Ihmettelyketju

  • 6 397 861
  • 38 811

J.Petke

Jäsen
Aina on paikkoja missä tarvitsee kylmää käteistä. Sitä varten kannan aina vähintään 20-100 €uroa käteistä mukanani. Hieman hätävarana. Mielestäni ihminen on typerä, jos ei ole varautunut useampaan eri tilanteeseen. Fyrkat pitää olla saatavilla vaikka erittäin laajan sähkökatkon aikana. Itselläni on. Mites sulla Mr J. Petke?

Minulla ei todellakaan ole kantaa 100€ eikä edes 60€ lompakossani "ihan vaan varalta". Itse en viitsi maksaa parin euron ostoksia kortilla vaan mieluummin käytän käteistä. Jos tulee niin laaja sähkökatko, että en saa rahaa mistään niin kyllä sitä nyt ruokaa on kotona. Ei sitä muuta tarvitse. Yleensä kauppakäynneillä käytän korttia ja käteistä vaan silloin kun tarvitsen sitä.

Mutta niinkuin sanoin, jokaisella tapansa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Viimeinenkin pojista kävi kutsunnoissa ja hänellä lähtö inttiin 12.1.2009.

Ihmettelen, että mitenkähän siihen tottuu, kun kämppä hiljenee ja jäädään vaimon kanssa kaksin lämmittämään torppaa. Ainakin ruokalasku putoaa puoleen ;-D

Ihmeellistä on elämä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Telkkarissa pyörii joku laihdutusohjelma, jossa ihmisille tehdään näitä vatsalaukun ohitusleikkauksia, tai miksi sitä nyt kutsutaankin. Ihmettelen, että miten helvetissä joku voi päästää itsensä tuohon kuntoon, että leikkaus on ainut vaihtoehto, mikäli aikoo pysyä hengissä. Ihmettelen sitä itsepetoksen määrää, joka on johtanut tuohon tilanteeseen. Miksi antaa asioiden luisua tuohon pisteeseen, kun tietää, että itsekurilla ja järjellä nuo ongelmat voisi välttää. Ihmettelen.

*edit* Näköjään melkoisia säkkejä koko perhe. "Ongelma ei ole ruokavaliossamme, vaan ehkä geeneissä". Saattaa tuo olla osaksi tottakin, mutta ei tuollaista läskin määrää voi minkään geenien piikkiin laittaa.

Ihmettelen, miten joku ei vielä tajua että ylensyöminen on ihan samanlainen sairaus kuin alkoholismi.

Ihmettelen myös sitä, kuinka tuo perhe ei tajua(?), että se on ihan sama mitä syö jos ei liiku juuri lainkaan.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ihmettelen, miten joku ei vielä tajua että ylensyöminen on ihan samanlainen sairaus kuin alkoholismi.
Tämä johtuu siitä, että oikeastaan kukaan ihminen maailman historiassa ei tätä sairautta sairastanut ennen 1900-luvun loppua. Juoppoja on kuitenkin ollut jo tuhansia vuosia, joten niihin on ehditty tottua.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ovatko ylensyönti ja alkoholismi sairauksia?
Ainakaan alkoholismia ei ole, on vain juoppoutta joka on yhtä kuin hedonismia ja mielen heikkoutta. Itsekkyyttä. Sairauden kaapuun juoppous on helppo pukea, eipähän tarvitse kantaa vastuuta teoistaan... "Antakaa anteeksi kun join työni, taloni ja perheeni, olen sairas..."

Tästä olen väitellyt Jatkoajassa ennenkin, joten ei siitä enempää.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ainakaan alkoholismia ei ole, on vain juoppoutta joka on yhtä kuin hedonismia ja mielen heikkoutta. Itsekkyyttä.

Kyllä alkoholismi on sairaus. En jaksa nyt etsiä faktoja, mutta voinet itsekin tarkistaa, kun seuraavaksi ICD10 sattuu lapasiin. Siis tautiluokituskirja. Muistaakseni narkomania(kin) on jo sinne lisätty.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen, miten joku ei vielä tajua että ylensyöminen on ihan samanlainen sairaus kuin alkoholismi.
Niinhän se on, itse aiheutettu "sairaus". Kuitenkin jokainen bisse ja jokainen kalori ainakin yleensä itse omin käsin sinne kroppaan saatetaan. Ei saatana voi olla niin, että voidaan mennä piiloon sen taakse, että "kun mulla on tää sairaus". Tai ainahan sitä voi työntää pään pensaaseen, mutta ainakaan multa on turha odottaa ymmärrystä.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä alkoholismi on sairaus. En jaksa nyt etsiä faktoja, mutta voinet itsekin tarkistaa, kun seuraavaksi ICD10 sattuu lapasiin. Siis tautiluokituskirja. Muistaakseni narkomania(kin) on jo sinne lisätty.
Minä taasen viittaan noille faktoille kintaalla.

Flunssa on sairaus, syöpä on sairaus, sappikivet on sairaus. Ne tulevat kun tulevat. Kun ihminen ostaa viinaa, juo sitä, nauttii kännissä olemisesta, ostaa lisää viinaa, juo lisää jne. ei se ole sairautta. KUKAAN ei dokaa siksi että on sairas. Juoppo dokaa siksi että haluaa olla humalassa, piste. Kukaan ei sille väkisin viinaa kaada kurkkuun. Jos siinä menee elämä vituiksi niin voi voi. Turha itkeä sairautta, se on OMA VALINTA.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä taasen viittaan noille faktoille kintaalla.

Flunssa on sairaus, syöpä on sairaus, sappikivet on sairaus. Ne tulevat kun tulevat. Kun ihminen ostaa viinaa, juo sitä, nauttii kännissä olemisesta, ostaa lisää viinaa, juo lisää jne. ei se ole sairautta. KUKAAN ei dokaa siksi että on sairas. Juoppo dokaa siksi että haluaa olla humalassa, piste. Kukaan ei sille väkisin viinaa kaada kurkkuun. Jos siinä menee elämä vituiksi niin voi voi. Turha itkeä sairautta, se on OMA VALINTA.
Hmm nyt on kyllä pakko kysyä, että onko kukaan perheenjäsenesi alkoholisti tai ollut sellainen ?
Kyllä se on sairaus vaikka itsekin mielessäni pidän sitä lähinnä heikkoutena.
Itse joutunut liiankin hyvin todistamaan näitä asioita...
 

Viljuri

Jäsen
Ylen päälinjan mukaisessa annissa on juuri parhaillaan tarjolla Paavo Lipposen haastattelu kaasuputkihankkeeseen liittyen.

Kaasuputkiyhtiön konsultin kommentit Ruotsista olivat kyllä sen luontoisia, että kaasuputkiyhtiön on kyllä kipin kapin palkattava Persson lobbaamaan, muuten Lipposen vähemmän diplomaattiset käsitykset ruotsalaisesta keskustelusta ja poliittisesta kulttuurista eivät ainakaan edistäneet hankkeen lupamenettelyjen kitkatonta hoitamista.

Kiitos Paavo, olet kyllä omanlaisesi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihmetyttää, kun nyt liigakauden alla on yhtä perhosia vatsassa kuin normaalisti vasta NHL-kauden alla. Mielenkiintoinen kausi kylläkin tulossa, kun moni pikkuseura on vahvistunut ja kestomenestyjä Kärpät ei ole edellisvuosien kaltainen ehdoton ykkössuosikki. Jättekiva fiilis.

Ja NHL-avaus on tietysti ainutlaatuinen tänä vuonna, kun on Tukholmaa ja kaikkea. Voi sitä kikatuksen määrää, kun pääsee tsiigaan lätkää.
 

julle-jr

Jäsen
Flunssa on sairaus, syöpä on sairaus, sappikivet on sairaus. Ne tulevat kun tulevat. Kun ihminen ostaa viinaa, juo sitä, nauttii kännissä olemisesta, ostaa lisää viinaa, juo lisää jne. ei se ole sairautta. KUKAAN ei dokaa siksi että on sairas. Juoppo dokaa siksi että haluaa olla humalassa, piste. Kukaan ei sille väkisin viinaa kaada kurkkuun. Jos siinä menee elämä vituiksi niin voi voi. Turha itkeä sairautta, se on OMA VALINTA.
Minäkin olen sitä mieltä, että viinaa on juotava itse, viinapullo ei ilmesty kotiin eikä se aukea ja kaadu kurkkuun ilman omaa tekemistä. Voidaan ehkä sanoa, että joku tuntee sairaalloista himoa alkoholiin, mutta ei kai himoja ole mikään pakko toteuttaa?

Toisaalta tätä sairaalloista himoa ei myöskään synny, jos ei koskaan ota ensimmäistä alkoholiannosta. En ainakaan ole kuullut alkoholisteista, jotka olisivat aina olleet absolutisteja. Näin ollen jos alkoholismi on sairaus, on se täysin itse aiheutettu, koska alkoholinkäyttö on aloitettu omaehtoisesti. No okei, joillekin harvoille poikkeustapauksille on saatettu esim. lapsena juottaa viinaa väkisin, useimmat kuitenkin ovat alkoholinkäyttönsä aloittaneet ihan itse. Noh, tätä nyt tuskin kukaan kiistääkään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hmm nyt on kyllä pakko kysyä, että onko kukaan perheenjäsenesi alkoholisti tai ollut sellainen ?
Kyllä se on sairaus vaikka itsekin mielessäni pidän sitä lähinnä heikkoutena.
Itse joutunut liiankin hyvin todistamaan näitä asioita...
Ei, mutta juoppoja on suku täynnä. Muutama läheinen sukulainen on kuollut viinaan. He eivät olleet sairaita, tykkäsivät vaan juopotella tai vaihtoehtoisesti pakenivat muita elämän vastoinkäymisiä pulloon.

Minäkin olen viinaan menevä, ja juopottelulla olen pilannut monet hyvät asiat menneisyydessä. Vanhimman tyttäreni äidin karkotin luotani kännäämällä, noin esimerkkinä mainittakoon.

Nykyisin dokailen hillitymmin, harvemmin ja kontrollin säilyttäen. Itsekuria se vain vaatii. Ei syöpää tai flunssaa selätetä itsekurilla, mutta ne ovatkin sairauksia.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Viimeinenkin pojista kävi kutsunnoissa ja hänellä lähtö inttiin 12.1.2009.

Ihmettelen, että mitenkähän siihen tottuu, kun kämppä hiljenee ja jäädään vaimon kanssa kaksin lämmittämään torppaa. Ainakin ruokalasku putoaa puoleen ;-D

Ihmeellistä on elämä.

Saanko kysyä,että montako poikaa mahtaa olla, ja minkä ikäisiä. Ajattelin vaan sun iästä, että kovin on nuorena "murkulat" tehty. En tarkoita,että se huono asia olisi lainkaan. Onpahan sitä kahdenkeskeistä elämää vaimon kanssa enempi!? Ja todennäköisesti näkee enemmän lapsenlapsia jne. Meillä ollaan vähän samoilla linjoilla, tosin kahdenkeskeiseen elämään on vielä aikaa n. 15vuotta. Saa toki nähdä kuinka monta lasta sitä vielä ennättää tekemään =)
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Meillä ollaan vähän samoilla linjoilla, tosin kahdenkeskeiseen elämään on vielä aikaa n. 15vuotta.
Hehe.. täällä nuorin täyttää 2 joulukuussa... enää 17 vuotta niin se menee yliopistoon ja sitten saa hieman lepoa ja rauhaa...
 

Rocco

Jäsen
Miksi telkkarisarjoissa ei osata mitään logiikkaa kun tekstitetään mittoja suomenkielelle?

"...which are over 300 feet high..."
"...jotka ovat yli 273 metriä korkeat..."

"...which was speeding almost 120 miles per hour..."
"...joka kaahasi lähes 193 kilometriä tunnissa..."

Siis suomennoksissa voisi olla yhtä lailla vastaavat "lähes" ja "melkein" arvot kuin alkuperäisessä tekstissä. Kun alkuperäinenkin mitta on "lähes", miksi suomennos lähes aina ihan prikulleen tarkka arvo tuosta "lähes"-arvosta eri mitassa?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miksi telkkarisarjoissa ei osata mitään logiikkaa kun tekstitetään mittoja suomenkielelle?

"...which are over 300 feet high..."
"...jotka ovat yli 273 metriä korkeat..."

"...which was speeding almost 120 miles per hour..."
"...joka kaahasi lähes 193 kilometriä tunnissa..."

Siis suomennoksissa voisi olla yhtä lailla vastaavat "lähes" ja "melkein" arvot kuin alkuperäisessä tekstissä. Kun alkuperäinenkin mitta on "lähes", miksi suomennos lähes aina ihan prikulleen tarkka arvo tuosta "lähes"-arvosta eri mitassa?

On ne sentään jotakin vaivaa nähneet mittoja metrijärjestelmään muunnellessaan. Siitä pojot. Muuten kyllä vituttaa nuo idiootti-amerikkalaisten ja brittiääliöiden himo ylläpitää jalkajärjestelmää.

Veikkaan, että vuonna 2100 koko maailma käyttää metrijärjestelmää.

Yksi kuolema sille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Saanko kysyä,että montako poikaa mahtaa olla, ja minkä ikäisiä. Ajattelin vaan sun iästä, että kovin on nuorena "murkulat" tehty. En tarkoita,että se huono asia olisi lainkaan. Onpahan sitä kahdenkeskeistä elämää vaimon kanssa enempi!? Ja todennäköisesti näkee enemmän lapsenlapsia jne. Meillä ollaan vähän samoilla linjoilla, tosin kahdenkeskeiseen elämään on vielä aikaa n. 15vuotta. Saa toki nähdä kuinka monta lasta sitä vielä ennättää tekemään =)

Saat kysyä. Pojat ovat vaimon "tekeleitä", eli olemme ns. uusioperhe. Vaimo on n. 10v minua vanhempi ja hoitanut tuon lapsien hankkimisen ja minä olen vain isyyden ilojen sijaan saanut perhearjen kurjuuden ;-D
Poikia on kolme; 22, 20 ja 18v. Onhan se niin että "varafaijana" olo on oma juttunsa, mutta kun olemme jo naisen kanssa toistakymmentä vuotta viihtyneet niin mikäs tässä. Sielunkumppaneita ollaan.
Sitäpaitsi onhan tämä aika opettanut sen, että ei se isyys, vaan se miten lasten kanssa toimii arjessa on aika iso asia (myös pojille). Vaikka ne eivät "omia" olekaan, niin minun poikia ne myös on omalla tavallaan. Eihän tässä ole kyseessä tavara jota omistetaan, vaan ihmisistä joiden kanssa toimitaan arjessa ja juhlassakin.

Ettei menisi ihan OT:ksi niin voisi laittaa tähän loppuun lisää ihmettelyn aihetta liittyen yllä olevaan. Ihmettelen kun naisasiat-ketjussa aina mietitään "kannattaisiko ottaa riski ja tutustua/mennä treffeille sen ja sen kanssa". Ainakin itselläni olisi mennyt mainio nainen ohi, jos tuossa kahden-/kolmenkympin välillä olisin jättänyt lähemmin tutustumatta yli 10v minua vanhempaan YH:hon jolla on kolme poikaa. Outoja ovat kohtalon reitit...

Antaisin sellaisen yleisohjeen kaikille, että GO FOR IT!
 
Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ja NHL-avaus on tietysti ainutlaatuinen tänä vuonna, kun on Tukholmaa ja kaikkea. Voi sitä kikatuksen määrää, kun pääsee tsiigaan lätkää.

Ihmettelen, miten tosiaan tuo NHL-matka on alkanut kiehtomaan. Kesällä sitä ei ehtinyt niin pohtia, mutta syksyn saapuessa on tunnelma alkanut tiivistyä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
87-vuotias yritettiin raiskata Siis mitä vittua?!? Jo on maailma mennyt oudoksi.

Ihmettelen, miksi vanhuksen raiskausyrityksestä saa huomattavasti rankemman tuomion kuin vaikka lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tai parikymppisen naisen raiskaamisesta. Sairas maailma.

En tokikaan olisi toivonut tuolle tekijälle lievempää rangaistusta, vaan muillekin kovempia tuomioita.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
..vaan muillekin kovempia tuomioita.

Oikein! ..Raiskaajat ja naisten hakkaajat sais viedä suoraan piikille..

Suorastaan oksettaa, kun ajattelee kuinka suopea Suomen lainsäädäntö on raiskareita kohtaan. Kaiken lisäksi suurin osa jää selvittämättömiksi tai uhri ei osaa tehdä shokki -tilansa takia mitään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihmettelen, miten tosiaan tuo NHL-matka on alkanut kiehtomaan. Kesällä sitä ei ehtinyt niin pohtia, mutta syksyn saapuessa on tunnelma alkanut tiivistyä.
Mulla on vahva aavistus, että tunnelman tiivistyminen johtuu matka-ajankohdan lähestymisestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös