Nynyyntynyt on oikin. En kyl ole vuosikäysiin käynyt, mutta voin kuvitella hipsterien kävelevän siellä latte kädessä ja kotona ehkä ottaa siemauksen Chiantia.Siis onko tää Taiteiden yö nykyään nynnyyntynyt vai oonko mä aikaisemmin ollut ainoa känninen. Kellään ei ole tölkkiä kädessä.
Jossain pienissä käsitöissä on ihan kiva katsoa videolta miten se oikeastaan toimii. Aina ei välity tekstin ja kuvien kautta nuo avaruudellista hahmottamista vaativat asiat sormiin saakka. Sitten toki jos se paintin tms. ohjelman ohje on suomeksi ja suomenkielisellä ohjelmalla niin voi helposti mennä vähän sekaisin jos omalla koneella softa on englanniksi, niin videolla näkee sen saman valikon.Tai ohjeistukset. Kuinka teet Paintissä sinisestä väristä punaisen? Sen saisi tehtyä muutamalla tekstirivillä, sitä olisi helppo seurata samalla kun käyttää ohjelmaa. Sen sijaan netti on täynnä neljän minuutin ohjevideoita, joista saa hakemalla hakea sitä kohtaa missä tarvittava tieto kerrotaan kaiken hidastelun keskellä. Ja jos väri muuttuikin vihreäksi eikä punaiseksi, on taas vitullinen rumba yrittää löytää se kohta missä meni vikaan.
Mä olen sentään oppinut, että raakoja ei pöllitä. Ne ei skidinäkään ollut hyviä saati aikuisena.Pentuna kun käytiin omenavarkaissa niin ne omenat maistui taivaalliselta ja niitä pystyi syömään älyttömiä määriä. Nyt kun nappaat omenan mistä tahansa puusta niin tuntuu että se kuori on niin paksu että ei niitä pysty millään syömään kuorineen. Joko oma suu tai sitten omenat on muuttuneet 80-luvulta.
Asun parin sadan metrin päässä, ja mahdollisesti menen tänään ees-taas ompputarhan ohi. Voin tsekkaa, jos suunnitelma pitää.Ylläolevista tuli mieleen että Malminkartanossahan on paljon omenapuita ja varmaan muuallakin. Onkohan nyt kypsiä. Eikä tarvitse edes pölliä.
Tapio Siltala on keksinyt erikoisen keinon hyödyntää omenapuunsa runsas sato. Hän murskaa ensin omenat oksasilppurilla ja puristaa sen jälkeen omenista mehut puunhalkaisukoneella.
Riippuu siitä, kuinka hyvin nuo laitteet olisi puhdistettu.Kaikkea ne ihmiset keksii.
Joisitko oksasilppurilla ja klapikoneella tehtyä mehua?
Tapio Siltala keksi keinon, miten omenat saa itse mehuksi – puristaa hedelmät klapikoneella
Kysyimme yleisöltä vinkkejä runsaan omenasadon hyödyntämiseen. Koostimme parhaat vinkit tähän juttuun.yle.fi
Siis, mitä? Yleensä olen tottunut siihen että jos tuosta jää kiinni niin nauretaan asialle. Mutta mikä helvetti tuossa on pointtina? Koitetaan mainostaa että ollaan paremmassa kunnossa kuin oikeasti ollaan? Luodaan illuusiota tuleville työnantajille?Kuntoilu | Huolestuttava kuntoiluilmiö levisi Eurooppaan – ”kiireiset bisneshenkilöt” palkkaavat ihmisiä lenkkeilemään
Suomalaistenkin suosimaan Strava-sovellukseen voi taltioida lenkkinsä ja treeninsä. Siitä on seurannut outo sivuilmiö.www.hs.fi
Yksi typerimmistä jutuista, mitä hetkeen tullut luettua. Mitä vittua minä oikeasti juuri luin?
Eiköhän vain olla siirrytty osin siihen pisteeseen, että se, että muut luulevat sinun kuntoilevan on tärkeämpää kuin itse kuntoilu. Jos tuolla tienaisi kunnolla, voisin harkita ammatinvaihtoa.Siis, mitä? Yleensä olen tottunut siihen että jos tuosta jää kiinni niin nauretaan asialle. Mutta mikä helvetti tuossa on pointtina? Koitetaan mainostaa että ollaan paremmassa kunnossa kuin oikeasti ollaan? Luodaan illuusiota tuleville työnantajille?
Niinpä. Voi tuossa olla osa niitä alibin hakijoitakin. ”Kato nyt kulta, olin lenkillä silloin niin kuin näet.”Eiköhän vain olla siirrytty osin siihen pisteeseen, että se, että muut luulevat sinun kuntoilevan on tärkeämpää kuin itse kuntoilu. Jos tuolla tienaisi kunnolla, voisin harkita ammatinvaihtoa.
Siinä on varmaan hauskoja hetkiä, jos esim. oikeasti kovakuntoinen esimies ilmoittaa kovakuntoiseksi luulemansa alaisen johonkin maratonille kaverikseen.Siis, mitä? Yleensä olen tottunut siihen että jos tuosta jää kiinni niin nauretaan asialle. Mutta mikä helvetti tuossa on pointtina? Koitetaan mainostaa että ollaan paremmassa kunnossa kuin oikeasti ollaan? Luodaan illuusiota tuleville työnantajille?
Aina voi tulla joku "nilkan rasitusvamma" tai vastaavaa.Siinä on varmaan hauskoja hetkiä, jos esim. oikeasti kovakuntoinen esimies ilmoittaa kovakuntoiseksi luulemansa alaisen johonkin maratonille kaverikseen.
Näyttävä kaatuminen heti lenkin alkumetreillä on myös yksi mahdollinen vaihtoehto. Kunhan huolehtii, ettei loukkaa itseään oikeasti.Aina voi tulla joku "nilkan rasitusvamma" tai vastaavaa.
Katsoin videon eikä se oksasilppuri kovin puhtaalta vaikuttanut. Klapikoneeseen oli tehty jokin metallinen lisäys puristusta varten (vaikutti siistiltä) mutta tuntuu jotenkin oudolta puristaa mehua klapikoneella.Riippuu siitä, kuinka hyvin nuo laitteet olisi puhdistettu.
Kävit vissiin Tikkulan Apsilla. Siellä olen moiseen itsekin törmännyt.Tänään oli kaupassa Securitaksen vartija kassalla työskentelemässä. Kuulemma Securitaksen uuteen palveluun kuuluu, että vartijat avustaa kassalla kun myyjillä on kiire muualla.
Mitä vittua :D mitä hyötyä on vartijasta joka tekee kassalla töitä?
Kävit vissiin Tikkulan Apsilla. Siellä olen moiseen itsekin törmännyt.
Tuohan on ihan yleistä muuallakin elämän alueilla. Minä esim olen palkannut Jatkoajan keskustelupalstalle eräitä henkilöitä kirjoittamaan minun nimissäni fiksuja viestejä. Itse olen kirjoittanut palstaurallani vain neljä viestiä tänne. Kaksi Kalsarikänniketjuun ("RÖYH" ja toisessa oli pelkkä YouTube-linkki) sekä MM-kisojen otteluseurantaketjuun "JEEEEEEEE" sekä "HOMO!".Kuntoilu | Huolestuttava kuntoiluilmiö levisi Eurooppaan – ”kiireiset bisneshenkilöt” palkkaavat ihmisiä lenkkeilemään
Suomalaistenkin suosimaan Strava-sovellukseen voi taltioida lenkkinsä ja treeninsä. Siitä on seurannut outo sivuilmiö.www.hs.fi
Yksi typerimmistä jutuista, mitä hetkeen tullut luettua. Mitä vittua minä oikeasti juuri luin?
Aiemminhan he ovat ainakin täällä Prismassa kantaneet ostoskoreja työn lomassa kassoilta takaisin sisäänkäynnille. Onhan tuo vähän sama kun Postin työntekijät ajelivat nurmikoita.Herralahden S-Market.
En oo moiseen hullutukseen aiemmin törmännyt.