Ihmettelyketju

  • 6 373 493
  • 38 790

Cube

Jäsen
Aeroman kirjoitti:
Siitä huolimatta pitää ihmetellä kansaa, joka ajattelee vain omaa maataan, eikä mikään muu sen ulkopuolella ole yhtään mitään.
Tuntuupa aika monelle suomalaisellekin tosin olevan USA ja amerikkalaiset aika iso juttu, kun pitää oikein videoiden kera yrittää Jatkoajassa todistella heidän tyhmyyttään.

Nooh, maailman tyhmin kansa se vaan hallitsee maailmaa jatkossakin. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Cube kirjoitti:
Tuntuupa aika monelle suomalaisellekin tosin olevan USA ja amerikkalaiset aika iso juttu, kun pitää oikein videoiden kera yrittää Jatkoajassa todistella heidän tyhmyyttään.
Minulle se nyt ei ainakaan ole mikään iso juttu, mutta kyllä sieltä sitä tyhmyyttä löytyy aivan riittävästi aina päälliköstä alkaen. Vallan kahvassa ovat toki kiinni ja tiukasti, mutta sille asialle ei kai voi muu maailma mitään, ainakaan ilman kolmatta maailmansotaa. btw Suuri maa, ja suuret toleranssit. Vitutkin ovat kuin ämpäreitä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Cube kirjoitti:
Nooh, maailman tyhmin kansa se vaan hallitsee maailmaa jatkossakin. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Mitä tekemistä maailman hallinnalla on sen kanssa että crack-neekeri ei osaa laskea neljään? USA:n maailmanvaltius perustuu aivan muihin seikkoihin kuin keskivertokansalaisen älykkyyteen tai yleistietoihin. Puolisen vuotta olen itärannikolla asunut ja voin sanoa törmänneeni moninkertaiseen määrään valistumattomuutta/tyhmyyttä kuin edellisen kolmenkymmenen vuoden aikana Suomessa.
 

Karhu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins
Ihmetyttää, että jotkut toivovat jääkiekon MM-kisoissa kannustamansa seurajoukkueen pelaajille enemmän menestystä kuin itse Suomen joukkueelle. Itselleni nimittäin Suomen esitykset pelaajien nimistä riippumatta ovat tärkeimmät. Se on toki plussaa, jos kannattamansa seurajoukkueen pelaajat pärjäävät kisoissa hyvin, mutta se on taka-alalla - ainakin itselläni - Suomen menestyksen jälkeen.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
chelios77 kirjoitti:
Ihmettelen,että onkohan joku tilannut noita "hienoja" Jatkoaika-tuotteita tuolta nettikaupasta?
http://kauppa.jatkoaika.com/kauppa.php

Olisikohan mahdollista saada ko. tuotteita esim. omalla nimimerkillä tai halutessaan jonkun toisen nimimerkillä varustettuna? Uskoisin, että esimerkiksi Jatkispaita Mr.Scarface -teksteillä selässä komeilemassa menisi varmasti kuin kuumille kiville.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Karhu2 kirjoitti:
Ihmetyttää, että jotkut toivovat jääkiekon MM-kisoissa kannustamansa seurajoukkueen pelaajille enemmän menestystä kuin itse Suomen joukkueelle. Itselleni nimittäin Suomen esitykset pelaajien nimistä riippumatta ovat tärkeimmät. Se on toki plussaa, jos kannattamansa seurajoukkueen pelaajat pärjäävät kisoissa hyvin, mutta se on taka-alalla - ainakin itselläni - Suomen menestyksen jälkeen.
Sama. Ja vielä enemmän ihmettelen sitä että tämä turkulainen kannattaa Suomen vastustajia jos oman seuran miehet eivät mahdu pelaamassa jotta muista joukkueista olevat Suomen maajoukkuepelaajat näyttäisivät huonommilta. Todellista ääliö-toimintaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tää kyllä kumma juttu. Muuten nyt tuntuu että oon täydessä iskussa, tai siis itse asiassa nyt tässä tietokoneen ääressä yksin istuessa tuntuukin niin, mutta sitten kun yrittää aukaista suuta, niin ei se aukea, vaikka kuinka yrittää. Leuka on vaan jumissa. Ja leuan alla ihmeellinen patti.

Onneks noita etuhampaita on sen verran lohkeillut, että niistä raoista saa tungettua näitä kaiken maailman pillereitä ja kapseleita suuhun. Tai siis nekin pitää ensin murskata jotenkin, ja sitten tunkea niitä palasia suuhun, ja loput jauhot ja pienemmän palaset vaan imasta huulet törröllään ääntä kohti. Kunpa olis ees sellaiset ville peltonen -hampaat, niin sittenhän tässä vois syödä melkein mitä vaan, paitsi siis purra ei voi kun suu ei aukea.

Oli kyllä huvittavaa tässä 3-4 päivän ajan, kun en kyennyt sylkäisemään. Tai siis se hoitu niin, että aukaisin suun, ja kaikilla voimillani yritin kielelläni työntää sitä matskua edes suurin piirtein suun etuosaan, ja sitten suunnilleen vaan puhaltelin menemään. Joskus piti puolikin minuutti tuolla talojen kulmilla olla silleen tyhmän näköisenä etukenossa limppi roikkuen ennen kuin se smagma irtosi mun lärvistä. Ja loput roikkuvat tietenkin pyyhin sitten hihaani kun meni hermo kaiken maailman nenäliinoihin. Ja ihan jatkuvalla syötöllä tuli suuhun sitä sylkeä, varmaankin johtuen noista lääkkeistä. Näistä lääkkeistä tuli mieleen yks huvittava juttu. Toi toinen antibiootti on sen pakkausselosteen mukaan tarkoitettu ientulehduksiin ja emätintulehduksiin. Onneks oon nyt tohon jälkimmäiseenkin saanut lääkettä, ihan vaan siltä varalta jos sellainen joskus iskee. Never know, you know.

Sylkemisen ohella myös nielaiseminen oli todella vaikeaa. Juodessa piti kallistaa päätä vasemmalle, se kun on siis tämä suun ja leuan terve puoli, niin ihan vähän kerrallaan pystyi nielaisemaan. Kyllähän se kuitenkin vähän kirpaisi. Jogurtti oli niin paksua että sen kanssa ei toi onnistunut. No ei nämä jutut nyt tänäänkään vielä lähellekään normaalisti onnistu, mutta kuitenkin hieman paremmin.

Puhelimeen en viikonloppuna viitsinyt vastailla kun mun ääni kuulosti varmaankin melko känniseltä. Tai koita itse puhua hampaat yhdessä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pete2004 kirjoitti:
Puhelimeen en viikonloppuna viitsinyt vastailla kun mun ääni kuulosti varmaankin melko känniseltä.
Varmaan hyvä niin, että jätit vastaamatta. Siellä olis kaverit ihmetelleet ymmyrkäisinä, että onko se meiän absolutisti-Pete ruvennu viinan perkelettä särpimään. Kippis!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ota ja päästä-kalastus sekä viinin sylkeminen maistamisen jälkeen ihmetyttävät tällä hetkellä kovasti. Kumpaakin ihmettelin eilen katsellessani töllöstä luonto-ohjelmaa ja Conania. Eikö jumalauta ruoka ja juoma maistu? Biafralaiset olisivat onnessaan edes nähdessään moisia herkkuja.

Töllön katselun jälkeen ihmettelin saksalaisten totaalista tyhmyyttä lukiessani Atlantin valli murtuu-kirjaa. Ja tollaisten tolvanoiden kanssa oltiin kimpassa 2. maailmansodassa. Hyvä, ettei Suomelle pahemmin käynyt. 4500 alusta tulossa ja yhdet tiirailee kiikareilla näkyykö mitään. Ei näy, ei hätää, ei järkee ja turpaan. Aatu nukkuu ja Rommel kyläilee Saksassa, alles gut.
 

Thibauld

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gwinnett Gladiators, Lukko
PeteX kirjoitti:
Ota ja päästä-kalastus QUOTE]

Henkilokohtaisesti ihmettelen sita etta mita ihmettelemista tuossa C&R kalastuksessa on. Olen usein joutunut tasta kinastelemaan ja yleensa on selvinnyt etta vastustajalla ei ole asiasta minkaanlaista kasitysta. Perhoa heittelen itse ihan harrastus mielessa eika ole missaan vaiheessa tullut mieleen ruveta nuijimaan kaikkia saaliitani. Kirjolohen saatan joskus vieda kotiin savustettavaksi koska kyseinen kala ei muutenkaan suomen luontoon kuulu, muut fisut paastan jarjestaan vapaaksi. Nykyisen asuinpaikkani lahijoesta ongittuja fisuja en haluaisi edes suuhuni pistaa. Miksi minun silti pitaisi tappaa ne vaikka terveydellisista syista en niita aiokkaan syoda. Jos kalaa mieleni tekee sita saa paljon halvemmalla ja pienemmalla vaivalla kaupan tiskilta. Toisin sanoen minulle kalastus on ("urheilua") harrastus ei elinkeino. Sille en sitten mitaan voi jos joku ei ymmarra yhta maailman suosituinta harrastusta.

Itselle suurempi ihmetyksen aihe ovat kalastajat jotka hullunkiilto silmissa listivat kaikki koukkuun jaaneet kalat, olivat ne sitten yli tai alimittaisia. Ymmarran kylla jos joku haluaa kotiin soppakalat vieda tai pistaa savustusponton puhisemaan, mutta monesti liika on liikaa. Eraan kerran jarven rannalla tormasin tyyppiin joka rehvasteli meikalaiselle saaneensa edellisella reissulla 52 haukea ja etta nyt on kuulemma pakastin haukea taynna. Kaveri oli siis menossa virveloimaan niita lisaa. Itse paastan kaikki luunokat menemaan, kun kyseinen kala ei mielestani edes hyvalta maistu. 52 hauen pakastaminen on mielestani silkkaa ahneutta, muuta selitysta asialle en keksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitäpä ihmettelen, miksi parissa viestiketjussa keskustelu on levinnyt kuin Elanto. Esimerkiksi "Tässä otsikossa keskustellaan tv-sarja Salatuista Elämistä" -ketjun keskustelu on päässyt karkaamaan muuallekin kuin otsikkoon. Mielestäni tuo pelkkä otsikko olisi mainiosti riittänyt ko. ohjelmasta keskusteluksi.

Heti perään pitää ihmetellä, miten allekirjoittanut osasikin olla taas noin lapsellisen näsäviisas pilkunnussija.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen kauheasti miten new yorkilaiset voivat olla täysin erilaisia kuin Yhdysvaltojen ulkopuolella matkailevat punaniskaturistit, joihin on törmännyt ympäri maailmaa.

Ihmetyttää myös miten helvetissä New Yorkista on saatu tehtyä aivan saatanan hieno paikka vaikka se oli ilmeisen kuralla vielä 90-luvun alussa - tai näin on ainakin väitetty.

Hassua muuten, että maailmassa on ollut tasan kaksi maata joita kohtaan minulla on ollut vahvat ennakkokäsitykset. Pietarin reissu vahvisti ne oikeaksi ja tämä New Yorkin reissu vahvisti ne vääriksi. Nykiin on lähdettävä toisenkin kerran...
 

Viljuri

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Ihmettelen kauheasti miten new yorkilaiset voivat olla täysin erilaisia kuin Yhdysvaltojen ulkopuolella matkailevat punaniskaturistit, joihin on törmännyt ympäri maailmaa.

Ihmetyttää myös miten helvetissä New Yorkista on saatu tehtyä aivan saatanan hieno paikka vaikka se oli ilmeisen kuralla vielä 90-luvun alussa - tai näin on ainakin väitetty.

Hassua muuten, että maailmassa on ollut tasan kaksi maata joita kohtaan minulla on ollut vahvat ennakkokäsitykset. Pietarin reissu vahvisti ne oikeaksi ja tämä New Yorkin reissu vahvisti ne vääriksi. Nykiin on lähdettävä toisenkin kerran...

Giuliani onnistui siinä, mistä häntä "tietyt piirit" niin meillä kuin siellä niin kovasti häntä syyttivät, eli rikollisuuden vähentämisessä. Siinä missä tietyt alueet jopa Manhattanilla (Harlem, Hell's Kitchen jne..) olivat täysin rikollisten hallussa, estäen normaalin yhteisöllisen ja taloudellisen kehityksen alueella, on päälle kaatuvia ongelmia (siis vastakohtanaan akateemiset norsunluutornista tehdyt pohdinnat) saatu poliisin voimavarojen lisäämisellä ja "zero tolerance" -politiikalla selkeästi vähennettyä.

Queensissä ja Bronxissa asti - muista borough'eista puhumattakaan - on nykyään tervehtymisen merkkejä nähtävissä, vaikka kyllä sieltä edelleen löytyy sellaisia alueita, joilla asuminen ei inhimillisesti ottaen olisi mukavaa...
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ohmi kirjoitti:
Ihmettelen kauheasti miten new yorkilaiset voivat olla täysin erilaisia kuin Yhdysvaltojen ulkopuolella matkailevat punaniskaturistit, joihin on törmännyt ympäri maailmaa.

Ihmetyttää myös miten helvetissä New Yorkista on saatu tehtyä aivan saatanan hieno paikka vaikka se oli ilmeisen kuralla vielä 90-luvun alussa - tai näin on ainakin väitetty.

Hassua muuten, että maailmassa on ollut tasan kaksi maata joita kohtaan minulla on ollut vahvat ennakkokäsitykset. Pietarin reissu vahvisti ne oikeaksi ja tämä New Yorkin reissu vahvisti ne vääriksi. Nykiin on lähdettävä toisenkin kerran...
No tuo NY:n nollatoleranssi vastattiinkin jo. Periaatteenahan siinä on että pieninpäänkin rikkeeseen puututaa ja annetaan sakot tai varoitus, juopot kuskataan keskustasta muualle (tätä kun saisi täälläkin harrastaa.. ottaa päähän torilla norkoilevat juopot ja narkkarit..) jne.
Sitten toiseen pointtiin, Venäjä on tosiaan vähintäänkin kaikkien ennakkoasenteiden veroinen paikka. Toisekseen NY ei ole sama kuin Yhdysvallat. Suurin osa maasta on ihan erilaista..
 
Kovasti ihmettelen kuinka eilisen kymppiuutisissa vieraillut proffa tms. oli oikein tilanteeseen valmistautunut. Ei meinannut sanaa suustaan saada ulos. Ei kovinkaan jouheva esitys, tuskin tulee asiantuntijaksi toistamiseen..
 

scholl

Jäsen
Ihmettelen miten joku voi jättää lapsensa metroon.

Ja toisekseen ihmettelen sitä, että jollain voi olla negatiivisia ennakkokäsityksiä Nykiä tai Yhdysvaltoja kohtaan. Hyvin on mennyt Suomen koululaitoksen kommariopit perille.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Kovasti ihmettelen kuinka eilisen kymppiuutisissa vieraillut proffa tms. oli oikein tilanteeseen valmistautunut. Ei meinannut sanaa suustaan saada ulos. Ei kovinkaan jouheva esitys, tuskin tulee asiantuntijaksi toistamiseen..

Jep, tuo minuakin ihmetytti. Miksei sitä vaan voi sanoa "Hyvä että asiasta puhutaan, lisää tätä."

Miksi vain uransa päässä olevat poliitikot ryhtyvät vuoropuheluun median kanssa? Eikö media osaa olla lainkaan reilu vai puuttuuko rohkeutta? Kyllä minä voisin ajatella äänestäväni ehdokasta joko riitelee median kanssa mediassa.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
scholl kirjoitti:
Ja toisekseen ihmettelen sitä, että jollain voi olla negatiivisia ennakkokäsityksiä Nykiä tai Yhdysvaltoja kohtaan. Hyvin on mennyt Suomen koululaitoksen kommariopit perille.

Sama koululaitos varmaan, josta ovat negatiiviset ennakkokäsitykset Neuvostoliittoa -> Venäjää kohtaan tulleet.

Miksei jollakin voi olla negatiivisia ennakkokäsityksiä paikasta, jossa ei ole käynyt? Tätä ihmettelen suuresti. Ja sitä myös, ettei USA ole käynnistänyt massiivista imagokampanjaa Suomen koululaitoksen harhakommarioppien korjaamiseksi ja Suomen negaennakkohemmojen ohjaamiseksi oikeaan suuntaan.
 

Osku-82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Bills, Philadelphia Flyers, Tappara
scholl kirjoitti:
Ihmettelen miten joku voi jättää lapsensa metroon.

Joo, ei voi tajuta kuinka voisi rakkaan lapsensa jättää jonnekin, varsinkin tuollaisessa paikassa jossa muutenkin pitää olla skarppina. Sama homma kuin tää kersa joka tippui kauppakeskuksen rullaportaista. :(

Tuosta kymppiuutisten eilisestä tapauksesta on puhuttu paljon, mikähän lie ollut syynä. Syy oli kyllä varmasti molemmilla, sekä haastattelijalla että haastateltavalla. Telkkarissa tuollaiset hiljaiset hetket on äärimmäisen kiusallisia, radiossahan ei sallittaisi pariakaan sekuntia pidempää hetkeä. Ks. http://www.youtube.com/watch?v=rZ914xBSbxo (saa kai ton linkittää?)
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Kovasti ihmettelen kuinka eilisen kymppiuutisissa vieraillut proffa tms. oli oikein tilanteeseen valmistautunut. Ei meinannut sanaa suustaan saada ulos. Ei kovinkaan jouheva esitys, tuskin tulee asiantuntijaksi toistamiseen..

Itse ihmettelen sitä, että miten osa ihmisistä on niin saatanan tyhmiä ja sokeita, etteivät tajua, että eilen tapahtunut jäätyminen johtui jostain aivan muusta kuin huonosta valmistautumisesta tai asiantuntemuksen puutteesta.

Kyseinen kaveri jännitti esiintymistilannetta niin paljon, että tapahtui mitä tapahtui.

EDIT: Joku valopää tulee kuitenkin kohta kommentoimaan, että miksi sitten suostui haastateltavaksi Kymmenen uutisiin. Tuollaista reaktiota kun ei voi aina etukäteen ennustaa.
Miehen jännityksen huomasi jo ennen kuin oli päästänyt yhtään sanaa suustaan. Kaula ja naama oli jännityksestä/paniikista kieliviä punaisia läikkiä täynnä.
 
Viimeksi muokattu:

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Lähetetäänköhän "Euroviisujen takapuoli" ohjelma ulkomaille nimelle The Ass Of Eurovision Song Contest.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hannu Aravirta hetki sitten TV2:ssa: "Paikallinen petterinummelin Zdeno Chára".

No, ok molemmat pelaavat (maajoukkueessa) paljon, mutta voiko pakit enää enemmän vastakkaisista päistä olla?
 

rectum

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
cottonmouth kirjoitti:
Hannu Aravirta hetki sitten TV2:ssa: "Paikallinen petterinummelin Zdeno Chára".

No, ok molemmat pelaavat (maajoukkueessa) paljon, mutta voiko pakit enää enemmän vastakkaisista päistä olla?

Aravirran väkinäinen hörönauru ei sitten antanut sulle osviittaa siitä, että kyseessä olisi voinut olla ns. sarkastinen heitto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös