Ihmettelyketju

  • 6 389 270
  • 38 805

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
B2 1 div: Ketterä - Red Wings 37-2

Tuli vähän semmonen mitä vittua olo.. Oliskohan kyseisen sarjan systeemissä lievästi vikaa? RW:n veskari ei näköjään edes jaksanut maalille luistella kolmanteen erään.. Muistanko väärin jos sanon että tuossa pelissä tehot 10+11=21 tehnyt Jevgeni Soloviev on tällä kaudella pelannut Suomi-sarjaakin?
Ainakaan nopealla etsinnällä Solovieviä ei löytynyt Ketterästä tai muistakaan Suomi-sarjan joukkueista. Ketterän A-nuorissa hän on sen sijaan pelannut ikäluokan II-divisioonaa 3 ottelua.

Hurjat lukemat on Imatran ottelussa syntynyt. Kummallakin joukkueella on näköjään ollut 10 kenttäpelaajaa ja RW:n kakkosvahti, joka pelasi toisen erän, on oikeasti hyökkääjä. Onkohan Kaakkois-Suomessakin liikkeellä flunssa-aalto?

Edit. Jos haluaa nähdä runsasmaalisia pelejä, kannattaa käydä katsomassa divaripelejä. Poimintoja viime viikkojen otteluista liiton sivuilta:

24.10. YKi - Lions 22-3 (III-divisioona, Lappi)
24.10. Raahe-Kiekko - Pelikaanit 8-13 (A-nuorten III-div., lohko 1)
31.10. TarU - Tepsi 1-20 (A-nuorten III-div., lohko 4)
1.11. Pelikaanit - Jeppis 13-8 (A-nuorten III-div., lohko 1)
7.11. LJK - NasKi 31-0 (B-nuorten IV-div., lohko 3)
8.11. Ku-Ry - VT-HT 11-13 (B-nuorten IV., lohko 1)
 
Viimeksi muokattu:

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
B2 1 div: Ketterä - Red Wings 37-2

Tuli vähän semmonen mitä vittua olo.. Oliskohan kyseisen sarjan systeemissä lievästi vikaa? RW:n veskari ei näköjään edes jaksanut maalille luistella kolmanteen erään.. Muistanko väärin jos sanon että tuossa pelissä tehot 10+11=21 tehnyt Jevgeni Soloviev on tällä kaudella pelannut Suomi-sarjaakin?

Kuuluisi enemmän ihmettelyketjuun mutta olen aina ihmetellyt urheilijoiden tarvetta latoa tuollaisia lukemia taululle. Tai tarvetta tehdä tuon 10+11 selvästi heikompaa vastustajaa vastaan. Itse kun pelaan selvästi heikompaa vastustajaa vastaan en pelaa aivan täysillä vaan otan rennosti. Ehkä tämä (puukätisyyteni lisäksi) on syy miksen ole ammattilainen tms, se järjetön palava halu muista välittämättä puuttuu täysin. En halua nöyryyttää vaan pitää hauskaa harrastuksen parissa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kuuluisi enemmän ihmettelyketjuun mutta olen aina ihmetellyt urheilijoiden tarvetta latoa tuollaisia lukemia taululle. Tai tarvetta tehdä tuon 10+11 selvästi heikompaa vastustajaa vastaan. Itse kun pelaan selvästi heikompaa vastustajaa vastaan en pelaa aivan täysillä vaan otan rennosti. Ehkä tämä (puukätisyyteni lisäksi) on syy miksen ole ammattilainen tms, se järjetön palava halu muista välittämättä puuttuu täysin. En halua nöyryyttää vaan pitää hauskaa harrastuksen parissa.

Jokainen tapansa mukaan, sanon. Minä olin sen verran kilpailuhenkinen, että taistelin sata-lasissa olipa tilanne mikä tahansa. Osin tämä johtui varmasti siitä etten ollut mikään huippu-lahjakkuus missään lajissa uintia lukuunottamatta. Itse omalla kohdallani katsoin, että on oikeus täysillä olipa vastus mitä tasoa tahansa - välillä tuli turpaan, välillä vastustaja sai turpaan mutta tärkeintä minulle oli se, että vastustajasta riippumatta oli pelattava täysillä. En edes osaa pelata rennosti ja pitää hauskaa, se ei ole yksinkertaisesti kivaa - nyt en kyllä edes pelaakaan kun eivät paikat sitä kestä mutta silloin kn kestivät niin tyyli oli tämä. Tärkeintä ei ole voitto vaan vastustajan nöyryyttäminen...

vlad.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen sitä, että Kierrätyskeskuksen galluppien perusteella eräs Jatkoajan kirjoittaja haluaisi nähdä Vancouverissa tällaisen jengin:

Rinne
Niemi
Rask

Laakso
Jaakola
Seikola
Jokela
Aalto
Malmivaara
Välivaara

Leino
Nokelainen
Pyörälä
Kapanen
Immonen
Peltonen
Kapanen
Pihlström
Korpikoski
Hahl
Kontiola
Pesonen
Osala

Toki toinen vaihtoehto on, että Jatkoajan virallisen koomikon mielestä kaikkiin nettigalluppeihin on todella hauskaa ja kekseliästä vastata mahdollisimman eri tavalla kuin oikeasti ajattelee.

Ihmettelen myös sitä, ettei kaikissa gallupeissa ilmoiteta virhemarginaalin lisäksi ns. koomikkomarginaalia.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Ihmetystä herättää jälleen kerran autoilijat. Kävin juuri kaupassa ja olin suojatietä ylittämässä, katsoin oikealle että seuraava auto (joka oli muuten kuormaauto) tulee suht kaukaa ja varmasti hiljentää kun näkee että lähden ylittämään tietä. Mitä vielä!? Kävelen kohtuullisen ripeästi suojatien yli ja kuorma-auto pyyhkäisee persettäni viistäen suunnilleen 50km/h vauhdilla ohitseni! Henkilöautoilta ihan samanlaista käytöstä havaittu.

Alkaako se jotenkin vituttamaan teitä jos siinä nyt sattuu joku ylittämään tietä juuri kun TE tulette? Kerrankun joku mummo, tai kuka tahansa, suojatiellä kaatuu makuulle niin henki on pois sanon mä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ihmetystä herättää jälleen kerran autoilijat. Kävin juuri kaupassa ja olin suojatietä ylittämässä, katsoin oikealle että seuraava auto (joka oli muuten kuormaauto) tulee suht kaukaa ja varmasti hiljentää kun näkee että lähden ylittämään tietä. Mitä vielä!? Kävelen kohtuullisen ripeästi suojatien yli ja kuorma-auto pyyhkäisee persettäni viistäen suunnilleen 50km/h vauhdilla ohitseni! Henkilöautoilta ihan samanlaista käytöstä havaittu.

Heh, tänään koin itse aivan samanlaisen tilanteen, tosin henkilöauton kanssa. Katsoin, että auto kääntyy aika hitaasti, joten lähdin ylittämään tietä, ja auto ehtikin kohdalleni ja polkaisi pari kertaa vihaisesti kaasua ja painoi menemään renkaat sutien heti kun ehdin alta pois.

Pitäisi ottaa kortti pois miehiltä, jotka potevat kuukautisia.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Jokainen tapansa mukaan, sanon. Minä olin sen verran kilpailuhenkinen, että taistelin sata-lasissa olipa tilanne mikä tahansa. Osin tämä johtui varmasti siitä etten ollut mikään huippu-lahjakkuus missään lajissa uintia lukuunottamatta. Itse omalla kohdallani katsoin, että on oikeus täysillä olipa vastus mitä tasoa tahansa - välillä tuli turpaan, välillä vastustaja sai turpaan mutta tärkeintä minulle oli se, että vastustajasta riippumatta oli pelattava täysillä. En edes osaa pelata rennosti ja pitää hauskaa, se ei ole yksinkertaisesti kivaa - nyt en kyllä edes pelaakaan kun eivät paikat sitä kestä mutta silloin kn kestivät niin tyyli oli tämä. Tärkeintä ei ole voitto vaan vastustajan nöyryyttäminen...

vlad.

Minulta tuo kilpailuhenki puuttuu melkolailla kokonaan. Olen kai enemmänkin rento hippi joka haluaa pitää kivaa kuin hullunkiilto-silmissä vetävä suorittaja. Luulisin että suurin osa huippu-urheilijoista on juurikin tuollaisia suorittajia, pakko olla että pärjää ja jaksaa älytöntä rääkkiä ollakseen parempi. Minun näkökulmastani on vaan sairasta voittaa "liikaa". Ihan varmasti vetäisin itsekkin täysillä heikompaa vastaan jos sillä saavuttaisin jotain itselleni tärkeää. Pelkästään raatelemisen ilosta en sitä halua tehdä. Näkökanta asioitahan nämäkin tietenkin on.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihmettelen uutta naapuria, joka jaksoi päivällä porata kolmisen tuntia lähes taukoamatta seiniä. Eikä niitä seiniä edes kovin monta ole siinä kämpässä, kun tietääkseni on yksiö. Onneksi ei sentään läpi tultu. Hieman kyllä vitutti duunin tekeminen siinä kun joku remonttireiska runkkaa poralla samaan aikaan seinää reikäjuustoksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Maikkari näyttää eilen tullutta Emmerdalea vaikka pitäisi näyttää jo uutta osaa... Eikä ne itse tunnu edes huomaavan sitä!
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Ihmettelen sitä, että Kierrätyskeskuksen galluppien perusteella eräs Jatkoajan kirjoittaja haluaisi nähdä Vancouverissa tällaisen jengin:
Täysin sama asia herättää ihmetystä / vitutusta täälläkin päin. Perkele, että jotkut omaavat aivoja jälleen kerran ihan helvetisti.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Maikkari näyttää eilen tullutta Emmerdalea vaikka pitäisi näyttää jo uutta osaa... Eikä ne itse tunnu edes huomaavan sitä!
Samaa ihmettelin minäkin, mutta ohjelmatietojenkin mukaan eilisen jälkimmäinen jakso tuli vasta illalla uusintana eikä aamulla. Syynä tähän on ilmeisesti huominen erikoispitkä (60 min) jakso, jota ei ymmärrettävästi voinut jakaa kahteen osaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen vähän Minni Blomqvistin suoraa kommenttia siitä, että tuleva lapsi oli vahinko. En varsinaisesti tarkoita sitä, etteikö tuollaista voisi esim. kavereilleen todeta mutta lehtihaastattelussa moinen on vähän ajattelematon lausahdus. Ajatellaan nyt vaikka, että lapsi törmää kymmenen vuoden kuluttua tuohon uutiseen ja lukee sen. Oletettavasti ymmärtää, että syntymällään vähän sekoitti vahnempiensa suunnitelmia, mutta ei ole varmasti kovinkaan kiva sitä tuossa muodossa tietoonsa saada. Nykyisin ihmiset kyllä muutenkin laukovat haastatteluissa niin järjettömiä asioita, että tuskin kovin moni tällaista tulee lainkaan edes ajatelleeksi.
http://www.iltalehti.fi/viihde/2009110410540838_vi.shtml

Itse ihmettelen tuota parisuhdetta. Nythän noiden iät ovat 24 ja 27 ja kun styylattu on yhdeksän vuotta, niin suhteen alkaessa ovat olleet 15 ja 18. Lähinnä siis ihmettelen, että kuka 18-vuotias alkaa seurustella 15-vuotiaan kanssa. Lisäksi voisi tietysti kysellä, että onko eka vuosi varmasti muistettu pysytellä pussailulinjalla.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ihmettelen, miten jotkut jaksavat vittuuntua täysin vähäpätöisistä asioista, joilla loppujen lopuksi ei ole mitään merkitystä. Vai tarkoittaako sana vitutus nykyään myös lievää ärsyyntymistä? Ja jos tarkoittaa, niin sitten ihmettelen sitä.

Eipä sillä, omakin ärsytyskynnys on ajoittain matala, mutta verbin vituttaa säästän niihin tilanteisiin, kun muki tosissaan mene nurin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihmettelen, miten jotkut jaksavat vittuuntua täysin vähäpätöisistä asioista
Vittuuntumisen määrä on epäeheissä ihmisissä vakio. Näinpä, kun ei ole oikeita ongelmia ja aiheita, vittuunnutaan olemattomista asioista. Suursota, vakavanlaatuinen tappava pandemia tai Matti Alatalon palkkaaminen Kärppien päävalmentajaksi, olisivat sellaisia katastrofeja, etteivät pienet asiat enää vituttaisi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ainakin Radio Rockin uutisissa kerrotaan, että tuoreen tutkimuksen mukaan yhdysvaltalaiset katsovat televisiota keskimäärin neljä tuntia ja 49 minuuttia päivittäin. Täh? Miten niillä on aikaa siihen? Vai eikö siellä työttömät tee muuta kuin katsovat televisiota?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ainakin Radio Rockin uutisissa kerrotaan, että tuoreen tutkimuksen mukaan yhdysvaltalaiset katsovat televisiota keskimäärin neljä tuntia ja 49 minuuttia päivittäin. Täh? Miten niillä on aikaa siihen? Vai eikö siellä työttömät tee muuta kuin katsovat televisiota?

Helposti. Heräät aamulla esim. kuudelta, syöt aamiaista ja tuijotat töllöä ½-1 tunnin, meet töihin about 8-9 tunniks, tuut kotiin 16.30 teet illallisen, sitten illallista syödessä tuijotat töllöä ja sen jälkeen siirryt sohvalle ja katsot telkkaria loppuillan, nukkumaan menet joskus puolen yön aikaan. Näin kerkeät katsoa telkkaria about. 5-8 tuntia päivässä.

t. Siellä vuoden asunut :)
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Totta tosiaan. Sitten pitääkin ihmetellä, että eikö niillä muka ole lapsia, vaikka niitä on niin paljon, ja jos on, niin ei kai ne perkeleet laita lapsiaan tuohon samaan puolikatatoniseen tilaan. Ja on minullakin ihmettelyn aiheet.

No joo, kyllä tuo elämän meno itseäni myös ihmetytti. Olin siellä 16-17 vuotiaana vaihtarina ja ajokorttia en omistanut, niin aika tylsää oli aina iltaisin, kun vaihtoehtoina oli töllön tuijottaminen tai netissä surffaaminen. No onneksi siinä vuoden aikana sai kavereita kellä se ajokortti löytyi, niin jotain muutakin tekemistä löytyi.
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Missäköhän vaiheessa implikaationuolta on alettu käyttämään suomessa välimerkkinä?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ihmettelen eräiden ihmisten toimintaa. Eräs kaveri - joka ilmeisesti pitää minua hyvänäkin ystävänään - saattaa soittaa jopa lähempänä puoltayötä vailla mitään tähdellisempää asiaa, ihan vaan höpötelläkseen. Kyllä, olen useimmiten hereillä siihen aikaan, mutta ei, sinulla ei ole lupaa soittaa myöhään illalla tai varhain aamulla, jollet ole 1) todella hyvä ystävä 2) pano 3) seurustelukumppani. Pitäisi vissiin sanoa asiasta suoraan, mutta en haluaisi pahoittaa toisen mieltäkään.

Nyt viimeisimpänä tämä ihminen vetäisi herneet sieraimiin, kun pyyteli baariin viikonloppuna ja vastasin, että mulla on jo muuta ohjelmaa, kumpanakin päivänä on peli. Positiivista asiassa on se, että eipähän soittele käsittämättömiin aikoihin nyt kun murjottaa.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa?
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Where is all my friend when I need You most?

Kun aloitin talon rakennusprojektin, oli talkoomiehiä tulossa ikkunoista ja ovista. Nyt ei kukaan edes soita. Ihmettelen...

No, teen taloni itse. Stana tässä aleta kenenkään perään itkeen.
 

OJIS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomen maajoukkueet
Where is all my friend when I need You most?

Kun aloitin talon rakennusprojektin, oli talkoomiehiä tulossa ikkunoista ja ovista. Nyt ei kukaan edes soita. Ihmettelen...

No, teen taloni itse. Stana tässä aleta kenenkään perään itkeen.

Ne on ne talakoo-kaljat/oluet.....
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Ihmettelen eräiden ihmisten toimintaa. Eräs kaveri - joka ilmeisesti pitää minua hyvänäkin ystävänään - saattaa soittaa jopa lähempänä puoltayötä

Itsellä ollut sama ongelma, itseasiassa pari tyyppiä tekee näin. Tai kyllä niillä itseasiassa on oikeata asiaakin.

Toisen kanssa en ollut tekemisissä varmaan puoleen vuoteen, kun soittaa puolenyön aikoihin ja kyselee kuulumisia ja esittää hyvääkin kaveria parin minuutin ajan. Sen jälkeen tulee kysymys "Ei sulla olis heittää 500e?". 500 euroa! Tiedä sitten mihin hämärähommiin on joutunut, mutta on siinä pokkaa kysellä lainaksi 500 euroa puolenyön aikaa, kun ihmiset hyvän aikaa jo nukkumassa.

Sitten taas toisen kanssa olen melko paljon tekemisissä. Tosin pari päivää sitten ketutti yli kaiken, kun yöllä tuli soitto, että "Mitäs äijälle kuuluu? Et viitsisi autoa lainata?". Joo o, varmasti olisin auton lainannut, jos olisi muutamaa päivää aiemmin kysynyt. Mutta tuolla hetkellä tuli mieleen kyseisen kaverin synkähkö historia ja tieto siitä, ettei ollut autoa ajellu moneen kuukauteen, ties koska viimeksi pakkaskeleillä.

Kyllä tollaista touhua on tullut ihmeteltyä. Varsinkin tuo rahan kinuaminen, tyyppi ei pidä mitään yhteyttä ja sitten mietitäänkin "niin joo, se Kalmari on mukava ja tunnollinen persoona, kyllä siltä rahaa saadaan".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös