Ihmettelyketju

  • 6 397 880
  • 38 811

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Appiukko (joka muuten on yllättävän fiksu ukko) ihmetteli eilen miksei eläkeläisille anneta sellaista pahvia joka oikeuttaisi maksuttomaan kulkemiseen julkisella liikennevälineellä (pl. taksit)? Niin, miksei? Valtiolla on nyt rutkasti rahaa esim. polttoaineveron vuoksi. Jakoon vaan.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Appiukko (joka muuten on yllättävän fiksu ukko) ihmetteli eilen miksei eläkeläisille anneta sellaista pahvia joka oikeuttaisi maksuttomaan kulkemiseen julkisella liikennevälineellä (pl. taksit)? Niin, miksei? Valtiolla on nyt rutkasti rahaa esim. polttoaineveron vuoksi. Jakoon vaan.

Herrajumala!! Porvarihallitus kusisi paskaa tämän kuultuaan. Kaikilta vaan viimeisetkin sentit pois ja hallituksen paskamahoille lisää liksaa nopeasti.
Kataiselle lisää pinkkejä paitoja ja Mr uunipotulle VIP-tilaisuuksia.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kolmonen hehkuttaa ralleja aivan kikkeli pystyssä, mutta kun Ruuhimäen "näytetään suorana" kyseiseltä kanavalta, niin laatu on aivan umpisurkeaa. Jokaista autoa ehti nähdä pätkällä sellaiset 10-20 sekuntia ja tämän jälkeen todella onnettomat haastattelut. Kaupan päälle jatkuvasti hehkutetaan jotain "superviikonloppua", vaikka mielestäni FIA aika tylysti kusi suomalaisia silmään järjestämällä Suomen MM-rallin ja Unkarin F1-GP:n samaksi viikonlopuksi.

Mutta hei, tämä on maikkari, jee! Ja nyt lyhyelle katkolle.
 

J.Petke

Jäsen
Kolmonen hehkuttaa ralleja aivan kikkeli pystyssä, mutta kun Ruuhimäen "näytetään suorana" kyseiseltä kanavalta, niin laatu on aivan umpisurkeaa. Jokaista autoa ehti nähdä pätkällä sellaiset 10-20 sekuntia ja tämän jälkeen todella onnettomat haastattelut. Kaupan päälle jatkuvasti hehkutetaan jotain "superviikonloppua", vaikka mielestäni FIA aika tylysti kusi suomalaisia silmään järjestämällä Suomen MM-rallin ja Unkarin F1-GP:n samaksi viikonlopuksi.

Onko jotain lajia mitä maikkari ei ole pystynyt pilaamaan?

Tuota en vaan ymmärrä, että FIA muka kusi suomalaisten silmään. Ei ne ketkä rallia menisi katsomaan, jätä menemättä yhden Unkarin GP:n takia. Ja rallihan on jo loppu ennen kuin formulat alkaa. Tylsiä lajeja molemmat mutta en minä näe että nuo söisi toisiaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Käppäillessäni Korsossa Ankkarockin liepeillä, ei voinut taaskaan kuin hämmästellä näitä jeesuksen poikia jotka hurmoshengen saattelemana arvostelevat muiden elämänvalintoja ja kertovat niitä ainoita oikeita ratkaisuja elämään. Miten ne jaksaakin pesiytyä etenkin festareitten ulkopuolelle? Kuvittelevatko, että niitä kiinnostaa ketkä on menossa pitämään hauskaa?

Aina juuri kun tulee siihen tulokseen, että kristinusko voi olla jossain määrin miellytäväkin asia, niin sitten tulee nuo viiripäät esiin ja katoaa se luotto samantien.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Appiukko (joka muuten on yllättävän fiksu ukko) ihmetteli eilen miksei eläkeläisille anneta sellaista pahvia joka oikeuttaisi maksuttomaan kulkemiseen julkisella liikennevälineellä (pl. taksit)? Niin, miksei? Valtiolla on nyt rutkasti rahaa esim. polttoaineveron vuoksi. Jakoon vaan.

Ehkä siksi, että tuo olisi varsin eriarvoistava systeemi, kun eläkeläiset kuitenkin asuvat varsin eritasoisten julkisten liikenteen palveluiden äärellä? Eikö eläkeläisiä pitäisi tukea mahdollisimman paljon sellaisilla tavoilla, jotka koskevat yhtä lailla kaikkia?

Ja muutenkin taitaa julkinen (paikallis)liikenne mennä kaupunkien päätöksenteon piiriin, eikä valtion. Kaupungin sisällä keskinäinen eriarvoisuuskin on pienempää kuin koko valtion sisällä. Kunnallisvaalipaneeleissa syksyllä siis vain kyselemään tämän perään.
 
Kattelen justiin Jimiltä ohjelmaa "Sakottajat". Parissakin kohtaa on "asiakas" sanonu, ettei autossa olevat kilvet edes kuulu siihen - missäs ne oikeet kilvet sitten on?!? Kuka hiton pöljä pitää autossaan vääriä kilpiä?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Appiukko (joka muuten on yllättävän fiksu ukko) ihmetteli eilen miksei eläkeläisille anneta sellaista pahvia joka oikeuttaisi maksuttomaan kulkemiseen julkisella liikennevälineellä (pl. taksit)? Niin, miksei? Valtiolla on nyt rutkasti rahaa esim. polttoaineveron vuoksi. Jakoon vaan.
On taatusti fiksu mies. Jos tämä päätös saadaan läpi, niin minä jään välittömästi eläkkeelle ja lähden ensimmäisellä Finnarin koneella maksutta Thaimaaseen tai Australiaan.
 
Appiukko (joka muuten on yllättävän fiksu ukko) ihmetteli eilen miksei eläkeläisille anneta sellaista pahvia joka oikeuttaisi maksuttomaan kulkemiseen julkisella liikennevälineellä (pl. taksit)? Niin, miksei? Valtiolla on nyt rutkasti rahaa esim. polttoaineveron vuoksi. Jakoon vaan.

Kyllä noita ns. veteraanikortteja on ainakin jossain kaupungeissa käytössä. Ihan hyvä systeemi. Ei tosin kata kaikkia eläkeläisiä, mutta ainakin ne jotka on sodassa olleet sotimassa tai lottina.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
On taatusti fiksu mies. Jos tämä päätös saadaan läpi, niin minä jään välittömästi eläkkeelle ja lähden ensimmäisellä Finnarin koneella maksutta Thaimaaseen tai Australiaan.
No joooo. Jospa rajattaisiin kotimaan sisäisiin matkoihin?

Onko muuten sotaveteraaneilla jonkinlainen ilmaismatkaoikeus?
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Tämä on kunta kohtaista, joku kunta myöntää veteraaneille, toiset taas ei.
Tampereella on:

Tamperelaiset ja kangasalalaiset veteraanit, joilla on rintama- tai miinanraivaajatunnus, ovat oikeutettuja ilmaiseen, henkilökohtaiseen arvolippuun. Yövuorolisän tai muiden henkilöiden matkojen maksamiseksi korttiin täytyy lisäksi ladata raha-arvoa. Ilmainen veteraanilippuoikeus laajenee koskemaan myös Ylöjärven veteraaneja 1.7.2008 alkaen.
 

J.Petke

Jäsen
Muutin tuossa jokunen aika sitten ja unohdin päivittää vakuutukseni. Lähetin sähköpostia vakuutusyhtiölleni ja kysyin että onnistuuko tietojen päivittäminen (kerrostalosta kerrostaloon) ihan noin. Vastauksena tuli, että onnistuu "mutta talon rungon rakennusmateriaalin pyydän vielä ilmoittamaan.". ÖÖÖ...eikös kerrostalot yleensä betonista rakenneta? Tai mistäs helvetistä minä sen tiedän. Tarttee varmaan soitella isännöitsijälle.

Nauratti muutenkin tuo, nimi, osoite, asunnon neliömäärä ja talon rungon rakennusmateriaali. Mikä ei kuulu joukkoon?
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
"mutta talon rungon rakennusmateriaalin pyydän vielä ilmoittamaan.".
Nauratti muutenkin tuo, nimi, osoite, asunnon neliömäärä ja talon rungon rakennusmateriaali. Mikä ei kuulu joukkoon?

Rakennusmateriaali vaikuttaa vakuutuksen määrään... Sen takia sitä kysytään. Ainakin näin luulisin. Olisiko puutalossa hivenen suurempi riski tuhoutua kokonaan palon sattuessa kuin betonibunkkerissa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No vakuutuksen määrään se vaikuttaa aika paljon että esim palaako se talo kuinkakin helposti. Ymmärrän kyllä että vakuutusyhtiöitä sen lisäksi kiinnostaa nimi, osoite ja muut sinänsä turhat tiedot.
 

J.Petke

Jäsen
Rakennusmateriaali vaikuttaa vakuutuksen määrään... Sen takia sitä kysytään. Ainakin näin luulisin. Olisiko puutalossa hivenen suurempi riski tuhoutua kokonaan palon sattuessa kuin betonibunkkerissa.

Kyllä minä sen idean ymmärrän miksi sitä kysytään. Jotenkin vaan tuli puuntakaa tuo kysymys.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
"Opettaja opettaja! Snaipperi #16 irvistelee mulle, käske sen lopettaa! Nyyh nyyh, niisk niisk.."

Tämä julkinen kantelu vuodesta toiseen on eräs asia mitä en ole ikinä ymmärtänyt. Raportointinappula moderaattoreille kantelua varten on, ja olen itsekin sitä muutaman kerran käyttänyt selkeistä sääntörikkomuksista tms., kilometrien off-topiceista, hymiövuorista ja niin edelleen. Joskus penaltia on napsunut, joskus ei. Pitäisi vain uskoa että systeemi toimii.

Yksityisviestilläkin luulisi sitten selviävän asioita jos ns. lärväkerroin vituttaa.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää tämä mediahaloo näistä reilusta kymmenestä vuorikiipeilijästä, joilla kävi paska mäihä K2 -vuorella. Ainahan se on ikävää, kun ihmisiä kuolee, mutta kyllähän se niinkin on, että sitä saa mitä tilaa. Kyllä noilla kiipeilijöillä on tiedossa, että henki saattaa lähteä, kun työntävät itsensä tuollaiseen paikkaan.

Kukakohan muuten lopulta maksaa tuollaisten pelastusoperaatioiden kulut? Onko näillä kiipeilijöillä vakuutukset tuollaista varten (tuskin) vai mitähä?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Opettaja opettaja! Snaipperi #16 irvistelee mulle, käske sen lopettaa! Nyyh nyyh, niisk niisk.."

Tyypillinen reaktio tämän tyyppisissä jutuissa eli se ketä valittaa toisen tekemisistä on heikko ja paskahousu. Itse pitää pystyä selvittämään omat asiansa, ilman "opettajaa".

Opettajana sanoisin tämän asian olevan erittäin hankalan. Koulussa puhutaan vasikoista eli käytetään vankilaslangia ja ihannoidaan tätä kulttuuria. Itse olen aina kysynyt oppilailta, miksi viattoman pitäisi ottaa syyt niskoilleen?? Onko se todellinen syyllinen "kova" tyyppi, kun ei pysty kantamaan omaa vastuutaan vaan antaa viattomien kärsiä??

Miksi sitten Jatkoajassa on moderaattoreita, jos niihin vetoaminen on vasikoimista eli kuten itse sen slogani ketjussa ilmaisit:

"Vaikeneminen on kultaa, vasikoiden päälle lapioidaan multaa."

Jos tätä ajatusta toteutetaan, lopetetaan moderointi ja muutetaan palsta villiksi länneksi, kyllä ak:n ego paskanheiton kestää. Mutta itse kannatan kaikesta huolimatta tätä asiallisempaa linjaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jos tätä ajatusta toteutetaan, lopetetaan moderointi ja muutetaan palsta villiksi länneksi, kyllä ak:n ego paskanheiton kestää. Mutta itse kannatan kaikesta huolimatta tätä asiallisempaa linjaa.

Haluat silti mennä moderaattorien määrittämän linjan vastaisesti ja kannella tuolla vaikka raportointitoimintokin on olemassa?

Nim. "Tosifani, nettielämän Billy the Kid?"
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää tämä mediahaloo näistä reilusta kymmenestä vuorikiipeilijästä, joilla kävi paska mäihä K2 -vuorella. Ainahan se on ikävää, kun ihmisiä kuolee, mutta kyllähän se niinkin on, että sitä saa mitä tilaa. Kyllä noilla kiipeilijöillä on tiedossa, että henki saattaa lähteä, kun työntävät itsensä tuollaiseen paikkaan.
En nyt kuitenkaan sanoisi, että itsensä altistaminen vaaralle olisi oman kuoleman tilaamista. Traaginen onnettomuus eikä se muuksi muutu, vaikka riskit olisi olleet kuinka hyvin tiedossa. Onhan kiipeily riskialtis harrastus, mutta niin on esim autoilukin.

Ihmettelen itse sitä, että aina kun joku extreme-lajin harrastaja kuolee, löytyy niiitä, jotka alkavat syyllistää uhreja tyhmyydestä ja varomattomuudesta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ihmettelen, miksi tuntemattomia tupakoitsijoita saa mennä haukkumaan keskellä katua, mutta ylipainosta mainitseminen on toisen yksityisyyteen puuttumista. Kadulla vastaan tuleva tupakoitsija ei vaaranna kenenkään terveyttä yhtään sen enempää kuin vastaan tuleva läskikään.

Mieluimmin toki niin, että pidetään ne mölyt masussa kumpaankin suuntaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Haluat silti mennä moderaattorien määrittämän linjan vastaisesti ja kannella tuolla vaikka raportointitoimintokin on olemassa?

Nim. "Tosifani, nettielämän Billy the Kid?"

Nyt ymmärsit väärin minua. Palstalla on hyvä systeemi raportointiin, puutuin kirjoituksessani vaan lainaamani viestin ajatusmaailmaan.

Kun kysyin noin viikko sitten moderaattoreilta, että onko moderointilinja tai säännöt muuttuneet, oli Mitä naurat -ketjussa pari viestissä, jossa oli sama ajatusmaailma. Eli on naurettavaa ja lapsellista raportoida tai kysyä tämän tyyppisiä asioita moderaattoreilta. Eli Acid toimi ohjeiden vastaisesti, mutta Highness:n reaktio oli se mihin puutuin.

Itse noudatan rakkaiden moderaattoreiden luomaa systeemiä pilkun tarkasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös