Mikä saatana tässä on kun ei kalja maistu??
Saitko selville mikä oli häikkänä?
Mikä saatana tässä on kun ei kalja maistu??
Minkä ihmeen takia busseihinkin myydään paikkalippuja? Ihan järjetöntä että sielläkin pitäisi alkaa harrastamaan samaa paikanvaihtorumbaa kuin junassa. "Anteeksi tässä on minun paikka" vaikka puoli bussia olisi tyhjänä. Ei kai kaukoliikenteen busseihin kuitenkaan myydä enemmän lippuja kuin mitä sinne jengiä mahtuu istumaan?
Joillekin ihmisille tulee huono olo bussin takaosassa. Lisäksi on liikuntaesteisiä ihmisiä, jotka haluavat varmistaa paikan edestä.
Ainakin ennen muinoin, kun vielä bussilla kuljin, varatut paikat oli merkitty lapuilla tai sitten rahastaja tai kuski kertoivat varatut paikat, kun ihmiset nousivat bussiin. Ei siellä kukaan joutunut vaihtamaan paikkaa jo sille istuttuaan.
Kuulostaa ihan ok -meiningiltä. Junissa tuo paikkalippumeiniki on hämmentänyt minua myös siitä lähtien kun matkalippujen yhteydessä alettiin automaattisesti myydä paikka. Se kun ei vähentänyt lainkaan paikanvaihtorumbaa. Usein varsinkin vanhemmat ihmiset istuvat ihan muualle kuin heille myydyille paikoille (eivät jaksa etsiä paikkojaan tai menevät muuten vaan paikalle joka miellyttää). No, itse en heitä enkä yleensä muitakaan viitsi alkaa paikaltani hätistelemään varsinkin jos vaunussa on reilusti tilaa. Sitten onkin ärsyttävää jos joltakin asemalta tulee tyyppi huomauttamaan että istun hänen paikallaan jolloin siirryn jälleen jollekin muulle kuin omalle paikalleni.
En. Täytyy tänään lämmitellä moottoria uudelleen.Saitko selville mikä oli häikkänä?
Niin paljon helpommalla pääsisit, kun vaan laittaisit ne vanhukset liikkumaan omille paikoilleen niin jatkossa nekin ymmärtäisivät, että jos siinä lipussa lukee paikka niin silloin ei voi istua minne tahansa. Me muut arvostaisimme tätä myös.
Eihän noita tilanteita nyt usein ole sattunut mutta sellainen mielikuva minulla on että VR:n taannoinen lippu-uudistus ei ainakaan vähentänyt sitä paikanvaihtorumbaa niin kuin olisi voinut luulla.
Kerran ilmoitinkin että minulla on tähän paikka. No, vanhus siinä ettei hän jaksanut lähteä etsimään kun se paikka on varmaan jossakin toisessa päässä junaa ja sanoi että etkö voi istua johonkin muualle kun tässä tilaa on. Mutisin siihen että voinhan minä istua tuonne mutta jos joku tulee sieltä hätistämään pois tulen tähän paikalleni. Ei tullut.
3. Olet alunperinkin varannut lipun junaan, jossa on ravintolavaunu eikä mitään hikistä kärrymyyntiä. Suuntaat ravintolavaunuun ja juot itsesi humalaan.
Olen kauan suosinut kohtaa 3. Se ei petä koskaan.
Kyllähän sitä hellsinki-Turku välilläkin ehtii. Henkilökohtainen ennätykseni tuolla matkalla on kuusi isoa tuoppia (+ yksi asemaravintolassa junaa odotellessa).Sama. Tosin kuljen yleensä junalla niin lyhyitä matkoja ettei siinä ehdi humaltua (H:ki-Tampere/Turku/Lahti). Lahteen mennessä ei nykyään ehdi juoda kuin yhden bissen.
Nyt viimeisen vuoden ajan VR:llä on ollut erilaisia tarjouksia. Mä oon aika usein kulkenut Helsingin ja Oulun väliä ja näköjään taas ensi kuussa pääsisi ainakin joillakin lähdöillä 29e per suunta. Silloin ennen mä aina maksoin sen 2 x 75 = 150 euroa, vai oliko se vähän ylikin. Ja tossa keväällä oli sellainenkin kampanja, että lauantaisin -80 %, joten HKI-Oulu-HKI -reissusta mä maksoin yhteensä vain jotain 30e, lauantaista lauantaihin kun siellä olin. Norwegianillakin oon lentänyt tuota väliä aika monta kertaa noin 30 eurolla per suunta. En sitten tiedä ovatko nuo halpalentoyhtiöt osasyynä VR:n tarjouksille.. Mutta siis nykyään pääsee hieman halvemmalla kuin esimerkiksi viisi vuotta sitten, tai siis ainakin joihinkin kohteisiin ja joillakin lähdöillä.Tämän ketjun kamaa taas on ne VR:n lippujen hinnat. Sen jälkeen, kun opiskelijakorttini lopetti olemassaolonsa niin meidän perheen (2 aikuista) ei ole ollut mitään järkeä käyttää koko junaa, kun se on niin kallista. Autolla pääsee huomattavasti halvemmalla...
Siis livenä en ole vielä koskaan tavannut PMMP:stä tykkäävää miestä, mutta tämä jatkoaika tuntuu olevan niitä täynnä. Mun mielestä tuo bändi on samaa tasoa kuin vaikkapa joku Gimmel, Tiktak tai Nylon Beat.
Mitkä ovat muuten omia suosikkiartistejasi?
pettter ei ole tässä asiassa väärässä.
Niin...sehän on ainoastaan yhden nimimerkin oma mielipide. Sitä joko peukutetaan tai ei. Näinhän se homma etenee.
Nimimerkin takana on joskus ihminen.
Mulle on ihan yks ja sama nämä peukuttamiset, kunhan minua ei kukaan peukuta.
Pitää tunnustaa, että nyt nauroin tuolle lauseelle melko hyvin. Mitä mielestäsi siellä nimimerkin takana noin niinkuin yleisesti on?
Sosiaalisessa mediasssa leviää aika kovaa tahtia video, jossa varhaisteini (jonne) tönäisee mummon ojaan. Ihmettelen kyllä, että mitä on pojan päässä mahtanut liikkua.
Täytyy toki myöntää, että on minuakin moni mummo tuolla kaupungilla ärsyttänyt milloin mistäkin syystä, mutta ei ole kyllä mieleen tämmöistä tullut. Noh kunhan kaikki nytten vain muistaisivat, että tämä on vain yksi nuori ihminen, eli ei tarvitse alkaa julistaa koko nuorisoa epäkelvottomiksi.
http://www.youtube.com/watch?v=xo5Fj9GNMZk
(linkki vie youtubeen ja kyseiseen videoon)
HJL:lle vielä, Janus Valmunen on Suomen eeppisin jätkä!
Olen täysin samaa mieltä. Tämä ehkä kuuluisi tyhmien kysymysten ketjuun, mutta kuulin huhun, että hän kuoli prätkäonnettomuudessa.
Pitääkö paikkansa?
Olen täysin samaa mieltä. Tämä ehkä kuuluisi tyhmien kysymysten ketjuun, mutta kuulin huhun, että hän kuoli prätkäonnettomuudessa.
Pitääkö paikkansa?