Ihmettelyketju

  • 6 348 400
  • 38 754
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kofeiinin imeytymiseen mahasta menee n. 30 minuuttia. Kofeiiniriippuvaisen aivot eivät toimi yhtä hyvin mikäli edellisestä annoksesta on noin päivä. Kofeiini nostaa verenpainetta ja pulssia hetkellisesti joka näkyy vähän virkeytenä.

Tällainen on mutuni. Puolisen tuntia se vaatii.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Virolainen radiokanava järjesti viime kuussa äänestyksen, jossa virolaiset saivat äänestää omaa suosikki-suomalaistaan. Ääniä annettiin lähes 3 700 ja ykköseksi tullut Mannerheim voitti Halosen parillakymmenellä äänella. Siellä digattiin ennen Eeva-Riitta Siitosta ja nyt näköjään Halosta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kofeiiniriippuvaisen aivot eivät toimi yhtä hyvin mikäli edellisestä annoksesta on noin päivä.

Niin joo, jos on vetänyt itsensä jo tuollaiseen kuosiin. On kyllä kammottavaa katsottavaa suomalaisilla työpaikoilla kuinka sitä kahvia menee.

Siinä ei vain ole yhtään mitään tolkkua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Välillä tulee ihmeteltyä kun moni ihminen sanoo että eivät voi ostaa mitään parempaa älypuhelinta koska "ei ne kuitenkaan kestä mulla ehjänä pitkään", eikä siis puhuta mistään tyypeistä jotka on esim töissä sellaisissa paikoissa missä puhelin on vaarassa hajota. Mitä nämä ihmiset siis puhelimiensa kanssa touhuavat jos eivät kerta kestä ehjänä? Minulla on ollut viisi erilaista älypuhelinta ja varmaan kymmenkunta puhelinta omistuksessani muutenkin, ja kertaakaan en ole yhtään puhelinta onnistunut omalla käytölläni rikkomaan.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse ketjun aiheeseen tulin siis sanomaan, että tulevat moottoripyörämessut, kun etelässsä melkeinpä vielä odotetaan talven tuloa. No ehkä nämä vielä jotenkin menee messuina, mutta Bilteman (vaiko Motonetin) radiomainos moottoripyöräkamojen hankkimisesta heiltä. Onko nyt huhtikuu?
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Itse ketjun aiheeseen tulin siis sanomaan, että tulevat moottoripyörämessut, kun etelässsä melkeinpä vielä odotetaan talven tuloa. No ehkä nämä vielä jotenkin menee messuina, mutta Bilteman (vaiko Motonetin) radiomainos moottoripyöräkamojen hankkimisesta heiltä. Onko nyt huhtikuu?
Nythän noiden uusien moottoripyörien tilaukset pitää tehdä jos kevääksi haluaa käyttöön.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä nämä ihmiset siis puhelimiensa kanssa touhuavat jos eivät kerta kestä ehjänä? Minulla on ollut viisi erilaista älypuhelinta ja varmaan kymmenkunta puhelinta omistuksessani muutenkin, ja kertaakaan en ole yhtään puhelinta onnistunut omalla käytölläni rikkomaan.

En tiedä, mutta katso joskus ympärillesi esimerkiksi julkisissa kulkuneuvoissa. Kerrassaan hämmästyttävää kuinka paljon näkee halki olevia laseja. Viimeksi äsken raitiovaunussa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En tiedä, mutta katso joskus ympärillesi esimerkiksi julkisissa kulkuneuvoissa. Kerrassaan hämmästyttävää kuinka paljon näkee halki olevia laseja. Viimeksi äsken raitiovaunussa.
Vähemmän tulee julkisia käytettyä, mutta totta. Ja tosiaan ihmettelen että mistä moinen johtuu. Eikö ihmiset pidä huolta tavaroistaan?
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Välillä tulee ihmeteltyä kun moni ihminen sanoo että eivät voi ostaa mitään parempaa älypuhelinta koska "ei ne kuitenkaan kestä mulla ehjänä pitkään", eikä siis puhuta mistään tyypeistä jotka on esim töissä sellaisissa paikoissa missä puhelin on vaarassa hajota. Mitä nämä ihmiset siis puhelimiensa kanssa touhuavat jos eivät kerta kestä ehjänä? Minulla on ollut viisi erilaista älypuhelinta ja varmaan kymmenkunta puhelinta omistuksessani muutenkin, ja kertaakaan en ole yhtään puhelinta onnistunut omalla käytölläni rikkomaan.

Minä puolestaan ihmettelen, että monella tuttavapiirissä tuntuu olevan varaa ostaa 500 euron älypuhelin muttei siihen kahdenkympin suojakuoria. Sitten parin kuukauden käytön jälkeen on lasi paskana ja ties mitä muita ongelmia. Tämän jälkeen valitellaan, kun ei ole varaa hommata heti uutta puhelinta. No vittu, onko niin vaikeaa pitää se puhelin ehjänä? Meikäläisellä on tainnut olla kolme älypuhelinta, kaikki ostettu alle 250 eurolla ja olleet käytössä vähintään kolme vuotta. Eli hämmentää myös täällä miten porukka onnistuu paskomaan puhelimensa ja samalla ihmettelen mitä lisäarvoa kallis puhelin tuo osalle tuttavistani, kun mikään työ/harraste ei edellytä tarkempaa kameraa tai hieman suurempaa muistia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minä puolestaan ihmettelen, että monella tuttavapiirissä tuntuu olevan varaa ostaa 500 euron älypuhelin muttei siihen kahdenkympin suojakuoria.
Ihan totta tämäkin. Suojakuoret on on ehdoton lisävaruste ja korostaa jopa sitä typeryyttä jos jättää moisen hankkimatta. Tosin itse kyllä yhden kalliihkon Sonyn kanssa painoin menemään ilman suojakuoria ja mitään ongelmia ei ollut, mutta myöhemmin kun sen hankki siihen niin olihan se ihan mukava lisävaruste kuitenkin.

samalla ihmettelen mitä lisäarvoa kallis puhelin tuo osalle tuttavistani, kun mikään työ/harraste ei edellytä tarkempaa kameraa tai hieman suurempaa muistia.
Osalla varmasti näin, mutta ainakin omalla kohdalla voin sanoa sen että eron puhelinten laadussa kyllä huomaa kun vertailee kalliimpaa ja halvempaa puhelinta. Toki ihan työnkin puolesta näitä joutuu (tai pääsee) näpräämään ja esim. peruskäyttäjille on nykypuhelimissa sen verran hyvät kamerat että halvempikin välttää, mutta oma kokemus sellaisesta 150e Samsungista vs. 500e Sonyn puhelimesta on melko massiivinen Sonyn hyväksi. Alkuun ei eroa juurikaan huomannut, mutta kun pidemmän päälle käytti tuota Samppaa niin kyllä sieltä alkoi niitä pikkujuttuja puskea esiin joita ei kalliimmissa puhelimissa ole. Toki tämän hintaluokan puhelinten vertailussa ei ehkä pidemmän päälle järkeä ole, mutta kuitenkin.

250 eurolla saakin kyllä sitten jo hyvän älypuhelimen hinta-laatu -suhteeltaan. Riippuu toki valmistajasta, välttämättä en 250 Samsungiakaan ostaisi, mutta esim. tuolla hinnalla saa tänä päivänä hyvän uuden Nokialaisen.

EDIT:

Ja näköjään myös Huawein Honor 8 on tuon 249.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Välillä tulee ihmeteltyä kun moni ihminen sanoo että eivät voi ostaa mitään parempaa älypuhelinta koska "ei ne kuitenkaan kestä mulla ehjänä pitkään", eikä siis puhuta mistään tyypeistä jotka on esim töissä sellaisissa paikoissa missä puhelin on vaarassa hajota. Mitä nämä ihmiset siis puhelimiensa kanssa touhuavat jos eivät kerta kestä ehjänä? Minulla on ollut viisi erilaista älypuhelinta ja varmaan kymmenkunta puhelinta omistuksessani muutenkin, ja kertaakaan en ole yhtään puhelinta onnistunut omalla käytölläni rikkomaan.
Mulla halkesi näyttö Motorola Moto G:stä noin 2vko käytön jälkeen kun puhelin oli farkkujen etutaskussa eli laitoin sen aamulla taskuun kotona ja kun pääsin töihin niin se oli halki. Se vähän sapetti kyllä, mutta oli muutenkin paska puhelin. Sen verran huithapeli olen kyllä, että en esimerkiksi pysty kontrolloimaan että en laittaisi avaimia ja kännykkää samaan taskuun, moni tähän pystyy. Suojakuoret on ehdottomat.
Mutta en mäkään kyllä mitään yli 200€ puhelinta osta, koska a) yli 5 tuuman puhelimet on turhan isoja ja b) en ole löytänyt niistä omaan käyttööni mitään rahallista vastinetta ja c) yhdestä pudotuksesta voi olla game over. Esim vaimon työkännykän näyttö halkesi kun pudotin siihen munakupin n 30 cm korkeudelta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Välillä tulee ihmeteltyä kun moni ihminen sanoo että eivät voi ostaa mitään parempaa älypuhelinta koska "ei ne kuitenkaan kestä mulla ehjänä pitkään", eikä siis puhuta mistään tyypeistä jotka on esim töissä sellaisissa paikoissa missä puhelin on vaarassa hajota. Mitä nämä ihmiset siis puhelimiensa kanssa touhuavat jos eivät kerta kestä ehjänä? Minulla on ollut viisi erilaista älypuhelinta ja varmaan kymmenkunta puhelinta omistuksessani muutenkin, ja kertaakaan en ole yhtään puhelinta onnistunut omalla käytölläni rikkomaan.
Itse taas ihmettelen että mitä kaiken maailman mystistä vittua ihmiset tekevät puhelimillaan jos perus älypuhelimen saa satasella mutta jotkut ovat valmiita maksamaan 600€. On ollut itsellä käytössä kummankin hintaluokan luureja, joskaan en omistanut noita tyyriimpiä, ja niin mitään eroa en ole huomannut. Jumalauta, jotkut puhelimet maksavat 800€! Sillä rahaahan saa jo kelpo läppärin. Ei kait nyt taskussa kulkevalla puhelimella mitään MasterCameja sun muita käytetä? Kyä taas hämmästyttää kummastuttaa piäntä kulkijaa.
Niin ja ihmetellään vielä yhtä puhelinasiaa. Tai oikeastaan enemmänkin nuorisoasiaa tämä. Mitä nyt olen ohimennen nähnyt kulkiessa, bussissa mimmejä stalkatessa ja tuttavapiiriin kuuluvien nuorempien immeisten keskuudessa, niin mutulla jotain 60%:lla on se näytön lasi enemmän tai vähemmän paskana. Siis juu, tiedän että se värkki on 24/7 käytössä, mutta käyttääkö ne sitä myös ihan fyysisenä työkaluna?

edit. Muitakin jälkimmäisen ihmetteleijöitä ilmestynyt samalla kun rustailin...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse taas ihmettelen että mitä kaiken maailman mystistä vittua ihmiset tekevät puhelimillaan jos perus älypuhelimen saa satasella mutta jotkut ovat valmiita maksamaan 600€. On ollut itsellä käytössä kummankin hintaluokan luureja, joskaan en omistanut noita tyyriimpiä, ja niin mitään eroa en ole huomannut.
Silloin vika on sinussa. Tai no ei se välttämättä vika ole vaan varmaankin jopa ihan hyvä ominaisuus jos tulee toimeen vähemmällä, mutta kyllä niissä vaan oikeasti aika iso ero on käyttääkö satasen vai 600e puhelinta. Nopealla räpläyksellä sitä ei huomaa, mutta kun vähänkin pidempään käytät niin eron kyllä ihan oikeasti huomaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Silloin vika on sinussa. Tai no ei se välttämättä vika ole vaan varmaankin jopa ihan hyvä ominaisuus jos tulee toimeen vähemmällä, mutta kyllä niissä vaan oikeasti aika iso ero on käyttääkö satasen vai 600e puhelinta. Nopealla räpläyksellä sitä ei huomaa, mutta kun vähänkin pidempään käytät niin eron kyllä ihan oikeasti huomaa.
Riippuu tietysti mihin käytät. Jos soittelet ja käytät whatsappia, katsot Laineen maalit ja kissavideoita, jankkaat jatkoajassa ja ohjaat chromecastia, niin se on aika todella sama, onko puhelin 150€ vai 650€. Siiis on siinä eroa varmasti, mutta ei tietenkään 500€ edestä. Viidelläsadalla saa henkilöauton. Sillä on aika paljon eroa onko sinulla henkilöauto ja 150€ puhelin, vai vain 650€ puhelin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Silloin vika on sinussa. Tai no ei se välttämättä vika ole vaan varmaankin jopa ihan hyvä ominaisuus jos tulee toimeen vähemmällä, mutta kyllä niissä vaan oikeasti aika iso ero on käyttääkö satasen vai 600e puhelinta. Nopealla räpläyksellä sitä ei huomaa, mutta kun vähänkin pidempään käytät niin eron kyllä ihan oikeasti huomaa.
Varmaan näinkin. Käytän puhelinta puhumiseen ja viestittelyyn. Joskus kun akkaa saa odotella jossain miesparkissa niin saatan lukea uutisia netistä. Ja tietty Jatkoaikaa. Ja sillon kun on kierros käynnissä enkä ole audiovisuaalisen ääressä niin tulee tsekkailtua vähän väliä Live Tulokset appia että kuinka ne Jukan pojaat taas nyhjää nollanollaa jotain Sporttia vastaan. Ja aamupaskalla samasta sovelluksesta katottua NHL-tulokset ja verkkolehdistä luettua pikaisesti yön tapahtumat maailmalla.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Työkaveri puhui, että TV:ssä pomppi joku Mario ja meni sitten kysymään 5- ja 7-vuotiailta lapsiltaan, että mitä oikein pelaatte. Ei ne mitään pelannut, ne katsoi Youtubesta videoita joissa joku muu pelasi. Ei helvetti, ennen valitettiin, että lapset vaan pelaa sisällä eikä leiki tai urheile ulkona. Nyt ne ei vittu jaksa enää itse edes pelata, pitää vaan passiivisena toljottaa kun joku muu pelaa. Tuli kuulemma toistaiseksi Youtuben katselukielto.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Se on kyllä erikoista, että yleensä kalliimpi hinta tarkoittaa myös kestävyyteen pohjautuvaa laatua. Välillä tuntuu, että konkretisoituuko tuo sääntö ollenkaan puhelimiin. Itseasiassa, voisiko olla jopa niin, että monellakin se 150€ puhelin saattaa jopa kestää paremmin/kauemmin, kuin se 750€ luuri? En todellakaan ole mikään alan asiantuntija. Omassa lähipiirissäni on kyllä kaikilla yhtä lailla näytön lasit paskana, oli se luuri sitten minkä hintainen tahansa. Tuota havaintoa käytän siis vaan esimerkkinä.

Toki kuten aiemmin todettu, käyttäjä tuohon voi paljolti vaikuttaa.
 
Työkaveri puhui, että TV:ssä pomppi joku Mario ja meni sitten kysymään 5- ja 7-vuotiailta lapsiltaan, että mitä oikein pelaatte. Ei ne mitään pelannut, ne katsoi Youtubesta videoita joissa joku muu pelasi. Ei helvetti, ennen valitettiin, että lapset vaan pelaa sisällä eikä leiki tai urheile ulkona. Nyt ne ei vittu jaksa enää itse edes pelata, pitää vaan passiivisena toljottaa kun joku muu pelaa. Tuli kuulemma toistaiseksi Youtuben katselukielto.
No johan on tiukka kasvattaja. Niitä videoita katsomalla voi vaikka oppia, miten jotkut vaikeat kentät pääsee läpi käyttämättä siihen 20h aikaa. Kai tämä työkaveri on myös kieltänyt sarjat ja piirretyt, siellähän vaan jotkut muut puhelee tai näyttelee jotain huuhaa juttuja, eivätkä lapset ole itse ulkona tai esim. Nemoa etsimässä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Erilaisten peliarvosteluohjelmien kieltäminen kannattaa myös ottaa puheeksi, sillä silloinhan katsotaan passiivisena kun joku katsoo passiivisena jonkun muun pelaamista ja arvostelee sitä peliä passiivisena kun joku muu pelaa aktiivisena. Eli tilanne on kuin Tampereen kaupungin työntekijöillä, yksi tekee ja kolme katsoo vierestä. Kielletään Tampereen kaupunki samassa rytäkässä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Työkaveri puhui, että TV:ssä pomppi joku Mario ja meni sitten kysymään 5- ja 7-vuotiailta lapsiltaan, että mitä oikein pelaatte. Ei ne mitään pelannut, ne katsoi Youtubesta videoita joissa joku muu pelasi. Ei helvetti, ennen valitettiin, että lapset vaan pelaa sisällä eikä leiki tai urheile ulkona. Nyt ne ei vittu jaksa enää itse edes pelata, pitää vaan passiivisena toljottaa kun joku muu pelaa. Tuli kuulemma toistaiseksi Youtuben katselukielto.

Ihan oikein jumalauta. Halusin vain kommentoida tämän ennen kuin katson Valioliigan viikonlopun maalikoosteen ja sen jälkeen NHL:n yön suomalaismaalit.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kai tämä työkaveri on myös kieltänyt sarjat ja piirretyt, siellähän vaan jotkut muut puhelee tai näyttelee jotain huuhaa juttuja, eivätkä lapset ole itse ulkona tai esim. Nemoa etsimässä.
Toisaalta parempi varmaan katsoa telkkarista sitä Aku Ankkaa kuin juosta itse ilman housuja tuolla kylillä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse olen sitä koulukuntaa, että jos on hieno puhelin, en haluaisi verhoilla sitä johonkin tökeröihin suojakuoriin, tai kaikkein vähiten niihin spedeihin korttiläppähirvityksiin. Se riski otetaan jos se sitten menee paskaksi, jos kerran moisen hienouden on ostanut.

Ja itselläkin ekaa kertaa käyttöhistoriassa näyttö hajalla, tippui parkkipaikalla auton ovea sulkiessa. En käyttänyt työkaluna. Puhelin vaan on mallia pelkkä käyttöarvo, niin se 150e korjaamisesta liikkeessä tuntuu vähän kovalta, vaikka tästä pidänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös