Ihmettelyketju

  • 6 389 658
  • 38 805

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ihmettelen, että miten kukaan pystyy keittämään Moccamasterilla näin pahaa kahvia? Tällä kertaa en itse ehtinyt ensimmäisenä kahvinkeittoon, niin nyt on kupissa sellaista myrkkyä, että melkein saa nenästä pitää kiinni.
 

Rocco

Jäsen
Minä ihmettelen sitä, miksi noitten kännyköitten tunnuksena on aina numerosarja. Kuka niitä muistaa?
Onhan niitä autoissakin.

Tämä on psykologinen juttu. Kun tulee uusi malli markkinoille, on hienomman kuuloista kun uuden mallin numerosarja on isompi kuin edeltäjässä. Peugeot tekee tätä autoissaan, Volvo myös, BMW jne jne. Kännyköissä sama juttu.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan niitä autoissakin.

Tämä on psykologinen juttu. Kun tulee uusi malli markkinoille, on hienomman kuuloista kun uuden mallin numerosarja on isompi kuin edeltäjässä. Peugeot tekee tätä autoissaan, Volvo myös, BMW jne jne. Kännyköissä sama juttu.

Vaan voisihan tuota samanlaista psykologiaa käyttää myös näissä puhelimissa joilla on ihan kunnon nimi. Otetaan vaikka esimerkiksi puhelinmalli nimeltä "Markku"; seuraava malli tuostahan voisi olla vaikkapa "Super-Markku" ja sitä seuraava malli "Über-Markku" jne.

Tästä tulikin mieleeni että minä olen aina ihmetellyt kuinka laimeita nimiä yleensäkin tuotteille annetaan. Otetaan esimerkiksi vaikkapa uunit: Esim. Nunnauunilla sieltä löytyy Monaa ja Maria, Leilaa ja Lydiaa, kaikenkaikkiaan erittäin tylsiä ja mielikuvituksettomia nimivalintoja. Toivoisin ehdottomasti lisää Lucifer-grillien tapaisia ennakkoluulottomia nimivalintoja! Olenkin joskus mielessäni kehitellyt vähän räväkämpiä nimiä uunimallistoihin. Esimerkkinä "Pätsi", "Kiirastuli", "Purgatorio", "Inferno" jne.

Joo, ehkä minun ei pitäisi ajatella...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onhan niitä autoissakin.
Niin no, totta. Evilin lapsuudessakin oli Saab 96 ja 99, sekä Datsun 100A ja 120Y. Toisaalta aika monet automerkit suosivat myös malleissaan numeroiden sijasta nimiä. Amerikanautot esmes. Ei jotain Mustangia tai Chargeria tai Barracudaa voisi kuvitella ilman nimiään, tylsänä 2950:na tms.

Toivoisin ehdottomasti lisää Lucifer-grillien tapaisia ennakkoluulottomia nimivalintoja! Olenkin joskus mielessäni kehitellyt vähän räväkämpiä nimiä uunimallistoihin. Esimerkkinä "Pätsi", "Kiirastuli", "Purgatorio", "Inferno" jne.
Luciferilla on tullut monet kyljykset ja makkarat korvennettua. Hieno kapistus, logoa myöten. Tästä jos lähdetään eteenpäin kehittelemään, niin kaasugrillejähän voisi ristiä vaikka Dachauksi ja Auschwitziksi, vaikka se kyllä saattaisi olla jo liian paksua.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Luciferilla on tullut monet kyljykset ja makkarat korvennettua. Hieno kapistus, logoa myöten. Tästä jos lähdetään eteenpäin kehittelemään, niin kaasugrillejähän voisi ristiä vaikka Dachauksi ja Auschwitziksi, vaikka se kyllä saattaisi olla jo liian paksua.

Voin jo sieluni silmin nähdä mainoksen: Auschwitz on tehty krakowanmakkaroitasi varten.

Ja kyllä minä tuonne uunimallistojen joukkoon sijoittaisin Krematorionkin.

vlad.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan niitä autoissakin.

Tämä on psykologinen juttu. Kun tulee uusi malli markkinoille, on hienomman kuuloista kun uuden mallin numerosarja on isompi kuin edeltäjässä. Peugeot tekee tätä autoissaan, Volvo myös, BMW jne jne. Kännyköissä sama juttu.

Noista jokaisella taitaa mallimerkintä mennä koon ja hinnan eikä uutuuden mukaan. Ellet tarkoita esim. BMW:n käyttämää E90 jne. merkintää, jota tosin ei käytetä markkinoinnissa.
 

Tuamas

Jäsen
Noista jokaisella taitaa mallimerkintä mennä koon ja hinnan eikä uutuuden mukaan. Ellet tarkoita esim. BMW:n käyttämää E90 jne. merkintää, jota tosin ei käytetä markkinoinnissa.

Niin, paitsi että Peugeot käyttää sitä juurikin uutuuden mukaan, vrt. 206, 207 & 208 ja 306, 307 ja 308 jne.
Toki tuossa mallimerkinnän alkunumero kertoo sen mikä mallisarja on kyseessä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen (kommenttien puutteesta johtuen), että olenko tosiaan ainoa, joka katsoi HIFK - Ässät ottelun kuvakoosteen cheerleaderin tukanheilutuskuvan. Luulin, että tuosta kuvasta olisi ollut paljonkin kommentteja.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ihmettelen mihin mun motoriset kyvyt ovat kadonneet. Kouluruokailuissa olen käyny koko pienen ikäni ja nyt yhä kun opiskelen. En muista, että ikinä olisin kaatanut lasillista vettä ruokajonossa ennen eilistä. Siitä vaan sormella lasi kumoon kun kurotan salaattiia ottamaan. Ei siinä vielä mitään, mutta kun tänään kävi aivan sama juttu! Kyllä vitutti siinä vaiheessa, mutta onneksi oli eri ruokala kuin eilen, ettei kassatäti leimannut mua ihan täydeksi toheloksi...

Pitääpi ensi viikolla harjoitella tarjoittimen kanssa toimimista.
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sängynpääty pitäisi hankkia, joten vilkuilinpa Ikean sivuja ja törmäsin huikeaan sängynpäätyvalikoimaan. No, tämä yksilö pisti silmään... ei ulkonäkönsä takia vaan sen, että onkohan tuon tuotteen suunnittelijalla paljonkin hommia. Voin kuvitella kuinka valtava luomistyö on tuon suunnitelman eteen tehty, paljon yksinkertaisempaa kalustetta kun ei voi enää tehdä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itseäni alkoi ihmetyttämään ostaessani pääsylippua tämän illan peliin tuo HPK:n lippujen hintapolitiikka. Onko se aina mennyt noin, että liigajumboa vastaan olevan pelin pääsylippuun täytyy maksaa 2 euron lisämaksu?

Viime lauantaina näin halvemmalla sentään pelin liigan johtajaa vastaan...
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itseäni alkoi ihmetyttämään ostaessani pääsylippua tämän illan peliin tuo HPK:n lippujen hintapolitiikka. Onko se aina mennyt noin, että liigajumboa vastaan olevan pelin pääsylippuun täytyy maksaa 2 euron lisämaksu?

Viime lauantaina näin halvemmalla sentään pelin liigan johtajaa vastaan...
Eiköhän se hinnoittelu mene niin, että otteluissa kiinnostavimpia vierasjoukkueita vastaan peritään lisämaksu. Kysynnän ja tarjonnan kohdatessa määräytyy hinta. Sitä en tosin ymmärrä, että miksi HIFK perii TPS-lisää...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihmettelen eilista iltaani.

Lähdin jotain klo 18 kieppeillä Alkoon. No sieltäpä sitten tiukkaa viunaa mukaan ja kassan kautta kämpille. Klo 21 alkoi muistini kaikota. Oli univelkaa ja nälkää ja vedin viunat raakana. Tänään klo 8 heräsin. Päivän mittaan minulle on selvinnyt, että olin tuon naiseni kanssa hyvin läheisissä merkeissä noin klo 21.30-00.00. Siis 2,5 h ajan, enkä itse muista siitä mitään. Oikein kivaa on kuulemma ollut useista eri positioista asiaa on kuulemma harrasteltu.

Nyt voisin myöskin ihmetellä, että pitikö se tämäkin tänne kertoa. Ei pitänyt, vaan tulipahan kuitenkin mainittua.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
YouTube-verifikaatiota odotellessa :)

Ihmettelen, miksi herätysvaloni, joka ei eilen toiminut, toimi taas tänään. Juuri tänä aamuna ei olisi ollut niin välttämätöntä herätä aikaisin.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin, paitsi että Peugeot käyttää sitä juurikin uutuuden mukaan, vrt. 206, 207 & 208 ja 306, 307 ja 308 jne.
Toki tuossa mallimerkinnän alkunumero kertoo sen mikä mallisarja on kyseessä.

Ei kai 309 ole uudempi kuin 308? Eli ei se Peugeotillakaan aukotonta ole.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
En tämän ihmettelyn takia ala ketjua avaamaan. Ihmettelen vaan miten tämän kauden Selviytyjät on noin hyvässä lihassa vaikka ruokaa ei ole mahdottomia. Aiemmin on oltu aika riutuneen näköisiä.
 

passenger

Jäsen
Ihmettelen eilista iltaani.

Lähdin jotain klo 18 kieppeillä Alkoon. No sieltäpä sitten tiukkaa viunaa mukaan ja kassan kautta kämpille. Klo 21 alkoi muistini kaikota. Oli univelkaa ja nälkää ja vedin viunat raakana. Tänään klo 8 heräsin. Päivän mittaan minulle on selvinnyt, että olin tuon naiseni kanssa hyvin läheisissä merkeissä noin klo 21.30-00.00. Siis 2,5 h ajan, enkä itse muista siitä mitään. Oikein kivaa on kuulemma ollut useista eri positioista asiaa on kuulemma harrasteltu.

Nyt voisin myöskin ihmetellä, että pitikö se tämäkin tänne kertoa. Ei pitänyt, vaan tulipahan kuitenkin mainittua.

Ihmettelen myös eileistä iltaa ja yötä.

Hieno homma että jollakin on vehkeet pelannut, itse en edes mihinkää valtavaan humalatilaan mielestäni ehtinyt, mutta ei saatana meinannut tulla hommista mitään.

Ja tässä todellakin ihmettelen että pitikö tämäkin asia tänne kertoa. Ei pitänyt vaan tulipahan mainittua tämäkin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Hieno homma että jollakin on vehkeet pelannut, itse en edes mihinkää valtavaan humalatilaan mielestäni ehtinyt, mutta ei saatana meinannut tulla hommista mitään.

Ja tässä todellakin ihmettelen että pitikö tämäkin asia tänne kertoa. Ei pitänyt vaan tulipahan mainittua tämäkin.
Ei se mitään jos yritys oli kova ja peli-ilme kohdillaan. Yritys poikii onnistumisia ja sen seurauksena voi poikia joku muukin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä ihmettelen veli K-nimetöntä. Jos minä juon niin paljon että muisti menee, ei silloin varmasti ota eteen, eikä kiinnostakaan. Viina ja nussiminen mielellään erikseen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Viina ja nussiminen mielellään erikseen.
Tämä on minunkin periaatteeni ollut jo vuosikausia mutta minulla on myös sellainen periaate, että naiselleni en koskaan sano ei, siis tuossa nussimisasiassa, joten joskus viina ja nussiminen sitten kuuluvat yhteen mutta eivät toki koskaan minun aloitteestani.

No, huomenna tuo naiseni lähtee 5 päiväksi hevospäiden saarelle, joten saanpahan ainakin sen ajan ryypätä rauhassa, jos ryyppään. Eipä sitten tartte seuraavina päivinä ihmetellä.
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen, mitähän erikoista tuohon Tampereelta löytyneeseen, vielä ilmeisesti tunnistamattomaan, vainajaan löytyy kun poliisi on julkistanut ruumiista kasvokuvankin näin pian tapahtuneen jälkeen.
Linkki kasvokuvaan löytyy täältä, varoitus sitten herkimmille.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Insinöörityön taidonnäytteitä:

Oasis Of The Seas alittaa Ison-Beltin sillan.

Turun telakalta valmistunut maailman suurin risteilijä on 72 metriä korkea ja Ison-Beltin silta Tanskassa on 65 metriä korkea. Laivan savupiippuja laskettiin alemmas ja videolla näkyy miehistön jäsenen kuvaamana, miten pelivaraa jäi ehkä noin puoli metriä. Alitus tapahtuu ajassa 0:50.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Insinöörityön taidonnäytteitä:

Oasis Of The Seas alittaa Ison-Beltin sillan.

Turun telakalta valmistunut maailman suurin risteilijä on 72 metriä korkea ja Ison-Beltin silta Tanskassa on 65 metriä korkea. Laivan savupiippuja laskettiin alemmas ja videolla näkyy miehistön jäsenen kuvaamana, miten pelivaraa jäi ehkä noin puoli metriä. Alitus tapahtuu ajassa 0:50.

Itsekin käin ihastelemassa tuon videon ja täytyy sanoo, että on se melkosta touhua tuo kapteenin homma tuommosen paatin ohjaksissa. Kaikkii on niin tarkalle vedetty että ei voi kun ihmetellä.

edit. vielä sekin, että tuo silta jouduttiin maksimisyväyksen saavuttamiseksi alittamaan täydellä nopeudella, jolloin suunnitelmankustessa olisi tullut melkosta jälkeä.

edit2. Ite työkseni ihmettelen vesihanojen vaihtelua, kun jotkut tekee tommosta...saatana!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös