Ihmettelyketju

  • 6 398 331
  • 38 811

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ihmettelen, että mitä ihmeitä nuo kammottavat "isot hyttyset" oikein oikeasti olevat nimeltään? Ja jos löytyisi puistatusketju, postaisin mielipiteeni noista sääskistä varmastikin sinne. Hyi olkoon, tuollainen kun liitelee päin niin kiljaisuhan sitä pääsee (kuten äsken..). Isot ötökät ja muut ötömölliäiset ovat muutenkin helvetin kammottavia. Lähinnä juurikin nuo edellämainitut, sekä koppakuoriaiset ja lukit. Hyhhyh, jo ajatus puistattaa.
Vaaksiaisia (="kirsisääskiä"). Täysin harmittomia otuksia. Melkein säälittää käyttää niitä hämähäkkini pääasiallisena ravinnonlähteenä näin kesäisin... Mutta ovat piruparat niin helppoja kiinnisaatavia!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen ihmisten välinpitämättömyyttä.
Kävin ensimmäistä kertaa verenluovutuksessa ja parin kilometrin kotimatka taisi olla liikaa.
Kotipihan parkkipaikalla kävi tuntumaan, että nyt lähtee taju. Huomasin naapurin rouvan olevan tupakalla ulko-oven luona juuri kun tipahdin maahan, hän katsoi kohti ja lähti sisälle. Muitakin ihmisiä meni ohi tai jatkoivat omia puuhiaan.
No mitäpä siitä jos joku tuupertuu parkkipaikalle, selviytyköön siitä itse...

Pari vuotta sitten ajelin autolla kotiin töistä kun huomasin jo kaukaa, että kadun varrella on jokin "mytty". Kun pääsin lähemmäski niin tuo mytty osoittautui fillarilla kaatuneeksi mieheksi. Pysähdyin ja menini tarkastamaan asian. No, kaveri oli saanut epileptisen kohtauksen ja ei muuta kuin nurin. Oli jo selvinnyt tilanteesta mutta ei omin avuin päässyt ylös. Kukaan ei pysähtynyt ja edellä ajava tuttu nainenkin paahtoi vaan ohi. Heitin jantterin kotiin ja kävin sen jälkeen taluttamassa fillarin hieman parempaan turvaan.

Kaveri sai jäädä tien sivuun ehkä siksi, että kuuluu paikallisella tasolla ns sosiaalisesti syrjytyneisiin. Hän ei ollut humalassa mutta nuhjuinen ulkonäkö ja kyseenalainen maine riittävät painamaan kohdalla kaasua. Kyl me sit niin sivistyneitä ollaan...
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmetyttää miten helvetissä natsien teot ovat voineet hautautua niin syvälle, että Band of Brothersin "paljastukset" natsien hirmutöistä saa jatkoaikalaiset haukkomaan happea useassa ketjussa.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Itseasiassa ihmetyttää miten hinnat on noinkin alhaalla..

Ilmeisesti Oulussa tämä on huomattu ja hinta onkin mukavat 2,8e/kerta. Käytän itse kuukausilippu jonka hinta on ~40e

Oulu on kuitenkin niin "pieni" kaupunki, että pyörällä/rullaluistimilla jaksaa kaupungin jokanurkasta keskustaan, niin on nuo ihan törkeet hinnat. Jos olisi enemmän aikaa ottaisin ehdottomasti pyörän käyttöön.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1563576

Ihmetyttää, että miten tuo uutinen on mennyt läpi aika monessa tiedotusvälineessä. Elokuvaan ei ole vielä valittu edes näyttelijöitä ja silti pitäisi olla ensi-ilta lokakuussa. Luulisi, että tyhmempikin tajuaa, että tämä yhtälö vaikuttaa aika mahdottomalta. Jenkkilähteiden mukaan elokuvan ensi-ilta on ensi vuoden keväällä/kesällä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Urheilukanava näyttää tällä hetkellä naisten ykköspesistä. Ei siis Superia vaan jotain saatanan divarimatsia. Alkaako talvella tulla jotain Suomi-sarjan kiekkopelejä vai mitä vittua.
 

julle-jr

Jäsen
Aina välillä tulee mietittyä, että aiotaankohan jossain vaiheessa kansalaisille antaa lupa esimerkiksi ampuma-aseen kantamiseen ja käyttämiseen, jos nimittäin virkavalta ei saa puhdistettua pois näitä tämänkaltaisia kavereita:

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Mies+iski+veitsen+ohikulkijan+niskaan+Helsingissä/1135238249809

Mielestäni nimittäin ihmisille täytyy antaa jonkinlainen oikeus elämään ja kun nyt näyttää siltä että yhteiskunta ei sitä oikein pysty tai halua turvata, niin ainoa vaihtoehto kai on antaa ihmisille edes oikeus puolustautua aseellisesti.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Aina välillä tulee mietittyä, että aiotaankohan jossain vaiheessa kansalaisille antaa lupa esimerkiksi ampuma-aseen kantamiseen ja käyttämiseen, jos nimittäin virkavalta ei saa puhdistettua pois näitä tämänkaltaisia kavereita:

Mistäs poliisi nämä etukäteen tunnistaa vai pitäiskö varmuuden vuoksi vaikka sulkea jollekin uudelleenkoulutusleirille kaikki epäilyttävät tapaukset?
Valtakunnan demari scholl voisi antaa poliisille konsulttiapua, jos siis on antanut poliisille anteeksi tämän:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=23013
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aina välillä tulee mietittyä, että aiotaankohan jossain vaiheessa kansalaisille antaa lupa esimerkiksi ampuma-aseen kantamiseen ja käyttämiseen, jos nimittäin virkavalta ei saa puhdistettua pois näitä tämänkaltaisia kavereita:

No milläs määrittelet "hyvän" ja "pahan" kansalaisen? Eikö silloin juuri kaikki hullutkin saisi itselleen ampuma-aseen, kunhan vain oikeassa paikassa esittäisi viatonta. Ja en ainakaan itse uskaltaisi liikkua perjantai-iltaisin kaupungilla, kun tietäisin, että jokaiselta nousuhumalaisetla teiniltäkin löytyisi ladattu mutka taskusta.

Noh, tuskin julle tarkoitit ihan tosissaan tuota juttuasi, joten tuollaiset pitäisi kitkeä pois pidemmillä vankilatuomioilla ja paremmalla sosiaalihuollolla. En ole varma onko sosiaalihuolto nyt ihan oikea sana tähän, mutta siis jos tuntuu, että polla sekoaa, niin pitäisi päästä psykiatrin tms. vastaanotolle ilman parin kuukauden jonotusta, ja useammin kuin pari kertaa kuussa.

Lisäystä: Niin ja poliiseja pitäisi ehdottomasti lisätä koko maahan, erityisesti iltavuoroihin. Kyllä varmasti puukotukset yms. rikokset vähenisivät, jos porukka voisi luottaa siihen, että poliisit saattavat olla perässä ilman jonkun soittoakin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No milläs määrittelet "hyvän" ja "pahan" kansalaisen? Eikö silloin juuri kaikki hullutkin saisi itselleen ampuma-aseen, kunhan vain oikeassa paikassa esittäisi viatonta. Ja en ainakaan itse uskaltaisi liikkua perjantai-iltaisin kaupungilla, kun tietäisin, että jokaiselta nousuhumalaisetla teiniltäkin löytyisi ladattu mutka taskusta.

Noh, tuskin julle tarkoitit ihan tosissaan tuota juttuasi, joten tuollaiset pitäisi kitkeä pois pidemmillä vankilatuomioilla ja paremmalla sosiaalihuollolla. En ole varma onko sosiaalihuolto nyt ihan oikea sana tähän, mutta siis jos tuntuu, että polla sekoaa, niin pitäisi päästä psykiatrin tms. vastaanotolle ilman parin kuukauden jonotusta, ja useammin kuin pari kertaa kuussa.

Lisäystä: Niin ja poliiseja pitäisi ehdottomasti lisätä koko maahan, erityisesti iltavuoroihin. Kyllä varmasti puukotukset yms. rikokset vähenisivät, jos porukka voisi luottaa siihen, että poliisit saattavat olla perässä ilman jonkun soittoakin.




Ruotsissa:
Asukkaita 9 179 731 (lähde Wikipedia)
Poliiseja 18180 (lähde polisen.se)
suhde 1 poliisi 505 asukasta kohden.
Hauskana pointtina on se että Tukholman alueella on poliiseja kaikkiaan 5042

Suomessa:
Asukkaita 5 302 375 (lähde Wikipedia)
Poliiseja 7700 (lähde poliisi.fi)
Suhde 1 poliisi 689 asukasta kohden


Eli kyllä, lisää poliiseja tänne ja reilusti.
Edit: ei sillä ole niin väliä rikosten torjunnassa käytännössä kuinka nopeasti poliisi saapuu soitosta, vaan sillä kuinka paljon poliiseja näkyy katukuvassa jne
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minulle puolestaan jäi hieman auki, että miten aseen omistaminen tai kantaminen olisi auttanut tuota puukotettua poikaa? Aika vahvaa hätävarjelun liioittelua olisi ampua kadulla aina kaikki puukotusetäisyydellä olevat tuntemattomat ihmiset.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Minulle puolestaan jäi hieman auki, että miten aseen omistaminen tai kantaminen olisi auttanut tuota puukotettua poikaa? Aika vahvaa hätävarjelun liioittelua olisi ampua kadulla aina kaikki puukotusetäisyydellä olevat tuntemattomat ihmiset.

Toisaalta ei tekisi pahaa, jos piripäsestä päälle käyvästä sekopäästä voisi rauhassa päästää ilmat pihalle ennen kontaktia.
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Näin just Cheekin "Liekeissä" -videon. Mikähän siinä on se idea? Oli kyllä ihan vitun hämärä. Ja huono.

Ei herranjumala sentään. Täyty kans kattoo tubesta, ei ei ei. Sanattomaks vetää, sanokaa nyt edes kyseisestä artistista jotain tietävä, että hän on saanu levytyssopimuksen jollain kaveridiilillä. En kyl muuten pysty ymmärtään miten tällanen ala-arvonen roska pääsee levyttämään.

Nih sattana.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikkusiskolla olis häät tossa viikon päästä ja sinne oon katsellut vähän vaatteita. Lähes kymmenessä kaupassa kiersinkin tossa itiksessä ja housut sain jo ostettua. Niihin olen kyllä ihan tyytyväinen, mutta kenkiä ja paitaa ei meinaa löytyä sitten millään. Yhdet kengät kyllä löysin joita tässä nytkin mietin että pitäiskö käydä ostamassa, mutta kun eläissäni en ole sellaisia yhdelläkään heterolla nähnyt niin se vaan tässä pikkaisen mietityttää. Mitäs sitten siellä häissä jos kokoajan sais olla varuillaan ja tarkkailla että kuinka kauan ne miehet oikein silmiin katselee ja käyköhän ne suoran toiminnan miehet heti kimppuun jos pikkaisenkin liikaa viinaa satun illan mittaan maistelemaan ja kengät kiiltäen pöydän alla hetken hengähdän. Saman tien kyllä lätkäsen hanskat tiskiin jos joku ukko tanssiinkutsun esittää. Noh. Housujakin sain aika monesta liikkeestä etsiä ja totta puhuen kävin jopa siinä äärihomoketju jack&jonesissa yksiä sovittamassa – sellaisia melko rentoja housuja kun etsinkin, mutta eihän ne nykyajan mallit meinannut jalkoihin edes mahtua ja vain just ja just hengitystä pidätellen sain napin kiinni vaikka oon äärimmäisen hoikka ja housut oli kolkyt senttiä liian pitkät. Onko se joku hemmetin eu -direktiivi joka määrää minkä kokoinen ihmisen pitää olla vai mikä tässä oikein mättää. Housuja en meinannut jalkaan saada vaikka mäkihyppääjätkään ei näin laihoja ole kuin mä. Toi maha kyllä vähän tolleen pömpöttää tässä muuten niin virtaviivaisessa ja vitivalkoisessa vartalossani, mutta se on eri juttu se. Pakkoko se on kuukausi paastota ennen jokaista pienintäkin ristiäistä ja viimeinen viikko saunassa jäpittää tuorekelmuun käärittynä että housut saa yhtään polvia ylemmäs vedettyä vaikka kuinka margariinia olis ihoon sivellyt. En voi ymmärtää. Kyllä nyt yhdet häät menis vaikka 501.ssä ettei sen puoleen. Noh, kyllä mä varmaan ne kengät käyn ostamassa mitä mietinkin, tänään en vaan enää viitsi tonne ihmisten ilmoille mennä kun kahdeksan kaljaa oon tässä suurimpaan kiukkuun kitannut. Nyt jo vähän helpottaa. Ja ai niin parturissakin vissiin pitäis käydä. Ei muuten mutta toi takatukka.

Tai siis kun muutenkaan mä en meinaa löytää vaatteita jotka sopisi mun vartalolle, niin sen lisäksi sopivien vaatteiden löytämistä on oikein tahallaan vaikeutettu pistämällä kauppoihin 4/5 osaa vaatteista silleen niin ihanan homppelin röpelösti ruttuun ja ommeltu kauluspaitoihinkin ylimääräistä siksakkia niskaan ihan kuin itse olisi paikkaillut vanhaa ja reikiintynyttä vaarin sota-aikaista ylijäämäryysyä, puhumattakaan siitä että joitakin housuja on varmastikin pari erikoiskoetta auton perässä vedetty että on saatu sitä niin ihanan karhea joka tuntuu miehen paljasta reittä vasten lähes yhtä ihanalta kuin se svenssonin parransänkinen leuka.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikkusiskolla olis häät tossa viikon päästä ja sinne oon katsellut vähän vaatteita. Lähes kymmenessä kaupassa kiersinkin tossa itiksessä ja housut sain jo ostettua.
Itse taas ihmettelen niitä, jotka ostavat irtohousuja hääasusteeksi. Kyllä häissä - varsinkin lähisukulaisen- pitää olla tyylikäs. Häihin on helppo mennä, kun laittaa tumman puvun, valkoisen paidan ja tarvitsee vaan kravatti valita.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse taas ihmettelen niitä, jotka ostavat irtohousuja hääasusteeksi. Kyllä häissä - varsinkin lähisukulaisen- pitää olla tyylikäs.
Niin, mutta kun mä en ole näitä pukuihmisiä. Eikä nyt mistään linnanjuhlista ole kysymys, vaan rennoista häistä. Mä ymmärsin ettei kyseessä ole kirkkohäät, vaan jossakin kartanossa vaan syödään ja juodaan jne. Siskon kanssa mulla ei ole kovinkaan hyviä välejä, eikä mulla kyllä mutsillekaan ole tietyistä syistä paljoakaan asiaa. Siskon ukkeli on muistaakseni Nepalista kotoisin, niin sen sukulaisia tai tuttuja ei sinne käsittääkseni montaakaan tule.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Just nyt ihmettelen, kuinka paljon raiskaajahomoja Pete2004:n suku- ja ystäväpiiriin voikaan mahtua.
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Niin, mutta kun mä en ole näitä pukuihmisiä. Eikä nyt mistään linnanjuhlista ole kysymys, vaan rennoista häistä. Mä ymmärsin ettei kyseessä ole kirkkohäät, vaan jossakin kartanossa vaan syödään ja juodaan jne. Siskon kanssa mulla ei ole kovinkaan hyviä välejä, eikä mulla kyllä mutsillekaan ole tietyistä syistä paljoakaan asiaa. Siskon ukkeli on muistaakseni Nepalista kotoisin, niin sen sukulaisia tai tuttuja ei sinne käsittääkseni montaakaan tule.

Mitä niitä housuja sit mietit ym. muuta kun turbaani päähän, ja vähän lankkia naamaan, niin jo sulaudut joukkoon hilpeään.
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
peking

YLE: Ruotsi lähettää vain 12 yleisurheilijaa Pekingiin

Ja suomi noin 20. Kummallahan on enemmän yu-mitaleita kisojen päätyttyä? Oikeesti Suomi voisi lähettää koko kisoihin max. tuon 20 henkeä kaikki lajit mukaan lukien. Turisteja, oppimatkalaisia ja pistesijoja huippusuorituksella (ai niin, kuka suomalainen tekisi kauden parhaansa arvokisoissa??) tv:n täydeltä luvassa :) rok rok.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
YLE: Ruotsi lähettää vain 12 yleisurheilijaa Pekingiin

Ja suomi noin 20. Kummallahan on enemmän yu-mitaleita kisojen päätyttyä? Oikeesti Suomi voisi lähettää koko kisoihin max. tuon 20 henkeä kaikki lajit mukaan lukien. Turisteja, oppimatkalaisia ja pistesijoja huippusuorituksella (ai niin, kuka suomalainen tekisi kauden parhaansa arvokisoissa??) tv:n täydeltä luvassa :) rok rok.
Oi Robert, Nicklas, ja Jessica, tulkaa Suomeen, muuttakaa Pietarsaareen, siellä on olo varmasti yhtä kotoisa kuin kotoruotsissa, ja ottakaa Suomen kansalaisuus.
Täällä saatte näyttöpaikkoja...


JA ILE PERKELE, EI SITTEN VIIVYTELLÄ NIITTEN KANSALAISUUSASIOIDEN KANSSA, SUOMALAISUUS NÄILLE URHEILIJOILLE JA HETI!!!!
 

Paitsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pallo Iirot, Vetelin Kuivat
Tässä jätkien kanssa ihmetellään: miksi Jari ei eilen saanut pesää?

No varmaan siksi en saanut, kun se yks muija oli lopulta varattu ja joutu lähteen sen äijää karkuun.

Sit se toinen oli kyllä ihan mukava, mutta liian kiltti niin ei sitä viittiny härnätä hitaitten jälkeen.

Ja Jumalaltakaan ei armolahjoja tippunu niin siinä se sitten oli. Yksin sammuin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös