Ihmettelyketju

  • 6 368 193
  • 38 785
Ihmettelen Huuto.netin nykyistä tilaa.

Juuri pari päivää sitten mietin itse samaa, tuolta paskan seasta on ihan turha nykyään yrittää etsiä yhtään mitään. Tuskinpa menee enää kauaa että ilmaantuu vastaava kilpaileva nettihuutokauppa joka nappaa markkinat haltuun ellei noita huttuja poisteta jollain keinolla.

Enää puuttuisi että Lippupalvelu alkaisi myymään siellä lippuja.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minä myin viime syksynä muuton takia jonkin verran kodinkoneita ja elektroniikkaa ja laitoin myynti-ilmoitukset sekä huuto.net että tori.fi-sivuille. Kaikki kaupat syntyivät torin kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä myin viime syksynä muuton takia jonkin verran kodinkoneita ja elektroniikkaa ja laitoin myynti-ilmoitukset sekä huuto.fi että tori.fi-sivuille. Kaikki kaupat syntyivät torin kautta.

Juuri myytiin astianpesukone muuton vuoksi tori.fi kautta. Ilmoitus sinne illalla klo 21 ja seuraavana päivänä klo 18 pesukonetta tultiin hakemaan setelinipun kera. Huutonetille ei ainakaan isompien ostosten kohdalla ole mitään käyttöä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minkä ihmeen takia busseihinkin myydään paikkalippuja? Ihan järjetöntä että sielläkin pitäisi alkaa harrastamaan samaa paikanvaihtorumbaa kuin junassa. "Anteeksi tässä on minun paikka" vaikka puoli bussia olisi tyhjänä. Ei kai kaukoliikenteen busseihin kuitenkaan myydä enemmän lippuja kuin mitä sinne jengiä mahtuu istumaan?
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minkä ihmeen takia busseihinkin myydään paikkalippuja? Ihan järjetöntä että sielläkin pitäisi alkaa harrastamaan samaa paikanvaihtorumbaa kuin junassa. "Anteeksi tässä on minun paikka" vaikka puoli bussia olisi tyhjänä. Ei kai kaukoliikenteen busseihin kuitenkaan myydä enemmän lippuja kuin mitä sinne jengiä mahtuu istumaan?

Joillekin ihmisille tulee huono olo bussin takaosassa. Lisäksi on liikuntaesteisiä ihmisiä, jotka haluavat varmistaa paikan edestä.

Ainakin ennen muinoin, kun vielä bussilla kuljin, varatut paikat oli merkitty lapuilla tai sitten rahastaja tai kuski kertoivat varatut paikat, kun ihmiset nousivat bussiin. Ei siellä kukaan joutunut vaihtamaan paikkaa jo sille istuttuaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Joillekin ihmisille tulee huono olo bussin takaosassa. Lisäksi on liikuntaesteisiä ihmisiä, jotka haluavat varmistaa paikan edestä.

Ainakin ennen muinoin, kun vielä bussilla kuljin, varatut paikat oli merkitty lapuilla tai sitten rahastaja tai kuski kertoivat varatut paikat, kun ihmiset nousivat bussiin. Ei siellä kukaan joutunut vaihtamaan paikkaa jo sille istuttuaan.

Kuulostaa ihan ok -meiningiltä. Junissa tuo paikkalippumeiniki on hämmentänyt minua myös siitä lähtien kun matkalippujen yhteydessä alettiin automaattisesti myydä paikka. Se kun ei vähentänyt lainkaan paikanvaihtorumbaa. Usein varsinkin vanhemmat ihmiset istuvat ihan muualle kuin heille myydyille paikoille (eivät jaksa etsiä paikkojaan tai menevät muuten vaan paikalle joka miellyttää). No, itse en heitä enkä yleensä muitakaan viitsi alkaa paikaltani hätistelemään varsinkin jos vaunussa on reilusti tilaa. Sitten onkin ärsyttävää jos joltakin asemalta tulee tyyppi huomauttamaan että istun hänen paikallaan jolloin siirryn jälleen jollekin muulle kuin omalle paikalleni.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuulostaa ihan ok -meiningiltä. Junissa tuo paikkalippumeiniki on hämmentänyt minua myös siitä lähtien kun matkalippujen yhteydessä alettiin automaattisesti myydä paikka. Se kun ei vähentänyt lainkaan paikanvaihtorumbaa. Usein varsinkin vanhemmat ihmiset istuvat ihan muualle kuin heille myydyille paikoille (eivät jaksa etsiä paikkojaan tai menevät muuten vaan paikalle joka miellyttää). No, itse en heitä enkä yleensä muitakaan viitsi alkaa paikaltani hätistelemään varsinkin jos vaunussa on reilusti tilaa. Sitten onkin ärsyttävää jos joltakin asemalta tulee tyyppi huomauttamaan että istun hänen paikallaan jolloin siirryn jälleen jollekin muulle kuin omalle paikalleni.

Niin paljon helpommalla pääsisit, kun vaan laittaisit ne vanhukset liikkumaan omille paikoilleen niin jatkossa nekin ymmärtäisivät, että jos siinä lipussa lukee paikka niin silloin ei voi istua minne tahansa. Me muut arvostaisimme tätä myös.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Niin paljon helpommalla pääsisit, kun vaan laittaisit ne vanhukset liikkumaan omille paikoilleen niin jatkossa nekin ymmärtäisivät, että jos siinä lipussa lukee paikka niin silloin ei voi istua minne tahansa. Me muut arvostaisimme tätä myös.

Kerran ilmoitinkin että minulla on tähän paikka. No, vanhus siinä ettei hän jaksanut lähteä etsimään kun se paikka on varmaan jossakin toisessa päässä junaa ja sanoi että etkö voi istua johonkin muualle kun tässä tilaa on. Mutisin siihen että voinhan minä istua tuonne mutta jos joku tulee sieltä hätistämään pois tulen tähän paikalleni. Ei tullut.

Eihän noita tilanteita nyt usein ole sattunut mutta sellainen mielikuva minulla on että VR:n taannoinen lippu-uudistus ei ainakaan vähentänyt sitä paikanvaihtorumbaa niin kuin olisi voinut luulla.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eihän noita tilanteita nyt usein ole sattunut mutta sellainen mielikuva minulla on että VR:n taannoinen lippu-uudistus ei ainakaan vähentänyt sitä paikanvaihtorumbaa niin kuin olisi voinut luulla.

Totta. Mutta kai tuo jollain aikavälillä korjaantuu, kun ihmiset oppivat niitä käyttämään.

Tämän ketjun kamaa taas on ne VR:n lippujen hinnat. Sen jälkeen, kun opiskelijakorttini lopetti olemassaolonsa niin meidän perheen (2 aikuista) ei ole ollut mitään järkeä käyttää koko junaa, kun se on niin kallista. Autolla pääsee huomattavasti halvemmalla. Tässä kohtaa turha vedota autosta tuleviin muihin kuluihin, koska auto joka tapauksessa on hankittu. Ainoat miinuspuolet junaan verrattuna on "vihreät arvot" ja se ettei auton ratissa voi kiskoa kaljaa.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kerran ilmoitinkin että minulla on tähän paikka. No, vanhus siinä ettei hän jaksanut lähteä etsimään kun se paikka on varmaan jossakin toisessa päässä junaa ja sanoi että etkö voi istua johonkin muualle kun tässä tilaa on. Mutisin siihen että voinhan minä istua tuonne mutta jos joku tulee sieltä hätistämään pois tulen tähän paikalleni. Ei tullut.

Joo ei niitä kääkkiä aina ilkeä juoksuttaa. Tuossa tilanteessahan olisi ollut toimiva ratkaisu tehdä vaihtokaupat. Kysyt vain missä hänen paikkansa on ja menet istumaan sille. Tästä tosin voi seurata erilaisia skenaarioita.

1. Ikäihmiselle osoitetulla paikalla ei ole ketään, joten voit istua sille.
1.a. Ikäihmisellä oli lippu samalle välille tai kauemmas kuin sinulla. Tällöin kukaan ei tule häätämään sinua pois.
1.b. Ikäihmisellä oli lippu lyhyemmälle välille, jolloin on mahdollista että hänen määräasemaltaan tai sen jälkeen nousee kyytiin joku jolla on paikkalippu sinun nykyiseen perseenaluseesi. Tällöin tietysti ikäihminen on jo poistunut sinun paikaltasi, mutta huonolla tuurilla siihen on tullut joku muu, jolloin kierros alkaa alusta.

2. Ikäihmiselle osoitetulla paikalla istuu joku.
2.a. Vaihdoitte ikäihmisen kanssa lippuja.
2.a.1. Ikäihmisen lipussa on nimellä mainittuna eläkeläisalennus. Toteat tehneesi virheen, koska konnari vaatinee sinulta dokumentit.
2.a.2. Tätä vaihtoehtoa tuskin on olemassa, tietenkin sillä on eläkeläisalennus.
2.b. Ette vaihtaneet lippuja.
2.b.1. Pidät pokan ja käsket ikäihmisen paikalla lojuvaa korjaamaan luunsa luottaen siihen että hän ei perää sinulta lippua. Tuskin perääkään. Tästä edetään sitten samoilla oletuksilla kuin kohdasta 1.a. eteenpäin.
2.b.2. Pokkasi ei pidä tai ikäihmisen paikan rosvonnut vaatii saada nähdä lippusi. Joudut palaamaan ikäihmisen luokse häätääksesi hänet tai teet kuten alkuperäisessä suunnitelmassa eli istut vain jonnekin missä vapaata on, sikäli kuin on.

3. Olet alunperinkin varannut lipun junaan, jossa on ravintolavaunu eikä mitään hikistä kärrymyyntiä. Suuntaat ravintolavaunuun ja juot itsesi humalaan.

Olen kauan suosinut kohtaa 3. Se ei petä koskaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
3. Olet alunperinkin varannut lipun junaan, jossa on ravintolavaunu eikä mitään hikistä kärrymyyntiä. Suuntaat ravintolavaunuun ja juot itsesi humalaan.

Olen kauan suosinut kohtaa 3. Se ei petä koskaan.


Sama. Tosin kuljen yleensä junalla niin lyhyitä matkoja ettei siinä ehdi humaltua (H:ki-Tampere/Turku/Lahti). Lahteen mennessä ei nykyään ehdi juoda kuin yhden bissen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Sama. Tosin kuljen yleensä junalla niin lyhyitä matkoja ettei siinä ehdi humaltua (H:ki-Tampere/Turku/Lahti). Lahteen mennessä ei nykyään ehdi juoda kuin yhden bissen.
Kyllähän sitä hellsinki-Turku välilläkin ehtii. Henkilökohtainen ennätykseni tuolla matkalla on kuusi isoa tuoppia (+ yksi asemaravintolassa junaa odotellessa).

Muistaakseni Kirkkonummen kohdalla tilailin jo kolmatta ja kuudennen sain pienen selittelyn jälkeen vain muutamaa minuuttia ennen Kupittaan asemaa. Normaalistihan myynti loppuu ~15min ennen pääteasemaa, mutta sain vielä yhden tuopin, kun lupasin, että tuoppi on tyhjä ja roskiksessa, kun saavumme Turun päärautatieasemalle. Kyseinen menopeli tosin ei ollut Pendolino (tai IC2 myyntikärryineen), vaan oikein wanha kunnon sinivaunuinen pikajuna.

Kyllä ne seitsemän tuoppiakin mukavasti kihisivät päässä, kun junasta lähdin hoipertelemaan kotia kohti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän ketjun kamaa taas on ne VR:n lippujen hinnat. Sen jälkeen, kun opiskelijakorttini lopetti olemassaolonsa niin meidän perheen (2 aikuista) ei ole ollut mitään järkeä käyttää koko junaa, kun se on niin kallista. Autolla pääsee huomattavasti halvemmalla...
Nyt viimeisen vuoden ajan VR:llä on ollut erilaisia tarjouksia. Mä oon aika usein kulkenut Helsingin ja Oulun väliä ja näköjään taas ensi kuussa pääsisi ainakin joillakin lähdöillä 29e per suunta. Silloin ennen mä aina maksoin sen 2 x 75 = 150 euroa, vai oliko se vähän ylikin. Ja tossa keväällä oli sellainenkin kampanja, että lauantaisin -80 %, joten HKI-Oulu-HKI -reissusta mä maksoin yhteensä vain jotain 30e, lauantaista lauantaihin kun siellä olin. Norwegianillakin oon lentänyt tuota väliä aika monta kertaa noin 30 eurolla per suunta. En sitten tiedä ovatko nuo halpalentoyhtiöt osasyynä VR:n tarjouksille.. Mutta siis nykyään pääsee hieman halvemmalla kuin esimerkiksi viisi vuotta sitten, tai siis ainakin joihinkin kohteisiin ja joillakin lähdöillä.
 
Siis livenä en ole vielä koskaan tavannut PMMP:stä tykkäävää miestä, mutta tämä jatkoaika tuntuu olevan niitä täynnä. Mun mielestä tuo bändi on samaa tasoa kuin vaikkapa joku Gimmel, Tiktak tai Nylon Beat.

Mitkä ovat muuten omia suosikkiartistejasi?

Minusta PMMP:n rinnastaminen Gimmeliin on vähän sama kuin sanoisi että Queens of the Stone age on samaa sarjaa Linkin Parkin ja Limp Bizkitin kanssa. En usko, että bändien kohderyhmät ovat kovinkaan samanlaiset. Itse olen viimeisen seitsemän vuoden aikana kuunnellut PMMP:tä melko paljon mm. Tom Waitsin, Tuomari Nurmion, Kate Bushin, PJ Harveyn ja Captain Beefheartin ohella. Ovatkohan nuo muutkin pettterin mielestä pikkutyttöjen musaa?

Ihan noin kielellisiltä kyvyiltään Paula Vesala painii mielestäni hieman eri sarjassa kuin Idols-sanoittajat.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mitkä ovat muuten omia suosikkiartistejasi?

En ole pettter, mutta muistan hyvin yhden hänen kirjoituksensa, missä hän sanoi löytäneensä aikoinaan yhden hyvän bändin, niin ei tarvi enää muita etsiä. Ei se sitä kai ihan noin kirjoittanut, mutta pointti oli se, että hän löysi kerralla parhaan, noinhan se meni.

Ihmettele vaan mikä se bändi on.

pettter ei ole tässä asiassa väärässä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Niin...sehän on ainoastaan yhden nimimerkin oma mielipide. Sitä joko peukutetaan tai ei. Näinhän se homma etenee.

Nimimerkin takana on joskus ihminen. Näin se silti menee, olet oikeassa.
Mulle on ihan yks ja sama nämä peukuttamiset, kunhan minua ei kukaan peukuta.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Mulle on ihan yks ja sama nämä peukuttamiset, kunhan minua ei kukaan peukuta.

Harmi, että ajattelet noin. Voisit yllättyä, kuinka mukavaa olisi, jos joku vähän sinuakin peukuttaisi.

Epäilen, että nimimerkki petterin löytämä hyvä yhtye onkin artisti, Janos Valmunen. Kun kuuntelee Bussipysäkillä-kappaleen, ei muuta sitten tarvitakaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Pitää tunnustaa, että nyt nauroin tuolle lauseelle melko hyvin. Mitä mielestäsi siellä nimimerkin takana noin niinkuin yleisesti on?

Miten voi nauraa huonosti? Varmaan siten, että tulee maha tai posket tai jopa molemmat kipeäksi. Jos ihmisellä on iso maha tai posket ja ne tulevat kipeäksi niin sattuuko niihin enemmän kuin pieniin vastaaviin?

Epäilen, että tällä palstalla suurimmaksi osaksi nimimerkin takana on joku ihminen eli persoona jolla ei ole sinänsä tarvetta olla nimimerkin takana, mutta se nimimerkki helpottaa kirjoittamista.
On täällä muitakin, mutta suurin osa nimimerkeistä on ihmisiä, jotka kirjoittavat omina rehellisinä itsenänsä.
Sitten on taas niitä, jotka ovat haalineet itselleen nimimerkin saadakseen kirjoittaa mitä tahansa.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sosiaalisessa mediasssa leviää aika kovaa tahtia video, jossa varhaisteini (jonne) tönäisee mummon ojaan. Ihmettelen kyllä, että mitä on pojan päässä mahtanut liikkua.

Täytyy toki myöntää, että on minuakin moni mummo tuolla kaupungilla ärsyttänyt milloin mistäkin syystä, mutta ei ole kyllä mieleen tämmöistä tullut. Noh kunhan kaikki nytten vain muistaisivat, että tämä on vain yksi nuori ihminen, eli ei tarvitse alkaa julistaa koko nuorisoa epäkelvottomiksi.

http://www.youtube.com/watch?v=xo5Fj9GNMZk

(linkki vie youtubeen ja kyseiseen videoon)
 

Rabbinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Mikkel Bødker, Justin Azevedo
Sosiaalisessa mediasssa leviää aika kovaa tahtia video, jossa varhaisteini (jonne) tönäisee mummon ojaan. Ihmettelen kyllä, että mitä on pojan päässä mahtanut liikkua.

Täytyy toki myöntää, että on minuakin moni mummo tuolla kaupungilla ärsyttänyt milloin mistäkin syystä, mutta ei ole kyllä mieleen tämmöistä tullut. Noh kunhan kaikki nytten vain muistaisivat, että tämä on vain yksi nuori ihminen, eli ei tarvitse alkaa julistaa koko nuorisoa epäkelvottomiksi.

http://www.youtube.com/watch?v=xo5Fj9GNMZk

(linkki vie youtubeen ja kyseiseen videoon)

Tappo melkeen! Mutta ärsyttää tosiaan tuollaiset huonosti kasvatetut paskat. Ei mitään kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan. En nyt julista koko nuorisoa epäkelvottomaksi, mutta onhan noita samantapaisia tapauksia luvattoman paljon. Se nyt tästä vielä puuttuisi että tästä tulisi ns. muoti-ilmiö ja kohta netti olisi pullollaan videoita, joissa mummoja kaatuu ojaan. HJL:lle vielä, Janus Valmunen on Suomen eeppisin jätkä!
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
HJL:lle vielä, Janus Valmunen on Suomen eeppisin jätkä!

Olen täysin samaa mieltä. Tämä ehkä kuuluisi tyhmien kysymysten ketjuun, mutta kuulin huhun, että hän kuoli prätkäonnettomuudessa.

Pitääkö paikkansa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös