Ihmettelyketju

  • 6 327 582
  • 38 716

ace

Jäsen
Käytiinköhän minua juuri iskemässä. Naisen toimesta siis, ei väkivaltaisesti.
Kaikessa rauhassa lueskelin tässä baaripöydässä Jatkoaikaa, kun viereisen pöydän kaksi, minua n. 10 vanhempaa leidiä tuli kysymään apua puhelinongelmassa. Autoin leidit ongelmastaan, mutta kun he n. 30min jälkeen poistuivat paikasta, tuli mieleen että nukuinko taas kerran onneni ohi.

En ehtinyt leidejä sillä silmällä katsoa, mahdollisesti toinen olisi ollut hyvää riistaa. Ihmettelen omaa hidasta reaagointia asiaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Käytiinköhän minua juuri iskemässä. Naisen toimesta siis, ei väkivaltaisesti.
Kaikessa rauhassa lueskelin tässä baaripöydässä Jatkoaikaa, kun viereisen pöydän kaksi, minua n. 10 vanhempaa leidiä tuli kysymään apua puhelinongelmassa. Autoin leidit ongelmastaan, mutta kun he n. 30min jälkeen poistuivat paikasta, tuli mieleen että nukuinko taas kerran onneni ohi.

En ehtinyt leidejä sillä silmällä katsoa, mahdollisesti toinen olisi ollut hyvää riistaa. Ihmettelen omaa hidasta reaagointia asiaan.

Taitaa olla liveseurannan paikka seuraavaan baari-iltaan.
 

A Siente

Jäsen
Käytiinköhän minua juuri iskemässä. Naisen toimesta siis, ei väkivaltaisesti.
Kaikessa rauhassa lueskelin tässä baaripöydässä Jatkoaikaa, kun viereisen pöydän kaksi, minua n. 10 vanhempaa leidiä tuli kysymään apua puhelinongelmassa. Autoin leidit ongelmastaan, mutta kun he n. 30min jälkeen poistuivat paikasta, tuli mieleen että nukuinko taas kerran onneni ohi.

En ehtinyt leidejä sillä silmällä katsoa, mahdollisesti toinen olisi ollut hyvää riistaa. Ihmettelen omaa hidasta reaagointia asiaan.

Jos kymmenen vanhempaa leidiä tulee jutuille ja et onnistu yhtäkään narraamaan kiinni, niin jotain on mennyt väärin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmettelen äitini tapaa kysyä tapaamistani naisista aina sitä, ovatko nämä käyneet luonani. Onko se Krista käynyt siellä? Onko se Maria käynyt siellä? Tunnustan siis, että aikuisena miehenä puhun näistä asioista edelleen äitini kanssa, mutta niin se on aina ollut, mihinkäs se siitä loppuisi.

Epäilen, että tuo on joku ovela kiertotie kysyä, onkos sitä nussittu. Mutta sitä en kyllä koskaan kerro, eikä se mutsille kuulu. Ja totta helvetissähän sitä on nussittu, aina kun voi.

Tämä on aina yhtä hämmentävää, mutta muuten hyvät suhteet äitiin ovat ehdottomasti hyvä juttu. Heteromiehilläkin.
 

ace

Jäsen
Jos kymmenen vanhempaa leidiä tulee jutuille ja et onnistu yhtäkään narraamaan kiinni, niin jotain on mennyt väärin.
Hyvä kuitti, nakkisormet ja Unicum unohti lyödä sen yhden v kirjaimen sinne väliin ja pisteenkin vielä. Jotain siitä huolimatta meni pahasti pieleen kokonaisuuden kannalta.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Jon Nesbon dekkarit on ilmeisesti kirjoitettu ihan vakavissaan. Absurdi asetelma, kun kirjojen päähenkilön nimi on Harry Hole.

Vähän sama kuin jossain suomalaissa rikoskirjoissa seikkailisi etsivä Jorma Jortikka.
Tai sitten ei.

"Hole", Harry's family name, is the name of a historic Norwegian town (Hole, Norway), with a heritage that goes back to Norway's origins in the Viking Age. The name is derived from Old Norse Hólar, the plural form of hóll, meaning "round and isolated hill". The word is pronounced as two syllables, with stress on the first (hoo-leh)

Toki Englannissakin Hole on ihan käypä sukunimi ollut jo satoja vuosia.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Harry Holen sukunimi on norjalainen ja sitä ei kuulu lausua englanniksi. Ei siis ole Houl vaan Huule.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Ilmainen tv-viikko tjn. Urheilun osalta käsittääkseni tänä viikonloppuna viasat/viaplay näyttää. Olisihan sitä voinut näyttää näin suomalaisittainkin kiinnostavampia pelejä, sillä tarjontaa oli ja on. Flames-Jets, Oilers-Panthers ja futiksesta Norwich-Manu. No näillä mennään mitä näytetään, mutta ois vaan ehkä voinu olla myyvämpää näyttä jotain muuta ihan niinku palveluntajoajan kannalta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tai sitten ei.

"Hole", Harry's family name, is the name of a historic Norwegian town (Hole, Norway), with a heritage that goes back to Norway's origins in the Viking Age. The name is derived from Old Norse Hólar, the plural form of hóll, meaning "round and isolated hill". The word is pronounced as two syllables, with stress on the first (hoo-leh)

Toki Englannissakin Hole on ihan käypä sukunimi ollut jo satoja vuosia.
Harry Holen sukunimi on norjalainen ja sitä ei kuulu lausua englanniksi. Ei siis ole Houl vaan Huule.
Kiitos tiedosta! Tarkoitinkin, että Harry-etunimen sekä englannin kieleen välittömästi yhdistyvän kirjoitusasunsa vuoksi yhdistelmä on tahattoman koomisen näköinen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ilmainen tv-viikko tjn. Urheilun osalta käsittääkseni tänä viikonloppuna viasat/viaplay näyttää. Olisihan sitä voinut näyttää näin suomalaisittainkin kiinnostavampia pelejä, sillä tarjontaa oli ja on. Flames-Jets, Oilers-Panthers ja futiksesta Norwich-Manu. No näillä mennään mitä näytetään, mutta ois vaan ehkä voinu olla myyvämpää näyttä jotain muuta ihan niinku palveluntajoajan kannalta.

Siis nyt minä en aivan ymmärrä tätä. Sillä tuleehan sieltä kohta nimenomaan tämä Norwich- ManU? Kanava taitaa olla Viasat Jalkapallo. Ja sehän on etenkin Teemu Pukin takia suomalaisittainkin kiinnostava ottelu? Myös näemmä Panthersien peli tulee yöllä Viasat Jääkiekolta. Sitä en vain tiedä onko tv-viikko enää silloin käynnissä.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Siis nyt minä en aivan ymmärrä tätä. Sillä tuleehan sieltä kohta nimenomaan tämä Norwich- ManU? Kanava taitaa olla Viasat Jalkapallo. Ja sehän on etenkin Teemu Pukin takia suomalaisittainkin kiinnostava ottelu? Myös näemmä Panthersien peli tulee yöllä Viasat Jääkiekolta. Sitä en vain tiedä onko tv-viikko enää silloin käynnissä.
No katsos näin onkin. Kiitos sulle niin osasin kaivaa kanavatarjonnan kautta, sillä suoraan tuo Telian appini valikoima ei peliä tarjonnut. Luulin että niillä mennään mitä se tarjolle näyttää.

Omaa tyhmyyttäni ihmettelisin nyttemmin, muttei sille tarvetta. Omalta osalta.

Edit. Mites toi sitten menee kun Veikkaus lyö kohteen kiinni klo.18.28 ja peli alkanee 18.30 , mutta telia appini näyttää pelin 19.25 alkavaksi LIVE-lähetyksenä. OnkoTelialla kello siirtämättä? Tuutko @Telia vaihteeks ite kertoon.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No katsos näin onkin. Kiitos sulle niin osasin kaivaa kanavatarjonnan kautta, sillä suoraan tuo Telian appini valikoima ei peliä tarjonnut. Luulin että niillä mennään mitä se tarjolle näyttää.

Omaa tyhmyyttäni ihmettelisin nyttemmin, muttei sille tarvetta. Omalta osalta.

No tällaisia virheitä nyt sattuu aina välillä. Varmaan itse kullekin. Joten eipä tuossa mitään. Minä ehdin vain tuota viestiäsi ihmettelemään, yritin hakea siitä jotain "miinaakin" tai jotain sellaista. Mutta kun en keksinyt mitään perustetta tuolle viestillesi niin uskalsin tarttua siihen.

Ainoa ehkä on se että jos tv-viikko katkeaa illalla. Ennen kuin Floridan peli on. Tällöin Panthersien peli ei enää kuuluisi ilmaistarjontaan ja sitä voi sitten pähkäillä onko tämä järkevä ratkaisu? Mutta minä en kyllä suorilta tiedä milloin tämä tv-viikko päättyy.

No minä itse ihmettelen miten ennen riitti meidänkin 3-5-hengen perheelle niin pienet määrät ruokaa. Perheen koko siksi liukuva että siitä on toki muuttanut perheen jäseniä pois, omilleen asumaan.

Mutta siis... Ennen riitti muistikuvieni mukaan yhdelle perheelle pellillinen pannukakkua, pussillinen karjalanpiirakoita ja niin edelleen... Nykyään syön yksin kummatkin ruoat korkeintaan kahdella ateriakerralla. Tai ennemminkin aamu-ja iltapalalla. Pannukakkuakin riitti ennen se pellillinen koko väelle, nytkin söin ainakin puolet pannarista yksin jo äsken iltapalanani. Näillä nykyisillä annoskoilla ei kyllä nuo samat ruokamäärät riittäisi.
 
K

Kiekkokatsoja

Olin päivällä melko pitkällä kävelyllä metsässä. Sää oli hyvä kävelyyn, kuiva ja +6. Sääennuste lupaili, että kohtuullista vesisadetta tulee iltapv. No pääsinkin metsästä pois, ennen sadetta. Hyvin osui aikataulu. Eipä sitä silloin päivällä olisi uskonut, että tuleekin hyvin runsas räntäsade.
Tämän talven eka valkoinen on tullut taivaalta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miks taksien pitää olla niin usein uusia mersuja tms. Ei normaalit ihmiset tarvitse. Vähän tulee jopa dorkafiilis. Joo en ole mikään juppi.

Uskottavuuskysymys. Uusi ja hyvä auto antaa luotettavamman kuvan. Veikkaan, että moni menee mieluummin uuteen Mersuun kuin johonkin vanhaan japsiin. Jopa ihan tiedostamattaan. Ja ei taksin ole sentään pakko olla Mersu, mutta täytyy olla uudehko ja siisti auto. Oletko nähnyt koskaan taksina likaista ja vanhaa autoa? En minäkään.
 

Nick Neim

Jäsen
Oletko nähnyt koskaan taksina likaista ja vanhaa autoa? En minäkään.
Minä olen, ja kahdesti olen matkaakin sellaisella taittanut. Siis ihan Suomessa.

No okei, ei nyt autot mitenkään erityisen likaisia olleet, mutta Raumalla ollessamme kokeilimme Retrotaksia ja pääsimme haluamamme matkan vanhan Saabin kyydissä. Jyväskylässä muutama vuosi takaperin menimme vintagetaksilla(?), joka oli vastaavasti jo parhaat päivänsä nähnyt vanhempi Mersu.

Kuten tuon ikäisissä autoissa yleensä, niin ei ne sisältäkään enää siistimmässä kunnossa olleet, vaikka kovasti onkin koitettu puunata. Molemmissa tapauksissa päästiin oikeastaan vielä normaalia taksia halvemmallakin, joten ei sen puoleen valittamista.

Voihan se suurimmalti osin noinkin olla kuten sanoit, mutta me nyt satuimme ottamaan vain se ensimmäisen vapaan taksin tolpalta, vaikka uudempiakin autoja olisi ollut jonossa. Joten ei tuo ainakaan omalta kohdalta täysin osu kohdalleen.
 

444

Jäsen
Jon Nesbon dekkarit on ilmeisesti kirjoitettu ihan vakavissaan. Absurdi asetelma, kun kirjojen päähenkilön nimi on Harry Hole.

Vähän sama kuin jossain suomalaissa rikoskirjoissa seikkailisi etsivä Jorma Jortikka.
Sanalla ”hole” lienee alkuperäisessä kielessä kuitenkin erilainen merkitys kuin englannissa. Tai en mä tiedä, tarkoittaako se norjaksi yhtään mitään, mutta sillä kielellä tuo alun perin on kirjoitettu. Toki tilanne oli kovin hämmentävä, kun itse luin ensimmäistä kirjaa tuosta sarjasta englanniksi ja mietin että mikä Dirty Harry -parodia tää nimi on.

edit. Jaa tätähän olikin puitu jo tuossa aiemmin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Sanalla ”hole” lienee alkuperäisessä kielessä kuitenkin erilainen merkitys kuin englannissa. Tai en mä tiedä, tarkoittaako se norjaksi yhtään mitään, mutta sillä kielellä tuo alun perin on kirjoitettu. Toki tilanne oli kovin hämmentävä, kun itse luin ensimmäistä kirjaa tuosta sarjasta englanniksi ja mietin että mikä Dirty Harry -parodia tää nimi on.
No nimenomaan se mielleyhtymä - tai viittaus johonkin hypoteettiseen 1970-luvun aikuisviihdetuotantoon - tuosta nimestä tulee. Eri asia olisi, jos nimi olisi vaikka Morten Hole tai Henrik Høle.

Tahatonta koomisuutta korostaa se, että Hole-nimen tulkitsee automaattisesti englanninkieliseksi juuri sen vuoksi, että etunimi on Harry. Kun kumpikin nimi vielä alkaa samalla kirjaimella, asetelma on väistämättä humoristinen.

Onhan toki myös esim. Matti Röngän kirjojen päähenkilöllä, Viktor Kärpällä, melko korni nimi, mutta se on asia erikseen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No nimenomaan se mielleyhtymä - tai viittaus johonkin hypoteettiseen 1970-luvun aikuisviihdetuotantoon - tuosta nimestä tulee. Eri asia olisi, jos nimi olisi vaikka Morten Hole tai Henrik Høle.

Tahatonta koomisuutta korostaa se, että Hole-nimen tulkitsee automaattisesti englanninkieliseksi juuri sen vuoksi, että etunimi on Harry. Kun kumpikin nimi vielä alkaa samalla kirjaimella, asetelma on väistämättä humoristinen.

Onhan toki myös esim. Matti Röngän kirjojen päähenkilöllä, Viktor Kärpällä, melko korni nimi, mutta se on asia erikseen.

Onkohan Harrylla sisko nimeltä Gloria?
 
K

Kiekkokatsoja

Hiiriä näyttäisi olevan tavanomaista enemmän. Tai.. paremminkin todettava että alle 2 viikossa, olen 5 hiirtä poistanut hiirenloukosta. Tavanomaista enemmän siis.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hiiriä näyttäisi olevan tavanomaista enemmän. Tai.. paremminkin todettava että alle 2 viikossa, olen 5 hiirtä poistanut hiirenloukosta. Tavanomaista enemmän siis.
vai metsämyyriä. Hiiriä meilläkin luulin pihalla ja kellarissa olevan mutta lähempi tarkastelu paljasti metsämyyriksi, siis niiksi paskiaisiksi jotka levittävät myyräkuumetta.
 
K

Kiekkokatsoja

vai metsämyyriä. Hiiriä meilläkin luulin pihalla ja kellarissa olevan mutta lähempi tarkastelu paljasti metsämyyriksi, siis niiksi paskiaisiksi jotka levittävät myyräkuumetta.
Okei. Täytyypä vielä googlata valokuvat. Kuukauden flunssa tässä on ollutkin, muttatuskin myyräpöpöä.

Lisäys. Oli ne muutes vähä eri näkösiä, kuin hiiret. Saattaa olla että olen siis hävittänyt loukusta metsämyyriä.
Pitääkös nyt harrastaa tehosiivousta, vai antaakos olla?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös