Nyt haluaisin Jatkoajan porukoilta mielipidettä asiaan, joka minua on ihmetyttänyt oikeastaan siitä asti kun asioista olen jotain ymmärtänyt. Nimittäin Eduskuntavaalit ja äänestäminen.
Sanotaan nyt alkuun asia, joka aiheuttaa ihmisissä sellaisia "lähtee-kaikista-henkseleistä-irti" -reaktioita. Minä en äänestänyt. Nyt yritän selvittää ajatuksiani teille, että miksi näin.
Olen elänyt 7 hallituksen aikana, vallassa on ollut jos jonkinlaista puoluetta ja ajatusta. Kuitenkin, minulla on aina ollut elämässäni kaikki hyvin, mitään ei ole ikinä puuttunut ja muutenkin asiat ovat soljuneet eteenpäin mukavasti. En osaa sanoa, mitä täällä meillä pitäisi tehdä paremmin, sillä en ymmärrä tuon taivaallista mistään Sote-ehdotuksista tai vapaakauppasopimuksista tai mitä näitä nyt on. Eikä nyt ihan hirveästi kiinnostakaan. Ikinä ei ole ollut valittamista Suomessa asumisesta tai muusta. Niinpä olen päättänyt, että parempi on olla äänestämättä, kuin mennä äänestämään vain äänestämisen takia. Eikö ole parempi, että äänestämisen hoitaa ne ihmiset jotka asioista ymmärtävät ja joiden mielestä täällä on asioita joissa on parannusta tapahduttava?
Lisäksi olen käsittänyt, että vapaassa maailmassa on vapaus myös valita, äänestääkö vai ei? Siltä se ei välillä kyllä tunnu, kun äänestämättä jättäminen on demonisoitu täysin ja äänestämättä jättäjä on suunnilleen kastematoon verrattavissa oleva eliö. Toki asiat voivat muuttua, mutta tällä kertaa näin.
Kiitos ja anteeksi, etten äänestänyt.