Ihmettelyketju

  • 6 344 527
  • 38 746

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen tässä ihmetellyt kun tuolla Facebook-ryhmässä Ei mennyt niin kuin Strömsössä on tarinoiden taso mielestäni viime kuukausina tippunut aika paljonkin. Ennen nuo oli kerta toisensa jälkeen aika hulvattomia ihmisille sattuneita kommelluksia mutta nykyään nuo tarinat on aika mitäänsanomattomia, väkisin tehdyn tuntuisiakin.

Onko ihmisillä loppuneet tarinat kesken? Ja kokemukset tullut jo kerrottua.
Kyllä se taitaa juuri niin olla niin kuin totesit. Mielikuvitustarinoita, joissa laatu ei korvaa määrää. Kun oma elämä tuntuu tylsältä, niin mikäs sen kivempaa kuin luoda vaihtoehtoinen totuus.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen tässä ihmetellyt kun tuolla Facebook-ryhmässä Ei mennyt niin kuin Strömsössä on tarinoiden taso mielestäni viime kuukausina tippunut aika paljonkin. Ennen nuo oli kerta toisensa jälkeen aika hulvattomia ihmisille sattuneita kommelluksia mutta nykyään nuo tarinat on aika mitäänsanomattomia, väkisin tehdyn tuntuisiakin.

Onko ihmisillä loppuneet tarinat kesken? Ja kokemukset tullut jo kerrottua.

Vähän vastaavaa mietin aika monessa ryhmässä. Facebook yleisesti alkaa olla jonkinlainen turvasatama, jossa saa huomiota. Ja kun ei ilmeitä ja muuta käytöstä näe, voi vähän huijatakin. Itsellekin tuo on parissa aiheessa eräänlainen turvasatama, jossa voi vähän soittaa suutakin. En toki asioita vääristele, tekee ihan hyvääkin joskus.

Lisäystä vähän: tässä juuri lähden ryhmistä, jotka vaan yksinkertaisesti turhia. Joskus tällekin palstalle naureskelin ryhmää Huonosti kirjoitetut järjettömät kommentit. Tuokin isosti hiljentynyt. Onko ylläpito vaan jo väsynyt? Oppiiko tosiaan tuollakin, että vapaaehtoishommaa tuollaiset ryhmätkin on?
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka kuinka jätät rahat kotiin kun lähdet ulos niin joka puolelta vaan tarjotaan. Yrität olla juomatta, mut ei onnistu. Jonnekin metsään pitäis mennä tai niin mä välillä meenkin. Se on toi Longinoja. Mut nyt en mee.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Meinasi grillimakkarani syttyä kirjaimellisesti tuleen äsken grillaushetkessä. Kaasugrillillä normaalisti grillasin ja löi jo makkarat tulen liekkejä. En uskaltanut niitä sitten sen enempää grillata vaan otin ne jo aikaisessa vaiheessa pois grillistä. Kyllä ne nyt vähän lämmetä kuitenkin ennätti.

En ole ennen kokenut vastaavaa että makkaratkin voi syttyä tuleen. Ja se ihmetyttää. Jotain Lidlistä ostettuja Grillimaisterin chili polttavia makkaroita ne oli ja tein myös niihin pienet viillot ennen grillausta.

Kyllähän siinä paketissa luki että polttavaa, tulista mutta en nyt arvannut että se noin kirjaimellista on.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Törmäsin netissä Ibe -nimiseen artistiin, jonka yhden biisin nimi on Tonnin stiflat (alla pieni pätkä biisistä) ja voin vaan ihmetellä. Kyseessä on jonkinlainen uusi viritelmä Tuomari Nurmion biisistä, mutta helvetin paljon huonompi. Nämä nykyartistit kun eivät osaa muuta, kuin pistää paskaksi alkuperäiset hyvät biisit.

Ay, steissil joku (shh) halus nekkaa
Mä vaa yritin mun tsiggee flekkaa
Emmä mindaa, ei oo aikaa
Pitää painaa bulii, pitää grindaa
Mä muistan, ku mä olin iha p.a
Oli taskussa yks febonen
Nyt ku kotia päin kolmatta dallaan
Rahaa on, takaan sen
En mä tee tätä fyrkan takii, mut näit kultaketjujani en oo viemäs enää kanii,
Se on vaa bisnestä honey
Kato money, money, money make the world go 'round (yeh)
Money, money, money make your girl go down (yeh)
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Törmäsin netissä Ibe -nimiseen artistiin
Tutustuppa Cledosin ja williamin tuotantoon (lue: lyriikoihin). Vielä eeppisempää shittiä heidän suomen kieli.
 
Katselin äsken telkkarista Muumi sarjaa ja ihmettelin, miksi Muumipeikko käytti uidessaan uimahousuja, vaikka muuten esiintyy perse paljaana kuten muutkin muumit.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Katselin äsken telkkarista Muumi sarjaa ja ihmettelin, miksi Muumipeikko käytti uidessaan uimahousuja, vaikka muuten esiintyy perse paljaana kuten muutkin muumit.
Ettei olisi sukua Aku Ankalle, beach elämää vietetään siveästi mutta muuten elellään munasillaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Törmäsin netissä Ibe -nimiseen artistiin, jonka yhden biisin nimi on Tonnin stiflat (alla pieni pätkä biisistä) ja voin vaan ihmetellä. Kyseessä on jonkinlainen uusi viritelmä Tuomari Nurmion biisistä, mutta helvetin paljon huonompi. Nämä nykyartistit kun eivät osaa muuta, kuin pistää paskaksi alkuperäiset hyvät biisit.

Tutustuppa Cledosin ja williamin tuotantoon (lue: lyriikoihin). Vielä eeppisempää shittiä heidän suomen kieli.
Näitähän riittää... ei edes kolmetoista tusinaan oo tarpeeksi...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miksi mun Veikkauksen tilillä on aina se 57senttiä?
Lottoan silloin tällöin ja lottoan tietenkin tasaeuroin. Harvat voitotkin ovat tasaeuroja.
Miksi?
 

Glove

Jäsen
Miksi mun Veikkauksen tilillä on aina se 57senttiä?
Lottoan silloin tällöin ja lottoan tietenkin tasaeuroin. Harvat voitotkin ovat tasaeuroja.
Miksi?
Siirrä omalle tilille niin ei ole enää. Tai siirrä veikkaustilille 43 senttiä niin voit pelata eurolla. Minullakin kummittelee veikkaustilillä muistaakseni 12 senttiä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Siirrä omalle tilille niin ei ole enää. Tai siirrä veikkaustilille 43 senttiä niin voit pelata eurolla. Minullakin kummittelee veikkaustilillä muistaakseni 12 senttiä.
Veikkaustilille ei voi laittaa kuin tasaeuroja. Toisinpäin en ole kokeillut, kun noita voittoja ei ihan liikaa ole.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Veikkaustilille ei voi laittaa kuin tasaeuroja. Toisinpäin en ole kokeillut, kun noita voittoja ei ihan liikaa ole.
Pelaa vaikka pitkävetoa ja laita panokseksi 57 senttiä. Tuo onnistuu nykyään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pelaa vaikka pitkävetoa ja laita panokseksi 57 senttiä. Tuo onnistuu nykyään.
Ok. No, ei mun elämä ole senteistä kiinni. Lähinnä ärsyttää, kun tili-ihmisiä olen duunikseni.
Kokeillaan tuota, niin saan sentit kohdilleen.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ok. No, ei mun elämä ole senteistä kiinni. Lähinnä ärsyttää, kun tili-ihmisiä olen duunikseni.
Kokeillaan tuota, niin saan sentit kohdilleen.
Jos teet sen kuten minä, jää pelitilille pyöreät nolla senttiä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

sammakkosaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaustilille ei voi laittaa kuin tasaeuroja. Toisinpäin en ole kokeillut, kun noita voittoja ei ihan liikaa ole.
Kokeilin. Laitoin talletukseksi 20,22€, maksuvaihtoehtona op tilisiirto. En ala tunnistautumaan ja hyväksymään maksua mutta väitän että onnistuu tallettaa epämääräisiä summia tasaeurojen sijaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kokeilin. Laitoin talletukseksi 20,22€, maksuvaihtoehtona op tilisiirto. En ala tunnistautumaan ja hyväksymään maksua mutta väitän että onnistuu tallettaa epämääräisiä summia tasaeurojen sijaan.
Taasko mä olen väärässä? Pitää ihan varmaan kokeilla sitten kun tuo tili vaatii jossain vaiheessa täydennystä.

Hyvä ihmettelely menee lähes hukkaan. Se mistä tuo 57senttiä on tullut on tosin edelleen ihmetys.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kokeilin. Laitoin talletukseksi 20,22€, maksuvaihtoehtona op tilisiirto. En ala tunnistautumaan ja hyväksymään maksua mutta väitän että onnistuu tallettaa epämääräisiä summia tasaeurojen sijaan.
Pakkohan tuo oli kokeilla ja 11,42€ siirtyi pelitille. Nyt tasasumma ja mielenrauha.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokseenkin vastaava juttu kuin tuo Veikkaustili, mutta tähän ei ole kai ratkaisua.

Minulla on ollut jo pitkään HSL:n kortissa arvona aina luku, jonka senttimäärä päättyy 4:ään. Jäänteenä niistä ajoista, kun hinnat saattoivat olla epätasaisia senttilukemia. Nyt on kai ollut jo pitkään tasakymmensenttisiin päättyviä ja kun arvoakin voi vissiin ladata vain 5 tai 0 päätteisiä euromääriä, en saa varmaan tuota 4 senttiä koskaan sieltä ulos. Näin sitä kaupunki kyykuyttää pientä ihmistä, olisi Karpolla asiaa.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Jokseenkin vastaava juttu kuin tuo Veikkaustili, mutta tähän ei ole kai ratkaisua.

Minulla on ollut jo pitkään HSL:n kortissa arvona aina luku, jonka senttimäärä päättyy 4:ään. Jäänteenä niistä ajoista, kun hinnat saattoivat olla epätasaisia senttilukemia. Nyt on kai ollut jo pitkään tasakymmensenttisiin päättyviä ja kun arvoakin voi vissiin ladata vain 5 tai 0 päätteisiä euromääriä, en saa varmaan tuota 4 senttiä koskaan sieltä ulos. Näin sitä kaupunki kyykuyttää pientä ihmistä, olisi Karpolla asiaa.

Mulla on sulle ratkaisu. Vedät seuraavan matkan pummilla, niin eiköhän asia ole sillä kuitattu.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on sulle ratkaisu. Vedät seuraavan matkan pummilla, niin eiköhän asia ole sillä kuitattu.
Kyllä se 4 senttiä olisi siellä vielä sen jälkeenkin - ja meikäläisen tuurilla tarkastusmaksulappu taskussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös