Mainos

Ihmettelyketju

• 6 482 430
  • 39 081

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ihmettelen Googlemapsia. Onko sen toiminnot jotenkin heikentynyt vai onko se tosiaan aina ollut noin pihalla? :D

Yritän katsoa nopeimpia kävelyreittejä, niin löydän nykyään kaikesta jotain korjattavaa tai muuten selkeästi parempia vaihtoehtoja. Onneksi koneella hiirellä saan siirreltyä noita palluroita, mutta puhelimella kyllä aika alkeellinen.

Viimeksi muokattu:

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Miksi usein amerikkalaisissa rekoissa on valtavan pitkä vaihdekeppi? Jopa liioitellun pitkä ja erittäin epäkäytännölliseltä näyttää vaihteen vaihtaminen. Just videon näin missä nuori nainen vaihtelee vaihdetta käsi erittäin hankalan näköisessä asennossa, kun kepin yläosa on selvästi kuskin pään yläpuolella.

Onko se vaan jotenkin koristeellista vai löytyykö ihan järkiperäinen syy. Palstan rekkakuskit tai muut tietäjät voisi valaista niin olisi tänäkin ihmettelyn aihe selvitetty. Onko siellä pitkä vaihdekeppi vähän sama asia kuin meillä esim. Michelin ukot.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Miksi usein amerikkalaisissa rekoissa on valtavan pitkä vaihdekeppi? Jopa liioitellun pitkä ja erittäin epäkäytännölliseltä näyttää vaihteen vaihtaminen. Just videon näin missä nuori nainen vaihtelee vaihdetta käsi erittäin hankalan näköisessä asennossa, kun kepin yläosa on selvästi kuskin pään yläpuolella.

Onko se vaan jotenkin koristeellista vai löytyykö ihan järkiperäinen syy. Palstan rekkakuskit tai muut tietäjät voisi valaista niin olisi tänäkin ihmettelyn aihe selvitetty. Onko siellä pitkä vaihdekeppi vähän sama asia kuin meillä esim. Michelin ukot.
Veikkaan tuovan rekkauskottavuutta. Tänään katsoin sivusilmällä finskejä tuossa ameriikan ihmemaassa niin yhdellä oli nyrkkirauta vaihdekepin päässä. Uskottavuus!!

ace

Jäsen
Ihmettelen Googlemapsia. Onko sen toiminnot jotenkin heikentynyt vai onko se tosiaan aina ollut noin pihalla? :D

Yritän katsoa nopeimpia kävelyreittejä, niin löydän nykyään kaikesta jotain korjattavaa tai muuten selkeästi parempia vaihtoehtoa. Onneksi koneella hiirellä saan siirreltyä noita palluroita, mutta puhelimella kyllä aika alkeellinen.
On heikentynyt. Ei tastä ole kun pari viikkoa kun yritin kävellä kilometrin kotiin mutta päädyin konttaamaan nokkospuskassa. Syytän Googlemapsia siitä epäselvästä ohjeistuksesta, ja pakollisesta suihkukäynnistä että sai sen poltteen loppumaan.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
On heikentynyt. Ei tastä ole kun pari viikkoa kun yritin kävellä kilometrin kotiin mutta päädyin konttaamaan nokkospuskassa. Syytän Googlemapsia siitä epäselvästä ohjeistuksesta, ja pakollisesta suihkukäynnistä että sai sen poltteen loppumaan.
Alkoholilla ei varmaankaan ollut mitään osuutta asiaan...

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Alkoholilla ei varmaankaan ollut mitään osuutta asiaan...

Ei eikä kelin selkeällä hämärtymisellä, ettei niitä nokkospuskia vaan hahmottanut.

Mutta itse usein ennakoin noita pidempiä kävelyreittejä ja nyt kyllä sellaisia huteja näyttää tuo, että vaihdan Turun opaskarttaan ja kliksuttelen etäisyydet tuolla.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mistä Facebook ja muutenkin netti oikein repii näitä mainoksia. Bisse.fi - Edullisin laskutuspalvelu kevytyrittäjälle. Rinki-ekopiste. Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelen Australian MasterChef-kilpailijoita. Taitavat kokit käyttävät niukkaa kilpailuaikaa tekemällä itse nuudeleita ja makaronilevyjä.
Keskittyisivät sooseihin, täytteisiin ja mausteisiin.
Varastossa lienee tuollakin kaiken maailman makaroonit. Tuskin niitä itse tekemällä pystyy erottumaan edukseen.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kahden yksikön 16.26 tiistainen R-juna Keravalta Helsinkiin ääriään myöten täynnä. Ovatko riihimäkeläiset kerralla siirtyneet joukkoliikenteen käyttäjiksi?

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Sitä vaan että kun maksaa laskua ja viitenumero on väärin niin pankkiohjelma huomauttaa siitä heti. Miksei se saman tien täytä sitä itse vaan odottaa virhettä josta pääsisi huomauttamaan?

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitä vaan että kun maksaa laskua ja viitenumero on väärin niin pankkiohjelma huomauttaa siitä heti. Miksei se saman tien täytä sitä itse vaan odottaa virhettä josta pääsisi huomauttamaan?
Ei se tiedä sitä oikeaa numeroa. Se tietää vain että se on väärin...

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tilasin verkkokaupasta palovaroittimen. Sain siitä saapumisilmoituksen, että se viedäänkin noutoautomaatin sijaan postiin. Syy on se, ettei se mahdu kokonsa vuoksi automaattiin. Wtf? Eihän postin automaateissa edes ole niin pientä lokeroa, mihin toi verkkiksen peruspussi ei mahdu.

JKyykka

Jäsen
Vaihdoin puhelinliittymän Telialta DNA:lle. Uusi SIM-kortti saapui pari viikkoa sitten ja tänään oli sitten se hetki, kun se piti ottaa käyttöön.

Käyttöönotossa ei muuten ollut mitään ongelmia, mutta kun olin ottamassa mobiilivarmennetta käyttöön, niin eipäs onnistunutkaan. Tuli vaan virheilmoitus, että ei onnistu tällä SIM-kortilla.

Ei muuta kuin chattiin, jossa iloinen asiakaspalvelija kertoi, että juu ei toimi mobiilivarmenne tällä kortilla, mutta voivat lähettää uuden SIM-kortin, jolla mobiilivarmenne toimii.

Ööö, siis miksi edes nykyään on sellaisia SIM-kortteja, johon ei saa mobiilivarmennetta ja miksi minulle alunperin lähetettiin sellainen?

Ei nyt mikään iso juttu, mutta ei kuitenkaan ollut tämä ensikosketus DNA:hän kovinkaan vakuuttava.

ace

Jäsen
Vaihdoin puhelinliittymän Telialta DNA:lle. Uusi SIM-kortti saapui pari viikkoa sitten ja tänään oli sitten se hetki, kun se piti ottaa käyttöön.

Käyttöönotossa ei muuten ollut mitään ongelmia, mutta kun olin ottamassa mobiilivarmennetta käyttöön, niin eipäs onnistunutkaan. Tuli vaan virheilmoitus, että ei onnistu tällä SIM-kortilla.

Ei muuta kuin chattiin, jossa iloinen asiakaspalvelija kertoi, että juu ei toimi mobiilivarmenne tällä kortilla, mutta voivat lähettää uuden SIM-kortin, jolla mobiilivarmenne toimii.

Ööö, siis miksi edes nykyään on sellaisia SIM-kortteja, johon ei saa mobiilivarmennetta ja miksi minulle alunperin lähetettiin sellainen?

Ei nyt mikään iso juttu, mutta ei kuitenkaan ollut tämä ensikosketus DNA:hän kovinkaan vakuuttava.
Ymmärrän että tuollainen vituttaa kuin pientä oravaa, mutta miksi tilata uusi kortti postissa kotiin? Tässä on niin monta vaaranpaikkaa vituiksi menoon, Posti ehkä pahin, että kannattaisi tehdä nämä jutut suoraan liikkeessä. DNA: n asiakas olen ollut jo ennenkuin se oli DNA ja aina tyytyväinen, mutta tärkeimmät jutut suoraan liikeessä hoitanut.

Ei näihin nykyajan nettipalveluihin voi luottaa vaikka se helpolta kuulostaa, vanha kunnon face to face toimii edelleen paremmin, vaikka yleisesti ottaen sekin palvelu on heikentynyt paljon.

JKyykka

Jäsen
Ymmärrän että tuollainen vituttaa kuin pientä oravaa, mutta miksi tilata uusi kortti postissa kotiin? Tässä on niin monta vaaranpaikkaa vituiksi menoon, Posti ehkä pahin, että kannattaisi tehdä nämä jutut suoraan liikkeessä. DNA: n asiakas olen ollut jo ennenkuin se oli DNA ja aina tyytyväinen, mutta tärkeimmät jutut suoraan liikeessä hoitanut.

Ei näihin nykyajan nettipalveluihin voi luottaa vaikka se helpolta kuulostaa, vanha kunnon face to face toimii edelleen paremmin, vaikka yleisesti ottaen sekin palvelu on heikentynyt paljon.
Itse kyllä suosin digitaalisia palveluita aina, kun vaan on mahdollista. En ole ikinä käynyt missään Telian, DNA:n tai vastaavan liikkeessä minkään asian kanssa.

Toki jos nyt oikeasti olisi ollut pakko saada nopeasti mobiilivarmenne, niin olisin sitten voinut siellä liikkeesä käydä. Mutta ei tämän kanssa nyt mikään hätätilanne ollut, niin voin hyvin odotela ensi viikkoon, jolloin posti tuo sen minulle kotiin.

Jos olisin alunperin käynyt tilauksen tekemässä liikkeessä, niin en kyllä sielläkään olisi osannut varmistaa, että toimiihan tässä mobiilivarmenne, koska se nyt on oletus, että tietenkin toimii.

axe

Jäsen
What has happened to Turenki? Ennen vanhaan turenkilaisuus oli sellaista ihan mukavaa vaikkakin joskus vähän rasittavaakin hassuttelua, mutta nykyään se on vain jatkuvaa kiukuttelua, josta on kaikki huumori tiristetty huolella pois.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
What has happened to Turenki? Ennen vanhaan turenkilaisuus oli sellaista ihan mukavaa vaikkakin joskus vähän rasittavaakin hassuttelua, mutta nykyään se on vain jatkuvaa kiukuttelua, josta on kaikki huumori tiristetty huolella pois.
Ööö eikö se just ollut sitä nolointa täällä? Mä vähän veikkaan että ne oli tosielämässä jotain kaksvitosia miehiä, jotka vaan heittäytyi siihen teinipissiksen rooliin, mistä muille tuli se myötähäpeä. Ehkä ne on nyt kasvanut aikuiseksi.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ööö eikö se just ollut sitä nolointa täällä? Mä vähän veikkaan että ne oli tosielämässä jotain kaksvitosia miehiä, jotka vaan heittäytyi siihen teinipissiksen rooliin, mistä muille tuli se myötähäpeä. Ehkä ne on nyt kasvanut aikuiseksi.
Väkisinkin puolet Turengin modeista oli munakarvattomia amisviiksiä, kun Jatkoaika alkoi. Nyt ikähaarukka lienee 35-45.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Wuhan on varmaan rakennettu joskus kiinalaisten intiaanien hautausmaalle tai jostain muusta syystä paikka on kirottu. Vähän aikaa sitten sieltä tehdystä lepakkosopasta läksi korona tappamaan ihmisiä ympäri maapalloa, nyt sinne kaupungin edustella on kuulemma uponnut ydinsukellusvene. Mitäs niitä muita vitsauksia oli, heinäsirkkoja ja tulikiveä ja sen sellasta, niitä siellä varmaan jo pelko perseessä odotellaan.

Wuhan on varmaan rakennettu joskus kiinalaisten intiaanien hautausmaalle tai jostain muusta syystä paikka on kirottu. Vähän aikaa sitten sieltä tehdystä lepakkosopasta läksi korona tappamaan ihmisiä ympäri maapalloa, nyt sinne kaupungin edustella on kuulemma uponnut ydinsukellusvene. Mitäs niitä muita vitsauksia oli, heinäsirkkoja ja tulikiveä ja sen sellasta, niitä siellä varmaan jo pelko perseessä odotellaan.
En tiedä, mutta kuulemma heidän pääjehuaan ei voi enää kutsua Nalle Puhiksi, joten sopisiko Uppo-Nalle sitten paremmin?

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmetyttää isosti tuo kansalaisaloite Elokapinan kieltämiseksi. En itsekään heidän toimintaa arvosta, mutta eihän sen kieltäminen kuuluisi demokratiaan. Tuollainen kieltäminen on hauskaa niin kauan kun ollaan kieltämässä asioita mistä ei itse pidä.

Rangaistuskäytäntöjä toki voi ja kuuluisikin tarkastella.

axe

Jäsen
Ihmetyttää isosti tuo kansalaisaloite Elokapinan kieltämiseksi. En itsekään heidän toimintaa arvosta, mutta eihän sen kieltäminen kuuluisi demokratiaan. Tuollainen kieltäminen on hauskaa niin kauan kun ollaan kieltämässä asioita mistä ei itse pidä.

Rangaistuskäytäntöjä toki voi ja kuuluisikin tarkastella.
Elokapinahan saa tästä hyvän propaganda-aseen. Jos kerta 100 000 äänestää kieltämisen puolesta, niin sehän tarkoittaa että 5,4 miljoonaa suomalaista hyväksyy kapinatoimet!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy