Ihmettelen, miten jotkut ihmiset pystyvät katsomaan urheilua pääosin jälkilähetyksenä. Tuulettavatko nämä tyypit oman joukkueensa maaleja kuin ne tulisivat suorana? Itse en ainakaan pystyisi eläytymään noin hyvin.
Itse katson nykyään varmaan kaiken urheilun jälkilähetyksinä. Tai no, ainakin katsoin vielä kun Viaplay-tunnukset omistin pari kuukautta sitten. Nyt en sitten varmaan katso urheilua lainkaan. Kyllähän se joskus sinkkuna oli vielä helppoa herätä 2:30 katsomaan Canadiensin matsia, mutta nyt pikkulasten kanssa kaikki live-urheilu telkkarista katsottuna on täysin mahdotonta toteuttaa aikataulullisesti.
Jotain Liverpoolin futismatsiakin mikä tulee päivällä/alkuillasta on aivan tuhoon tuomittua yrittää seurata, kun taapero hyppii samalla päälläsi ja tunkee pikkuautoa naamasi eteen. Mieluummin katsoo sitten vaikka illalla klo 20 jälkeen kun kaveri on mennyt nukkumaan. Onneksi mitään tuloksiakaan ei ehdi siinä päivän aikana seuraamaan niin melkein aina voi katsoa spoilaantumattomana matsin. Ei se minulla ainakaan yhtään vähennä tuuletuksia, vaikka tiedän, että jossain rinnakkaistodellisuudessa oman laatikkoni ulkopuolella tähän matsiin on jo loppuvihellys vihelletty.
Ihan toinen asia mitä minä ihmettelen on sitten ne, jotka katsovat kokonaisen ottelun vaikka tietävät ottelun lopputuloksen. Sitä minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi joku katsoisi vaikka kokonaisen ottelun jääkiekkoa tai jalkapalloa, jos tietää, että jompi kumpi joukkue voittaa 1-2. Katson ainoastaan jälkilähetyksen, jos en tiedä tulosta.
Jotain UFC-mestaruusottelua olen katsonut, vaikka tietäisin voittajan, koska siinä on silti jännitettävää, miten ottelu on päättynyt. Toki siinäkin jos tietää, että ajassa Round 3, 3:11 TKO, niin ehkä katsoo sitten vaan sen lopetuksen.