daily News)

Hervanta, heinäkuu 2012:"Alaston mies puri poliisia Tampereen Hervannassa" (YLE)

Turku, heinäkuu 2012: "Mies puri naiselta korvaa irti Turussa" (Iltasanomat.fi)

(Linkit ohjaavat touko-heinäkuun 2012 aikana julkaistuihin uutisiin täysin käsittämättömistä väkivallanteoista.)
 
Viimeksi muokattu:

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen Huuto.netin nykyistä tilaa.

Tuolta näyttää useimpien osastojen kohdalla olla nykyisin täysin mahdotonta löytää mitään tavaraa tietämättä tarkkaa hakusanaa ja silloinkin suuri osa tuloksista on todennäköisesti jonkun firman tai trokarin kohteita. Miksi on mahdotonta löytää mitään? Koko sivusto on pullollaan firmoja ja muita idiootteja, jotka spämmäävät joka osaston täyteen yleensä muoveissa olevaa tilpehööriään kivijalkakauppojen hinnoin. Ja toki luonnollisesti ihan oikeasti esim käytettyä omaa kamaansa myyvien joukosta aika raju prosentti on näitä pällejä, jotka luulevat saavansa omansa takaisin 5 vuotta vanhasta elektroniikasta.

Edes hakusysteemin takaa löytyvä "vain yksityiset" -namiska ei juuri tuo helpotusta asiaan.

Ihmettelen, että kuka helvetti tuota jaksaa selata ja koittaa löytää järkeviä kohteita? Tai miksi helvetissä joku ostaa tuota kautta kamaa tämmöisiltä spämmereiltä kun sama roina löytyy ihan "oikeidenkin" nettikauppojen valikoimista.

Ilmeisesti tällaisia tyyppejä kuitekin on aika paljon, koska homma pyörii mainostulojen ja näiden "tehomyyjien" ja firmojen pulittamien provikoiden varassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös