nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Where were you while we were getting high?
Ihmettelen, miksi Janne "Nacci" Tranberg on tatuoinut naamansa lähes täyteen. Luulisi, että rikollinen haluaisi nimenomaan vaikeuttaa tunnistamistaan.

KooKoo - Meister Der Herzen 2019-20.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihaan melkein kaikkia.
Ihmettelen, miksi Janne "Nacci" Tranberg on tatuoinut naamansa lähes täyteen. Luulisi, että rikollinen haluaisi nimenomaan vaikeuttaa tunnistamistaan.
Mestaririkollisen ajatuksenjuoksu ei meille nynnyille avaudu.

"Viinanjuonti luo turvallisuutta ja hyvinvointia, nimittäin viinatehtaiden työntekijöille, alihankkijoille, kuljetusalan yrittäjille ja Alkon myymälähenkilökunnalle."
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jännä muuten että koko sen pari vuotta mitä Nacci oli pakosalla, niin viranomaiset vissiin tiesi koko ajan ja kokolailla tarkkaan missä se viilettää. Oli vissiin muita kiireitä.

"When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion, it is called religion." -Richard Dawkins

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eternal Pyörälä
Jännä muuten että koko sen pari vuotta mitä Nacci oli pakosalla, niin viranomaiset vissiin tiesi koko ajan ja kokolailla tarkkaan missä se viilettää --
No se voi olla, että poliisikin osaa lueskella Instagramissa Nacci-julkaisuja.

Ovat vain niin ovelia kettuja, etteivät paina tykkää-nappulaa, jolloin Nacille ei tule ilmoitusta: "Suomen poliisi tykkää julkaisustasi".

- - -

Vaan enää ei vapaana viillota Nacci. Ei vapaa Nacci tuulessa viuhuvi, ehei. "Kaukana auvoisat ajat ja poutapilvipäivien katveessa elämäänsä eteenpäin luikerrellut Nacci", miettiipi tiilenpäitä lueskeleva Nacci haikoisana. "I rest my Nacci, Nacci", sanoo poliisi.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nakista (vai lausutaanko se italiaisittain "Nazzi") ja naamatatuoinneista tuli mieleen, että joskus olen ajatellut perustaa ei-niin-vakavan Ennakkoluuloketjun.

Naamatatuoinnit -> ei kun häkkiin. Jos ei ole vielä tehnyt rikosta, varmasti vähintään suunnittelee.

E: Idean saa vapaasti varastaa. Minulle riittää yksi ketjunavaus vuosikymmenessä.

Viimeksi muokattu:
30:00 3-8 "Tää on meidän peli." - 45:19 7-13 - 60:00 17-17 (7m) - 69:59 20-19
#14 Kathlen Ax 12.5.2019

Don't Stop Believin'

A Siente

Jäsen
Nakista (vai lausutaanko se italiaisittain "Nazzi") ja naamatatuoinneista tuli mieleen, että joskus olen ajatellut perustaa ei-niin-vakavan Ennakkoluuloketjun.

Naamatatuoinnit -> ei kun häkkiin. Jos ei ole vielä tehnyt rikosta, varmasti vähintään suunnittelee.

E: Idean saa vapaasti varastaa. Minulle riittää yksi ketjunavaus vuosikymmenessä.
Tummempi ihminen --> terroristi. Tuohon se ketju menisi viimeistään kolmannessa viestissä. Muuten ihan hyvä idea, mutta ei tule toimimaan käytännössä.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihmettelen, missä kummassa mustat kuulokkeet ovat. Jäivätkö ne farkkujen taskuun? Mikseivät ne ole pöydällä? Pelastus! Muistinkin juuri nyt, että minähän asetin ne tuohon vieressä olevaan ylimpään laatikkoon. Luojan kiitos muistin tuon, muuten olisi ollut kinkkinen mieli aamulla etsintöjen ja mietiskelyn merkeissä.

A Siente

Jäsen
Ihmettelen, missä kummassa mustat kuulokkeet ovat. Jäivätkö ne farkkujen taskuun? Mikseivät ne ole pöydällä? Pelastus! Muistinkin juuri nyt, että minähän asetin ne tuohon vieressä olevaan ylimpään laatikkoon. Luojan kiitos muistin tuon, muuten olisi ollut kinkkinen mieli aamulla etsintöjen ja mietiskelyn merkeissä.
Miksi ihmettelet, jos tiedät missä ne on. Ymmärrän jos ihmettelit, mutta eihän tässä ole nyt mitään järkeä.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Miksi ihmettelet, jos tiedät missä ne on. Ymmärrän jos ihmettelit, mutta eihän tässä ole nyt mitään järkeä.
En mä tiennytkään, tai siis muistanut. Muistin kyllä taas yllättäen pian ketjuun saapumisen jälkeen. Oot kyllä oikeassa siinä, ettei ollut mitään järkeä lähettää sitä enää sen jälkeen, sori.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Anna Puu. Sillä täytyy olla Suomen paras manageri. Avaa töllön tai lehden, niin sieltä hän kurkistaa. Tietäisi vaan miksi.

Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisestansa.
- Koskela
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Anna Puu. Sillä täytyy olla Suomen paras manageri. Avaa töllön tai lehden, niin sieltä hän kurkistaa. Tietäisi vaan miksi.
Kyllähän tota ihan mielellään kattelee. Kuunnellut en ole ainakaan tietoisesti koskaan.

"When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion, it is called religion." -Richard Dawkins

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mankeloiko joku muukin lakanoita ja pussilakanoita? Tänään minä mankeloin meidän liinavaatteita... Sitten on kiva pujahtaa puhtaiden mankeloitujen lakanoiden väliin kun vaihtaa puhtaat. Mankelointi tuo mielestäni kivan tunnun lakanoihin ja ihmettelen ettei kukaan muu tuntemani mankeloi lakanoita. No ehkä se johtuu siitä ettei heillä ole mankelia käytössä...

Mistään en mitään tiedä mutta sanon silti...
Mankeloiko joku muukin lakanoita ja pussilakanoita? Tänään minä mankeloin meidän liinavaatteita... Sitten on kiva pujahtaa puhtaiden mankeloitujen lakanoiden väliin kun vaihtaa puhtaat. Mankelointi tuo mielestäni kivan tunnun lakanoihin ja ihmettelen ettei kukaan muu tuntemani mankeloi lakanoita. No ehkä se johtuu siitä ettei heillä ole mankelia käytössä...
90 luvun alkupuolella nukuin viimeksi mankeloiduissa lakanoissa. Sitä ennen näin paljonkin mankelointia, vaikken itse siihen osallistunut. Oikeassa olet, on mankeloiduissa lakanoissa pieni ero, verrattuna ilman sitä oleviin. Tosin lakanoiden laadut on muuttuneet tuon ajan jälkeen aikalailla, joten kertomani ei välttämättä ole enää tätäpäivää.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on taloyhtiön pesutuvassa mankeli. Sen harvat käyttäjät näyttävät olevat vanhoja naisia. Eli ei taida olla nuorten/miesten juttu.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anna Puussa mielenkiintoisinta ovat suhteet muihin ihmisiin: iski Jenni Vartiaisen exän. Nyt kirjassa ilmeisesti kerrotaan, miten ja missä aikataulussa homma tapahtui, menivätkö suhteet vähän päällekkäin, ja mitkä ovat välit Jenniin.

Minäkin ihmettelen, miten jotkut jaksavat olla kiinnostuneita Annasta. Pohjoiskarjalainen maatiaiseukko, jonka suurin meriitti ovat Idolsin kakkostila ja monimutkaiset ihmissuhdekuviot. Niin ja se jännitteinen suhde Jenni Vartiaiseen.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
No onhan Anna Puu perkeleen kova pop-muusikko. Tekee biisejä itse, ja genressään oikeinkin hyvä laulaja. En ymmärrä disausta.

"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tekee biisejä itse
Mikäs meriitti tämä on sellaisessa popmusiikissa, jota Anna Puu edustaa? Poppareiden kohdalla on ihan sama, kuka ne biisit tekee. Tärkeintä on se, miten ne esitetään. Ihan kiva, jos Anna tekee biisejä itse, mutta jotkut Jenni Vartiainen ja Antti Tuisku ovat silti helvetin paljon kovempia poppareita, koska kokonaisuus.

Tuo oman biisituotannon tärkeys kuuluu lähinnä rockmusiikkiin.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikäs meriitti tämä on sellaisessa popmusiikissa, jota Anna Puu edustaa?
En ymmärrä miksei se olisi meriitti. Esim saman genren Vesalan arvostuksesta tämä osuus muodostaa nähdäkseni merkittävän osan. Tuisku ja Vartiainen ovat varmaankin ne kaksi isointa nimeä, mutta eihän se tarkoita että biisinteko ei olisi meriitti popissakin.

emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
En ymmärrä miksei se olisi meriitti. Esim saman genren Vesalan arvostuksesta tämä osuus muodostaa nähdäkseni merkittävän osan. Tuisku ja Vartiainen ovat varmaankin ne kaksi isointa nimeä, mutta eihän se tarkoita että biisinteko ei olisi meriitti popissakin.
Minusta se on asia, jolla ei ole mitään väliä. Pintapopissa sillä ei ole koskaan ollut väliä. Joku 60-luvun Motown on loistavaa musiikkia, vaikka sitä tehtiin ihan liukuhihnalta, eivätkä artistit kovinkaan usein tehneet itse biisejään. Aika harva taisi huudella perään, että tehkää itse biisinne. Ja toisaalta joku Saara Aalto tekee itse biisejä, mutta sitä ei arvosta juuri kukaan muu kuin Saara itse, koska biisit ovat paskaa.

Paula Vesala on vähän poikkeus, kai hänetkin voi poppariksi laskea, mutta hän tekee muutakin ja on ehkä jo hieman vakavammin otettava taiteilija kuitenkin. Näkisin, että Vesalan arvostus tulee ihan yhtä paljon monipuolisuudesta.

Tätä biisit pitää tehdä itse -asennetta vaalivat nimenomaan rokkarit. Rockissa on jokseenkin epäuskottavaa vetää koko ajan muiden biisejä, vaikka covereita voi joskus tehdäkin. Ja sielläkään se ei ole erityinen meriitti, se on itsestään selvä asia ja oikeastaan vaatimus.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tätä biisit pitää tehdä itse -asennetta vaalivat nimenomaan rokkarit. Rockissa on jokseenkin epäuskottavaa vetää koko ajan muiden biisejä, vaikka covereita voi joskus tehdäkin. Ja sielläkään se ei ole erityinen meriitti, se on itsestään selvä asia ja oikeastaan vaatimus.
Tässähän ei ollut mitään biisit pitää tehdä itse -asennetta, kunhan mainitsin että Anna Puu on mukana biisiensä teossa, ja että se hänelle eduksi luettakoon. Ja kuten todettua, pidän Anna Puun musiikkia erinomaisen laadukkaana suomalaisena pop-musiikkina, pitäisin vaikka hän ei olisi biisejään ollut tekemässäkään.

Glove

Jäsen
Eipä ole mankelia, enkä ole tutustunut taloyhtiön pesutupaan olisiko sielläkään sellaista. Hyvinnon mennyt ilmankin pyykkikone-kuivausrumpuyhdistelmällä. Osaan minä kyllä mankelia käyttää, ettei se siitä ole kiinni. Silloin kun vielä äidin luona asuin noin 30 vuotta sitten, petivaatteet kyllä mankeloitiin. En kyllä enää muista oliko niillä eroa mankeloimattomiin.

Fair play and respect

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle tulee mankelista mieleen ainoastaan tämä Kummelin natsi joka soitti Oberstdorfiin ja sitten mankeloi kravattinsa.

Yes English can be weird. It can be understood through thorough thought, though.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy