Ihmettelyketju

  • 6 345 806
  • 38 746

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse olen sitä koulukuntaa, että jos on hieno puhelin, en haluaisi verhoilla sitä johonkin tökeröihin suojakuoriin, tai kaikkein vähiten niihin spedeihin korttiläppähirvityksiin.
Taidat saada aivan törkeästi pesää tuolla metodilla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja itselläkin ekaa kertaa käyttöhistoriassa näyttö hajalla, tippui parkkipaikalla auton ovea sulkiessa. En käyttänyt työkaluna. Puhelin vaan on mallia pelkkä käyttöarvo, niin se 150e korjaamisesta liikkeessä tuntuu vähän kovalta, vaikka tästä pidänkin.
Näin on muuten käynyt minullekin. Tai ei voi puhua "tippumisesta", vaan käytännössä paiskasin sen voimalla asfalttiin kun puhelin oli auton ovea kiinni "heittäneessä" kädessä. Näytti varmaan järkevältä ja puhelin meni tuhannen paskaksi. Työpuhelin oli kyseessä, ja sattui päivä sen jälkeen kun kollega sai uuden iphonen. Sit mäkin sain.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itse olen sitä koulukuntaa, että jos on hieno puhelin, en haluaisi verhoilla sitä johonkin tökeröihin suojakuoriin, tai kaikkein vähiten niihin spedeihin korttiläppähirvityksiin. Se riski otetaan jos se sitten menee paskaksi, jos kerran moisen hienouden on ostanut.

Jatketaanpa nyt lisää ihmettelyä. Mikä on hieno puhelin? Siis kuka helvetti ostaa puhelimen ulkonäön perusteella tai että edes maksaa senttiäkään lisää siitä miltä se näyttää? Sama kun lukee näitä nykyajan läppäreiden myynti-ilmoituksia. Tyylikäs, moderni muotoilu yms. paskaa. Ja ei välttämättä specseistä muuta mainittu kuin että sopii hyvin kodin perustarpeisiin. Voi ny nunnan nännit ja pelsepuupin paskaset pikkarit sentään, mitäköhän vitun merkitystä näillä on? Saatika että vaikuttaisi hintaan jotenkin.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Aika erikoista ajattelua, ettei suojele omaisuutta vapaaehtoisesti vaan ajattelee, että menee sitten paskaksi jos menee, vaikka voisi ehkäistä rikkoutumisen mahdollisuuden. Ei ummarra.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jatketaanpa nyt lisää ihmettelyä. Mikä on hieno puhelin? Siis kuka helvetti ostaa puhelimen ulkonäön perusteella tai että edes maksaa senttiäkään lisää siitä miltä se näyttää?
Itse nyt tarkoitin hienolla lähinnä ihan perus uutta kosketusnäyttöpuhelinta. Siihen vielä oman maun mukaan jotain näitä lasipinta, harjattu teräs, joku omaa silmää miellyttävä väri, jne. -hienoutta suoraan mainoksesta. Ei kai kukaan (köh, naiset) ulkonäön takia ostakaan, mutta valitsevat hyvistä vaihtoehdoista kenties mieleisimmän. Esim. nyt vaikka uudet iPhonet.

Siis itselleen hieno uusi puhelin, jonka sitten käärii silikonisiin puskureihin, läppätaskuihin, suojamuoveihin ja tie mihin, että se aluperäinen idea ulkonäöstä/tuntumasta häviää sinne kaiken alle. Toki siinä se käyttöjärjestelmä vielä on ja pysyypähän ehjänä, ehkä.

Toki osa kavereistakin on niin töhöjä ja/tai hommien puolesta olisi ajan kysymys milloin puhelimet hajoaisi ilman jotain suojaa, en tarkoita tätä käyttäjäryhmää. Vaan sellaista perus sisäsiistiä menoa, jossa omalla huolellisuudella pärjää jo pitkälle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Taidat olla korttiläppäkäyttäjä?
Arvasit oikein, vaikkakin luultavasti väärin perustein. Suojakuoressa on korttipaikat, mutta en pidä kortteja siellä. Tai no on siellä käyntikortti, jos satun jättämään duunissa luurin jonnekin lojumaan, niin löytää takaisin. Siellä kun noita samannäköisiä luureja riittää. Toi malli (hieno ja aikanaan kallis) vaatii suojakuoret. Hiukan liian liukas paljaaltaan käytettäväksi ja yhden lasin paskaksi istuneena haluan suojata sitä näyttöä. Muovikuoria en halunnut ja ainoa järkevä vaihtoehto oli läppämalli.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Itse olen sitä koulukuntaa, että jos on hieno puhelin, en haluaisi verhoilla sitä johonkin tökeröihin suojakuoriin, tai kaikkein vähiten niihin spedeihin korttiläppähirvityksiin. Se riski otetaan jos se sitten menee paskaksi, jos kerran moisen hienouden on ostanut.
Minulle tämä korttiläppäkuori oli ihan itsestään selvyys. Pakko tätä "jöötiä" on pitää käsilaukussa kun se ei enää farkuntaskuun mahdu niinkuin entinen. Enkä halua ottaa sitä riskiä että näyttö raapeutuu tai puhelin taittuu niin että näyttö hajoaa. Kuori on ihan OK, persikan värinen ja osittain ns. punottu. Sain (äly)puhelimen lahjaksi vaikka vannoin että vanhalla puhelimella mennään kunnes se hajoaa. Nyt haluan suojella kuorilla lahjaani koska en halua ostaa uutta ihan heti. Enkä loukata lahjanantajaa rikkomalla puhelinta.
 

Tuamas

Jäsen
Siinä saa olla aika seppä, että nykyaikaisen iPhonen (6, 7 & X) pitää ehjänä ilman suojakuoria ja/tai panssarilasia.

Perhanan liukkaita, perhanan ohuita ja sen verran isoja, että ote ei ole luonnollinen.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Siis tämä Kadonneen Jäljillä -ohjelma. (Älkää helvetissä kysykö, miksi olen katsonut sitä). Tyypillä on isä hukassa ja tieto siitä, että hän asuu Ruotsissa + nimi + pari osoitetta, ja siitä huolimatta ei ilman ohjelman apua saa itse etsittyä Googlettelua enempää. Mitä ihmettä?
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Välillä tulee ihmeteltyä kun moni ihminen sanoo että eivät voi ostaa mitään parempaa älypuhelinta koska "ei ne kuitenkaan kestä mulla ehjänä pitkään", eikä siis puhuta mistään tyypeistä jotka on esim töissä sellaisissa paikoissa missä puhelin on vaarassa hajota. Mitä nämä ihmiset siis puhelimiensa kanssa touhuavat jos eivät kerta kestä ehjänä? Minulla on ollut viisi erilaista älypuhelinta ja varmaan kymmenkunta puhelinta omistuksessani muutenkin, ja kertaakaan en ole yhtään puhelinta onnistunut omalla käytölläni rikkomaan.
Minulla on oikeastaan juuri tuollainen käytäntö, sillä uutta puhelinta ostaessani katselen ainoastaan max. 100 euron vaihtoehtoja (oikestaan seuraavan puhelimen kohdalla tuon rajan voisi nostaa 150 €) ja tämä on juurikin siitä syystä, että olen tähän mennessä ollut todella lahjakas saamaan käytössä olevan puhelimeni rikki. Siksi tuntuukin hyvin utopistiselta ajatukselta se fakta, että nykyinen älypuhelin on ollut käytössä jo joulusta 2015 lähtien, eikä vaihtotarvetta ole edelleenkään näköpiirissä.

Tässä sitä innostuikin miettimään, että mitkä tekijät ovat olleet osallisina aiempien puhelimieni surmiin. Tässä muutamia:
- Olin kouluikäinen kun yksi puhelin tippui ruukkuun, missä oli vettä. Muistaakseni ruukussa oli myös multaa ja joku kasvi, joka oli juuri silloin kasteltu oikein kunnolla. Puhelin tippui taskusta samalla kun otin avaimeni sieltä. Ei toiminut enää lainkaan.
- Inttiaikana eräs puhelin ei mennyt leirin jälkeen enää ollenkaan päälle ja kun sen laittoi laturiin niin muistaakseni ainoastaan puhelimen sivuvaloista yksi syttyi, mutta itse laite ei mennyt enää päälle. Toimi leirillä vielä ihan normaalisti, eikä leirillä edes tehty mitään rankkaa, mikä olisi rikkonut puhelimen.
- Edellisen mentyä rikki, hankittiin uusi puhelin, mutta se ei kerennyt olla kauaa käytössä, kun näyttö meni paskaksi erään viikonloppuvapaan aikana. Toimi muuten normaalisti, mutta ei sitä voinut käyttää koska näyttö oli sumeana. Alkoholilla oli osuutta asiaan, enkä muista, mikä näytön rikkoi. Kyllä harmitti, koska oli elämäni ensimmäinen puhelin, mikä pystyy toistamaan MP3-tiedostoja.
- Erään LG-merkkisen puhelimen akku oli niin heikko, ettei eräänä päivänä enää ottanut virtaa laturista. Akku oli jo ennen tätä niin heikko, että kului todella nopeasti loppuun, jos ei ladannut aktiivisesti. Nykyäänhän tuo on arkipäivää älypuhelimissa.
- Samsung Xcover, se ensimmäinen, ei ollutkaan niin iskunkestävä kun mainostettiin. Kumma juttu kun Youtubessa oli useita videoita, missä kyseistä puhelinta rääkättiin oikein olan takaa, eikä tullut naarmuakaan, mutta minun käytössäni näyttö meni lujuustestaamisen johdosta sumeaksi, ettei sitä pystynyt enää käyttämään. Eli deja vu, hankittiin edellisen kuolleen puhelimen tilalle uusi, joka ei ehtinyt olla kauaa käytössä.
- Nokia E5 ehti olla minulla käytössä melkein kaksi vuotta, ennenkuin yhtäkkiä sammui, eikä mennyt enää koskaan päälle millään konstilla. Mutta siihen nähden, että ostin sen käytettynä, on 1½ - 2 vuotta mielestäni hyvä kesto. Muutenkin olin hyvin tyytyväinen tuohon puhelimeen, ehkäpä paras perinteinen ei-älypuhelin mitä olen koskaan omistanut
- Elämäni ensimmäinen älypuhelin ehti olla minulla hurjat 2 kuukautta, kunnes onnistuin kadottamaan sen. Ei koskaan löytynyt. Alkoholilla oli osuutta asiaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko kaljan mainostaminen tv:ssä vähentynyt tai vallan loppunut kun juolahti mieleen ettenpä ole aikoihin nähnyt yhtäkään? Toki voi olla väärin ihmetelty koska 99.9% mainoksista on sellaista paskaa että rupeaa oikein vituttamaan niin tulee suurelta osin vaihdettua aina kanavaa mainoskatkon ajaksi tai vedettyä aivot zombie-modelle. Silloinhan kun ainoastaan pilsua sai mainostaa, niin niitähän tuli tämän tästä. Ja olivat yleensä sieltä vähemmän ärsyttävästä päästä. Se muistuu missä ukko huutelee mökkinaapuriaan saunaan ja kaljalle ja koko järven mökkiläiset sitten soutelevat paikalle. En tosin muista minkä merkin mainos oli. Ja ne Olvin mainokset missä oli se mummeli. TEUKKA!!!

edit: Jaa, näämmä kielletty 7-22 välisenä aikana kokonaan TV:ssä. Mutta eipä oo kyllä tuon ulkopuolisena aikanaan näkynyt.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikä helvetin spede korttiläppähirvitys. Se nyt olisikin spedeä siellä kortteja pitää, mutta se parantaa nimenomaan luurin käytettävyyttä. Jatkuvastihan läpästä pitää kiinni ja luuria on helpompi näprätä.

Tuo on vain sitä junttiutta, kun ei ole koskaan kokeillut, niin asiaa pitää junttina. Ja kyllähän se kai luuria jonkun verran suojaakin. Toimii myös sadesuojana, jos pitää vaikka Google Mapsia käyttää sateessa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mikä helvetin spede korttiläppähirvitys. Se nyt olisikin spedeä siellä kortteja pitää, mutta se parantaa nimenomaan luurin käytettävyyttä. Jatkuvastihan läpästä pitää kiinni ja luuria on helpompi näprätä.

Tuo on vain sitä junttiutta, kun ei ole koskaan kokeillut, niin asiaa pitää junttina. Ja kyllähän se kai luuria jonkun verran suojaakin. Toimii myös sadesuojana, jos pitää vaikka Google Mapsia käyttää sateessa.

Korttiläppä on kätevä suoja kännykälle, mutta kätevin tapa käyttää karttaa sateessa on pitää mukana laminoitua paperikarttaa. Sillä pärjää ulkomailla, jos on kyseisen kaupungin paperikartta käytössä. Minulla on edelleen käytössä Gdanskista 2012 ostamani EM-kisakartta, joka on laminoitu ja leikattu taitoksista ja joka kattaa todella laajan alueen.

Käytän minä nykyään Google Mapsiakin jos ei muuten löydy, mutta ns. turistikartoista en missään tingi. Koskaan ei voi tietää milloin netti tai känny lakkaa toimimasta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Toisessa ketjussa nauretaan (tai itketään) sukupuolineutraaleille ammattinimikkeille. Ihmettelen, miten jotkut pitävät tätä naurettavana (tai itkettävänä) asiana. Meillä on jo pitkään ollut trendi, jossa ammattinimikkeet sukupuolineutralisoituvat. En ainakaan minä muista koskaan puhuneeni kouluaikoinani opettajattaresta tai lääkärissä ollessani sairaanhoitajattaresta.

Miksi siis on ihmeellistä, että kielestä poistuvat sellaiset nimikkeet kuin lakimies ja perämies. Mies-päätteiset nimikkeet suomen kielessä ovat ruotsin kielen vaikutusta, ja esimerkiksi saksan kielessä on vielä olemassa suomen tar-päätteisiä vastaavat nimikkeet (Lehrerin). Tällainen kielen kehittyminen on merkki siitä, että suomen kielen historia on hallinnollisissa tapauksissa niin pitkällä, että vanhojen kielten vaikutus vähenee.

Ihmettelen myös sitä, että ne jotka jaksavat nauraa (tai itkeä) kielen sukupuolineutralisoitumiselle, eivät tunnu olevan lainkaan huolissaan englannin kielen vahvasta vaikutuksesta kieleemme – esimerkiksi miksi Suomen jääkiekkomaajoukkueessa yhden henkilön ammattinimike on general manager.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kah, halvattu. Niimpä muuten olikin. Mutta tokihan kunnon simasuu spottaa että Koffiahan se saunamajuri hyppysissään hyväilee.
Olen melko varma, että jos sadalta ihmiseltä kysyttäisiin mitä tuotemerkkiä Ismo saunamainoksessa mainostaa, niin useampi vastaisi KOFF kuin mitään kännyköihin liittyvää. Varmaan muutkin isot kotimaiset olutmerkit menisi Telen NMT-liittymien edelle.
Toivottavasti saivat edes mainoksen teossa käytetyt oluset ilmaiseksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen miksi Suomen maajoukkueen palveluksessa on kenraali isännöitsijä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen melko varma, että jos sadalta ihmiseltä kysyttäisiin mitä tuotemerkkiä Ismo saunamainoksessa mainostaa, niin useampi vastaisi KOFF kuin mitään kännyköihin liittyvää. Varmaan muutkin isot kotimaiset olutmerkit menisi Telen NMT-liittymien edelle.
Kyllä mä ainakin ton kännymainoksena muistan, tai siis operaattori. Että olis kannattanut soittaa. Mutta vastahan toi pyöri telkussa ja onko siitä muka jo noin kauan aikaa.

Koskahan muuten isotkin marketit nostaa kaljan hintaa. Eikö niillä pitänyt, tai en pahemmin seurannut sitä. Mutta ei kait niillä nyt niin isoa varastoa voi olla kun tossa Malminkin Prismassa varmaan kolmasosa myydyistä tuotteista on kaljaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mä ainakin ton kännymainoksena muistan, tai siis operaattori. Että olis kannattanut soittaa. Mutta vastahan toi pyöri telkussa ja onko siitä muka jo noin kauan aikaa.
Mulla olisi ollut kyllä siinä ja siinä. Kristallin kirkkaasti oli mielessä että se on Koffin tölkki jonka Ismo avaa, joten ilman sen kummempaa miettimistä olisi vastannut sen. Tarkemmalla pohdinnalla olisin ehkä muistanut että mainoksen koko vitsi/oivallus on kännyköihin liittyvä, mutta Radiolinjaa olisin sitten varmaan veikannut.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Toisessa ketjussa nauretaan (tai itketään) sukupuolineutraaleille ammattinimikkeille. Ihmettelen, miten jotkut pitävät tätä naurettavana (tai itkettävänä) asiana. Meillä on jo pitkään ollut trendi, jossa ammattinimikkeet sukupuolineutralisoituvat. En ainakaan minä muista koskaan puhuneeni kouluaikoinani opettajattaresta tai lääkärissä ollessani sairaanhoitajattaresta.

Miksi siis on ihmeellistä, että kielestä poistuvat sellaiset nimikkeet kuin lakimies ja perämies. Mies-päätteiset nimikkeet suomen kielessä ovat ruotsin kielen vaikutusta, ja esimerkiksi saksan kielessä on vielä olemassa suomen tar-päätteisiä vastaavat nimikkeet (Lehrerin). Tällainen kielen kehittyminen on merkki siitä, että suomen kielen historia on hallinnollisissa tapauksissa niin pitkällä, että vanhojen kielten vaikutus vähenee.

Ihmettelen myös sitä, että ne jotka jaksavat nauraa (tai itkeä) kielen sukupuolineutralisoitumiselle, eivät tunnu olevan lainkaan huolissaan englannin kielen vahvasta vaikutuksesta kieleemme – esimerkiksi miksi Suomen jääkiekkomaajoukkueessa yhden henkilön ammattinimike on general manager.

Mua ei ainakaan rassaa nimikkeiden muuttuminen, jos vaikka tsägällä kääntäisivät fiksusti. Laki- perä- tms. henkilö kuulostaa vaan dorkalta.
Tietyllä tapaa lievän allergisuuden mainitsemillesi muutoksille pystyy ymmärtämään: aika paljon palstatilaa, aikaa, rahaa tupangia tms. käytetään näihin sukupuolineutraaleihin liikennemerkkeihin, äitiyspakkauksiin tms. trendikkäisiin epäkohtiin. Kun samalla paljon isompi ja kasvava joukko ihmisistä tipahtaa nykymenon rattailta ja tosissaan joutuu taistelemaan pärjäämisensä puolesta. Tätä vasten ko. aiheet saattavat tuntua hiukan epärelevanteilta...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Toisessa ketjussa nauretaan (tai itketään) sukupuolineutraaleille ammattinimikkeille. Ihmettelen, miten jotkut pitävät tätä naurettavana (tai itkettävänä) asiana. Meillä on jo pitkään ollut trendi, jossa ammattinimikkeet sukupuolineutralisoituvat. En ainakaan minä muista koskaan puhuneeni kouluaikoinani opettajattaresta tai lääkärissä ollessani sairaanhoitajattaresta.

Miksi siis on ihmeellistä, että kielestä poistuvat sellaiset nimikkeet kuin lakimies ja perämies. Mies-päätteiset nimikkeet suomen kielessä ovat ruotsin kielen vaikutusta, ja esimerkiksi saksan kielessä on vielä olemassa suomen tar-päätteisiä vastaavat nimikkeet (Lehrerin). Tällainen kielen kehittyminen on merkki siitä, että suomen kielen historia on hallinnollisissa tapauksissa niin pitkällä, että vanhojen kielten vaikutus vähenee.

Ihmettelen myös sitä, että ne jotka jaksavat nauraa (tai itkeä) kielen sukupuolineutralisoitumiselle, eivät tunnu olevan lainkaan huolissaan englannin kielen vahvasta vaikutuksesta kieleemme – esimerkiksi miksi Suomen jääkiekkomaajoukkueessa yhden henkilön ammattinimike on general manager.

Itse olen yksi näistä itkunaurajista mutta kyllä mua sylettää myös tuo että joka helvetin termi/nimike pitää anglistaa. En todellakaan käsitä miksi Suomen joukkueessa on general manager. Tai miksi suomalaisessa firmassa joka toimii pääosin kotimaassa, johdon tittelit ovat englanninkielisiä. Vielä tuohon edelliseen. Meillä on jo pitkään ollut trendi jossa, ammattinimikkeet sukupuolineutralisoituvat. Juu, mutta miksi? Mikä siinä on niin vaikea joillekkin hipeille hyväksyä että on miehiä ja naisia. Noin 50/50 kumpaakin lajia. On aina ollut ja aina tulee olemaan. Toki marginaalinen osa ihmisistä haluaa olla jotain muuta miksi on syntynyt ja silpovat/muokkaavat ruumistaan vastakkaiseen suuntaan. Ehkä vähän kärjistetty vertaus, mutta tuossa Tampereen ja Nokian rajalla on mesta jossa on Pekkoja, Martteja, Irmoja ja Maijoja jotka kuitenkin kokevat olevansa ja olettavat tulevansa kohdelluiksi kuka Jeesuksena, kuka saatanana, joku Hitlerinä ja joku Napoleonina. Tätä kutsutaan mielisairaudeksi. Ei tää tän vaikeempaa oo hei. Mutta kaippa tästäkin joku mielensä pahoittaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös