Niin, kyllähän niiltä pitää pyytää enemmän rahaa, joilla sitä on. Eihän samaa tuotetta kaikkialle voi samaan hintaan myydä. Tuokin Brasilian vaatima hinta olisi varmasti ajanut Mercksin vararikkoon, eikä olisi kattanut millään muotoa kehitys ja valmistuskustannuksia.Muksu kirjoitti:Minä ihmettelen, että kuka viitsii kehittää lääkkeitä tulevaisuuden sairauksiin kun oikeudenmukaiset ja sankarilliset kommarit rikkovat sitten ne patentit joiden avulla miljardien kehitystyö, korot sekä riski pitäisi kattaa jälkikäteen. Hieno meininki ja erinomainen osoitus vasemmistolaisesta seuraava-vartti -tyylisestä maailmankuvasta.
http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/id59452.html
girlzilla kirjoitti:Miten ihminen voi eksyä Malmille?
girlzilla kirjoitti:Miten ihminen voi eksyä Malmille?
Jokeri23 kirjoitti:Tappiostahan en puhunut ollenkaan, aids -lääkkkeiden patentit ovat omistajilleen sellaisia kultakaivoksia, että siinä on tappiot kaukana.
Jokeri23 kirjoitti:Lähinnä asiassa minua potuttaa patentinomistajien ahneus, halvemmallakin hinnalla markkinoita löytyisi yllinkyllin, eikä varmasti kyseisten yritysten pomosmiehien tarvitsisi mierontielle lähteä. Siinä mielessä peukku Brasilian toimille. Kyllä nämä tällaisten lääkkeiden patentit täytyisi saadakin pois riistoyritysten yksinhallinnasta, jotta lääkkeitä saataisiin kaikkien niitä tarvitsevien ulottuville.
SergeiK kirjoitti:Pitää kuitenkin muistaa, että jos joku keksii lääkkeen syöpään, niin se on joku näistä "ahneista lääkeyhtiöistä".
Jokeri23 kirjoitti:Lähinnä asiassa minua potuttaa patentinomistajien ahneus, halvemmallakin hinnalla markkinoita löytyisi yllinkyllin, eikä varmasti kyseisten yritysten pomosmiehien tarvitsisi mierontielle lähteä. Siinä mielessä peukku Brasilian toimille. Kyllä nämä tällaisten lääkkeiden patentit täytyisi saadakin pois riistoyritysten yksinhallinnasta, jotta lääkkeitä saataisiin kaikkien niitä tarvitsevien ulottuville. Piste minun osaltani, koska tässä ei mielestäni ole enää mitään ihmeteltävää.
Kyllä se riittää että pari super-rikasta saa sen taudin että taudille on kiinnostusta löytää parannuskeino.Muksu kirjoitti:Minä ihmettelen, että kuka viitsii kehittää lääkkeitä tulevaisuuden sairauksiin kun oikeudenmukaiset ja sankarilliset kommarit rikkovat sitten ne patentit joiden avulla miljardien kehitystyö, korot sekä riski pitäisi kattaa jälkikäteen. Hieno meininki ja erinomainen osoitus vasemmistolaisesta seuraava-vartti -tyylisestä maailmankuvasta.
http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/id59452.html
mikse kirjoitti:Hesarin toukokuun Kuukausiliitteen "Postia" -palstalla joku suomea opiskeleva venäläinen on tarttunut Ilkka Malmbergin Kuukausiliitteessä aikaisemmin (3/07) tekemään havaintoon, että Venäjä on suomen kielessä ainoa valtion nimi, joka taipuu ulkopaikallissijoissa. (Vrt RuotsiSSA vs. VenäjäLLÄ).
Luulisi, että ainakin suurin osa saarivaltioista taipuu juuri kuten Venäjä. Mä ainakin menisin Maltalle tai Malediiveille tai joskus ehkä jopa Martiniquelle, Valko-Venäjästä puhumattakaan. Faijakin on kuulemma käynyt Haitilla.
Jos olen ymmärtänyt koko homman väärin (myös mahdollista), pahoittelen, mutta muuten jälleen kerran kyllä ihmetyttää minkälaista paskaa jokapuolella julkaistaan jopa nk "laatulehdissä." Kiitos ja anteeksi.
Edit: Martinique taitaa olla Ranskan departementti.
Old TJ kirjoitti:Suurin osahan noista ulkopaikallissijoissa taipuvista taitaa olla tosiaankin saarivaltiota. Muista tuli pikaisesti itsellä ainakin mieleen Norsunluurannikko. Itse sen ainakin taivuttaisin ulkopaikallissijoihin. Ei tulisi mieleen lähteä matkalle Norsunluurannikkoon vaan Norsunluurannikolle. Entäs mitenkäs Swazimaa?
Old TJ
Joka johtaakin siihen ihmetykseen, että jatkuvasti kuulee ihmisten lähtevän Thaimaaseen vaikka kukaan tuskin lähtisi Swazimaaseen tai Ambomaaseen eikä nyt ainakaan istuttaisi mitään kasvimaaseen.machine kirjoitti:Swazimaassa on oikea muoto tietenkin tässä tapauksessa. (vrt. Thaimaassa)
1Timer kirjoitti:Ihmettelen, etta keita on ne 28% taman maan kansalaisista, jotka edelleen kannattavat George W. Bushia.
I mean, pitaako ihmisen olla julkisesti niin tyhma, etta vaan sokeana kannattaa jotain, koska "on republikaani"?
Aija on tapattanut jo enemman amerikkalaisia Irakissa kun niita kuoli 9/11. Sodan syy on edelleen taysin hamaran peitossa. Bensa maksoi hanen valtaan tullessa $1.57 per gallona. Nyt se nayttaa olevan tossa lahiasemalla $3.39. Ja Katarina -floppi kertoo hanen todellisesta kiinnostuksesta tavallisten amerikkalaisten asioiden hoitamisessa. Mutta silti vaan reilu neljannes tykkaa, etta, homma on ihan ok...
Things that make you go hmmmm....
Aika loistavaa yleistietoa ameriikkalaisilla on esittää, ei voi muuta sanoa. Tosin nyt ei ihan tarkkaan tiedetä, kuinka montaa ihmistä on pitänyt haastatella, että tämä nauha on saatu rakennettua. Siitä huolimatta pitää ihmetellä kansaa, joka ajattelee vain omaa maataan, eikä mikään muu sen ulkopuolella ole yhtään mitään.J.Petke kirjoitti:
TM kirjoitti:Mitä ihmettä girlzilla on tehnyt Malmilla? Ei kai siellä nyt kukaan tuttu ainakaan oleile? ;)
girlzilla kirjoitti:Nyt ihmetyttää kuinka vanhaksi voi itsensä tuntea, tulin kotiin kaverin juhlista ja äiti 60v. ei ole vielä tullut kotiin...