Ihmettelyketju

  • 6 358 091
  • 38 767

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä kuka hän on, mutta otsikossa mainitaan sana missi. En tiedä yhtään ketä on valittu missiksi viimeiseen 15 vuoteen,mutta...

Juu ei ole kivaa arvostella toisten ulkonäköä, mutta ilmeisesti kilpaillut sellaisessa jossa sitäkin arvioidaan.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200614_132921_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200614_132921_com.android.chrome.jpg
    517,2 KB · kertaa luettu: 207
  • Screenshot_20200614_132930_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200614_132930_com.android.chrome.jpg
    933,4 KB · kertaa luettu: 193

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Usassa kaikki on suurempaa, kuten sairaala laskut
Linkki vie uutiseen asiasta.
Amerikkalaisten mielestä heikäläinen terveydenhuoltosysteemi on parasta mitä on. Eurooppalaistyylinen, tai mitä myös vaikkapa Kanadassa siinä naapurissa noudatetaan, jossa yhteiskunta osallistuu kustannuksiin jne., on kommunismia ja perseestä. Se on kumma, että esim. Suomessa yksityiselläkin magneettitutkimus ilman mitään yhteiskunnan osuuksia maksaa ehkä noin neljäsosan siitä mitä Yhdysvalloissa.
 

Glove

Jäsen
Kävelin yhden jalkapallokentän ohi. Pysähdyin hetkeksi katselemaan. Siellä oli jotain junnuja reenaamassa, oisko ollut 12-13 vuotiaita. Jalkapallo on käsittääkseni peli, jossa pitäisi osata ja jaksaa juosta. No, ei nämä joukkueet ainakaan reeneissä juosseet, enimmäkseen kävelivät. Silloin tällöin joku saattoi hieman kirmata pallon perässä. Ehkä tässä on joku pointti mitä en ymmärrä ja siksi ihmettelen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
En tiedä kuka hän on, mutta otsikossa mainitaan sana missi. En tiedä yhtään ketä on valittu missiksi viimeiseen 15 vuoteen,mutta...

Juu ei ole kivaa arvostella toisten ulkonäköä, mutta ilmeisesti kilpaillut sellaisessa jossa sitäkin arvioidaan.
Vähintään yhtä iso turn-off kuin leikelty naama mulle on tuo hemmetin tekorusketus mikä Rosannankin naamassa elää vahvasti. Mikä siinä on että pitää väkisin yrittää muokata omaa ihonväriä?

Eikös muuten Miss Helsinki ollut just se missikisa missä pärjää olemalla mahdollisimman epäluonnollinen ja feikki? Eipä yllätä että Rosanna Kulju on ottanut sydämen asiakseen luotsata juuri kyseistä kilpailua.

Tämä maikkarin otsikosta poimimani kommentti kertoo kaiken olennaisen:
– Totta kai toivoisin, että vastaani kävelisi mies, jolla olisi samanlaiset haaveet. Olen kuitenkin miettinyt, että jos näin ei tapahdu parin vuoden sisällä, niin aion hankkia sen (lapsen) itse.

Jos elämälle asettaa jotkun aikarajat, niin voin sanoa kokemuksesta että vituiksi menee.

Kirjoitin itselleni notepadiin huhtikuussa tällaiset mietelauseet.

"Set yourself expectations and you'll get hurt
Set yourself goals and you'll find motivation"

Suosittelen Rosannaakin miettimään onko kaiken tapahduttava väkisin juuri siinä ja tässä aikataulussa. Itse yritän kasvaa moisesta ajatusmallista kokonaan pois.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kävelin yhden jalkapallokentän ohi. Pysähdyin hetkeksi katselemaan. Siellä oli jotain junnuja reenaamassa, oisko ollut 12-13 vuotiaita. Jalkapallo on käsittääkseni peli, jossa pitäisi osata ja jaksaa juosta. No, ei nämä joukkueet ainakaan reeneissä juosseet, enimmäkseen kävelivät. Silloin tällöin joku saattoi hieman kirmata pallon perässä. Ehkä tässä on joku pointti mitä en ymmärrä ja siksi ihmettelen.

Jos se olikin sitä viime vuosina kehiteltyä kävelyjalkapalloa? Yleensä sitä kyllä harrastaa ikäihmiset ja liikuntarajotteiset mutta tuo sinun kuvailusi toi heti tuollaisen ajatuksen mieleeni.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kävelin yhden jalkapallokentän ohi. Pysähdyin hetkeksi katselemaan. Siellä oli jotain junnuja reenaamassa, oisko ollut 12-13 vuotiaita. Jalkapallo on käsittääkseni peli, jossa pitäisi osata ja jaksaa juosta. No, ei nämä joukkueet ainakaan reeneissä juosseet, enimmäkseen kävelivät. Silloin tällöin joku saattoi hieman kirmata pallon perässä. Ehkä tässä on joku pointti mitä en ymmärrä ja siksi ihmettelen.
Brasilian paksu Ronaldo vielä pelasi, jossain pelissä maalivahti oli juossut enemmän kuin Ronaldo. Ei kai sitä jatkuvasti tarvitse kirmata jos pistää tehokkaasti munkkia pussiin.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Eilen pistäydyin Kampin kauppakeskuksessa ja sen edustalla oli joukko maahanmuuttajataustaisia nuoria ja kantasuomalaisten jälkeläisiä. Nämä kantasuomalaisten mukulat väänsivät puheensa samalle nuotille, kuin nuo maahanmuuttajataustaiset. Onko tämä joku uusi muoti-ilmö? Minulle se nyt on ihan sama miten puhuvat, mutta kuulosti kyllä erittäin typerältä.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen pistäydyin Kampin kauppakeskuksessa ja sen edustalla oli joukko maahanmuuttajataustaisia nuoria ja kantasuomalaisten jälkeläisiä. Nämä kantasuomalaisten mukulat väänsivät puheensa samalle nuotille, kuin nuo maahanmuuttajataustaiset. Onko tämä joku uusi muoti-ilmö? Minulle se nyt on ihan sama miten puhuvat, mutta kuulosti kyllä erittäin typerältä.

Puhetapa tarttuu helposti kuin klamydia.

Mulla oli joskus intialainen kämppis joka oli ihan mukava ja fiksu ym, mutta puhui englantia erittäin stereotypisellä intialaisella aksentilla. Sitä ei itse huomaa, mutta muutin puhetapaani samanlaiseksi hänen kanssaan keskusteltaessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eräs tuttavamme suhtautuu minuun lähinnä kuin ruttotautiseen kun olen käynyt sairaalassa. Siis tämä liittyy korona-pelkoon. Joo, sairaalassa olen käynyt mutta en usko että ne tilat joissa olen käynyt ovat olleet kovin suuri koronariski. Jos nyt olen yhden ihmisen nähnyt käytävän toisessa päässä odottamassa vuoroaan niin ei se mikään hurja lähikontakti ole. Ja minun sairauteni "hoito" ei vaadi mitään läheistä kontaktia lääkäriin (oli hän sitten miten lutuinen ja mukavan oloinen tahansa ;-)) tai muuhun hoitohenkilökuntaan. Mutta sairaalassa on sairaita ja tähän tuttavamme tarttuu vaikka (vissiin) kaikki koronapotilaat on hoidettu ihan toisessa sairaalassa täällä päin. No antaa olla, en hänen seuraansa olisi kaivannutkaan...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Puhetapa tarttuu helposti kuin klamydia.

Mulla oli joskus intialainen kämppis joka oli ihan mukava ja fiksu ym, mutta puhui englantia erittäin stereotypisellä intialaisella aksentilla. Sitä ei itse huomaa, mutta muutin puhetapaani samanlaiseksi hänen kanssaan keskusteltaessa.
Tässä on mielenkiintoisia yksilöllisiä eroja. Tuttavapiirissäni on useita henkilöitä, jotka puhuvat aina sitä ensimmäisenä oppimaansa suomen kielen murretta, vaikka eivät ole asuneet edes siellä päin kymmeniin vuosiin. Kielipäässä ei ole vikaa, koska ovat kyllä oppineet kokonaan vieraita kieliä. Murre vain säilyy.
Sitten on näitä kolme viikkoa USA:ssa asuneita, joilta suomen kieli unohtuu ja pääkaupunkiseudulle muuttaneita, joille "just joo", "ei oo todellista" -tyyppiset sillä hetkellä muodissa olevat sanonnat tarttuvat saman tien.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Eräs tuttavamme suhtautuu minuun lähinnä kuin ruttotautiseen kun olen käynyt sairaalassa. Siis tämä liittyy korona-pelkoon. Joo, sairaalassa olen käynyt mutta en usko että ne tilat joissa olen käynyt ovat olleet kovin suuri koronariski. Jos nyt olen yhden ihmisen nähnyt käytävän toisessa päässä odottamassa vuoroaan niin ei se mikään hurja lähikontakti ole. Ja minun sairauteni "hoito" ei vaadi mitään läheistä kontaktia lääkäriin (oli hän sitten miten lutuinen ja mukavan oloinen tahansa ;-)) tai muuhun hoitohenkilökuntaan. Mutta sairaalassa on sairaita ja tähän tuttavamme tarttuu vaikka (vissiin) kaikki koronapotilaat on hoidettu ihan toisessa sairaalassa täällä päin. No antaa olla, en hänen seuraansa olisi kaivannutkaan...
Huhhuh... Kyllä sitä aika usein saa päivitellä että "Ei vittu joitakin ihmisten lapsia..."
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huhhuh... Kyllä sitä aika usein saa päivitellä että "Ei vittu joitakin ihmisten lapsia..."
Kyseessä on ihminen jolla on pahasti huolestunut milloin mistäkin terveyteen liittyvästä elämänsä aikana. Lihansyöjäbakteeri, syöpää makeutusaineista, sikaflunssa, sars, ydinsäteily yms. Niin kyllä tämä korona on ottanut tosi koville varsinkin kun siitä luotiin aika uhkaavaa kuvaa mm. Italian tilanteen takia. Kyselin että voitaisiinko ajella heillä päin juhannuksena kun ei ole pitkiin aikoihin nähty... niin johan muistui mieleen että se Iisoppi kävi vasta viikko sitten siellä sairaalassa... ja siellä on niitä sairaita. No joo, ei tuo hänen reaktionsa sinänsä yllättänyt... eli jatketaan eteenpäin...
 
K

Kiekkokatsoja

Ukkoskuuroja oli, mutta lämpö pyörii silti +27-28 välillä. Missä viilennys?
Jännästi on nyt ollut jonkinaikaa täysin tyyntä, sateetonta ja taivas repeilee ukkosen äänistä.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
En halua ottaa kunniaa Jypiltä pois, mutta miksi jatkoajan etusivulla on juttu siitä, että slovakiasta siirtyy maalivahti pelaamaan Jypin a/b-junioreihin? Onko kynnys nykyään todella näin matala?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En halua ottaa kunniaa Jypiltä pois, mutta miksi jatkoajan etusivulla on juttu siitä, että slovakiasta siirtyy maalivahti pelaamaan Jypin a/b-junioreihin? Onko kynnys nykyään todella näin matala?
Jos ei ole muita kiekkoaiheisia uutisia niin pakko uutisoida jostakin?
 

Glove

Jäsen
En halua ottaa kunniaa Jypiltä pois, mutta miksi jatkoajan etusivulla on juttu siitä, että slovakiasta siirtyy maalivahti pelaamaan Jypin a/b-junioreihin? Onko kynnys nykyään todella näin matala?
Junnuista voisi kirjoittaa enemmänkin. Siis kaikista, eikä vain Jypin. Junnusarjoissa on kymmeniä talentteja kypsymässä ja olisi ihan mielenkiintoista lukea niistäkin joskus jotain. Muistakin kuin Lambertista.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt on jo joukko ihmisiä, jotka vaativat poliisikoiran poistamista Ryhmä Hau piirretystä.

Ihmetellä sietää.

Eissaatna.. Poistetaan samalla kaikki tv-ohjelmat joissa vilahtaakin poliisi. Mitäs sinne jää.. Avara luonto ja pari kokkiohjelmaa?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nyt on jo joukko ihmisiä, jotka vaativat poliisikoiran poistamista Ryhmä Hau piirretystä.

Ihmetellä sietää.
Poliisi-K9 kurmoottanut ohjelmassa ördäävää Mustia...?

Pakko näiden takana on olla joku trolliryhmä. Ei kukaan voi olla niin vitun sekaisin että vakavalla naamalla näitä vetelee.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Poliisi-K9 kurmoottanut ohjelmassa ördäävää Mustia...?

Pakko näiden takana on olla joku trolliryhmä. Ei kukaan voi olla niin vitun sekaisin että vakavalla naamalla näitä vetelee.
Minä uskon, että kyllä voi olla tosissaan. Kuvasta katsottuna tuo poliisikoira näyttää olevan ruskea, ai perrrrrrkele mikä mekkala nousisi jos se olisi vitivalkoinen.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Lohdutukseksi näille RyhmäHau-urpoille voisi näyttää sen Reinikaisen jakson missä mielenosoittaja lyö poliisikoiraa ja koira sokeutuu. Tosin mielenosoittaja oli valkoinen ja koira ruskea, joten voisi tulla vaikea tilanne että kumman puolella sitä olisikaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös