Ihmettelyketju

  • 6 389 375
  • 38 805

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Ihmettelen, miten Erkka Westerlund voi nähdä MM-Leijona-valinnat niin eri silmin, kuin 200 Jatkoaikalaista? Se on varmaan se ammattimiehen tuoma kokemus ja näkemys jääkiekosta, kun näkee vanhojen meriittien olevan tärkeämpi argumentti valintaprosessissa, kuin esimerkiksi kenraaliharjoituksen yksittäisen pelaajan lähes täydellinen kentän haltuun ottaminen. Ihmettelen vaan.

Mutta tottakai voi olla, että Erkka näyttää meille. Saunojat kunniaan.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Minua ihmetyttää ja on jo jonkin aikaa ihmetyttänyt suomalaisten suhtautuminen autojensa peltiin. Pientäkin lommoa ollaan viemässä oikojalle ja stressataan vakuutuksien kanssa. Miksi? Mitä ihmettä se viiru/lommo siinä autossa haittaa? Se on käyttöesine. Ymmärrän toki, että jos on juuri ostanut 20-30k euron auton ja joku sen tölvii -86 Mazdan ovella Prisman parkissa, mutta sitten ei varmaan olisi kannattanut ostaa tulenuutta autoa. Kyllä autossa pitää eläminen näkyä. Tahalliset tihutyöt kuten avaimella naarmuttamiset on sitten tyystin eri asia.
Ranskassa vuosi sitten tuli vietettyä jokunen tovi ja siellä kun menoa katseli niin oikein nauratti kuinka suomalaiset olisivat vetäneet herneitä nenään jokaisesta pikku naarmusta. Nyt tiedän myös miks ranskisten autot ovat pieniä ja miksi niissä on taitettavat peilit.

En tätä viitsinyt vitutusketjuun kirjoittaa mutta sieltä kimmokkeen sain.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Katsoin juuri laittomasta lähteestä loistavan 80-luvun neliosaisen nuorten sarjan Susikoira Roi - Seikkailu saaristossa.

Ylen tallennemyynnistä olisin saanut näköjään saman tuotteen vaatimattomaan viidenkymmenen (50) euron hintaan.

Mitä helvettiä ne suojatyöpaikkajohtajat oikein miettivät näitä hinnoitellessaan? En tietenkään oleta, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, mutta jos hinta on tuo, niin turha tulla huutelemaan miksi vertaisverkkoja käytetään.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pernaveikko kirjoitti:
Katsoin juuri laittomasta lähteestä loistavan 80-luvun neliosaisen nuorten sarjan Susikoira Roi - Seikkailu saaristossa.

Ylen tallennemyynnistä olisin saanut näköjään saman tuotteen vaatimattomaan viidenkymmenen (50) euron hintaan.

No huh, huh. 50€ VHS:stä on järkyttävä hinta. Olisi kiva tietää miten tuollaiseen hintaan on päädytty.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
pernaveikko kirjoitti:
Ylen tallennemyynnistä olisin saanut näköjään saman tuotteen vaatimattomaan viidenkymmenen (50) euron hintaan.

Mitä helvettiä ne suojatyöpaikkajohtajat oikein miettivät näitä hinnoitellessaan? En tietenkään oleta, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, mutta jos hinta on tuo, niin turha tulla huutelemaan miksi vertaisverkkoja käytetään.
Johtunee siitä, että kyseisiä tallenteita ei ole tarkoitettu yksityisille vaan laitoksille. Lainaus:
YLE Tallennemyynti kirjoitti:
YLE Tallennemyynti tuotteistaa eri käyttötarkoituksiin video- ja äänitallenteita Yleisradion televisio- ja radio-ohjelmista. Laajin valikoima on kirjastojen, laitosten ja oppilaitosten saatavilla; yksityishenkilöt voivat tiedustella näitä tallenteita lainaksi kirjastoista. Kotikäyttötallenteet löytyvät YLE Shopista.
YLE Shopissa, jossa tuotteet ovat edullisempia, Susikoira Roita ei ole myynnissä.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
roskakori kirjoitti:
Erkka Westerlund ja Ukraina-pelin kokoonpano. Mitä vittua?

Niinpä. Nyt sitten ilmeisesti tarttee toivoa, että Pillu vetelee niin Hentusen, Pärssisen kun Kallionkin reeneissä niin järeesti katoilleen että turhakkeet eksyy Moskovan valoihin.

Ps. Kai leimaamattomatkin miehet reeneihin pääsee,vai kuseeko tämäkin suunnitelma?
 
Viimeksi muokattu:

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itseäni ihmetyttää kovasti se, että niin monet olisivat ottaneet Antti Pihlströmin Suomen maajoukkueeseen.
Itse tuskin edes muistaisin koko jampan olemassaoloa mikäli hänellä ei olisi niinkin hauska lempinimi.
Tuskin tuollaiset alle 40 pistettä runkosarjassa tehneet kaverit ainakaan maalinteko-ongelmiin apuja toisi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Laitetaan nyt tänne vaikka hiukan vitutusketjuosastoakin on ilmassa.

Miksi lähinnä elektroniikkaan, tai muuhun tekniseen, keskittyviin kauppoihin otetaan myyjiksi naisia ilmeisesti vain koska he ovat naisina niin kivoja myyjiä. Ymmärrän kyllä että asiantuntemus ei sukupuolta katso, mutta noin yleisesti ottaen miehet ovat kiinnostuneempia elekroniikasta kuin naiset.

Tänään asioin eräässä nimeltämainitsemattomassa alan liikkeessä jonka alkukirjaimet ovat C ja O. Nainen jonka kanssa asioin ei tiennyt asiastani mitään. Lopulta vieressä varattuna ollut miesmyyjä vapautui ja hänen kanssaan saimme asian hoidettua. Tosin asia oli vähän kinkkinen (ilmeisesti), mutta silti oltiin kärryillä kuitenkin missä mennään.

Tuollaisia naismyyjiä on vastaan tullut ennenkin, kassalle kuuluisivat. Loppu ja piste.

No okei, editoidaan nyt sen verran että heidän ilmeisesti osastopäällikkönä toimiva ihminen (mies) heitti ylimielisesti vaan takaa jotain vastauksia myyjien pohdintoihin ja ehdotti kaksin verroin kalliimpaa tuotetta. Ei vahvasti mennyt.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Miksi ihmeessä YLE ei jaksa värkätä MM-kisaottelulähetyksien erätauoille edes jonkinlaisia maalikoosteita? Itseltäni jäi katsomatta Venäjä-Tanska -ottelusta muutama minuutti alusta ja taulullahan oli jo 3-0 kun tv:n ääreen tulin. Katselin ja odottelin, että josko erätauolla näkisi sitten ne maalit, mutta pahasti sai pettyä kun jotain Fani-Anssin koonnoksia ja Raipen aina-yhtä-ihanaa ulosantia suollettiin ulos koko erätauko. Toki maaleja tuli nyt jo aika paljon tuossa nähtyä, mutta pitäisihän ne maalikoosteet kuitenkin aina välistä näyttää. Yleensähän studiokommentaattori on lisäksi heittänyt erätauoilla maalipätkiin jotain tussitöherrysselityksiäkin, joita ei nyt siis Suomen pelissäkään maalikoosteiden tapaan ollut.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ziggy kirjoitti:
Tuskin tuollaiset alle 40 pistettä runkosarjassa tehneet kaverit ainakaan maalinteko-ongelmiin apuja toisi.
Pihlström onkin tyyliltään nimenomaan puhdas snaipperi, hän ei tee jäällä ikinä mitään muuta kuin kärkkyy maalin edustalla tekopaikkaa. Kaukaloiden Romário.

Minua ihmetyttää se, että aina arvokisojen aikaan paljastuu lajia seuraavia ihmisiä, jotka ilmeisesti kokoaisivat joukkueen pelkistä pistenikkareista ja maalintekijöistä. Toisaalta, jos ei Pihlströmiä edes muista muusta kuin hassunhauskasta lempinimestään johtuen, ei varmaan kovin aktiivisesti seuraa ainakaan SM-liigaa.

Jarkko Ruutukin lähetetään huomenna kuulemma kotiin, kun Westerlund sai hiljattain kuulla ettei Rudi kuluneellakaan kaudella tehnyt kovin kummoisia tehoja Pittsburghissa. NHL-kaukaloihin miehellä ei ole puutteellisen maalivainunsa vuoksi asiaa varmaan enää ikinä.

Mielestäni jengiin olisi hyvin voinut olla mukana niin tämänhetkinen duunariosasto, kuin myös vauhdikas pommikone Pihlström.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua ihmetyttää IRL joidenkin "IFK-fanien" asenne. Kauden aikana seurataan teksti-tv:stä IFK:n pelejä. Käydään joka toinen kausi katsomassa yksi runkosarjapeli Nordiksella.

Vaan annas olla, kun tulee kevät ja MM-kisat. Sitten istutaan telkkarin ääressä katsomassa jotain Suomi-Mongolia-peliä. Ja kehdataan vielä kysyä, eikö minua jääkiekko kiinnosta. Ei todellakaan kiinnosta jotkut MM-kisat. Toivottavasti Uganda voittaa mestaruuden.
 

Karhu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins
On se jännä juttu, miten jotkut jaksaa valittaa joka ainoasta asiasta. Pienimmistäkin, joilla ei ole käytännössä mitään merkitystä. Kaikesta pitää oikein hakemalla hakea jotain negatiivista. Talvisota tekisi poikaa, niin huomaisivat hekin, ettei oikeasti nyt ole mitään valittamista...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Karhu2 kirjoitti:
On se jännä juttu, miten jotkut jaksaa valittaa joka ainoasta asiasta. Pienimmistäkin, joilla ei ole käytännössä mitään merkitystä. Kaikesta pitää oikein hakemalla hakea jotain negatiivista. Talvisota tekisi poikaa, niin huomaisivat hekin, ettei oikeasti nyt ole mitään valittamista...
Ja tämä viesti ei ollut valitusta vaan tervettä objektiivista havainnointia.
-Nimim. En minä mutta muut
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Detroitin Joe Louis Arena ole kertaakaan ollut täynnä tämän vuoden play off -otteluissa. Näin JP Jalo juuri sanoi.

Ihmetyttää sekin miten Red Wings on tällä hetkellä pihalla kuin tulvavesi New Orleansissa.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
avs kirjoitti:
Minua ihmetyttää ja on jo jonkin aikaa ihmetyttänyt suomalaisten suhtautuminen autojensa peltiin. Pientäkin lommoa ollaan viemässä oikojalle ja stressataan vakuutuksien kanssa. Miksi? Mitä ihmettä se viiru/lommo siinä autossa haittaa? Se on käyttöesine. Ymmärrän toki, että jos on juuri ostanut 20-30k euron auton ja joku sen tölvii -86 Mazdan ovella Prisman parkissa, mutta sitten ei varmaan olisi kannattanut ostaa tulenuutta autoa. Kyllä autossa pitää eläminen näkyä. Tahalliset tihutyöt kuten avaimella naarmuttamiset on sitten tyystin eri asia.
Ranskassa vuosi sitten tuli vietettyä jokunen tovi ja siellä kun menoa katseli niin oikein nauratti kuinka suomalaiset olisivat vetäneet herneitä nenään jokaisesta pikku naarmusta. Nyt tiedän myös miks ranskisten autot ovat pieniä ja miksi niissä on taitettavat peilit.
sama
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi ajoneuvon ilmastointi vasta tällä vuosituhannella tullut suomalaisautoilijoiden vähimmäisvaatimuksiin (lähde Iltalehden autoliite) Amerikoissahan ko. laite on ollut vakiovarusteena jo 60-luvulta.
 

konna_kuittaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt ihmetyttää se, että mihin mun "tuuri" on hävinnyt vedonlyönnissä. Viikko sitten jos olisin pistänyt vedon jääkiekkopeliin tyyliin Kanada - Itäsomalianyksijalkaisetmummelit 2 kertoimella 100000, niin se olisi osunut. Nyt taas, vaikka pistäisin johonkin peliin ns."satavarman" voittamaan kertoimella 1.01, niin ei ole edes toivoa osumasta. Tämä viikko on ollut täysi katastrofi: 0 osumaa ja väärin menneitä en kehtaa edes sanoa. Mainiosti plussalla ollut tulos tämän vuoden puolelta on valunut jo miinuksen puolelle.

Niin ja mulla oli muuten tuossa juuri päättyneessä Detroit - San Jose pelissä X2. Tuloksen tiedätte ja Detroitin 3-2 voittomaalin tekoajan. Huomenna pelataan Suomea, jokohan osuisi? Ei. Tanska tasoittaa 3-3:een ajassa 59.59, ei muuten naurattaisi... ja tuossa tapauksessahan minulla olisi vielä pelattuna alle 5.5 maalia eli sekin kusisi.

Ihmetyttää, ihmetyttää...

Edit. Minun hyvällä "tuurilla" on pelattu ja voittettu mm. Kreikan EM-kullan ansiosta. Että sikäli, kun mun "tuuri" on hyvä, niin se on helvetin hyvä, mutta kun se on huono, niin se on sitten todella surkea.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tästä tuu mitään. Ihmettelen nyt sitä, että ei kait nyt sentään kukaan oikeasti lähettele tekstiviestejä tonne musakanava mtv.n musiikkivideoiden aikana ruudun alalaidassa näkyvään rakastaa, ei rakasta -juttuun. Siis nyt on keskiyö, toi on ihan pikkukanava, ja tossa koko jutussa ei oo mitään järkeä. Ne on kyllä itse keksinyt noi jutut, epäilen mä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
wild wild west kirjoitti:
Miksi ajoneuvon ilmastointi vasta tällä vuosituhannella tullut suomalaisautoilijoiden vähimmäisvaatimuksiin (lähde Iltalehden autoliite) Amerikoissahan ko. laite on ollut vakiovarusteena jo 60-luvulta.

Koska Suomessa niitä päiviä kun ilmastointilaitetta tosissaan tarvitsee ei hirveän montaa ole. Vähän vastaavasti voisi kysyä miksei lohkolämppäri ole Ameriikoissa vähimmäisvaatimus.
Does this satisfy your question, Abu?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä ihme tää playstation juttu oikein on. Nykyään tuntuu että lähes normaalitkin pelaa. Mä tunnen tyyppejä, jotka vaan kotona mököttää ja pelaa noita pelejä, tai siis mitä tahansa konsoleita. Tai no joo, mä tunnustan, että oli mullakin pienenä commodore vai mikä se nyt olikaan, ja sit se tavallinen nintendo, mutta en mä niitä paljoakaan kehdannut pelata, varsinkaan tota ensiksi mainittua. Ei pelkästään se, että joutuis muille kertoo siitä, mutta se, että itse tajuaisi mikä oikein on. Jotenkin joskus tuntuu ettei nää nykyajan nörtit tajua mistään mitään. Ja joskus jopa tuntuu, että nykyaikana jotkut ovat jopa ylpeitä siitä että ovat noloja nörttejä. No joo, ehkä myös täällä jatkoajassakin joskus törmää siihen, että joku kehuskelee jollain tietokone tms. jutulla, mutta mä oon oikeasti tollaiseen törmännyt paljon muuallakin. Ei voi kuin ihmetellä.
 

tutzba

Jäsen
Pete2004 kirjoitti:
No joo, ehkä myös täällä jatkoajassakin joskus törmää siihen, että joku kehuskelee jollain tietokone tms. jutulla, mutta mä oon oikeasti tollaiseen törmännyt paljon muuallakin. Ei voi kuin ihmetellä.

Samaa mieltä. Mulla ei oo koskaan ollut mitään pleikkareita eikä äksbokseja sunmuita. Kaikki kunnia niille jotka niitä ostaa ja niillä pelaa, mutta joku pleikkari kolmonenkin, kuka "normaali" ihminen pistää 700€ siihen! Mitä ihmeellistä siinä sitäpaitsi edes on? En sen enempää ole perehtynyt, mutta tuskin mitään hirveän ihanaa.

Ainoa mitä pleikkarilla olen pelannut on Singstar. Sitäkin kaveriporukassa joskus vahingossa.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
benicio kirjoitti:
Koska Suomessa niitä päiviä kun ilmastointilaitetta tosissaan tarvitsee ei hirveän montaa ole. Vähän vastaavasti voisi kysyä miksei lohkolämppäri ole Ameriikoissa vähimmäisvaatimus.
Does this satisfy your question, Abu?
No juuri tätä paradoksia tässä ihmettelen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös