Ihmettelyketju

  • 6 386 170
  • 38 803

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen sitä, että esim. Panasonic mainostaa tällä hetkellä telkkareitaan tiiviisti eri tv-kanavilla. Miksi ihmeessä telkkareita pitää mainostaa telkkarissa? Jos sitä mainosta katsoo huonommasta telkkarista, sen superhienon töllön kuva näkyy tasan sen huonomman töllön kuvanlaadulla. Jos taas itsellä on parempi telkkari, ei siinä mainoksessa voi näkyä parempaa kuvaa, kun se esimerkkikuva tulee siitä huonommasta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Se on oikein hyvä ja rauhoittava ajatus että kaikki mediat ovat sidoksissa johonkin valtaryhmittymään, sillä se takaa sen että aina voidaan kumota kaikki eriilaista poliittista näkemystä puoltavat uutiset ja tutkimukset.

Juuri näin, eipähän tulee järkytyksiä tai liikaa tietoa meille poloisille.

Ihmettelen, miksi pohkeita pakottaa koko ajan. Magnesiumista ei ole ainakaan mainittavaa apua.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, että onko noilla laivoilla oikeasti vaaratilanne, jo ne ohittavat toisensa viiden kilometrin päästä. Kun näin tuon linkin uutisen otsikon, niin oletin alusten oleen jo lähellä kosketusetäisyyttä. Mutta väliä olikin 5,5 kilometriä.

Uutinen
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Ihmettelen, että onko noilla laivoilla oikeasti vaaratilanne, jo ne ohittavat toisensa viiden kilometrin päästä. Kun näin tuon linkin uutisen otsikon, niin oletin alusten oleen jo lähellä kosketusetäisyyttä. Mutta väliä olikin 5,5 kilometriä.

Uutinen
Noilla veneillä on melkoiset massat.

newtonin opit ja piirustukset tilanteesta auttaisi ymmärtämään.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minkä helvetin takia musiikin ostaminen verkosta on tehty niin helvetin vaikeaksi?
Niin ja sitten siinä biisissä saattaa olla vielä joku softa mukana että saat sen kopioida vaan muutaman kerran. Ja auta armias jos vaihdat jossain vaiheessa tietokonetta, niin eipä ne biisit toimi kuin siinä sun vanhassa koneessa jonne ne on alunperin downlodattu . Tietenkin voit soitella ja meilailla asiasta biisin myynen lafkan helpdeskiin, tai sitten todellakin miettiä niitä muita biisin hankkimisvaihtoehtoja…
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tietenkin voit soitella ja meilailla asiasta biisin myynen lafkan helpdeskiin, tai sitten todellakin miettiä niitä muita biisin hankkimisvaihtoehtoja…

Eipä ole paljon tarvinnut soitella tai meilailla iTunesiin. Nyt vielä aukasivat sen plussan, josta saa suojaamatonta tavaraa, niin eipä musiikin ostaminen voisi enää helpompaa olla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitähän ihmettä digiboxi oikein sekoilee? Poimin tuossa illan ohjelmia EPG:n kautta tallennettavaksi kun yht'äkkiä EPG:stä hävisi kaikki ohjelmat. Ja nyt siinä yläkulmassa näkyy päivämäärä 28.1.1939. Tekikö digiboxini aikahypyn 69 vuoden päähän vai mitä ihmettä tapahtui? Kun laittaa päivämääräasetuksiin asetukseksi manuaalinen niin siihen saa laittaa oikean päivämäärän tilalle, mutta heti kun vaihtaa asetuksen takaisin automaattiseksi niin taas ollaan kaukana menneisyydessä.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Mitähän ihmettä digiboxi oikein sekoilee? Poimin tuossa illan ohjelmia EPG:n kautta tallennettavaksi kun yht'äkkiä EPG:stä hävisi kaikki ohjelmat. Ja nyt siinä yläkulmassa näkyy päivämäärä 28.1.1939. Tekikö digiboxini aikahypyn 69 vuoden päähän vai mitä ihmettä tapahtui? Kun laittaa päivämääräasetuksiin asetukseksi manuaalinen niin siihen saa laittaa oikean päivämäärän tilalle, mutta heti kun vaihtaa asetuksen takaisin automaattiseksi niin taas ollaan kaukana menneisyydessä.

Joku vihamielinen limboon tuomittu sielu on pesiytynyt digiboxiisi ja yrittää nyt lähettää viestiä sinulle, yöllä boxisi hiippailee ylösalaisin pitkin kämppää ja huutelee herjauksia sylkien jotain vihreää sisuksistaan. Varaa vihkivesi, risti ja valkosipulia. Ehkä pelkkä vasara riittää.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Joku vihamielinen limboon tuomittu sielu on pesiytynyt digiboxiisi ja yrittää nyt lähettää viestiä sinulle, yöllä boxisi hiippailee ylösalaisin pitkin kämppää ja huutelee herjauksia sylkien jotain vihreää sisuksistaan. Varaa vihkivesi, risti ja valkosipulia. Ehkä pelkkä vasara riittää.

Nonnii Mielenkuvittelemahahmonen, tämä ei ole KK-Ketju!
Alkuperäiseen kysymykseen; ehkäpä päivitysten tsekkaaminen riittää. Asetuksista katsot, että onko uusia päivityksiä saatavilla.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Noilla veneillä on melkoiset massat.

newtonin opit ja piirustukset tilanteesta auttaisi ymmärtämään.

Niin, jos kuvittelet että molemmat puksuttavat samalla linjalla 22 solmun vauhdilla (40km/h) eli välimatka kapenee n. 22 metriä sekunnissa ja laivat painavat monia satoja tonneja niin siinä sitten mietit että riittääkö tuo 5 kilometriä laivan pysähtymiseen ennen törmäystä. Se on jännä juttu tuo newtonin oppi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja nyt siinä yläkulmassa näkyy päivämäärä 28.1.1939. Tekikö digiboxini aikahypyn 69 vuoden päähän vai mitä ihmettä tapahtui?
Varoita ihmeessä puolalaisia; niillä on reilu puoli vuotta aikaa valmistautua.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mitähän ihmettä digiboxi oikein sekoilee?
- - -

a) digiboksisi on joku halpismalli
tai
b) päivitys voisi auttaa.

Ihan kuljailematta voin kertoa, että yksi kolmesta boksistani myös tekee välillä ihan omituisuuksia, mutta se onkin keittiön boksi joka taisi maksaa n. 50 egeä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
a) digiboksisi on joku halpismalli
tai
b) päivitys voisi auttaa.

Ei ole mikään halpisboxi, vanha kylläkin mutta toiminut tähän saakka kuin sveitsiläinen kello. Vika korjautui itsestään kun muutaman kerran vaihtelin sitä aika-asetusta manuaalista automaattiseksi ja takaisin.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Oon hukannut semmosen kansion jossa oli mun ihan kaikki alkuperäiset koulu- ja työtodistukset. Mitäs nyt? Vittu, mitäs nyt?

Nimim. Ihmettelenpä vaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vittu, mitäs nyt?
Puhelinta käteen ja hirvittävä rumba käyntiin. Kouluilla varmaan on omat kopionsa todistuksista, kai niitä sieltä saa tilata. Tai ainakin luulisi saavan. Duuneista en tiedä, mutta varmaankin kannattaa kokeilla saada niistä tärkemmistä todistuksista.

Itse ihmettelen, että mikäs perkele nyt on. Töissä hirvittävä kiire, jota vielä hieman hankaloittaa firman dikki perseessä. Sääntöjä tiukennetaan, mutta samalla joustamista pyydetään vaan lisää. Yleensä tuollainen toiminta vituttaa aivan sairaasti, nyt se on mulle ihan sama. Raha-asiat ovat edelleen rempallaan, sairauskin vaatii tarkkuutta ja keskittymistä monellakin tavalla ja kaikki muutkin perinteiset ja päivittäiset vitututksen aiheet ovat olemassa, mutta silti mä vaan hymyilen. Joko mä olen seonnut lopullisesti, tai sitten masennuksesta on nyt UP- vaihe päällä. Anyhow, mennään nyt näillä ja nautitaan. Huomenna voi kaikki olla jo toisin. Niin paitsi se firman mela, työntävät syvemmälle vaan. No siihähän työntävät, just nyt ei haittaa sekään.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Oon hukannut semmosen kansion jossa oli mun ihan kaikki alkuperäiset koulu- ja työtodistukset. Mitäs nyt? Vittu, mitäs nyt?

Nimim. Ihmettelenpä vaan.

Koulutodistuksista on lain mukaan oltava kopiot. Lukiot ym kaupungin koulutoimen arkistoissa ym nimellisen korvauksen kyllä ottavat kopioista.
Työtodistuksen on työnantaja velvollinen toimittamaan 10 vuotta työsuhteen päättymisestä. Tosin arvostelujen kanssa vain 5 vuotta työsuhteen päättymisestä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitäs nyt? Vittu, mitäs nyt?

Kiinan maanjäristyksen aikoihin haastateltiin jotain vanhusta kuka etsi olikohan viikkokausia kotinsa raunioista eläkepäätöstään.

Ilman sitä ei rahaa heru, koska se pitää aina henkilökohtaisesti hakea ja hän itse ainakin oli sitä mieltä, että uusia ei myönnetä missään. Jotenkin ei ole vaikea kuvitella, että uutta ei ehkä tosiaan voisi saada mistään tilattua, mutta en siis sinänsä tiedä onko asia noin.

Meillä on onneksi asiat hieman toisin. Sitten kun olet saanut uudet laput järjestettyä, niin otahan niistä muutamat kopiot. Ihmettelen, jos Suomessa olisi joku instanssi mihin kopio ei kelpaisi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ole mikään halpisboxi, vanha kylläkin mutta toiminut tähän saakka kuin sveitsiläinen kello. Vika korjautui itsestään kun muutaman kerran vaihtelin sitä aika-asetusta manuaalista automaattiseksi ja takaisin.

No niin, tänään mentiin sitten vielä kuusi vuotta pidemmälle, eli päivämääränä boxissa oli 21.3.1933, ja kellonaika jotain 5:09. Mitähän vittua tuo boxi oikein sekoilee, tähän asti toiminut tosiaan kuin unelma ja hain tänään jopa viimeisimmät päivitykset sen jälkeen kun olin nollannut boxin tehdasasetuksille? Boxi on siis joku Medionin tallentava jostain neljän-viiden vuoden takaa.
 

Viljuri

Jäsen
Ihmettelen Niklas Herlinin kustannustoiminnan laajuutta, uusimpana piirteenään Tommi Uschanovin sosialismikritiikki.

Uschanovin äskettäinen esiintyminen Ylen Aamu-TV:ssä oli hieno, vaikka toimittaja Satu-Lotta Peltola saikin melkein empaattisen hermoromahduksen.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Ei näytä mitään ohjelmia vaan koko EPG on tyhjä.

No eihän nyt vuonna -33 vielä mitään ohjelmia tullut. Käy vaikka keittämässä kahvit ja kokeile uudestaan 25 vuoden kuluttua, niin voit alkaa tapittaa Heikkiä ja Kaijaa.

Radio kyllä voisi kuulua...
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
No niin, tänään mentiin sitten vielä kuusi vuotta pidemmälle, eli päivämääränä boxissa oli 21.3.1933, ja kellonaika jotain 5:09. Mitähän vittua tuo boxi oikein sekoilee, tähän asti toiminut tosiaan kuin unelma ja hain tänään jopa viimeisimmät päivitykset sen jälkeen kun olin nollannut boxin tehdasasetuksille? Boxi on siis joku Medionin tallentava jostain neljän-viiden vuoden takaa.

Mulla oli sama boxi ja juuri myös tuon neljän vuoden takaa. Teki meillä välillä samaa, tosin vuosi oli 1908, kellon aikaa en muista. Meillä meni kyllä itsekseen epg kuntoon, kun muutaman kerran guidea paineli.

Tosin itse boxista loppui virta noin 1kk sitten ja ostin uuden. Olisi kyllä tarkoitus kokeilla saisiko sen vielä kuntoon, on meinaan erittäin käyttäjäystävällinen, ainakin mun mielestä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mille naurat juuri nyt? -ketjusta poimittua:

David Duchovny on mennyt vieroitushoitoon seksiaddiktion takia...

Niin sanotusti herää kysymys, millaisia metodeja käytetään seksiaddiktion laitoshoitamisessa vieroittamalla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös