Ihmettelyketju

  • 6 388 898
  • 38 805
Mr.X kirjoitti:
Itse ihmettelen sitä, että miten osa ihmisistä on niin saatanan tyhmiä ja sokeita, etteivät tajua, että eilen tapahtunut jäätyminen johtui jostain aivan muusta kuin huonosta valmistautumisesta tai asiantuntemuksen puutteesta.

Kyseinen kaveri jännitti esiintymistilannetta niin paljon, että tapahtui mitä tapahtui.

EDIT: Joku valopää tulee kuitenkin kohta kommentoimaan, että miksi sitten suostui haastateltavaksi Kymmenen uutisiin. Tuollaista reaktiota kun ei voi aina etukäteen ennustaa.
Miehen jännityksen huomasi jo ennen kuin oli päästänyt yhtään sanaa suustaan. Kaula ja naama oli jännityksestä/paniikista kieliviä punaisia läikkiä täynnä.
Yleensä on juuri liiallista jännittämistä varten hyvä olla kunnon luntti edessä johon voi tukeutua. Kysymykset olivat todnäk tiedossa kuitenkin etukäteen.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että kankeus johtui jännityksestä eikä tietämättömyydestä. Sattuuhan noita jäätymisiä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viljuri kirjoitti:
Giuliani onnistui siinä, mistä häntä "tietyt piirit" niin meillä kuin siellä niin kovasti häntä syyttivät, eli rikollisuuden vähentämisessä. Siinä missä tietyt alueet jopa Manhattanilla (Harlem, Hell's Kitchen jne..) olivat täysin rikollisten hallussa, estäen normaalin yhteisöllisen ja taloudellisen kehityksen alueella, on päälle kaatuvia ongelmia (siis vastakohtanaan akateemiset norsunluutornista tehdyt pohdinnat) saatu poliisin voimavarojen lisäämisellä ja "zero tolerance" -politiikalla selkeästi vähennettyä.

Queensissä ja Bronxissa asti - muista borough'eista puhumattakaan - on nykyään tervehtymisen merkkejä nähtävissä, vaikka kyllä sieltä edelleen löytyy sellaisia alueita, joilla asuminen ei inhimillisesti ottaen olisi mukavaa...
Tästä sellainen hauska juttu tuli mieleen, jonka olen kertonut n. 400 kertaa aikaisemminkin. Hyppäsin joskus Bronxissa metrosta pois ja lähdin etsimässä yhtä isompaa kauppaa kun aloin kiinnittää kiusallisella tavalla huomiota siihen että seudun väestö oli hieman tummanpuhuvampaa kuin mitä itse olin. Aloin jopa ajatella hieman rasistisesti asiaa ja pohtimaan omaa turvallisuuspoliittista asemaani. Olin pukeutunut aika arkisesti ja mietin että erotunko joukosta jollain tavalla. Sitten tapahtui jotain joka helpotti huomattavasti. Joka kaveri löi käteen sellaisen pienen mainos-lapun. Lappu oli itseasiassa espanjaksi (dah), mutta ilman kielenkoulutustakin ymmärsin että mitä siinä luki. Se oli jonkun työnvälitystoimiston mainos, eli sitä kautta haettiin ravintolaan bus boy:ta, waitereitä, ja valley parking kavereita. Eli en ollut ilmeisesti ylipukeutunut :)
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Venäjällä armeijaa käyvistä noin 60 tekee itsemurhan henkisen ja fyysisen väkivallan takia kuukausittain. Näin mielestäni äsken sanottiin A-Studiossa. Todella järjettömän kuuloista touhua, vaikka tokihan heidän sisäisistä systeemeistään ollaan ennenkin oltu tietoisia. Naurun ja ihmetyksen sekamelskan aiheutti myös se, kun joku kavereista kertoi, ettei ole koko palvelusaikana saanut ruplan ruplaa, kun komentaja vie kaikkien päivärahat. Aivan järjetöntä touhua, onneksi ollaan sentään Suomessa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Conanissa just esiintyvä Tom Waits. Mitä vittua? Miten joku voi oikeasti pitää tuollaisesta?
 

Rocco

Jäsen
Iltatyttöjen suosikkinäyttelijä on lähes poikkeuksetta Vin Diesel.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Rocco kirjoitti:
Iltatyttöjen suosikkinäyttelijä on lähes poikkeuksetta Vin Diesel.
Minua ei ihmetytä. Iltalehdessä ja muissa skandaalilehdissä puolipukeissa poseeraavien wannabe julkkisten ÄÖ ei voi olla kovin korkea. Fast and furious ja XXX ovat luultavasti ainoat leffat joita ovat katsoneet. Enemmänkin minua ihmetyttäisi jos jos joku sanoisi suosikkinäyttelijänsä olevan vaikka Marie-Christine Barrault tai Michel Piccoli, tai sanoisi että lukee mielemmin kirjoja..
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Simon kirjoitti:
Nyt ihmettelen, mitä tarkoittaa ÄÖ? Älykkyysösämäärä?
Johtuisko siitä että ÄO lausutaan usein/yleensä ÄÖ, koska suomessa ei samoissa sanoissa normaalisti esiinny "Ä" ja "O", lausuminen on hankalaa. Eli kirjoitettu kuten yleensä lausuttu.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
kakkonen kirjoitti:
Johtuisko siitä että ÄO lausutaan usein/yleensä ÄÖ, koska suomessa ei samoissa sanoissa normaalisti esiinny "Ä" ja "O", lausuminen on hankalaa. Eli kirjoitettu kuten yleensä lausuttu.
Koska minulla ei ole tällä hetkellä järkevämpää tekemistä, puuttuisin nyt tähän kohtaan "usein/yleensä", koska en ainakaan itse ole sellaista omissa empiirisissä havainnoissani huomannut. Ääoo on ihan yhtä helppo tai vaikea lausua kuin ääöö, koska etu- ja takavokaalit ovat erillään eikä niitä tarvitse lausua sanan sisällä kuten hyla tai olympialaiset.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
kakkonen kirjoitti:
Johtuisko siitä että ÄO lausutaan usein/yleensä ÄÖ, koska suomessa ei samoissa sanoissa normaalisti esiinny "Ä" ja "O", lausuminen on hankalaa. Eli kirjoitettu kuten yleensä lausuttu.
Jaa, ei ÄO:n lausuminen ole mun mielestä ollenkaan hankalaa. Lähinnä ihmetyksen aihe taisi olla se, että SamSpade kyseenalaistaa mm. IL:n iltatyttöjen älykkyyden sen perusteella, kuka heidän lempinäyttelijänsä sattuu olemaan. En toki väitä, että iltatytöt olisivat keskimäärin jotain älykköjä, mutteivät välttämättä täysiä saappaitakaan. Ja mielestäni arvostelulta katoaa osittain pohja, kun latelee jotain ranskalaisten(?) näyttelijöiden nimiä, mutta kirjoittaa samalla älykkyysosamäärän lyhenteen väärin.

Tämä ei ole puolustuspuhe Vin Dieselille tai muillekaan vastaaville lihakasoille, halusin vain pitää hiukan iltatyttöjen puolia. Jospa joku heistä vaikka lämpenisi mulle enemmänkin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Simon kirjoitti:
Nyt ihmettelen, mitä tarkoittaa ÄÖ? Älykkyysösämäärä?
Hyvä että ihmettelet. Minä ihmettelen että koska minulle on ilmaantunut dysleksia kun en osaa enää kirjoittaa. ÄO oli tietysti se mitä ajoin takaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Simon kirjoitti:
Jaa, ei ÄO:n lausuminen ole mun mielestä ollenkaan hankalaa. Lähinnä ihmetyksen aihe taisi olla se, että SamSpade kyseenalaistaa mm. IL:n iltatyttöjen älykkyyden sen perusteella, kuka heidän lempinäyttelijänsä sattuu olemaan. En toki väitä, että iltatytöt olisivat keskimäärin jotain älykköjä, mutteivät välttämättä täysiä saappaitakaan. Ja mielestäni arvostelulta katoaa osittain pohja, kun latelee jotain ranskalaisten(?) näyttelijöiden nimiä, mutta kirjoittaa samalla älykkyysosamäärän lyhenteen väärin.

Tämä ei ole puolustuspuhe Vin Dieselille tai muillekaan vastaaville lihakasoille, halusin vain pitää hiukan iltatyttöjen puolia. Jospa joku heistä vaikka lämpenisi mulle enemmänkin.
Höpö höpo.... puhuu mr täydellinen joka ei koskaan kirjoita ajatuksissaan yhtään kirjainta väärin?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
SamSpade kirjoitti:
Höpö höpo.... puhuu mr täydellinen joka ei koskaan kirjoita ajatuksissaan yhtään kirjainta väärin?
Nimenomaan, en tee virheitä. Pointtihan oli se, ettei niitä vähäpukeisia "wannabe-julkkiksia", iltatyttöjä, parane sentään samaan kuolaavien vihannesten muottiin upottaa siksi, että ihailevat jotain Vin Dieseliä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Simon kirjoitti:
Nimenomaan, en tee virheitä. Pointtihan oli se, ettei niitä vähäpukeisia "wannabe-julkkiksia", iltatyttöjä, parane sentään samaan kuolaavien vihannesten muottiin upottaa siksi, että ihailevat jotain Vin Dieseliä.
"Joka ei tee virheitä, ei tee mitään muutakaan" sopii siis ilmeisesti sinuun kuin nyrkki silmään.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Simon kirjoitti:
Tämä ei ole puolustuspuhe Vin Dieselille tai muillekaan vastaaville lihakasoille, halusin vain pitää hiukan iltatyttöjen puolia. Jospa joku heistä vaikka lämpenisi mulle enemmänkin.

Miehen puhetta!

Ihmettelen sitä ettemme ole vieläkään perustaneet omaa ketjua meille, jotka pitävät keskustelupalstoilla tiukasti kaikkien tyhjäpäinä ja "turhina julkkiksina" pidettyjen pesäpesien puolia. Nakuilu on hyvä ja positiivinen juttu!

Tytöt tahtoo pitää hauskaa jne.

Pistetään jotkut vaahtobileet pystyyn, kutsuvieraina kaikki Iltatytöt, salarakkaat, chatjuontaja-Nellit, Kuros Susanit jne., ja Mikko Alatalo laulamaan tuota em. biisiä! Siihen päälle armotonta trancebiletystä, viinaa ja huumeita viisi päivää putkeen! Kuka on messissä HÄ!

Ihmettelen myös jos kukaan ei innostuisi tuosta.

~B-B-B-B-BREASTS!!!
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Golden AWe kirjoitti:
Miehen puhetta!

Ihmettelen sitä ettemme ole vieläkään perustaneet omaa ketjua meille, jotka pitävät keskustelupalstoilla tiukasti kaikkien tyhjäpäinä ja "turhina julkkiksina" pidettyjen pesäpesien puolia. Nakuilu on hyvä ja positiivinen juttu!


~B-B-B-B-BREASTS!!!
Helvetin hyvä idea! Kuka jaksaa avata ketjun?

Meikä jaksaa innostua kaikista julkkiksista tai "julkkiksista" jotka jakavat nakukuvansa esim. just Hymyssä. Meikä ei jaksa yhtään moralisoida näitä kurosia vaan nakukuvaa peliin vaan jos siltä tuntuu!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
SamSpade kirjoitti:
"Joka ei tee virheitä, ei tee mitään muutakaan" sopii siis ilmeisesti sinuun kuin nyrkki silmään.
Totta toinen puoli, kolmisen viikkoa olen ollu töissä pitkän sairastelun jälkeen, enkä arkeen paluusta huolimatta ole oikeastaan tehny juuri mitään. Nyrkin sopimisesta silmään sen verran, että eihän se sinne sovi. Helvetin lujaa joutuu lojauttamaan, että pääsee jotakuinki hollille.

T: Näsä
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ihmettelen miksi Pesisliigan ainoa Stadissa oleva peli on juuri tänään, kun Suomi pelaa puolivälieriä. Kyllä kai tuo pelipäivä olisi kannattanut päättää mm-kiekon puolivälierien pelipäivien mukaan, jos liiga pitää juuri tällä viikolla aloittaa.

Sinänsä mulle ei ole väliä, vaikka junttipallo omaa hautaansa jälleen kerran kaivaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ihmettelen että jos jonkun täytyy porata yms paskaa hommata kerrostalossa, miksi se täytyy aloittaa AINA sekunnin yli kahdeksan aamulla??
Ja ainako siellä yläkerrassa/naapurissa riittää jotain louhittavaa ja porattavaa?
 

jessie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
stiflat kirjoitti:
Ihmettelen että jos jonkun täytyy porata yms paskaa hommata kerrostalossa, miksi se täytyy aloittaa AINA sekunnin yli kahdeksan aamulla??
Ja ainako siellä yläkerrassa/naapurissa riittää jotain louhittavaa ja porattavaa?

Täsmälleen samaa mieltä!Ei kai nyt KUKAAN voi tehdä remonttia kahta vuotta keskikokoiseen kerrostaloasuntoon?Sitäpaitsi, kun ympäristöä tarkkailee, ei missään näy remonttimiehiä tms. Silti kuuluu jatkuvaa poraamisen, vasaroimisen ja huonekalujen siirtelyn ääntä ja mitä ihmeellisimpiin aikoihin vuorokaudesta. Kai tämä on jotain sairasta kiusantekoa, ko. möykkääjä luultavasti saa elämänsä suurimmat orgasmit siitä, kun pääsee riehumaan porakoneensa kanssa ja onnistuu herättämään koko naapuruston.

Ja ei, en ole ns. kerrostalokyttääjä, ihmettelen vaan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
jessie kirjoitti:
Täsmälleen samaa mieltä!Ei kai nyt KUKAAN voi tehdä remonttia kahta vuotta keskikokoiseen kerrostaloasuntoon?Sitäpaitsi, kun ympäristöä tarkkailee, ei missään näy remonttimiehiä tms. Silti kuuluu jatkuvaa poraamisen, vasaroimisen ja huonekalujen siirtelyn ääntä ja mitä ihmeellisimpiin aikoihin vuorokaudesta. Kai tämä on jotain sairasta kiusantekoa, ko. möykkääjä luultavasti saa elämänsä suurimmat orgasmit siitä, kun pääsee riehumaan porakoneensa kanssa ja onnistuu herättämään koko naapuruston.

Ja ei, en ole ns. kerrostalokyttääjä, ihmettelen vaan.
Joku on lukenut Markus Kajon Kettunen kirjaa. Siinä Kajo kertoi miettivänsä muistaakseni porakoneen ostoa ja ajatteli porata, joka ilta 5 min ennen hiljaisuutta, pari reikää seinään ja paklata ne sitten..
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmetyttää avautua täällä netissä omista ongelmistaan/tunteistaan, mutta kai se on sitten jotenkin helpompi avautua täällä nimimerkin takaa, kun tietää, että muut lukee, mutta kovin moni ei kuitenkaan tiedä, että kuka sieltä nimimerkin takaa löytyy...

Hassua.
 

Viljuri

Jäsen
Ihmettelen torstaisen hernekeiton vaikutusta yksilön metabolistisessa kontekstissa. Ei se nyt vielä armeijassa tai koulussa ihan noin hyvin tainnut potkia vielä seuraavana päivänä kaasuemissioiden muodossa, tosin tässä onkin ollut väliä eilisen ja sitä edellisen hernekeittolautasen välillä. Joka sekin tuli muuten syötyä kertausharjoituksissa...
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Finskillä lensin tänään aamulla Vaasasta Helsinkiin ja samaan seurueeseen kuulunut rouvashenkilö jäi perillä ilman matkalaukkuaan. Odoteltiin ja ihmeteltiin mutta ei kenelläkään mitään tietoa asiasta vaikka kuinka soiteltiin ja kyseltiin ja sitten lähdettiin taksilla kohti keskustaa missä rouvan seminaariohjelma oli alkamassa, itse menin toimistolle normaalisti töihin. Rouvan mies sitten alkoi ottaa netistä selvää korvauskäytännöistä; puhelimessa oli annettu ymmärtää että itse pitää tällaiset selvitellä (asiakaspalvelua tämäkin parhaasta päästä). Ihmetyttää miten tälläkin välillä moinen laukun hukkaaminen voi onnistua..
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/id60033.html

Pari lainausta:

"74 prosenttia venäläisistä sanoi pitävänsä Viroa nyt vihamielisenä valtiona."

Mutta:

"Kyselyyn vastanneista (venäläisistä) 54 prosenttia on sitä mieltä että taloudelliset pakotteet olisivat oikea rangaistus neuvostosotilasta esittävän patsaan siirtämisestä Tallinnassa.

Haastatellut ehdottivat muun muassa virolaisten tuotteiden kieltämistä sekä energiaviennin keskeyttämistä.

Viron-suhteiden katkaisemista ja rajojen sulkemista vaati neljä prosenttia vastanneista ja yksi prosentti kannatti jopa sotatoimia Viroa vastaan."

Olis kyllä kiva lukee tämmösen yhteen prosenttiin kuuluvan sotaa kannattavan näkemys Virosta vihamielisenä valtiona...

Ihmettelen vain, miten suuri kohu tästäkin on tullut. Ei voi olla noin vaikeeta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös