Ihmettelyketju

  • 6 387 144
  • 38 805

Fordél

Jäsen
Ja tarpeeksi kun jotain asiaa uskottelee itselleen niin näyttäähän se hyvältä päällä.
Itsetuntokysymykseksihän tämäkin taas kääntyi... voiko olla niin kova itsetunto, että stringit ja rintalliivitkin alkavat kohta näyttämään hyviltä miehellä... siis jos on hyvän näköinen mies? Huomaa, että aika monesta kodista puuttuu se miehinen malli ja roolit otetaan yksinhuoltajaäidin tilaamista metroseksuaali-tyyppisistä-aikakausijulkaisuista. Noo eihän siinä mitään, kyllä tähän maailmaan mahtuu ja naisilla kasvaa kohta munat, kun ei äijät niitä enää tarvi tai siis eihän äijiä kohta enää ole.

Pukeudutko itseäsi vai muita varten?

Jos itse tuntee olonsa hyväksi pinkissä paidassa ja se näyttää omasta mielestä paremmalle kuin vaikka valkoinen niin ilmeisesti pitää silti jättää ostamatta. On tämä Suomi kyllä edelleen aavistuksen takapajula.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Se näyttää ruskettuneella iholla hemmetin hyvältä, joten kesällä sopii pinkki paita hyvin. Tosin kyllähän totuus on niin, että paidoissa värit kiertävät. Eli nyt ei pikeepaidoissa juuri pinkkiä näy, mutta oranssi on sen sijaan suosittu, joten ehkäpä pinkkiä nyt näkyy vähemmän kuin vaikkapa 2002. Itse olen tosin sitä mieltä, että pikeepaitaan pinkki ei sillä tavalla sovi, vaan se pitää olla kauluspaitamatskua.

Epävarmat vässykät eivät uskalla ostaa värikkäitä paitoja. Toyota-jengiä ns.

Itse olen edelleen vankasti sillä kannalla että pinkkiä pidetään siksi että muijat tykkää kun miehellä on pinkki paita. Tai mikä tahansa muu naisellinen väri joka osoittaa suurta rohkeutta pukeutumisessa. Siksi mulla ei varmaan olekaan kauheasti asiaa tuonne Naisasiat-topiikkiin. Ja itsehän suosin ruskeita vaatteita, koska ne sopii meikäläiselle.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huomaa, että aika monesta kodista puuttuu se miehinen malli ja roolit otetaan yksinhuoltajaäidin tilaamista metroseksuaali-tyyppisistä-aikakausijulkaisuista. Noo eihän siinä mitään, kyllä tähän maailmaan mahtuu ja naisilla kasvaa kohta munat, kun ei äijät niitä enää tarvi tai siis eihän äijiä kohta enää ole.

Ihmettelen sitä, että kuinka usein ties missä jutussa lyödään tämä miehisyyskortti pöytään.

Enemmän ihmettelen kyllä sitä, että miksi ihmiset eivät käytä hattua. Ja sitten on hauska kokeilla mun hattua ja sitten ihmetelläänkin peilin edessä, että sehän näyttää hyvältä. Sukupuolesta riippumatta vieläpä. Ja sitten taas lyödään se lippis päähän. Sukupuolesta riippuen. Ongelmaahan ei noin muuten olisi, mutta kun hattuja ei käytetä, niin niitä ei myöskään oikein missään myydä ja valikoima on hyvin rajallinen. Käyttäkään ihmiset hattua, se näyttää hyvältä ja sitten ei munkaan tartte mennä maan ääriin, että löydän sellaisen, jos vanhalle tapahtuu jotain.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsehän käytän mielelläni värikkäitä vaatteita. Esim. punainen on lempivärini. Sen lisäksi varsinkin vihreä ja keltainen, sekä oranssi ja violetti kuuluu asusteiden värimaailmaan. Toki sitä mustaa ja valkoistakin esiintyy, mutta yhdistelen mielellään värejä vaatteissa. Kirkkaat värit piristää mieltä ja saa olon tuntumaan hyvältä.

Pinkkiäkin voisin ihan hyvin vaatteissa käyttää, ainakin osana, tällä hetkellä ei ole ihan siihen sävyyn mitään.
 

scholl

Jäsen
Itse olen edelleen vankasti sillä kannalla että pinkkiä pidetään siksi että muijat tykkää kun miehellä on pinkki paita.

Paskapuhetta. Suurin osa porvarimiehistä (nyt siis voidaan jättää demarit, keravajengi ja muut retaleet pois) diggaa shoppailusta ja ostavat vaatteita, jotka näyttävät esteettisesti hyviltä. Shoppailusta ja sen jälkeisestä tsiigailusta himassa peilin edessä tulee hyvä fiilis. On ihan sama mitä naiset niistä vaatteista ajattelevat. Suomessahan naiset ovat kuitenkin huonommin pukeutuneita kun ostavat usein jotain H&M moskaa. Siis valehtelemattahan tilanne on niin, että siinä missä lähes kaikki miehet, jotka kuuluvat tuttavapiiriini, panostavat kunnolla todella paljon kuteisiin ja ostavat vain kalliita laatuvaatteita niin erittäin suuri prosentti naisista, joita liikenteessä näkyy, kulkee halpismoskassa, joista ei merkkiä näe ja kangas tuntuu halvalta retaleelta, joten ei tule mieleenkään hivellä sitä. Sen sijaan jos jollain kaverilla on vaikkapa huippulaadukkaasta kankaasta tehty uusi blazeri vaikka niin tottakai sitä kangasta moni haluaa kokeilla ja arvostaa.

Eli ainakin Suomen mittakaavassa naisilla ei ole mitään jakoa pukeutumisasioissa, joten mitä hemmetin järkeä olisi kiinnostaa, mitä he miehen pukeutumisesta ajattelisivat. Helmiä sioille on osuva ilmaus.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
No, muuttuhan se musiikkimakukin vuosien varrella.
Tätä en oikein käsitä yleisenä faktana. Itse diggailen aivan yhtä fanaattisesti Gn'R:a, Metallicaa ja Iron Maidenia kuin silloin skidinä kun sen ekan Use Your Illusion II kasetin sain. Ainoastaan lisää kuunneltavia heavybändejä on löytynyt ja jotain koemielessä kuunneltuja, mutta aina pohja on pysynyt samana.

Mielestäni vähän sama kun sanoisi että muuttuuhan se suosikkijoukkuekin vuosien varrella (toki varhaiset teinivuodet nyt on asia erikseen näissäkin).


(ja ei ollut J.G.:lle suoraan, vaikka nyt häntä lainasin)
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mitä tulee pinkin näyttämiseen typerältä vuosien päästä niin jos kerran pinkkiä on luonnehdittu "uudeksi mustaksi" niin en millään jaksa uskoa, että se vaikka 10 vuoden päästä näyttäisi yhtä typerältä kun takataukka luokkakuvissa.

Arvaapas mitä takatukasta ajateltiin silloin kun se oli muodissa?

Mitä pinkkiin (ei siis vaaleanpunaiseen vaan pinkkiin) itseensä tulee, se oikeasti sopii todella harvalle suomalaiselle, koska tyypillinen hiustenväri on se maantienharmaa, joka näyttää vieläkin latteammalta pinkin paidan kanssa.

Ja aiheesta toiseen, ihmettelen, miksi kaikki on mennyt päin helvettiä heti sen jälkeen kun loma loppui.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän asia lienee niin että ei se R-kioski huvikseen niitä merkkejä ja koiria jaa. Kyllä kai tuolla toiminnalla joku tavoite on, enkä keksi muuta tavoitetta kuin myynnin edistäminen.

Tottakai se on myynnin edistämiseksi tehty kampanja. Mutta tarkoitin siis sitä että välttämättä tuollaiset koiratarrat ei aiheuta sitä että ihmiset alkaisivat jotain turhaa ostamaan vain sen takia että saisivat niitä tarroja (tai ainakin toivon näin), vaan ennemminkin voivat viedä Ärrälle esim. veikkauksensa, mitkä normaalisti veisivät jonnekin muualle mutta veisivät joka tapauksessa jonnekin. Eli tarkoitin siis sitä että ei voi sanoa että tuollainen koira tulisi automaattisesti maksamaan sen sata euroa, koska moni on saanut noita koiramerkkejä siinä ohessa kun on käynyt Ärrältä ostamassa ihan noita vakio-ostoksiaan, joita he ostaisivat joka tapauksessa saipa niistä koiratarroja tai ei.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mitä pinkkiin (ei siis vaaleanpunaiseen vaan pinkkiin) itseensä tulee, se oikeasti sopii todella harvalle suomalaiselle, koska tyypillinen hiustenväri on se maantienharmaa, joka näyttää vieläkin latteammalta pinkin paidan kanssa.

Pitääkin olla valkaistu hyppyritukka, pinkki pikee ja Lacosten valkoiset kengät, niin on ihan aito fruittari.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pitääkin olla valkaistu hyppyritukka, pinkki pikee ja Lacosten valkoiset kengät, niin on ihan aito fruittari.

Vaikka, jos sellaisista kerran tykkäät. Pidä paperia lähellä touhutippojen varalta.

Alkuperäistä viestiä postatessani mielessä oli kyllä lähinnä tummanruskeat tai mustat hiukset.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tottakai se on myynnin edistämiseksi tehty kampanja. Mutta tarkoitin siis sitä että välttämättä tuollaiset koiratarrat ei aiheuta sitä että ihmiset alkaisivat jotain turhaa ostamaan vain sen takia että saisivat niitä tarroja (tai ainakin toivon näin), vaan ennemminkin voivat viedä Ärrälle esim. veikkauksensa, mitkä normaalisti veisivät jonnekin muualle mutta veisivät joka tapauksessa jonnekin.

Ihmettelen tässä vielä sitä, että jengi ravaa ostamassa tuolta kiskalta vaikka mitä tavaraa, mitä saa 200 metrin päästä lähikaupasta edullisemmalla. Itse haen sieltä silloin tällöin tuon 8-packin kaljaa, kun sen saa halvemmalla kuin paikallisesta supermarketista.

Veikkaukset toki ymmärrän, kun niiden hinta on vakio joka paikassa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Vaikka, jos sellaisista kerran tykkäät. Pidä paperia lähellä touhutippojen varalta.

Alkuperäistä viestiä postatessani mielessä oli kyllä lähinnä tummanruskeat tai mustat hiukset.

En mää kyllä itse tykkää.
Bongasin vain sellaisen Särkänniemestä. Olihan se toki siitä huvipuistoa täyttäneestä Crocs/Sprorttisandaalijoukosta erottuva tapaus.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa muutama (4?) vuosi sitten kaverini alkoi käyttämään pinkkejä paitoja. Ihmettelin tätä värivalintaa, ja kaverini vastaus oli: "muija näitä ostaa mulle. Kukaan mies ei näitä itselleen osta, joten muut naiset tietävät heti, että mulla on naisen(i) ostama paita".
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kukaan mies ei näitä itselleen osta, joten muut naiset tietävät heti, että mulla on naisen(i) ostama paita".

Minä kävin tässä joku vuosi sitten kaupassa erikseen sitä varten, että minulle tuli päähänpisto ostaa pinkin paita. Pinkki neule lähti sitten matkaan, jota käytän yhä. Niin, ja puhelinkin minulla on pinkki.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Tuossa muutama (4?) vuosi sitten kaverini alkoi käyttämään pinkkejä paitoja. Ihmettelin tätä värivalintaa, ja kaverini vastaus oli: "muija näitä ostaa mulle. Kukaan mies ei näitä itselleen osta, joten muut naiset tietävät heti, että mulla on naisen(i) ostama paita".

Onpas sulla kaikinpuolin ressukan oloinen kaveri.

Ihmettelen ihan oikeasti miten jollekin voi olla liian kova pala tietyn väriset vaatteet. Sukupolvien välinen kaula on ilmeisesti suuri. Ei siinä mitään, jossei tykkää muutakuin mustista ja valkoisista vaatteista, mutta jos kyse on siitä ettei kertakaikkiaan kantti riitä käyttämään räikeitä(kin) vaatteita, niin onhan se nyt helvetin säälittävää.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
...mutta jos kyse on siitä ettei kertakaikkiaan kantti riitä käyttämään räikeitä(kin) vaatteita, niin onhan se nyt helvetin säälittävää.

Joo mut hei niinku vaaleanpunaista miehellä... joku raja. ;)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmettelen tätä Tero Määttään kohdistuvaa "älämölöä" täällä palstalla. Ei Määttä nyt mikään Gory Murphy ole mutta en usko että kukaan hänestä sellaista odottaakaan edes. Kuitenkin mies on perusvarma pakki ja ihan ok hankinta Ässiltä tähän väliin.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Enpäs nyt arvaa, joten varmaan voit kertoa meille sen? Villi veikkaus on, että takatukasta ei varmastikaan sanottu, että se on uusi musta.

Hei eikös nää muotipuheet vois heittää johonkin muuhun topicciin tai vaikka ihan lopettaa kokonaan, vaikkakin makuasioista voi vain kiistellä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tällä kertaa ihmettelen sitä, että minkä helvetin takia vessoihin ei voida tehdä vähän parempia äänieristeitä? Jotenkin vähän häiritsevän tuntuista olla siellä asioilla, kun kaikki tekemisen äänet kuuluu melko selkeänäkin ulos. Vielä varsinkin jos kotona on vieraita tai jos itse olet vierailla..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällä kertaa ihmettelen sitä, että minkä helvetin takia vessoihin ei voida tehdä vähän parempia äänieristeitä? Jotenkin vähän häiritsevän tuntuista olla siellä asioilla, kun kaikki tekemisen äänet kuuluu melko selkeänäkin ulos. Vielä varsinkin jos kotona on vieraita tai jos itse olet vierailla..

Samaa olen ihmetellyt joskun minäkin. Ja kun tuo perse on siitä inhottava kapistus että se tietää milloin ollaan sellaisessa paikassa että olisi ihan kiva saada suoritettua tuo toimitus mahdollisimman hiljaisesti, ja alkaa ihan piruillessaan pitämään helvetinmoista mökää. Sitten yrität siinä lasketella mahdollisimman varovasti ja vähän kerrallaan ettei vaan kuuluisi kovin pahasti... Ei ole helppoa tämä ihmisen elo...
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Ihmettelen, että miksi Nicholas Cage on tehnyt viime vuosina pääasiassa huonoja blockbustereita.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ihmettelen, että miksi Nicholas Cage on tehnyt viime vuosina pääasiassa huonoja blockbustereita.

Siksi ettei Hollywoodissa juuri muuta tehdä/niistä saa hyvin massia. Onhan mies kuitenkin tehnyt vaikka Lord of Warin ja Adaptationin tässä viiden vuoden sisään. Mielestäni nuo ovat katsottavia leffoja.

Ainahan Cage on ollut mainstream-näyttelijä muutamaa virkistävää poikkeusta lukuunottamatta.

Katso vaikka mitä huttua Robert De Niro on tehnyt samalla ajanjaksolla.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Siksi ettei Hollywoodissa juuri muuta tehdä/niistä saa hyvin massia. Onhan mies kuitenkin tehnyt vaikka Lord of Warin ja Adaptationin tässä viiden vuoden sisään. Mielestäni nuo ovat katsottavia leffoja.

Ainahan Cage on ollut mainstream-näyttelijä muutamaa virkistävää poikkeusta lukuunottamatta.

Katso vaikka mitä huttua Robert De Niro on tehnyt samalla ajanjaksolla.

Ja noiden vastapainoksi Cage on tehnyt ison kasan paskaa :)

Ihmetyttää vaan, kun Cage on yksi sukupolvensa lahjakkaimmista näyttelijöistä niin miksi hän tekee pääasiassa yhdentekeviä elokuvia. Samalla ihmetyttää se, että miksi hän tekee ne leffat mistä saa eniten massia. Kun vielä ennen vuosituhannen vaihetta teki ison liudan hyviä pienemmän budjetin elokuvia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös