Seuraavaksi nokkelimmat-pokkelimmat voivat alkaa miettimään, että ovatko oikeuden istunnot yleisiä kokouksia.
Aika vaikea on kuvitella että oikeuden istunnossa naamioituneella olisi tarkoituksenaan ryhtyä käyttämään henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai vahingoittamaan omaisuutta.
Mä arvasin tämän! Jostain syystä mun tekstejäni halutaan aina lukea kuin piru raamattua eikä löydetä sitä todellista pointtia. Kirjoitanko jotenkin epäselvästi vai mistä tämä johtuu?
Eli pointti 1 (vastaus julle-jr:n kysymykseen):
"
Miksi ihmisellä ei saisi olla oikeutta peittää jotain tiettyä ruumiinosaansa? Kuka saa päättää mitkä ovat ne ruumiinosat, joiden verhoaminen jollain vaatekappaleella on sallittua?".
Minun mielestäni ihmisellä vapaassa maassa pitää olla oikeus peittää vaikka kaikki ruumiinosansa. Toisaalta eduskunnan jästipäät ovat säätäneet sellaisen lain, että
tietyissä tilanteissa esim. pään verhoaminen on kiellettyä.
Pointti 2 (Mr.Fox:n mielipide):
Jos oikeudenistunnoissa syytetyillä on oikeus verhota päänsä, niin mielestäni sama mahdollisuus pitäisi olla myös kenellä tahansa kadun miehellä. Kääntäen: jos kadun mieheltä rajoitetaan jonkun tietyn ruumiinosan peittäminen, niin mielestäni se pitäisi voida rajoittaa myös oikeudenistunnoissa syytetyiltä. Näin voisi osoittaa edes pientä kunnioitusta oikeuslaitosta kohtaan.
Olisiko nyt tullut riittävän selväksi! Mielestäni en missään vaiheessa maininnut, että oikeudenistunnossa jollain olisi tarkoituksenaan ryhtyä käyttämään henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai vahingoittamaan omaisuutta. Toisekseen mielestäni en missään vaiheessa maininnut oikeudenistunnon olevan yleinen istunto. Joka mun teksteistäni tuollaisia kohtia löytää, niin ei kun lainaustoimintoa käyttäen vain muidenkin nähtäville, kiitos.
Lisäksi jotain vitutti jossain aiemmassa keskustelussa se, että olen joskus (vielä aiemmin) kirjoittanut itsestäni kolmannessa persoonassa. Juuri siitä syystä kirjoitin tuohon kakkospointtiin: "Mr.Fox:n mielipide". Kyllä huomaa missä vaiheessa alkavat ihan oikeasti argumentit loppua.