Ihmettelyketju

  • 6 343 353
  • 38 746

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrätteks tekään terassilla istuvia? Siis maksaa kaljasta enemmän, vaikka vieressä puistossa on kivempaa.

Talvella kapakat ymmärtää kun hangessa on tylsää.
 
K

Kiekkokatsoja

Ymmärrätteks tekään terassilla istuvia? Siis maksaa kaljasta enemmän, vaikka vieressä puistossa on kivempaa.

Talvella kapakat ymmärtää kun hangessa on tylsää.
No oon asiassa lähes samaa mieltä. Mulla ei oo tarvetta istua terassilla, mutta joskus harvoin voin käydä yhdellä.
Puistopaikka on parempi, koska sinne voi viedä sopivat juomat ja syötävät.
Talvella voi olla kotona tai jäähallissa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ymmärrätteks tekään terassilla istuvia? Siis maksaa kaljasta enemmän, vaikka vieressä puistossa on kivempaa.

Talvella kapakat ymmärtää kun hangessa on tylsää.
No oon asiassa lähes samaa mieltä. Mulla ei oo tarvetta istua terassilla, mutta joskus harvoin voin käydä yhdellä.
Puistopaikka on parempi, koska sinne voi viedä sopivat juomat ja syötävät.
Talvella voi olla kotona tai jäähallissa.
Itseasiassa en mäkään ymmärrä. Kyllä pussikaljat nyt terassit ja baarit voittaa 100-0. Ei tarvi kuunnella ainakaan karaokee ja puistossa on paljon epätodennäkösempää että joku tuppautuu seurueeseen jutteleen viisaita. Mitä jäähalleihin tulee niin eipä tule enää käytyä kun kaikki pelit näkee kotonakin, ei maksa kalja ja popparit maltaita ja ennenkaikkea ei tarvii kuunnella niitä vitun huuteluita ja mölinöitä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ihmettelen kovasti miten tämä helle ja sitä ennen lätkän puute on tämän(kin) palstan pistänyt lähes lukukelvottomaksi.

Entistä enemmän lillukanvarsiin puuttumista, tuon välimerkin nussimista, kärjistyksiä, piilovittuilua ja ihan suoraankin sekä kaikkien edellisten yhdistelmiä. Trollitkin ovat banneistaan tulleet taas esille. Ja @Zoidberg tarkoitan sinua. Ja jos satut ottamaan nokkiisi, siitä vain. En aio mahdolliseen vastaukseesi reagoida.

Onhan täällä ymmärrettävästi näin kesällä muutenkin erilainen meininki, mutta jotenkin tänä keväänä ja kesänä on koko homma korostunut. Mutta kun tavaksi on tullut käydä täällä, niin eihän sitä poiskaan oikein osaa olla. Näin lomalla on vielä liikaa aikaa.

No, tämä tästä mökin laiturilta. Lämmin on ja kylmää juotavaa. Ihmisen on hyvä olla.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kyllä tulee schollia ikävä kun kaikenlaiset retaleet päsmäröivät pussikaljafantasioillaan keppanatopiceja. Varmaan demareita.

Speedot jalkaan ja italomusiikkia soimaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kyllä tulee schollia ikävä kun kaikenlaiset retaleet päsmäröivät pussikaljafantasioillaan keppanatopiceja. Varmaan demareita.

Speedot jalkaan ja italomusiikkia soimaan.
On niitä muitakin Scholleja. Sophie Scholl - Wikipedia
Satuin lukemaan Juhannuksena Sihteeri - jossa ko suku on edustettuna.

Mutta on vain yksi Jatkiksen Scholl. Mistä lie nimimerkkinsä ottanut. Sitä ketjun mukaisesti ihmettelen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
On niitä muitakin Scholleja. Sophie Scholl - Wikipedia
Satuin lukemaan Juhannuksena Sihteeri - jossa ko suku on edustettuna.

Mutta on vain yksi Jatkiksen Scholl. Mistä lie nimimerkkinsä ottanut. Sitä ketjun mukaisesti ihmettelen.

Ihmettelen yhä sitä, voiko kukaan ikinä hehkuttaa yhtä aidon kaihoisasti menneitä vuosikymmeniä siten, että perusteina on mm. Reaganin presidenttiys ja huolettomuus muskeliveneellä päristellystä polttoaineen määrästä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jonkun tuotteen paketin kyljessä on varmaan valkoisen miehen kuva? Pitää alkaa niistäkin valittamaan. Onko Elovena paketissa vielä se tyttönen kuvassa?

Siitä voisi muokata sellaisen muunsukupuolisen version, missä hameen alta vilahtaisi lerssi ja kasvot olisi korvattu Anna Kontulan naamalla.
 
K

Kiekkokatsoja

Jouduin soittamaan ambulanssin. Olin poistumassa terassilta, kun näin pahan näköisen tilanteen. Mies tippui avoautosta, ja losautti päänsä hyvin voimakas äänisesti asfalttiin. Tajuton oli aikansa. Hurjan kuuloinen oli se osuma ääni.
 

Glove

Jäsen
Jouduin soittamaan ambulanssin. Olin poistumassa terassilta, kun näin pahan näköisen tilanteen. Mies tippui avoautosta, ja losautti päänsä hyvin voimakas äänisesti asfalttiin. Tajuton oli aikansa. Hurjan kuuloinen oli se osuma ääni.
Jotenkin kuulostaa Kalajoen Bimmerpartyiltä. Siellä kyllä roikutaan autosta ulkona milloin mitenkin päin ja istutaan avoautossa takakontin päällä. Ihme ettei siellä tule vainajia joka vuosi.
 
K

Kiekkokatsoja

Jotenkin kuulostaa Kalajoen Bimmerpartyiltä. Siellä kyllä roikutaan autosta ulkona milloin mitenkin päin ja istutaan avoautossa takakontin päällä. Ihme ettei siellä tule vainajia joka vuosi.
No ei tapahtunut siellä. Mutta kyllä se putoaja istui osittain takakontilla, ja auto polkas kaasua ja kääntyi.
Tais selvitä vähällä.. tuli kuitenkin tajuihin minuutissa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
No ei tapahtunut siellä. Mutta kyllä se putoaja istui osittain takakontilla, ja auto polkas kaasua ja kääntyi.
Tais selvitä vähällä.. tuli kuitenkin tajuihin minuutissa.

Saattaa liikennevakuutusyhtiön setä tai täti olla sitä mieltä, että jonkinmoista myötävaikutusvähennystä maksettaviin korvauksiin on syytä tehdä. Ihmettelen vähän, jos ei tehdä.
 

RetroRenttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjasta riippuen
Tää vetää jo vertoja eskimojätskeille.

Eiköhän tässä kannattaisi tehdä nyt niin, että KAIKKI tuotteet pakataan samanlaiseen läpinäkyvään kelmuun ja missään ei lue yhtään mitään. Siitä voi sitten kelmun läpi syynätä onko se jauhelihaa vai mehua. Vai loukkaako tuollainen läpinäkyvä kelmu sitten jotain ihmisryhmää?

Onhan se näin kriisiaikoina hyvä käyttää varoja ja työvoimaa tuollaisen paskan mietiskelyyn...

Täällähän oli palstan kanssa ihmiset jo ehtineet tämän nostaakkin esille. En tiedä tuleeko tästä nyt jotain sanomista, mutta kun en ymmärrä niin en ymmärrä tätä juttua.

Joku miljoona vuotta vanha brändi pitää nyt yht'äkkiä muuttaa asioiden takia mitkä eivät liity itse firmaan mitenkään. Eikö tämä ole juuri ollut hieno asia ja jonkinlainen ylpeyden aihe kyseiselle herra Brownille että on tuohon aikaan päässyt brändin kasvokuvaksi. Lisäksi eikös tämmöinen vasta olekkin paheksuttavaa ettei anneta tummaihoisen miehen kuvan näkyä kaupan hyllyllä?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kolmosdivarijoukkueen nimi: Imatran FC PESÄ tai siis FC PESÄ Imatra. FC PESÄ.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen sitä, miksi hyvin toimivia verkkosivuja pitää uudistaa ja samalla pilata ne... Nordnet, Ilmatieteen laitos ja Fineli tulevat mieleen näistä aiemmin hyvin toimineista sivustoista, joiden uudistus on mennyt selvästi huonompaan suuntaan.

Nyt pilattiin Metsähallituksen retkikartta.fi. Aiemmin palvelua oli helppo käyttää reittien suunnitteluun. Siinä pystyi kätevästi mittaamaan kulkemansa matkan piirtämällä reittipisteitä karttaan. Ei tuo ominaisuus mihinkään kadonnut, mutta siihen tuli todella paska käytettävyys. Aiemmin noiden pisteiden välille piirtyi selkeä violetti viiva. Se erottui karttaa vasten komeasti. Nyt joku neropatti on muuttanut tuon viivan ohueksi mustaksi katkoviivaksi. Sen ongelma on, ettei se erotu mitenkään karttaa vasten.

Melkein vituttaa. Mikä helvetin vimma näitä on pilata? Tuonkin muutoksen vaikutuksen luulisi olevan itsestään selvää. Ei tuo toimi enää niin kuin ennen. Ja retkeilijöille tuo reitin suunnittelu on yksi keskeisimmistä syistä palvelun käyttöön.

Laitoin tuosta palautteen, mutta tuskin mikään muuttuu.

Muistakaa nyt se vanha hyvä ohje: jos se ei ole rikki, älkää korjatko.
 

Glove

Jäsen
Ihmettelen sitä, miksi hyvin toimivia verkkosivuja pitää uudistaa ja samalla pilata ne... Nordnet, Ilmatieteen laitos ja Fineli tulevat mieleen näistä aiemmin hyvin toimineista sivustoista, joiden uudistus on mennyt selvästi huonompaan suuntaan.

Nyt pilattiin Metsähallituksen retkikartta.fi. Aiemmin palvelua oli helppo käyttää reittien suunnitteluun. Siinä pystyi kätevästi mittaamaan kulkemansa matkan piirtämällä reittipisteitä karttaan. Ei tuo ominaisuus mihinkään kadonnut, mutta siihen tuli todella paska käytettävyys. Aiemmin noiden pisteiden välille piirtyi selkeä violetti viiva. Se erottui karttaa vasten komeasti. Nyt joku neropatti on muuttanut tuon viivan ohueksi mustaksi katkoviivaksi. Sen ongelma on, ettei se erotu mitenkään karttaa vasten.

Melkein vituttaa. Mikä helvetin vimma näitä on pilata? Tuonkin muutoksen vaikutuksen luulisi olevan itsestään selvää. Ei tuo toimi enää niin kuin ennen. Ja retkeilijöille tuo reitin suunnittelu on yksi keskeisimmistä syistä palvelun käyttöön.

Laitoin tuosta palautteen, mutta tuskin mikään muuttuu.

Muistakaa nyt se vanha hyvä ohje: jos se ei ole rikki, älkää korjatko.
En ole vielä kokeillut Nordean uutta nettipankkia, mutta pahoin pelkään, että meni tämäkin uudistus vituiksi.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Viimeksi ihmettelin vaatimuksia poistaa Vainu Ryhmä Hau-ohjelmasta.

Nyt sitten Simpsoneissa ei enää valkoinen tehdä mustan tai muun rodun ääniä, vaan ääninäyttelijät pitää vaihtaa. Kuitenkin Bart Simpsonin äänen saa edelleen tehdä nainen.

Kyllä mä vittu ihmettelen tätä menoa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja Dixie Chicks on kohta pelkkä Chicks. Eskimojäätelö ei saa olla eskimoa. Milloin vanhoihin Indian-moottoripyöriin pitää vaihtaa uudet Native American -logot? Ei helevetti tämä on sairasta. Jospa sovittaisiin, että millään asialla tai esineellä ei saa enää olla mitään nimeä, koska kaikki sanat ja nimitykset saattavat sisältää sortavia konnotaatioita. Myös voidaan olla kaikki ihan hiljaa ja puhumatta, ettei vahingossakaan loukata ketään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Saatana, minä olen pahis. Eka luokan kevätjuhlanäytelmässä toukokuussa 1981 pidin päässäni sulkapäähinettä, koska roolini kuvaelmassa oli Amerikan alkuperäiskansan edustaja. Syyllistyin tökeröön kulttuurilliseen omimiseen. Teen nyt peteliukset ja pyydän kaikilta inkkareilta anteeksi. Se kevätjuhla muuten päättyi jäätelöihin, taisi olla eskimopuikot. Joten sori Nanook ja kaverit. Meitsi pistää nyt Curtis Mayfieldia soimaan, sitä ur... eikun niin ei saa sanoa enää. No progressiivista r&b:tä vuodelta 1970. Eläköön edistys.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Näin tämä loppuu. Ekan vai oliko toisen luokan näytelmässä esitin Aladdinia, omin siis kulttuurin. Jo kerhossa olin Joosef, mutta juutalaisista onneksi ei ole niin väliä näiden hullujen mielestä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viimeksi ihmettelin vaatimuksia poistaa Vainu Ryhmä Hau-ohjelmasta.

Nyt sitten Simpsoneissa ei enää valkoinen tehdä mustan tai muun rodun ääniä, vaan ääninäyttelijät pitää vaihtaa. Kuitenkin Bart Simpsonin äänen saa edelleen tehdä nainen.

Kyllä mä vittu ihmettelen tätä menoa.

Itse mietin jo, että millä nimellä Chicago Blackhawks pelaa tulevalla NHL-kaudella... No, koronavirus voi vielä tehdä muutoksia aikatauluihin, niin saavat ehkä lisää miettimisaikaa.

Vakavasti ottaen: suurin älyttömyys oli Tuulen Viemää -elokuvan poistaminen suoratoistopalveluista. Tuollainen kääntyy helposti ”jaloa periaatetta” vastaan. Jos orjuutta ja tuon aikakauden yhteiskuntaa kuvaava kulttuuri kielletään, tapahtuu aikaa myöten myös helposti sitä, että ihmiset unohtavat, minkälainen tuo aikakausi on ollut. Ihmiskunta unohtaa siis silloin osan surullista historiaansa. Pitää muistaa, että tietyt ääriliikkeet pyrkivät jo nyt kiistämään holokaustin. Holokausti on kuitenkin vielä varsin tuoreessa muistissa, ja laajalti viihdeteollisuudessa kuvattua. Voi vain kuvitella, kuinka paljon laajempaa tämä ilmiö olisi, jos viihdeteollisuus ei olisi tehnyt omaa tehtäväänsä ihmiskunnan historian tallentamisessa.

Toki viihde esittää ilmiöt omalla tavallaan, eikä voida sanoa, että elokuvat ovat historiallisen tarkkoja. Kuitenkin ne kuvaavat aikakausiensa tapahtumia ja säilyttävät niiden muiston ihmisten mielissä.

Toki oma lukunsa ovat selkeät aikakautensa propagandaelokuvat. Niiden osalta olisi selkeintä käsitellä asia esimerkiksi elokuvan esittelyssä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Saatana, minä olen pahis. Eka luokan kevätjuhlanäytelmässä toukokuussa 1981 pidin päässäni sulkapäähinettä, koska roolini kuvaelmassa oli Amerikan alkuperäiskansan edustaja. Syyllistyin tökeröön kulttuurilliseen omimiseen. Teen nyt peteliukset ja pyydän kaikilta inkkareilta anteeksi. Se kevätjuhla muuten päättyi jäätelöihin, taisi olla eskimopuikot. Joten sori Nanook ja kaverit. Meitsi pistää nyt Curtis Mayfieldia soimaan, sitä ur... eikun niin ei saa sanoa enää. No progressiivista r&b:tä vuodelta 1970. Eläköön edistys.
Minä olin vuosia tiernapoika, tähtiroolissa tähdenkantajana. Uhmakkaasti en kuitenkaan ala anteeksi pyytämään, se oli sitä aikaa ja olin vasta lapsi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös