Ihmettelen ihmisten laiskuutta. Lähes päivittäin bussissa joku jää siinä keskustan pysäkillä bussiin istumaan ja hyppää pois sitten sitä seuraavalla pysäkillä. Ei siinä muuten mitään ihmeellistä, mutta näin kesäaikaan sitä aikaa jää odoteltavaksi siinä keskustan pysäkillä odotettavaksi n. 5-10 minuuttia. Siinä ajassa ehtisi kevyesti kävellä siihen sadan metrin päässä olevalle seuraavalle pysäkille. Mutta kai se on kiva istua kuumassa bussissa. Ei tuo minua haittaa, tottakai jokainen saa jäädä pois siinä missä itse haluaa, mutta ihmettelen vaan että onko ne tosiaan niin laiskoja. Kyseessä on yleensä kuitenkin ihan normaalisti liikkumaan kykenevät ihmiset. Eräskin pappa tulee aina tietyltä pysäkiltä kyytiin ja menee päätepysäkille asti, mutta ei nousekaan siinä pois. Hän istuu kyydissä niin kauan kuin lähden siitä ja seuraavalla jää pois. Jos jäisi päätepysäkkiä edeltävällä pysäkillä niin ylimääräistä kävelyä tulisi alle 100 metriä. Ja tuolla päätepysäkillä jää odotteluaikaa aina n. 5-15 minuuttia. Ja kyllä hän ihan hyvin pystyy liikkumaan.
Toinen ihmettelyn aihe liittyy myöskin bussimatkustajiin. Miksi joku aina painaa pysähtymisnappia ennen sitä keskustan pysäkkiä? Joo se varmaan haluaa pois, mutta kyllä se bussi joka kerran siihen pysähtyy ihan muutenkin, koska siinä on aina ihmisiä tulossa kyytiin. Ja niistä ei tiedä mihin bussiin ne on tulossa, joten tietenkin siinä on pysähdyttävä. Ja koska oletuksena on myös että siinä jää joku aina pois. Ja myöskin että sitä aikaa yleensä jää sen verran että pakko siinä on pysähtyä ja odotella ainakin pari minuuttia. Ja ainakin minulla ja myös muilla kuskeilla on kyllä tapana avata kaikki ovet siihen keskustaan tullessa, joten ei sekään voi olla se syy. Kerran olen ajanut siitä keskustan läpi pysähtymättä, mutta se oli keskellä yötä eikä kyydissä ollut ketään, eikä myöskään niillä pysäkeillä.