Mainos

Ihmettelyketju

• 6 485 878
  • 39 070
Kaiketi monet pukeutuvat staattisesti päivämäärän mukaan, ei niinkään lämpötilan. Syysmuotia jne. ylle kun kesäloma on ohi. Vähän samaan ilmiöönhän törmää myös keväisin, kun jossain huhtikuisessa +15 asteen auringonpaisteessa jengillä näkee suunnilleen vielä toppatakkeja.
Vastaavasti ihmettelen sitä, kun Suomen kesän tuntien edeltävänä päivänä on voinut olla vaikka 25 astetta lämpoä, mutta seuraavana onkin 12 astetta ja vesisadetta, niin porukka kulkee silti shortseissa ja t-paidassa. Itse pukeudun aina sään mukaan, enkä kalenterin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitä ihmettä? Bussin ikkunasta katselen niin varmaan yli puolella porukasta on pitkähihainen paita päällä.
Meillä oli 8,5°C aamulla kun lähdin seitsemän jälkeen liikenteeseen. Kyllä siinä pitkää hihaa tarvitsi. Ja muutenkin täytyy olla kunnon helle ettei minulla ole pitkiä hihoja. Eli kukin tavallaan....

Hiki valuu t-paidassakin.
Voi johtua krapulasta tai alkoholista. Minua ainakin välillä alkoholin nauttiminen hikoilutti yllättävän paljon. Mutta eihän minun kokemukset ole mikään yleismaailmallinen totuus...

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi johtua krapulasta tai alkoholista. Minua ainakin välillä alkoholin nauttiminen hikoilutti yllättävän paljon. Mutta eihän minun kokemukset ole mikään yleismaailmallinen totuus...
Joo välillä vaihdan kakskin kertaa yössä t-paitaa. Aamulla saattaa olla kolmas päällä. Tyynykin on välillä molemmalta puolelta ja molemmista reunoista märkänä. Ei mistään löydy kuivaa kohtaa.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vastaavasti ihmettelen sitä, kun Suomen kesän tuntien edeltävänä päivänä on voinut olla vaikka 25 astetta lämpoä, mutta seuraavana onkin 12 astetta ja vesisadetta, niin porukka kulkee silti shortseissa ja t-paidassa. Itse pukeudun aina sään mukaan, enkä kalenterin.
Oon kirjoittanut tänne aikaisemminkin, että kerran odotin lokakuussai vai marraskuussa junaa Lahden juna-asemalla aikaisin aamulla ja pakkasta oli 6-7 astetta. Paikalla varmasti ainakin 100 henkeä, niin olin ainoa jolla oli pipo ja hanskat. Sitten joulukuussa tai "talvella" jos tulee 5-10 asteen plussakelit, niin valtaosa hikoilee talvivaatteissa.

Oma juttunsa ovat sitten nämä teinarit, jotka kulkevat pakkasellakin nilkat paljaana rikkinäisissä farkuissa, t-paidassa ja avonaisessa farkkutakissa.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Onko pesäpallossa joku peli koko ajan menossa kun sen liveseurantaan tulee koko ajan uusia viestejä, ihan yömyöhäänkin?

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Milloin Cdonista on tullut paskojen kopioiden luvattu maa? En ole vuosiin heillä asioinut, mutta nyt kahdesti ohjautunut heidän sivuilleen parin tuotteen perässä ja kaikki on jotain tasoa Temu, eli halpoja kopioita.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ultratriathlon... Kaikenlaisia urheilukisoja järjestetään. Suomalainen Nuppu Hepo-oja suoritti kisan niin että lähti maanantai-aamuna seitsemältä liikkeelle ja oli perillä perjantaina neljän maissa (iltapäivällä). Eli sellainen kiva työviikko.

Edit Ja tuo uintimatka suoritettiin 50m altaassa eli sai muutaman kerran kääntyä ennenkuin oli kilsat täynnä.

Kuvittele, että työviikkosi alkaessa maanantaiaamuna hyppäät uimaan. Uit 19 kilometriä. Sen jälkeen hyppäät pyörän selkään, ajettavaa on 900 kilometriä. Kun olet pyöräillyt, vaihdat juoksuun. Juostavaa on 211 kilometriä.

Viimeksi muokattu:

Hakki#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bayern München
Olisinpa minäkin noin hyvä matematiikassa kuin tuo tyttö. Eikä minulta ihan heti löydy vastauksia noihin artikkelissa oleviin ratkaisemattomiin ongelmiin.

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
IS uutisoi että "Nainen löytyi kuolleena kylmästä suihkusta – vantaalaismiestä syytetään hyytävästä rikoksesta".

Itse rikos toki karmiva, sitä en tässä ihmettele. Mutta lähinnä, jos kyseessä olisi ollut vaikka kuuma suihku, niin epäiltäisiinkö silloin polttavasta/höyryävästä rikoksesta?

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ihmettelen Googlemapsia. Onko sen toiminnot jotenkin heikentynyt vai onko se tosiaan aina ollut noin pihalla? :D

Yritän katsoa nopeimpia kävelyreittejä, niin löydän nykyään kaikesta jotain korjattavaa tai muuten selkeästi parempia vaihtoehtoja. Onneksi koneella hiirellä saan siirreltyä noita palluroita, mutta puhelimella kyllä aika alkeellinen.

Viimeksi muokattu:

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Miksi usein amerikkalaisissa rekoissa on valtavan pitkä vaihdekeppi? Jopa liioitellun pitkä ja erittäin epäkäytännölliseltä näyttää vaihteen vaihtaminen. Just videon näin missä nuori nainen vaihtelee vaihdetta käsi erittäin hankalan näköisessä asennossa, kun kepin yläosa on selvästi kuskin pään yläpuolella.

Onko se vaan jotenkin koristeellista vai löytyykö ihan järkiperäinen syy. Palstan rekkakuskit tai muut tietäjät voisi valaista niin olisi tänäkin ihmettelyn aihe selvitetty. Onko siellä pitkä vaihdekeppi vähän sama asia kuin meillä esim. Michelin ukot.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miksi usein amerikkalaisissa rekoissa on valtavan pitkä vaihdekeppi? Jopa liioitellun pitkä ja erittäin epäkäytännölliseltä näyttää vaihteen vaihtaminen. Just videon näin missä nuori nainen vaihtelee vaihdetta käsi erittäin hankalan näköisessä asennossa, kun kepin yläosa on selvästi kuskin pään yläpuolella.

Onko se vaan jotenkin koristeellista vai löytyykö ihan järkiperäinen syy. Palstan rekkakuskit tai muut tietäjät voisi valaista niin olisi tänäkin ihmettelyn aihe selvitetty. Onko siellä pitkä vaihdekeppi vähän sama asia kuin meillä esim. Michelin ukot.
Veikkaan tuovan rekkauskottavuutta. Tänään katsoin sivusilmällä finskejä tuossa ameriikan ihmemaassa niin yhdellä oli nyrkkirauta vaihdekepin päässä. Uskottavuus!!

ace

Jäsen
Ihmettelen Googlemapsia. Onko sen toiminnot jotenkin heikentynyt vai onko se tosiaan aina ollut noin pihalla? :D

Yritän katsoa nopeimpia kävelyreittejä, niin löydän nykyään kaikesta jotain korjattavaa tai muuten selkeästi parempia vaihtoehtoa. Onneksi koneella hiirellä saan siirreltyä noita palluroita, mutta puhelimella kyllä aika alkeellinen.
On heikentynyt. Ei tastä ole kun pari viikkoa kun yritin kävellä kilometrin kotiin mutta päädyin konttaamaan nokkospuskassa. Syytän Googlemapsia siitä epäselvästä ohjeistuksesta, ja pakollisesta suihkukäynnistä että sai sen poltteen loppumaan.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
On heikentynyt. Ei tastä ole kun pari viikkoa kun yritin kävellä kilometrin kotiin mutta päädyin konttaamaan nokkospuskassa. Syytän Googlemapsia siitä epäselvästä ohjeistuksesta, ja pakollisesta suihkukäynnistä että sai sen poltteen loppumaan.
Alkoholilla ei varmaankaan ollut mitään osuutta asiaan...

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Alkoholilla ei varmaankaan ollut mitään osuutta asiaan...

Ei eikä kelin selkeällä hämärtymisellä, ettei niitä nokkospuskia vaan hahmottanut.

Mutta itse usein ennakoin noita pidempiä kävelyreittejä ja nyt kyllä sellaisia huteja näyttää tuo, että vaihdan Turun opaskarttaan ja kliksuttelen etäisyydet tuolla.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mistä Facebook ja muutenkin netti oikein repii näitä mainoksia. Bisse.fi - Edullisin laskutuspalvelu kevytyrittäjälle. Rinki-ekopiste. Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelen Australian MasterChef-kilpailijoita. Taitavat kokit käyttävät niukkaa kilpailuaikaa tekemällä itse nuudeleita ja makaronilevyjä.
Keskittyisivät sooseihin, täytteisiin ja mausteisiin.
Varastossa lienee tuollakin kaiken maailman makaroonit. Tuskin niitä itse tekemällä pystyy erottumaan edukseen.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kahden yksikön 16.26 tiistainen R-juna Keravalta Helsinkiin ääriään myöten täynnä. Ovatko riihimäkeläiset kerralla siirtyneet joukkoliikenteen käyttäjiksi?

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Sitä vaan että kun maksaa laskua ja viitenumero on väärin niin pankkiohjelma huomauttaa siitä heti. Miksei se saman tien täytä sitä itse vaan odottaa virhettä josta pääsisi huomauttamaan?

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitä vaan että kun maksaa laskua ja viitenumero on väärin niin pankkiohjelma huomauttaa siitä heti. Miksei se saman tien täytä sitä itse vaan odottaa virhettä josta pääsisi huomauttamaan?
Ei se tiedä sitä oikeaa numeroa. Se tietää vain että se on väärin...

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tilasin verkkokaupasta palovaroittimen. Sain siitä saapumisilmoituksen, että se viedäänkin noutoautomaatin sijaan postiin. Syy on se, ettei se mahdu kokonsa vuoksi automaattiin. Wtf? Eihän postin automaateissa edes ole niin pientä lokeroa, mihin toi verkkiksen peruspussi ei mahdu.

JKyykka

Jäsen
Vaihdoin puhelinliittymän Telialta DNA:lle. Uusi SIM-kortti saapui pari viikkoa sitten ja tänään oli sitten se hetki, kun se piti ottaa käyttöön.

Käyttöönotossa ei muuten ollut mitään ongelmia, mutta kun olin ottamassa mobiilivarmennetta käyttöön, niin eipäs onnistunutkaan. Tuli vaan virheilmoitus, että ei onnistu tällä SIM-kortilla.

Ei muuta kuin chattiin, jossa iloinen asiakaspalvelija kertoi, että juu ei toimi mobiilivarmenne tällä kortilla, mutta voivat lähettää uuden SIM-kortin, jolla mobiilivarmenne toimii.

Ööö, siis miksi edes nykyään on sellaisia SIM-kortteja, johon ei saa mobiilivarmennetta ja miksi minulle alunperin lähetettiin sellainen?

Ei nyt mikään iso juttu, mutta ei kuitenkaan ollut tämä ensikosketus DNA:hän kovinkaan vakuuttava.

ace

Jäsen
Vaihdoin puhelinliittymän Telialta DNA:lle. Uusi SIM-kortti saapui pari viikkoa sitten ja tänään oli sitten se hetki, kun se piti ottaa käyttöön.

Käyttöönotossa ei muuten ollut mitään ongelmia, mutta kun olin ottamassa mobiilivarmennetta käyttöön, niin eipäs onnistunutkaan. Tuli vaan virheilmoitus, että ei onnistu tällä SIM-kortilla.

Ei muuta kuin chattiin, jossa iloinen asiakaspalvelija kertoi, että juu ei toimi mobiilivarmenne tällä kortilla, mutta voivat lähettää uuden SIM-kortin, jolla mobiilivarmenne toimii.

Ööö, siis miksi edes nykyään on sellaisia SIM-kortteja, johon ei saa mobiilivarmennetta ja miksi minulle alunperin lähetettiin sellainen?

Ei nyt mikään iso juttu, mutta ei kuitenkaan ollut tämä ensikosketus DNA:hän kovinkaan vakuuttava.
Ymmärrän että tuollainen vituttaa kuin pientä oravaa, mutta miksi tilata uusi kortti postissa kotiin? Tässä on niin monta vaaranpaikkaa vituiksi menoon, Posti ehkä pahin, että kannattaisi tehdä nämä jutut suoraan liikkeessä. DNA: n asiakas olen ollut jo ennenkuin se oli DNA ja aina tyytyväinen, mutta tärkeimmät jutut suoraan liikeessä hoitanut.

Ei näihin nykyajan nettipalveluihin voi luottaa vaikka se helpolta kuulostaa, vanha kunnon face to face toimii edelleen paremmin, vaikka yleisesti ottaen sekin palvelu on heikentynyt paljon.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy