Ihmettelyketju

  • 6 339 729
  • 38 741

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Okei. Täytyypä vielä googlata valokuvat. Kuukauden flunssa tässä on ollutkin, muttatuskin myyräpöpöä.

Lisäys. Oli ne muutes vähä eri näkösiä, kuin hiiret. Saattaa olla että olen siis hävittänyt loukusta metsämyyriä.
Pitääkös nyt harrastaa tehosiivousta, vai antaakos olla?
Olikohan niin että metsämyyrällä häntä vain puolet ruumiista, hiirellä paljon pidempi ja myyrällä punertava vatsa.
 
K

Kiekkokatsoja

Olikohan niin että metsämyyrällä häntä vain puolet ruumiista, hiirellä paljon pidempi ja myyrällä punertava vatsa.
Hyvä kysymys. Samaa tietoa itsekin googlasin.
Mutta nyt en osaa vastata tuohon, kun en katsonut kovin tarkkaan. Mutta muistan miettineeni, että onkohan hiiriäkin monenlaisia, kun nämä oli eri näköisiä, kuin mitä yleensä oon nähnyt.
Luulen että oli metsämyyriä. Katson seuraavaa kaveria hieman tarkemmin, jos vielä tulee.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hiiristä puheenollen kummastuttaa tämä tietokoneen vieressä oleva hiiri, joka on takkuillut tänään. Toivottavasti ei ole kulumassa loppuun... en ole kovin himokas ostamaan mitään uutta, vaikka taskut eivät olekaan tyhjää täynnä.
Pyydä iskää vaihtamaan paristot.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onneksi on näinkin pieniä ongelmia elämässä, kertoo että kaikki makaa hyvin.
Näin Setämiehen neuvona niin onhan tuo Ässä-fanitus nyt kyllä vähän huolestuttava ongelma. Työstä sitä veliseni. Jes juu kän!
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Sattuman kautta tuli luiskahdettua ensin lajin ja lopulta tämän palstan pyörteisiin. Ei kaduta ollenkaan, että se on tapahtunut Ässien kautta. Ihan surkea nippu ja mestaruus tulee puolen vuosisadan välein, mut hei, on se paremmin mitä Lukolla tai SaiPalla, tai Pelicansilla tai KalPalla, tai JYPillä tai Sportilla tai... ei hitto, Ässäthän kestää loppujen lopuksi aika hyvin vertailua muihin. Jopa hallitseva mestari HPK on takana mitalitaulukon kultasarakkeessa. Hyvä me!

Mut joo, työstetään työstetään. Ai äm te mästör of te wöörld.
Kannattaisi kyllä aika äkkiä poistaa tuo JYP listaltasi, muuten sieltä tulee kohta joku jypfani ja ajaa traktorilla ylitsesi.... JYPillä on edellisistä 11 kaudesta 6 mitalia ja 2 mestaruutta, siihen on Ässillä valitettavasti vielä matkaa.
 

redpecka

Jäsen
Näin Setämiehen neuvona niin onhan tuo Ässä-fanitus nyt kyllä vähän huolestuttava ongelma. Työstä sitä veliseni. Jes juu kän!
Ei nuoriso enää setiksiä kuuntele ja ehkä hyvä niin. Muutamien vuosikymmenten kuluttua tuolla maailman elimissä on Thunbergin ihmiset ja Tuure Boelius on EU-Global-Finlandin päävaltiojohtaja.

Kun näillä nappuloilla mennään tulevaisuuteen voin ainakin itse nukahtaa levollisin mielin. Aikansa kutakin. Kääpiöiden ja haltioiden aika on ohi ja ihmiset tulevat hallitsemaan planeettaa.
 
Miks taksien pitää olla niin usein uusia mersuja tms. Ei normaalit ihmiset tarvitse. Vähän tulee jopa dorkafiilis. Joo en ole mikään juppi.
Ennen oli kaikki paremmin. BMW ei myynyt autojaan takseiksi kun se ei ole imagoltaan mikään bussi.
Berliinissä joskus tolpalla olis tullu Prius, mutta päästettiin takana olleet rouvat ohi jotta saimme riisselimersun. Mersu on hyvä taksi.
 

redpecka

Jäsen
Eivät kai mun taskuni ole mitenkään kiinnostavat? Vai ovatko? Kiva jos ovat. Pidän sisällön siis salaisuutena.
Sshe ei kerro meille mitä shillä on tashkussaan. Me tiedetään mitä shillä on.

Haluaisin kierolla tavalla todistaa Boeliuksen nousua valtiopäämieheksi. Olisi meinaa liian eeppistä ollakseen totta. Joku voisi todeta tuossa vaiheessa kansamme olevan tuhoon tuomittu. Doomed.
Ei se huonompi voi olla kuin tämä nykyinen maailma. Tai niin tai näin: kolkyt vuotta ja väinöklementit sun muut boeliukset hallitsevat maailmaa. Se on fakta joka tapauksessa. Ja luultavasti Ässillä edelleen yksi kulta ja SaiPalla nolla.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tässä kun uutisia katson ja oli juttua miten Viron uusi varhaiskasvatusopetussuunnitelma aiheuttaa ihmetystä ja polemiikkia, niin ihmetyttää että mikä noita itäblokkimaita oikein vaivaa. Siellä nyt uudessa virallisessa esikoululaisten opetussuunnitelmassa otetaan faktana huomioon mm. monikielisten (ts. ei-virolaisten) lasten kielellisen kehityksen ongelmat ja roolileikkien vaarallisuus lasten psyykeelle ja ilmeisesti perusteluna on että suunnitelman luonut taho on tämmöistä mieltä ollut. Ihmetystä herättänyt tuossa se, että patavanhoillisten arvojen pakkosyöttö pennuille on perusteltu mukatieteellisillä perusteilla, joiden taustalle ei kuitenkaan minkäänlaista tieteellistä tutkimusta löydy, siis sen päälle että patavanhoilliset opetussuunnitelman luojat ovat tuota mieltä.

Voiko olla että 50+ vuotta neukkulan orjuutuksessa on aiheuttanut yhtä pitkän taantumuksen kansan sivistyksellisessä kehityksessä, vai onko tuossa joku itäblokille spesifi ylikansallinen luonteenpiirre että kyllä ei asiat hyvin ole jos homous ei ole laitonta ja akkaa ei saa pistää turpaan? Jotenkin muistelisin että Tsekkoslovakia oli tosin ennen sotia hyvinkin liberaali (aikansa viitekehyksessä) maa ja nykyisin kuitenkin jonkun pykälän jälkijunassa lännempää Eurooppaa vaikkapa niiden seksuaalivähemmistöjen oikeuksien toteutumisessa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mää ihmettelen sitä, että mikä on tämä setämies? Olen itse eno, mutta en setä, mutta voin silti ilmeisesti olla jotenkin myös setämies. Paitsi että en mä tiedä mikä se sellainen on. Voisiko joku sen mulle tässä avata kun pelkään mitä löytyy jos Googletan...
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelen sitä, miten minulla on kerrankin ollut ihan hemmetin hyvä tuuri.

Vaimon ja terveen lapsen suhteen olen ollut onnekas.

Nyt sain kuulla omaan terveyteeni liirtyvästä onnekkaasta tapahtumasta.
Kävin leikkauksessa n. kk sitten ja leikattiin koko kilpirauhanen pois. Sain päivällä puhelun, että kilpirauhasen sisällä oli ollut 6mm kokoinen syöpäkasvain.
Olin onnekas, sillä leikkaus suoritettiin ihan muista syistä ja sattumalta niin ajoissa, että tuo koko syöpäläisen alku leikattiin siinä samalla.

Nyt toki ollaan entistä tarkempia verikokeiden kanssa, mutta toistaiseksi tuli väistettyä luoti hyvän tuurin avulla.

Tästäkin iso kiitos vaimolle, että ylipäätään kävin lääkärissä aikanaan ja sitä kautta leikkauspöytä kutsui. Yleensä en mene lääkäriin ennen kuin on aivan pakko.

Ihmettelen sitä, miten toisinaan on tuuri kohdallaan ja monessa pikkuasiassa ei sitten millään.
 
K

Kiekkokatsoja

Pikkuasia ihmetyttää.
Ajelin hieman eri suunnasta työpaikalleni. Kyllä osalla autoilijoista on edelleen kova kiire työpaikalleen. Hyvä on työpaikka, kun sinne pitää hoppuilla. Tai sitten pitäisi lähteä 2 minuuttia aikaisemmin liikkeelle.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kellojen siirrolla tuntuu olevan ihmisille todella iso merkitys. Johtuuko sitten siitä, että omat työvuorot vaihtelevat niin paljon, ettei tuolla tunnilla ole mitään oikeaa merkitystä.

Lisäksi vuodenajat vaihtuvat joka vuosi, eikä niissä ole mitään yllättävää. Itse nautin jokaisesta vuodenajasta ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista. Tunti valoisaa aikaa sinne tai tänne on omalla kohdalla aivan yhdentekevä juttu.

Toki olen huomannut, että joillakin ihmisillä on todella tarkat rutiinit... Ehkä se vaikuttaa tämän tyylisiin ihmisiin enemmän. Kun taas jokainen viikko on erilainen, niin ei oikein voi rutiineja olla, vaan on vellottava siinä virran mukana.
 
K

Kiekkokatsoja

Siksi, että jos vaihtoehto on joku skoda, niin kuka sellaisessa haluaa istua? Skodan takapenkillä tulee retalefiilis.
Mulle taxissa ei ole tärkeää, että onko autossa mikä merkki. Tärkeämpää on turvallinen olo. Kyydin laadun, perillepääsyn ja selkeän hinnaston puolesta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulle taxissa ei ole tärkeää, että onko autossa mikä merkki. Tärkeämpää on turvallinen olo. Kyydin laadun, perillepääsyn ja selkeän hinnaston puolesta.
Ei merkki olekaan tärkeä, mutta mersussa kaikki nämä ovat kunnossa, jos kuski on kartalla. Siellä on turvallinen olo, kyyti on laadukasta ja tiedetään, että se maksaa. Skodassa myös tiedetään, että se maksaa vieläpä saman kuin mersu, mutta lisäksi hävettää nousta pois autosta. Pitää pyytää kuskia pysähtymään johonkin sivukadulle.
 
K

Kiekkokatsoja

Ei merkki olekaan tärkeä, mutta mersussa kaikki nämä ovat kunnossa, jos kuski on kartalla. Siellä on turvallinen olo, kyyti on laadukasta ja tiedetään, että se maksaa. Skodassa myös tiedetään, että se maksaa vieläpä saman kuin mersu, mutta lisäksi hävettää nousta pois autosta. Pitää pyytää kuskia pysähtymään johonkin sivukadulle.
Okei. Mulle riittää perillepääsy, nuilla ehdoin. Voin tehdä ulosnousemisen, mistä vain.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Juurikin näin.

Siksi, että jos vaihtoehto on joku skoda, niin kuka sellaisessa haluaa istua? Skodan takapenkillä tulee retalefiilis.

Kun jo luulin että Jatkoaika on jotenkin punavihreä niin onneksi tuli tämä viesti. En muista, että olisin milloinkaan ollut Skodassa ja tavoiteena on pitää tämä asetelma jatkossakin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kun jo luulin että Jatkoaika on jotenkin punavihreä niin onneksi tuli tämä viesti. En muista, että olisin milloinkaan ollut Skodassa ja tavoiteena on pitää tämä asetelma jatkossakin.
Pöh, ei kunnon punavihreet kulje edes Skodalla. Raiskaa luantoo, nääs. Ne kulkee Jopolla tai mummotunturilla. Jos on ihan pirun kiire mennä osottaan miältä, niin äärimmäisessä hädässä voi mennä onnikalla kuhan se kulkee kasviöljyllä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mää ihmettelen sitä, että mikä on tämä setämies?
Alkujaan hauska sketsi, joka muuttui kansakunnan kokoiseksi väsyneeksi ja vastenmieliseksi tragikomediaksi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En muista, että olisin milloinkaan ollut Skodassa ja tavoiteena on pitää tämä asetelma jatkossakin.
Minä olen jopa ajanut Skodalla. Henkiin jäin ja voin nyt täällä jakaa tämän extreme-kokemukseni.

Toisella lapsuuden ystäväni perheellä oli (laatikko)Skoda ja toisella perheellä Lada että oli siinä kestämistä kun välillä kyydissä oltiin. Naapurilla oli Warre, kerran olen ollut sen kyydissä. Oi niitä aikoja. No kolmannella lapsuuden ystävän perheellä oli kyllä Volvo mutta ne olikin maanviljelijöitä (niillä on rahaa...).
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minä olen jopa ajanut Skodalla. Henkiin jäin ja voin nyt täällä jakaa tämän extreme-kokemukseni.

Toisella lapsuuden ystäväni perheellä oli (laatikko)Skoda ja toisella perheellä Lada että oli siinä kestämistä kun välillä kyydissä oltiin. Naapurilla oli Warre, kerran olen ollut sen kyydissä. Oi niitä aikoja. No kolmannella lapsuuden ystävän perheellä oli kyllä Volvo mutta ne olikin maanviljelijöitä (niillä on rahaa...).
Jeps, ja eihän oikeeta Skeidaa oo valmistettu aikoihin. Sehän on ollu Volkkari jo kolkytä vuatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös