Idiootteja? Heitä on monenlaisia ja joka junaan. Tosin ehkä idiootti ei ihan oikea sana, itseäni vain ärsyttää tietynlaiset ihmiset.
Ihminen, joka alkaa kiukutella, teiskata, raivota, kiroilla, riehua, huutaa jne. heti ensimmäisten (pienten!) ongelmien tai vastaankäymisten edessä alkaa kiukuttaa itseäni suunnattomasti. Jos esimerkiksi kaupasta ei heti löydy etsittävää tavaraa, niin hermoilu alkaa välittömästi. Tai jos ollaan vaikka porukalla liikenteessä, kaikilla on vähän kurja ja väsynyt olo, niin tämä yksi jaksaa olla jatkuvasti äänessä valittamassa ja itkemässä. Kenenkään oloa se ei ainakaan paranna... Kenties tuollainen käytös ärsyttää itseäni siksikin, että itse olen luonteeltani enemmän 'nielen väsymyksen sisälleni tiukassa paikassa ja rauhoitun itsekseni enkä ala purkamaan sitä toisiin' -tyyppinen.
Seuraavaksi ärsyttää ihmiset, jotka ovat jotenkin sisäänpäinkääntyneitä. Tai ehkä se ei ole aivan oikea sana, mutta tarkoitan ihmistyyppiä, joka on kamalan varauksellinen kaikkea uutta kohtaan. Turvallista on vain ja ainoastaan omassa kodissa neljän seinän sisällä, kaikkialla muualla joutuu aivan varmasti ryöstetyksi, huijatuksi, raiskatuksi ja tapetuksi. Massatapahtumat ovat toki kaikkein pahimpia, siellä niitä huumeveikkoja vasta onkin kyttäämässä jokaisen puun ja pensaan takana.
Kolmanneksi enemmän tai vähemmän ärsyttää ihmiset, joille helpolla pääseminen kaikesta ja kaikkialla on tärkein asia. Muuten pitää vähintäänkin hieman marmattaa ja olla pahantuulinen ellei kaikki mene kuin elokuvissa. On se niin kauheaa tehdä jokin asia hieman vaikeamman kautta. Sama itselleni tuleva ärsyyntyminen koskee myös henkilöitä, jotka ovat muutenkin aina valittamassa pienistä. Ihan kuin maailmassa ei olisi suurempiakin ongelmia. Aivan takuulla jokainen ihminen syyllistyy tuohon asiaan joskus, minäkin, mutta jotkut vain tuntuvat tekevän tuota toisia huomattavan paljon enemmän... (Ja tämähän näköjään palasi ensimmäisenä esittelemääni käyttäytymismalliin)
Jotenkin mieleen juolahti Egotripin Koivuniemen herra -niminen kappale:
"voi, voi, voi mua pientä prinsessaa
kun on pari hernettä patjan alla
niin päätin vaivata
kaikkia mun ongelmilla
ei oo paljon välii ketä tänään loukkasit
tärkeintä on se että sait mitä halusit
mutta milloin oikein opit
ettei kaikki pyöri ympärilläsi"
Viestistäni tuli sekava ja ties mitä, mutta en kehtaa enää kirjoittaa/korjailla yhtään enempää... Koska alkaa ärsyttää.