Ihmettelyketju

  • 6 346 567
  • 38 748

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt kun jäin miettimään niin sekä Jakomäessä että Vaaralassa on "vaaran tuntua" - molempi parempi.

Tämä nyt on tyhjänpäiväiväistä, pahoittelen, koska taustalla on oikea tragedia tapahtui se sitten missä tahansa.
Vaaralasta en tiedä, ei ole tuttu. Kerran taisin Vaaralan puolella korjauttaa vanhan Fordini, kun oli halpa korjaamo.

Mutta Jakomäessä on todella vaaran tuntua. Paskalähiö isojen teiden välissä, kuka sinne oikeasti muuttaa. Se on ollut hirveä aina. Nyt sinne on rakennettu uutta asuntokantaa, mutta kuka saatana ostaisi edes uuden asunnon Jakomäestä. Ihmettelyketjun kamaa tämäkin.

Ja edelleen olen tästä tragediasta pahoillani.
 

axe

Jäsen
Tällä hetkellä ihmetyttää Coldplayn suosio. Kolme stadionkeikkaa luvassa ja jokaiseen on tulossa vähintään 35 000 fania. Ihmisillä on erikoinen musamaku.
Mulle kävi taas niin, että uskottelin ittelleni että vaikka en osaa nimetä yhtään Coldplayn kappaletta tässä suorilta, niin tokihan niitä on väkisin kuullut ja tunnistaa saundit ja nimet kuullessaan. Vaan kävi ilmi, että tiesin tasan yhden piisin nimen, ja muita saundbaittaillessa näistä mikään ei kuulosta yhtään tutulta.

Nyt mää ihmettelen sitten sitä, että mitähän se radiohömppä on oikeasti ollut, minkä mää oon valuttanut kovistani sisään ja ulos aina "Coldplayna".
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt mää ihmettelen sitten sitä, että mitähän se radiohömppä on oikeasti ollut, minkä mää oon valuttanut kovistani sisään ja ulos aina "Coldplayna".
Mulla oli tätä sivuava tilanne. Menin katsomaan omia last.fm:n statseja, että paljonkos mä tätä olen soittanut, kun threadissa mainitut kappaleet ei kuulostaneet tutuilta ja pari muuta "piti" olla soitettu paljon. No, sehän olikin Radiohead, minkä kaksi kappaletta oli aikanaan soinut paljon, Coldplay ei yhtään. Eli yhdyn ihmettelijöiden joukkoon näiden keikkojen suosiosta. Kuin myös miten solmussa omat ajatukset oli näiden bändien suhteen.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tällä hetkellä ihmetyttää Coldplayn suosio. Kolme stadionkeikkaa luvassa ja jokaiseen on tulossa vähintään 35 000 fania. Ihmisillä on erikoinen musamaku.
Minua jaksaa ihmetyttää, kuinka joidenkin mielestä joidenkin toisten ihmisten musiikkimaku voi olla väärä. Tai kuinka se toisten musiikkimaku ylipäänsä ihmetyttää ketään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua jaksaa ihmetyttää, kuinka joidenkin mielestä joidenkin toisten ihmisten musiikkimaku voi olla väärä. Tai kuinka se toisten musiikkimaku ylipäänsä ihmetyttää ketään.
Sinua kiinnostaa mitä muut ovat mieltä tämän palstan moderoinnista, joku toinen on vastaavasti kiinnostunut mitä mieltä muut ovat musiikista. Big deal
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tällä hetkellä ihmetyttää Coldplayn suosio. Kolme stadionkeikkaa luvassa ja jokaiseen on tulossa vähintään 35 000 fania. Ihmisillä on erikoinen musamaku.
Hienoa kun muutkin, kuin tietyt jo kasarilta tutut pystyy tähän.
Toki ihmetytti itsekin tämä suosio, sama oli Ed Sheeranin keikkojen kanssa aiemmin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minua jaksaa ihmetyttää, kuinka joidenkin mielestä joidenkin toisten ihmisten musiikkimaku voi olla väärä. Tai kuinka se toisten musiikkimaku ylipäänsä ihmetyttää ketään.
Onhan täällä kokonainen ketju sille kuinka ihmiset nimeävät paskaksi sarjoja, biisejä, elokuvia yms. katsomatta niitä. Ihmiset nyt muutenkin tuppaavat keskustelemaan vähän eri asioista.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Sinua kiinnostaa mitä muut ovat mieltä tämän palstan moderoinnista, joku toinen on vastaavasti kiinnostunut mitä mieltä muut ovat musiikista. Big deal
Missäs olen kertonut olevani kiinnostunut muiden mielipiteistä moderointiin liittyen?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Alejandro

Jäsen
Tällä hetkellä ihmetyttää Coldplayn suosio. Kolme stadionkeikkaa luvassa ja jokaiseen on tulossa vähintään 35 000 fania. Ihmisillä on erikoinen musamaku.
Itseäni taas ihmetyttää väsähtäneiden kasariäijärokkiyhtyeiden suosio. En osaa nimetä esimerkiksi Mötorheadilta (en jaksa edes tarkastaa oikeinkirjoitusasua) muuta biisiä ace of spadesin lisäksi. Sitten joltakin gunnareilta tulee mieleen pohkisoitettu welcome to the jungle ja terminaattorista tuttu you could be mine. Tylsää mukaäijäilyä viinan ja huumeiden muodossa. Vittu. Ketkä oman elämänsä jerekaralahdet näitä jaksaa enää kuunnella? Rock and roll. Vittu. Äijätouhua.

Kaltaiseni intellektuelli kuuntelee tietenkin pääasiassa Pink Floydia, The Smithsia, David Bowieta ja CMX:ää. Niin ja Coldplayta, varsinkin suihkussa. En ymmärrä niitä, jotka kuuntelevat Axel Rosen (en jaksa taaskaan tarkastaa kirjoitusasua) typerää rääkymistä vaikkapa Morrisseyn sulosointujen sijaan.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itseäni taas ihmetyttää väsähtäneiden kasariäijärokkiyhtyeiden suosio. En osaa nimetä esimerkiksi Mötorheadilta (en jaksa edes tarkastaa oikeinkirjoitusasua) muuta biisiä ace of spadesin lisäksi. Sitten joltakin gunnareilta tulee mieleen pohkisoitettu welcome to the jungle ja terminaattorista tuttu you could be mine. Tylsää mukaäijäilyä viinan ja huumeiden muodossa. Vittu. Ketkä oman elämänsä jerekaralahdet näitä jaksaa enää kuunnella? Rock and roll. Vittu. Äijätouhua.

Kaltaiseni intellektuelli kuuntelee tietenkin pääasiassa Pink Floydia, The Smithsia, David Bowieta ja CMX:ää. Niin ja Coldplayta, varsinkin suihkussa. En ymmärrä niitä, jotka kuuntelevat Axel Rosen (en jaksa taaskaan tarkastaa kirjoitusasua) typerää rääkymistä vaikkapa Morrisseyn sulosointujen sijaan.
Minä kuuntelen Blink 182 ja Apulantaa ja Coldplaytä. Ja koska olen niin moninkertainen Vuoden Jatkoaikalainen etten enää edes muista oliko niitä viisi vai kuusi, ja Mensa-kerhossa, niin Blink 182, Apulanta ja Coldplay on viisaiden ja menestyneiden musiikkia. Offspring ja Green Day ja Foo Fighters myös kuuluu siihen ryhmään, ja Tehosekoitin, ja monet Vain Elämää -biisit. Oasis ja Blur, nekin jotenkuten. Muse, se meinas unohtua. Ja varmaan moni muukin unohtui kun en jaksa enää miettiä koska ketä vittua edes kiinnostaa mitä musiikkia joku tuntematon apina keskustelupalstalla kuuntelee?

Mutta AC/DCt ja Metallicat ja muut jerekaralahtijutut ei kuulu. Ne on niitä semmosia sopulijuttuja, vai oliko ne niiden jotka runkkaa, käy sitten suihkussa ja sitten vasta itkevät, eikä kaikkea yhtä aikaa? No jotain pahvikuuppia kuitenkin.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä kuuntelen Blink 182 ja Apulantaa ja Coldplaytä. Ja koska olen niin moninkertainen Vuoden Jatkoaikalainen etten enää edes muista oliko niitä viisi vai kuusi, ja Mensa-kerhossa, niin Blink 182, Apulanta ja Coldplay on viisaiden ja menestyneiden musiikkia. Offspring ja Green Day ja Foo Fighters myös kuuluu siihen ryhmään, ja Tehosekoitin, ja monet Vain Elämää -biisit. Oasis ja Blur, nekin jotenkuten. Muse, se meinas unohtua. Ja varmaan moni muukin unohtui kun en jaksa enää miettiä koska ketä vittua edes kiinnostaa mitä musiikkia joku tuntematon apina keskustelupalstalla kuuntelee?

Mutta AC/DCt ja Metallicat ja muut jerekaralahtijutut ei kuulu. Ne on niitä semmosia sopulijuttuja, vai oliko ne niiden jotka runkkaa, käy sitten suihkussa ja sitten vasta itkevät, eikä kaikkea yhtä aikaa? No jotain pahvikuuppia kuitenkin.
Hyvä maku, mutta kyllä noi alemmat kappaleet kuuluu porukkaan. Sää et oo sisäistäny kaikkee, vaikka ehkä viisas oletkin.
Tai ehkä et ookkaan niin viisas?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämän luettuasi et enää halua syödä makkaraa- oli Iltalehden otsikko.
No luin artikkelin ja haluan edelleen syödä makkaraa. Kyllä minä tiedän että prosessoitu lihatuote on syöpäriski. Ja makkaroissa on liikaa suolaa, rasvaa ja nitriittiä. Silti se ei estä minua satunnaisesti hyödyntämästä makkaraa meidän ruokavaliossa. Se kun on niin hyvää. Hittoon jotkut syöpäriskit kun eletään elämää...

 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tämän luettuasi et enää halua syödä makkaraa- oli Iltalehden otsikko.
No luin artikkelin ja haluan edelleen syödä makkaraa. Kyllä minä tiedän että prosessoitu lihatuote on syöpäriski. Ja makkaroissa on liikaa suolaa, rasvaa ja nitriittiä. Silti se ei estä minua satunnaisesti hyödyntämästä makkaraa meidän ruokavaliossa. Se kun on niin hyvää. Hittoon jotkut syöpäriskit kun eletään elämää...

Minä kun luulin että siinä olisi videota siitä, kuinka makkaraa valmistetaan. Noh, olen itse sitä nähnyt ja kyllä makkara vielä maistuu. En nyt kyllä tiedä kuka olisi niin ääliö, että luulisi makkaran olevan joku terveysruoka missään tilanteessa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tämän luettuasi et enää halua syödä makkaraa- oli Iltalehden otsikko.
No luin artikkelin ja haluan edelleen syödä makkaraa. Kyllä minä tiedän että prosessoitu lihatuote on syöpäriski. Ja makkaroissa on liikaa suolaa, rasvaa ja nitriittiä. Silti se ei estä minua satunnaisesti hyödyntämästä makkaraa meidän ruokavaliossa. Se kun on niin hyvää. Hittoon jotkut syöpäriskit kun eletään elämää...

Pari hyvää tuttua on ollut makkaratehtaalla töissä. Söivät kyllä makkaraa, ja parasta se kuulemma oli juuri tehtaan uunista otettuna, lämpimänä.
Maksamakkara oli ainoa työpaikassaan valmistettu tuote, jota eivät itse syöneet.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pari hyvää tuttua on ollut makkaratehtaalla töissä. Söivät kyllä makkaraa, ja parasta se kuulemma oli juuri tehtaan uunista otettuna, lämpimänä.
Maksamakkara oli ainoa työpaikassaan valmistettu tuote, jota eivät itse syöneet.
Mä olin nuorena miehenä pari kesää tekemässä sitä massaa mistä se itse makkaran ”liha” tehdään.
Makkara maistuu edelleenkin. Nykyään harvemmin kuin ennen, mutta se ei liity itse valmistukseen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Miten joku voi syödä hemmetisti makeaa aamupalaks. Siis ihan aikuiset. Tässä taas kun kattonu tän lomareissun ajan aamiaisilla, kun jotkut lataa jotain muffinsseja tai donitseja lautaselle, ja toki vähän marmelaadia ja kuppi kaakaota kylkeen, niin mistä kumpuaa se makunystyrä joka haluaa noita heräämisen jälkeen. Ihmettelen isosti, mutta mitä nyt ei sitten välillä ihmettelis :)
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Miten joku voi syödä hemmetisti makeaa aamupalaks. Siis ihan aikuiset. Tässä taas kun kattonu tän lomareissun ajan aamiaisilla, kun jotkut lataa jotain muffinsseja tai donitseja lautaselle, ja toki vähän marmelaadia ja kuppi kaakaota kylkeen, niin mistä kumpuaa se makunystyrä joka haluaa noita heräämisen jälkeen. Ihmettelen isosti, mutta mitä nyt ei sitten välillä ihmettelis :)
Jenkeissähän on ihan perus aamupala pannareita tai vohveleita vaahterasiirapilla. Ei kyllä aukene. Aamupala on päivän tärkein ateria ja sen pitää olla terveellinen. Itse vedän yleensä leipää ja (makeuttamatonta) jogurttia mehun kera.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jenkeissähän on ihan perus aamupala pannareita tai vohveleita vaahterasiirapilla. Ei kyllä aukene. Aamupala on päivän tärkein ateria ja sen pitää olla terveellinen. Itse vedän yleensä leipää ja (makeuttamatonta) jogurttia mehun kera.

Kyllä, ja mielummin suolasempaa kun makeaa aamuun. Leivät, kananmuna, leikkeleet jne ja tomaattikurkkupaprikat päälle. Ja sitten vähän happaman neutraalimpaa kylkeen, kuten juuri natural jogurtti ja marjat. Tai se appelsiinimehu. Ja iso määrä kahvia, oikeanlaista toki.

Ihmiset elää usein ihan väärin :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös