Ihmettelyketju

  • 6 373 429
  • 38 790

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ihmetyttää miksi ihmiset valittavat että sikainfluesssapuhelin on tukossa? Miksei ne kysy neuvoja vaikka Jatkiksen sekalaisten kysymysten ketjusta kuten muutkin torspot jotka kyselee lääkäripalveluita netissä?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltapulu

"Uhri on leikattu sairaalassa." Kumpi tässä nyt oli se uhri? Meikäläisen oikeudentajun mukaan toisen asuntoon väkivalloin sisään pyrkijä on vapaata riistaa.
 

ditrim

Jäsen
Kenen 14-vuotias lapsi röhnöttää vielä sylissä?

Varmaan aika monenkin. Ei vaan omassa vaan jonkun lippalakkilökäpöksyn, joka kaikessa kiimassaan tämän vielä kestää, orastava pillunkiilto silmissään. Mikäs siinä on hentoa 14-vuotiasta pidellessä, yleensä ne eivät ole kerenneet kasvupyrähdyksensä johdosta keräämään sitä talvivaraa takarenkailleen. Aikuinen nainen sylissä sattuu jo palleihin sanon ma.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Aikuinen nainen sylissä sattuu jo palleihin sanon ma.
Aamusella kokeilin, eikä kylläkään pahemmin sattunut. Ennemminkin tuntui varsin nautinnolliselta.

Todettakoon jo tässä vaiheessa, ettei kenenkään tarvitse laittaa ylettömän hauskaa kommenttia. Ei, en nauti kivusta.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Aamusella kokeilin, eikä kylläkään pahemmin sattunut. Ennemminkin tuntui varsin nautinnolliselta.

Todettakoon jo tässä vaiheessa, ettei kenenkään tarvitse laittaa ylettömän hauskaa kommenttia. Ei, en nauti kivusta.

Jaahas, sitä ollaan oltu Koivuniemellä kylässä =D

Itse ihmettelen sitä, kun kävin tänään K-Marketista ostamassa Pirkan valmiin kalakeiton hintaan 3,81€, niin juuri kun olin viimeisen pussin napannut hyllystä, laittoi kaupantäti uuden päivitetyn hinnan tilalle, ja tämä uusi hinta oli 5,25€. Sanoisin, että suolainen hinnannousu.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jaahas, sitä ollaan oltu Koivuniemellä kylässä =D

Itse ihmettelen sitä, kun kävin tänään K-Marketista ostamassa Pirkan valmiin kalakeiton hintaan 3,81€, niin juuri kun olin viimeisen pussin napannut hyllystä, laittoi kaupantäti uuden päivitetyn hinnan tilalle, ja tämä uusi hinta oli 5,25€. Sanoisin, että suolainen hinnannousu.
Näin se K-Kauppias siirtää ALV:n laskun tuotteen hintaan. Mainostetaan että hinnat laskee, sitten salaa nostetaan taas.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eräässä Jatkoajan ketjussa pohditaan ekan neljänneksen toppeja ja floppeja. Jokainen tunnustaa Lukon suorituksen topiksi mutta TPS ei näemmä kuitenkaan tällainen jengi ole porukan mielestä. Kuitenkin viime kauden alussa kilpaa ihmeteltiin joukkueen floppaamista.

Onko nyt niin, että TPS on edelleen suosikki ja sillä on paikkansa sarjan kärjessä? Tää on niin kuin itsestäänselvyys.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Onko nyt niin, että TPS on edelleen suosikki ja sillä on paikkansa sarjan kärjessä? Tää on niin kuin itsestäänselvyys.

Saattaa olla, että Tepsin viime aikojen heikentynyt vire on syynä siihen, miksi sitä ei pidetä toppina. 4 pistettä edellisestä kuudesta pelistä ei ole erityisen hyvä saavutus.

Uskonkin, että jos Tepsi olisi ottanut niistä vaikka sen 9 pistettä, kaikki pitäisi sitä toppina. Tokihan ennakkokaavailuihin nähden nykyinenkin suoritus on toppi.

Samaan tapaan Kärpät on flopannut, mutta koska viime aikoina on mennyt hyvin, niin sitä ei luokitella flopiksikaan. Tosiasiassa Kärppiä ennakoitiin top3-joukkueeksi lähes joka suunnasta. (Myös Jatkoajan ennakkoketjussa Kärppien keskisijoitus oli toinen, Jokereiden jälkeen)
 

julle-jr

Jäsen
Ihmettelen. Lähdin pitkin hampain kaverini pyynnöstä hänen kanssaan eilen ryyppäämään. Koko illan jätkä jaksoi selittää kuinka hyvä fiilis oli kun oli ollut juomatta ja polttamatta kolme viikkoa. Jos se kerran oli niin kivaa, niin miksi sitten piti lähteä nyt ryyppäämään ja röökaamaan? Ja pitääkö ryypätä nyt sitten taas joka viikonloppu perjantaista maanantaihin ja joskus muulloinkin ja hankkia jatkuva paska fiilis? Kai tuollainen jotain alkoholisairautta on, ihmetyttää se silti. Jos on hyvä fiilis silloin kun juo vain harvoin, niin mikä vittu estää juomasta vain harvoin? Ja pitääkö sitä ryyppäämättömyyden uskomatonta iloa hehkuttaa silloin kun ollaan kavereiden kanssa ryyppäämässä? Minusta tuollaisesta touhusta on logiikka kaukana.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Yli kuuteen (6) tuntiin, ei IFK foorumissa ole keskusteltu maalivahdeista. Ihmettelen. Vaikkakin olen mielessäni ihmetellyt sitä keskustelua, mikä siellä on veskareista vellonut.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Ihmettelen vähän Minni Blomqvistin suoraa kommenttia siitä, että tuleva lapsi oli vahinko. En varsinaisesti tarkoita sitä, etteikö tuollaista voisi esim. kavereilleen todeta mutta lehtihaastattelussa moinen on vähän ajattelematon lausahdus. Ajatellaan nyt vaikka, että lapsi törmää kymmenen vuoden kuluttua tuohon uutiseen ja lukee sen. Oletettavasti ymmärtää, että syntymällään vähän sekoitti vahnempiensa suunnitelmia, mutta ei ole varmasti kovinkaan kiva sitä tuossa muodossa tietoonsa saada. Nykyisin ihmiset kyllä muutenkin laukovat haastatteluissa niin järjettömiä asioita, että tuskin kovin moni tällaista tulee lainkaan edes ajatelleeksi.
http://www.iltalehti.fi/viihde/2009110410540838_vi.shtml

Mikäs tossa nyt on niin ihmeellistä. Itse tiedän, ettten ollut suunniteltu. Eipä tuo ole kuitenkaan kasvattamiseen tai rakkauden määrään vaikuttanut mitenkään.

Varsinkin nykyään, kun abortti on ihan oikea vaihtoehto, on lapsi yleensä haluttu, vaikkei suuniteltu, jos pääsee syntymään.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Mikäs tossa nyt on niin ihmeellistä. Itse tiedän, ettten ollut suunniteltu. Eipä tuo ole kuitenkaan kasvattamiseen tai rakkauden määrään vaikuttanut mitenkään.

Varsinkin nykyään, kun abortti on ihan oikea vaihtoehto, on lapsi yleensä haluttu, vaikkei suuniteltu, jos pääsee syntymään.
Kuten kirjoitin, pointti oli nimen omaan siinä, että lapsi voi hyvinkin saada asian tietoonsa juuri tuon lehtijutun välityksellä. Mielestäni se on aivan väärä tapa. En todellakaan menisi antamaan mahdollisesti tulevista lapsistani vastaavia kommentteja mihinkään mediaan, olisipa ne sitten sinällään ihan selkeästi järkiperusteisiakin. Mikä idea tuollaisen tiedon jakamisessa koko Suomelle on?

Tässä lähipäivinä oli muuten tv:ssä juttua siitä, että isät hoitavat yllätyslapsenkin kohdalla velvoitteensa jopa yllättävän hyvin. Se on tietysti hienoa.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Kuten kirjoitin, pointti oli nimen omaan siinä, että lapsi voi hyvinkin saada asian tietoonsa juuri tuon lehtijutun välityksellä. Mielestäni se on aivan väärä tapa. En todellakaan menisi antamaan mahdollisesti tulevista lapsistani vastaavia kommentteja mihinkään mediaan, olisipa ne sitten sinällään ihan selkeästi järkiperusteisiakin. Mikä idea tuollaisen tiedon jakamisessa koko Suomelle on?

Tässä lähipäivinä oli muuten tv:ssä juttua siitä, että isät hoitavat yllätyslapsenkin kohdalla velvoitteensa jopa yllättävän hyvin. Se on tietysti hienoa.

No olet kyllä tavallaan ihan oikeassa, mutta minun on vaikea kuvitella, että lapsi lähtisi etsimään vanhoja lehtijuttuja itsestään. Jos et tiedä, ei sinuun satu, vai kuinka? Sitten kun ikää on edes jonkun verran, niin toivon, että vanhemmat kertovat itse asian niin kuin se on.

Tuon jälkimmäisen kappaleen relevanssia en nyt oikein ymmärrä. Suurin osa ei-suunitelluista lapsista on kuitenkin varmaan ihan ehjistä perheistä.

Hieno juttu kyllä minunkin mielestäni.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Mitä mahtaa sikainfluenssan leviämiseen vaikuttaa satojen riskiryhmäläisten kerääntyminen tiiviiksi ryppäiksi jo pari tuntia ennen rokotuspisteiden avautumista ulkosalle ja siitä odotushuoneeseen. Sinne minä suuntaisin jos virus olisin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ilmeisesti Elisa -konserni takoo rahaa niin paljon, että sitä ei kiinnosta laittaa kuntoon omaa Tunnari -palveluaan. Kyseinen sovellus on ollut "remontissa" jo ties kuinka kauan. Miten voi olla mahdollista, että ko. sovellusta ei saada kuntoon. Onko kaikki osaavat bittinikkarit potkittu kilometritehtaalle vai missä mättää. Itsellä on ko. palvelu käytössä liittymässäni ja aikaan valitsemani kappale on vaihtunut itsestään alkuperäiseen "mäkitorppa" tjsp musiikkiin.

Ja nyt kun mollattiin jo Elisaa niin heitetään lisää vettä kiukaalle. Olen omistanut ko. konsernin ja sen edeltäjän ennen nimenvaihdosta matkapuhelinliittymän 10 vuoden ajan yhtä jaksoisesti. Liittymätyyppiä olen vaihtanut, mutta en ole siirtynyt kertaakaan toisen operaattorin asiakkaaksi. Yhden kerran olisin vaihtanut operaattoria, mutta uutta liittymää ei voitu avata minulle toisen operaattorin toimesta, koska minulla oli Elisan määräaikainen liittymä ja sitä ei voinut keskenkaiken lopettaa.
Kertaakaan en ole myöskään laimin lyönyt laskun maksua vaan olen tunnollisesti maksanut sen eräpäivänä. Myöskin silloin kun Elisa sekoili oman laskutussysteeminsä kanssa ja 2 kk laskuni oli reilusti yli 100 €, mikä ei todellakaan pitänyt paikkaansa sillä yleensä laskuni on 30-40 € väliltä.
Mutta miten Elisa on minut huomioinut ? Ei yhtään mitenkään. Kertaakaan ei ole otettu yhteyttä ja "kiitetty" siitä että olen ollut heidän asiakkaana 10 vuotta.
Ei en odota mitään etelän matkaa, mutta maksavana asiakkaana toivoisin että minut otettaisiin huomioon jollakin tavalla. Esim. lahjakortti ko. konsernin liikkeeseen piristäisi kummasti.
Ja ei en varmaankaan ole ainoa ihminen tässä maassa joka on kokenut saman. Uusille asiakkaille tarjotaan vaikka mitä maan ja taivaan väliltä mutta vakiasiakkaita kohdellaan kuin karjaa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ja nyt kun mollattiin jo Elisaa niin heitetään lisää vettä kiukaalle.

Hyvää tekstiä. Itselläni on ollut sama numero siitä lähtien, kun puhelimen hommasin eli juuri ylitetty 10 vuoden raja. Ensin oli Radiolinja, sitten Elisa, ja nykyään Saunalahti, joka on käytännössä yhtä Elisan kanssa. Kyllä sieltä helvetin vähän on mitään etuja annettu, vaikkapa nyt verrattuna mainitsemiisi uusiin asiakkaisiin. Se on todella käsittämätöntä, että pitkäaikaisia asiakkaita ei huomioida yhtään mitenkään. Ehkä se sitten on niin, että iso osa ihmisistä pitää sen liittymän, mikä on ja yhtiö voi täysillä keskittyä houkuttelemaan vain uusia asiakkaita. Kuten mainitsit, en itsekään odota yhtään mitään etua, olen tyytyväinen näin, mutta on todella outoa, että tapana ei ole palkita niitä, ketkä ovat uskollisimpia, vaan houkutella uusia asiakkaita.
 

Taage

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisesta, NHL
Ja nyt kun mollattiin jo Elisaa niin heitetään lisää vettä kiukaalle. Olen omistanut ko. konsernin ja sen edeltäjän ennen nimenvaihdosta matkapuhelinliittymän 10 vuoden ajan yhtä jaksoisesti.

Sattuipa sopivasti. Olen itsekin ihmetellyt aivan samaa asiaa. Minulla on ollut Telen/Soneran/TeliaSoneran liittymä siitä asti, kun sellaisen on saanut omiin nimiinsä iän puolesta. Olen ollut yhtäjaksoisena asiakkaana yli kymmenen vuotta ja sinä aikana olen saanut tältä yhtiöltä PELIKORTIT lahjaksi asiakkuudesta. Onhan siellä nykyään jotain Kulta-asiakasetuja, mutta ovat kyllä melko epätoivoisia.
 

J.Petke

Jäsen
Kaikille ketkä haluavat etuja niin ei muuta kuin "vaihtamaan operaattoria" niin johan tarjotaan vanhan operaattorin puolelta jos jonkinlaista etua.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kaikille ketkä haluavat etuja niin ei muuta kuin "vaihtamaan operaattoria" niin johan tarjotaan vanhan operaattorin puolelta jos jonkinlaista etua.

Niin kuten mainitsin, olisin vaihtanut Elisan kilpailijaan ( en mainitse nimeä ), mutta kun voimassa oleva sopimus Elisan kanssa oli määräaikainen, en voinut vaihtaa liittymää.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kaikille ketkä haluavat etuja niin ei muuta kuin "vaihtamaan operaattoria" niin johan tarjotaan vanhan operaattorin puolelta jos jonkinlaista etua.

Itse taas olen äärimmäisen tyytyväinen tällä hetkellä liittymääni, ei ole mitään syytä vaihtaa sitä. Se on kyllä totta, että uhkailemalla saa jotain, mutta se ei taas kuulu tapoihini. Pitäisi olla häijympi.
 

J.Petke

Jäsen
Itse taas olen äärimmäisen tyytyväinen tällä hetkellä liittymääni, ei ole mitään syytä vaihtaa sitä. Se on kyllä totta, että uhkailemalla saa jotain, mutta se ei taas kuulu tapoihini. Pitäisi olla häijympi.

Juuri näin. Itsekin varmaan ymmärrät ettei firma halua tarjota ylimääräisiä etuja mitkä maksavat firmalle isoja summia kun asiakkaat pitävät liittymän ilmankin niitä etuja.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitähän ihmettä stadin metrossa tapahtuu? Ilmeisen uhkaavakin tilanne päällä. Taitaa koko rautatientorin metroasema olla veden vallassa. Onneksi kerkesin pois alta.
 

Dragan

Jäsen
B2 1 div: Ketterä - Red Wings 37-2

Tuli vähän semmonen mitä vittua olo.. Oliskohan kyseisen sarjan systeemissä lievästi vikaa? RW:n veskari ei näköjään edes jaksanut maalille luistella kolmanteen erään.. Muistanko väärin jos sanon että tuossa pelissä tehot 10+11=21 tehnyt Jevgeni Soloviev on tällä kaudella pelannut Suomi-sarjaakin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös