On tää kyllä kumma juttu. Muuten nyt tuntuu että oon täydessä iskussa, tai siis itse asiassa nyt tässä tietokoneen ääressä yksin istuessa tuntuukin niin, mutta sitten kun yrittää aukaista suuta, niin ei se aukea, vaikka kuinka yrittää. Leuka on vaan jumissa. Ja leuan alla ihmeellinen patti.
Onneks noita etuhampaita on sen verran lohkeillut, että niistä raoista saa tungettua näitä kaiken maailman pillereitä ja kapseleita suuhun. Tai siis nekin pitää ensin murskata jotenkin, ja sitten tunkea niitä palasia suuhun, ja loput jauhot ja pienemmän palaset vaan imasta huulet törröllään ääntä kohti. Kunpa olis ees sellaiset ville peltonen -hampaat, niin sittenhän tässä vois syödä melkein mitä vaan, paitsi siis purra ei voi kun suu ei aukea.
Oli kyllä huvittavaa tässä 3-4 päivän ajan, kun en kyennyt sylkäisemään. Tai siis se hoitu niin, että aukaisin suun, ja kaikilla voimillani yritin kielelläni työntää sitä matskua edes suurin piirtein suun etuosaan, ja sitten suunnilleen vaan puhaltelin menemään. Joskus piti puolikin minuutti tuolla talojen kulmilla olla silleen tyhmän näköisenä etukenossa limppi roikkuen ennen kuin se smagma irtosi mun lärvistä. Ja loput roikkuvat tietenkin pyyhin sitten hihaani kun meni hermo kaiken maailman nenäliinoihin. Ja ihan jatkuvalla syötöllä tuli suuhun sitä sylkeä, varmaankin johtuen noista lääkkeistä. Näistä lääkkeistä tuli mieleen yks huvittava juttu. Toi toinen antibiootti on sen pakkausselosteen mukaan tarkoitettu ientulehduksiin ja emätintulehduksiin. Onneks oon nyt tohon jälkimmäiseenkin saanut lääkettä, ihan vaan siltä varalta jos sellainen joskus iskee. Never know, you know.
Sylkemisen ohella myös nielaiseminen oli todella vaikeaa. Juodessa piti kallistaa päätä vasemmalle, se kun on siis tämä suun ja leuan terve puoli, niin ihan vähän kerrallaan pystyi nielaisemaan. Kyllähän se kuitenkin vähän kirpaisi. Jogurtti oli niin paksua että sen kanssa ei toi onnistunut. No ei nämä jutut nyt tänäänkään vielä lähellekään normaalisti onnistu, mutta kuitenkin hieman paremmin.
Puhelimeen en viikonloppuna viitsinyt vastailla kun mun ääni kuulosti varmaankin melko känniseltä. Tai koita itse puhua hampaat yhdessä.