Ihmettelyketju

  • 6 450 770
  • 38 953

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Trenchtown kirjoitti:
Tällä kertaa ihmettelen sitä, että harrastavatko nämä jannut myös salibandya vai pelkästään tuota veivailua? Olisi varmasti monella kohtalaisen taitavallakin säbäniilolla tekemistä toistaa noita perässä.
Ruotsin pojat taitavat olla ihan puoliammattilaisia tuossa veivailussa. Ei nuo enää mitään koulun liikuntatuntien jälkeen huvikseen harjoiteltuja temppuja olleet.

Kotisivu: tRixxers
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ihmetyttää Beatlesin White Doublen äänityskuviot.

Biisissä The Continuing Story Of Bungalow Bill on alussa kiva kitaraintro, mutta se on miksattu niin pienelle, että sitä tuskin kuulee esimerkiksi autokuuntelussa.

Myös Blackbird samalla albumilla on hyvin hiljainen verrattuna muihin kappaleisiin.

Ja miksi englantilaiset nimittävät puntaa nimellä "quid"? Minulla on kyllä oma teoria asiasta; jospa se tarkoittaa queen's ID:tä. Eli kuningattaren henkilöllisyystodistusta - onhan paikallisissa seteleissä kuningatar Elisabethin naamavärkki?

Tiedäpä häntä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sir von Aulis kirjoitti:
Ihmettelen Kemin kaupungin toimintaa, menivät sitten lomauttamaan koko kaupungin henkilöstön kahdeksi viikoksi. Tosin uutisten mukaan budjetti on heilahtanut 9000000€ miinukselle, mutta silti. Ihime hommaa.

Etelän tyypeille tiedoksi, että Kemi sijaitsee Perämeren pohjukassa, siitä siis lempinimi Perämeren persereikä, ja sieltä ei ole Ouluun pitkä matka.

Täällä lisää asiasta.

Tästähän on olemassa vitsikin.

Mikä on pieni, punainen ja haisee pahalle?

Kemi.

Kemi on kunnallispoliittisesti Suomen punaisin kaupunki. Silti kaupungissa tavataan myös huomattavasti ryssävihaa ja ryssäpelkoa. Tavattiin jo Neuvostoliitonkin aikana.
 

Veijari

Jäsen
Uleåborgir kirjoitti:
Kemi on kunnallispoliittisesti Suomen punaisin kaupunki.

Samainen "suomen punaisin kunta" -legenda elää mm Raision yllä, tai näin ainakin olen kuullut Raisiota haukuttavan. Mikä sitten lienee totuus?
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Veijari kirjoitti:
Samainen "suomen punaisin kunta" -legenda elää mm Raision yllä, tai näin ainakin olen kuullut Raisiota haukuttavan. Mikä sitten lienee totuus?
Itse olen kuullut Karkkilasta puhuttavan "punaisimpana kuntana".
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kemin kaupunginvaltuustossa on 14 vasemmistoliitosta, 13 demaria, 8 kepulaista, 5 kokoomuslaista, yksi SKP:stä ja yksi KTP:stä.

Vasemmalta on 29 ja porvareita 13.

Karkkilassa 13 vasemmistoliittolaista, sos.dem. 8 valtuutettua, kokoomus 7 ja kepu 6 valtuutettua sekä yksi perussuomalainen.

Tekee 21 vasemmalta ja 14 porvaria.

Raisiossa kokoomuksesta 11 valtuutettua, 3 kristillistä, 13 demaria, 9 vasuria ja 4 kepulaista sekä 3 sitoutumatonta.

22 vasemmalta, 18 oikealta ja 3 sitoutumatonta.

Näiden tietojen mukaan näistä kolmesta Kemi on ehdottomasti punaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Tep

Jäsen
Vastaukseni koulutehtävään aidsista: "... hiv tarttuu myös siemen- ja emätinnesteen välityksellä" Opettajan kirjoitus tehtävän viereen: "höpöhöpö"

Vähän pisti kummastuttamaan.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Uleåborgir kirjoitti:
Tästähän on olemassa vitsikin.

Mikä on pieni, punainen ja haisee pahalle?

Kemi.

OT; Toinen versio on:

Mikä on lyhyt, punainen ja haisee viinalle?

Kommareitten vappukulkue.

Kyllähän tuo Karkkilakin on/oli erikoinen toverikylä. Ex-muijan vanhempien mökki oli siellä ja kyllähän sitä tuli useasti naureskeltua kauppojen nimiä tyyliin Pyörä ja kettinki, Maito ja leipä....
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Uleåborgir kirjoitti:
Tästähän on olemassa vitsikin.

Mikä on pieni, punainen ja haisee pahalle?

Kemi.

Yhden kerran kävin päiväsaikaan ihan uteliaisuuttani katsomassa että miltä näyttää Kemi. Se paikallinen pääraitti oli kyllä aikas synkän oloinen. Muutaman oluen nautin jossakin silloisessa baarissa ja Merihovissa tuli käytyä. Sitten junalla äkkiä veks. :)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Voi kuulkaa ihmettelen jos ei ole ilmaantunut muita Kemissä asuneita!

Minä sitkuin siellä melkein kaksi vuotta englanninkielisissä insinörttiopinnoissa viime vuosituhannen lopussa! Sitten riitti.

Ensimmäisenä vuonna puitteet olivat kunnossa. Asuin muutaman kämppiksen kanssa omakotitalossa, ja meillä oli bändivermeet olohuoneessa. The Perkema sai myös syntynsä. Aikaa ei tuon lisäksi voinut käyttää muuten kuin koulussa, puntilla ja ryyppämällä. Ryypätessä sitten kuolasimme Suvi Miinalaa ja hänen siskojaan paikallisessa baarissa, nimesin hänen Superbeibeksi™ Teräsnaisen logolla varustetun kireän paidan takia. Sanoin "jos se malttaa lähteä täältä siitä saattaa tullakin jotakin", silloin hän kun vielä seurusteli tietysti jonkun itseään lyhyemmän trukkikuskin kanssa. Luokkakamu tapaili hänen isosiskoaan, sehän tosin on melkein sama asia kuin olisin pannut itse Superbeibeä™...The Perkemalla nyt on Jatkoajassa oma ketjukin.

Sen lisäksi ryyppäsimme, ja kävimme puntilla, lähinnä Käsivarsi-Hannun™ kanssa. Koko kahden vuoden aikana tapailemistani naisista vain yksi oli kemiläinen...yhden piti lentää Helsingistä asti semilöysän makkarani perässä.

Punttipiireissä liikkui paljon steroideja, nykyään suurin osa noista on kuulemma ammuskellut toisensa hengiltä. Me vain ryyppäsimme, kävimme puntilla ja teimme rokkia.

*****

Miten Kemille sitten kävi? Onnellinen loppu kohtasi suunnilleen vain minua, kämppiksiäni Käsivarsi-Hannua, Brucea ja Affaa. Yksi hyvä tyyppi lähti Helsinkiin ja ryhtyi joksikin malmikauppiaaksi. Suvi Miinalasta tuli jotain, mutta hän päätyi lopulta lukemaan tiilikaisenpäitä ja ryhtyi liian laihaksi.

Enkä käynyt kertaakaan jossain hemmetin lumilinnassa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
sampio kirjoitti:
Karkkila on Suomen Turku.

Jaa Namibia? Ehei, Karkkila on perinyt Suomen punaisimman kaupungin tittelin Tampereelta. Sieltä ei puutu enää kuin Lenin-museo.

edit: Kemi näköjään yrittää nokittaa. Se on kuitenkin jo niin kaukana ettei semmoista voi edes laskea.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Golden AWe kirjoitti:
Voi kuulkaa ihmettelen jos ei ole ilmaantunut muita Kemissä asuneita!

.......

Enkä käynyt kertaakaan jossain hemmetin lumilinnassa.

Ilmaannun het paikalle. Asuin siihen asti että sain äidiltä luvan muuttaa pois enkä myöskään ole koskaan käynyt lumilinnassa. Jälkeenpäin vierailessa olen todennut että Kemi on oikeasti ruma kaupunki.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Veijari kirjoitti:
Samainen "suomen punaisin kunta" -legenda elää mm Raision yllä, tai näin ainakin olen kuullut Raisiota haukuttavan. Mikä sitten lienee totuus?
Tästä totuudesta en tiedä varmaksi, mutta Raisio on suomen ainoa risteysalue, joka on saanut kaupunkioikeudet, ja sitä sietää ihmetellä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
finnjewel kirjoitti:
Miksi väärään numeroon soittaneiden on usein niin vaikea uskoa, että ovat näppäilleet väärin tai heillä on virheellinen numero käytössään?

Minä: "Valdemar Virtanen"

Tuntematon: "Onko Janne Koistinen?"

Minä: "Ei, tämä on Virtanen, Valdemar Virtanen"

Tuntematon: "Pitää olla Koistisella, onko Janne kotona?"

Minä: "Ei ole Koistisella, tämä on Virtasella"

Tuntematon: "Tämä on kyllä numero, jonka Janne Koistinen on minulle antanut"

Minä: "Olet saanut väärää tietoa" - *lopettaa puhelun*

No näinpä! Hemmetin ärsyttävää. Ja jotkut valopäät sitten vielä kysyvät, että "no mikä se Janne Koistisen numero sitten on?". Tuollaisia tilanteita tulee siviilissä silloin tällöin, duunissa viikottain, ja usein vielä niin että soittaja pyytää yhdistämään siihen oikeaan numeroon.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Gellner kirjoitti:
No näinpä! Hemmetin ärsyttävää. Ja jotkut valopäät sitten vielä kysyvät, että "no mikä se Janne Koistisen numero sitten on?". Tuollaisia tilanteita tulee siviilissä silloin tällöin, duunissa viikottain, ja usein vielä niin että soittaja pyytää yhdistämään siihen oikeaan numeroon.

Ymmärrettävää kuitenkin, jos on töissä numerotiedustelussa...

Että silleen...
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
wilco kirjoitti:
Ymmärrettävää kuitenkin, jos on töissä numerotiedustelussa...

Että silleen...

Varmasti, paitsi ei silloin jos soittaja ei itsekään tiedä minne hän haluaa puhelunsa yhdistettävän. Itse en kyllä ole numerotiedustelussa duunissa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Miksi nuo raitiovaunut on noin helvetin rumia, etenkin vanhat?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Mä ihmettelen kovasti sitä että äsken saamani puhelun jälkeen mulla onkin työpaikan vaihto edessä. Haastattelu meni omasta mielestäni niin huonosti että en uskonut saavan kyseistä paikkaa. Nyt alko vähän jännittää. Vielä ei oo asiaa onnellisuusketjuun, olen lähinnä häpnaadilla päähän lyöty, ehdin olla jo 6 vuotta samassa talossa. Mitäs hittoa mä nyt teen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Minä ihmettelin eilen Hakametsässä, että miksi Katran piti mylviä Suomen kansallislaulu. Olisi laulanut, kuten Kanadan kansallislaulun tulkitsija teki. Tosin häneltäkin joku vei mikistä volumen pois ennen kuin laulu päättyi.

Tunsin ensimmäistä kertaa myötähäpeää kansallislaulun aikana. Ei ole kiva, jos sitä turmellaan mylvimisellä.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Markku from matofagin Finland

Millaisen ensivaikutelman ulkomaiset toimittajat saavat Suomesta, kun SubTV:n euroviisutoimittaja Markku From Finland on heille lähettänyt press kitin?!? Onkohan tämä press kitin mukana lähtenyt kuva toimittajasta?

Miksi, oi miksi? Eikö Suomesta oikeasti löydy muuta sanottavaa.. Onko joku eukonkanto, Lordi ja sisu kaikki mitä voi esitellä?!? Pistetään tähän vielä nuo SubTV:n Markku -sivut...
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Trenchtown kirjoitti:
Laitetaan sitten samalla Markun omat sivut, jos joku ei ole vielä niihin tutustunut.

Tämä Markkuhan on fiktiivinen hahmo, jonka on luonut joku mainostoimiston kaveri. Asiasta oli juttua jokin aika sitten mediassa, jota en nyt muista.
[edit: mutta tämänhän kaikki nyt tietysti jo tiesivätkin]
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Bast kirjoitti:
Tämä Markkuhan on fiktiivinen hahmo, jonka on luonut joku mainostoimiston kaveri. Asiasta oli juttua jokin aika sitten mediassa, jota en nyt muista.
[edit: mutta tämänhän kaikki nyt tietysti jo tiesivätkin]

Tiedossa on, ihmetyttää vaan miksi Suomea pitää vuosi toisensa jälkeen markkinoida näillä aiemmassa viestissä mainitsemillani asioilla?!?

Mutta kai se "junttius" on sitten hauskaa ja hyvää mainosta..
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
KingNothing kirjoitti:
Ilmaannun het paikalle. Asuin siihen asti että sain äidiltä luvan muuttaa pois enkä myöskään ole koskaan käynyt lumilinnassa. Jälkeenpäin vierailessa olen todennut että Kemi on oikeasti ruma kaupunki.

Täältä ilmoittautuu neljä vuotta Kemissä asunut henkilö. Kävin 2000-luvun alusta nollakymmentäluvun puoleenväliin mediakoulua Kemistä käsin Torniossa ja Salmelan bussit hulluine kuskeineen tulivat liiankin tutuiksi.

Kemin keskusta ei ole mitä kaunein, etenkään kun ei ole kesä. On se mitä harmain ja lattein tasakattoisine ja muutenkin arkkitehtuurisesti arveluttavine taloineen. Pääraitin nimi on muuten Valtakatu eli "Valtsikka". Kaupungintalon yrittivät sakemannit räjäyttää Lapin sodassa paskaksi, mutta kosmeetillisesti asiaa ajateltuna, he ikävä kyllä epäonnistuivat yritelmässään.

Mutta on Kemissä hyviäkin puolia. Hyvät kalavedet ja luonto ovat yllättävän lähellä. Kuoliaaksi toisensa ampuneet horppasankarit edistivät kaupungin turvallisuutta omilla kylmillä pieruillaan tai kun he pierettivät toisiaan.

Eihän siellä oikein uskaltanut pimeän aikana liikkua 1900-luvun viimeisinä vuosina, mitä nyt kännissä. Muudan antoi satunnaisia sähköshokkeja ja toinen rätki haulikolla. Nyrkistä sai sitäkin monempi.

Paska siellä haisee jatkuvasti, tuli kaupunkiin etelästä tai pohjoisesta. Asiasta pitävät huolen Kemin eteläpuolella Stora Enso ja pohjoispuolella Metsä-Botnian sellutehdas.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös