Idiootteja?

  • 23 361
  • 255

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko olemassa ihmisiä, tai ihmisten toimintatapoja, jotka saavat sinut raivon partaalle, tai vähintääkin huutamaan pääsi sisällä?

Itselläni tulee näin äkkiseltään mieleen parikin asiaa:


Asioita reilusti yksinkertaistavat ihmiset:

"Joo, politiikka on paskaa!" ym. Überviisaat, perustellut kannanotot monimutkaisiin asioihin. Ovat usein myös jatkuvasti äänessä. Mitä sitä turhaan antaa asiaan perehtyneiden ihmisten keskustella, vaan on pakko tuoda oma (olematon) panoksensa mukaan keskusteluun.

Toinen suurpiirteisesti samaan kategoriaan upotettava lauma on hutkitaan/tutkitaan porukka. Näitä löytyy paljon keskustelupalstoilta, etenkin jonkin ikävän tapahtuman puintiin tarkoitetuista ketjuista. Konginkankaan bussiturman jälkilöylyissä täälläkin muutama sankari oli jo tekemässä saunansa taakse tilaa rekkakuskeille, " se-kun-oli-kännissä-ja-ajoi-ylinopeutta-ja-ei-katsonut-eteenpäin-ja-ne-on-muutenkin-ärsyttäviä-varsinkin-viime-kesänä-vitostiellä-ollut-Scania".


"Tasa-arvon" kannattajat

99.9% naisista koostuva ryhmä, joka ei ole täysin sisäistänyt tasa-arvon syvintä olemusta, sitä tasa-osaa. Vaaditaan kaiken maailman kiintiöitä johtavista viroista, sukupuolen perusteella. Ei todennäköisesti olla kertaakaan pysähdytty miettimään, millä tavalla kiintiöt poistavat sukupuolen vaikutuksen urakehitykseen. Tai vaihtoehtoisesti tiedostetaan tämä, mutta ollaan sitä mieltä että on aikakin naisten päästä vähän pienemmillä meriiteillä eteenpäin.


Ja koska tämä kysymys väkisinkin tulee esiin, niin kyllä, helpotti.
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti OneBigRed

Ei todennäköisesti olla kertaakaan pysähdytty miettimään, millä tavalla kiintiöt poistavat sukupuolen vaikutuksen urakehitykseen. Tai vaihtoeshtoisesti tiedostetaan tämä, mutta ollaan sitä mieltä että on aikakin naisten päästä vähän pienemmillä meriiteillä eteenpäin.

Ja mitäs väärää tuossa on? Aina ja ikuisesti miehet ovat päässeet pienemmillä meriiteillä eteenpäin, vain sen takia että ovat miehiä. Joten miksikäs sitten ei toisinkin päin? Ja ei, minä en kannata tasa-arvoa. Olen epätasa-arvon vankkumaton kannattaja.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ihmiset, jotka eivät välitä mistään mitään. Ala-asteikäiset lapset juoksevat juovuksissa kaduilla ja vanhemmat eivät välitä tästä mitään. "Nuorisojoukko" tuhoaa paikkoja ja pelottelee ihmisiä ilman mitään järkevää syytä. Yhtäkkiä otetaan vain jokin hakkausväline ja hakataan vaikka tuo auto paskaksi. Tähän ei tarvita mitään syytä, se on vain hienoa. Vaikka nämä ihmiset olisivat xxxx kertaa putkassa, ei sillä ole mitään vaikutusta. Sama meno jatkuu.

Oma lukunsa on nämä "kikkanokat". Ollaan hyvin tärkeän näköisiä ja kävellään kuin paskat housussa. Jos puolihuolimattomasti letkautat heille jonkin jutun, jonka suurin osa pitää vitsinä, nämä ottavat heti itseensä ja tuskin tuntevat sinua ainakaan vähään aikaan.
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Idiootteja?

Viestin lähetti Gellner
Ja mitäs väärää tuossa on? Aina ja ikuisesti miehet ovat päässeet pienemmillä meriiteillä eteenpäin, vain sen takia että ovat miehiä. Joten miksikäs sitten ei toisinkin päin?

Olisiko siinä mitään että miehet ja naiset eivät ole 100% samanlaisia, ihan sama miten paljon feministit asiaa vakuuttelevat.

Mies käyttäytyy työ-elämässä eri tavalla, moni sanoisi että miesten kanssa on helpompi työskennellä varsinkin tiukoissa paikoissa. Naisilla syntyy aina näitä juorukerhoja, vuosikausien kyräilyjä ja vihanpitoa jostain työasiasta. Miesten kanssa tämä on paljon suoraviivaisempaa.

Jos minä olisin palkkaamassa firmaani johtajaa, paikkaa hakeva nainen joutuisi olemaan todella vakuuttava saadakseen homman. Sori, mutta naiset ovat parempia monissa hommissa kuin miehet, ja miehet ovat tietynsorttisissa hommissa parempia kuin naiset. Pahoittelen jos joku ottaa tämmöisestä luonnonlaista herneen nenuseen. Kovassa liike-elämän pyörityksessä on vaan niin että pärjätäkseen täytyy olla joko mies tai erittäin vahva nainen.

Myöskään ei kannata unohtaa sitä että miehen voi lähettää työmatkalle edustamaan firmaa ihan mihin tahansa. Jos nainen vastaavasti menee esim. Japaniin firman valtuuskunnan nokkamiehenä, tätä katsottaisiin kyllä aika runsaasti kieroon useammankin paikallisen toimesta.
 

tsei_tsei

Jäsen
Re: Re: Re: Idiootteja?

Viestin lähetti Carlos
Mies käyttäytyy työ-elämässä eri tavalla, moni sanoisi että miesten kanssa on helpompi työskennellä varsinkin tiukoissa paikoissa. Naisilla syntyy aina näitä juorukerhoja, vuosikausien kyräilyjä ja vihanpitoa jostain työasiasta. Miesten kanssa tämä on paljon suoraviivaisempaa.

Niin. Olen kyllä samaa mieltä, että useimmiten miesten kanssa toimiminen on suoraviivaisempaa. Toisaalta uskoisin, että naiset voisivat olla huomattavasti parempia pitämään suhteita alaisiin. Vuorovaikutus työpaikoilla voisi parantua, jos johdossa olisi enemmän naisia.

Myöskään ei kannata unohtaa sitä että miehen voi lähettää työmatkalle edustamaan firmaa ihan mihin tahansa. Jos nainen vastaavasti menee esim. Japaniin firman valtuuskunnan nokkamiehenä, tätä katsottaisiin kyllä aika runsaasti kieroon useammankin paikallisen toimesta.

No tällainen ajattelu voisi vähentyä juuri palkkaamalla naisia. Ja sitä voitaisiin auttaa kiintiöillä. Monissa maissa voitaisiin yritystä pitää jopa edelläkävijänä, jos toimissa olisi paljon naisjohtajia.

Ehkä liike-elämän pyörityksessä tarvitsee olla vahva nainen. Mulkku pitää sen miehenkin olla, ilmeisesti se onnistuu sitten helpommin meiltä miehiltä. Koko liike-elämä nyt onkin sellaista helvettiä, että ei paljoa kiinnosta.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Idiootteja?

Viestin lähetti Carlos
Olisiko siinä mitään että miehet ja naiset eivät ole 100% samanlaisia, ihan sama miten paljon feministit asiaa vakuuttelevat.

Mies käyttäytyy työ-elämässä eri tavalla, moni sanoisi että miesten kanssa on helpompi työskennellä varsinkin tiukoissa paikoissa. Naisilla syntyy aina näitä juorukerhoja, vuosikausien kyräilyjä ja vihanpitoa jostain työasiasta. Miesten kanssa tämä on paljon suoraviivaisempaa.

Luojan kiitos miehet ja naiset eivät ole samanlaisia! En kyllä ole yhdenkään feministin kuullut väittävän että miehet ja naiset ovat samanlaisia.

Niin, moni mies sanoo että miesten kanssa on helpompi työskennellä. Tottakai, miehillähän on tämä hyvä veli-meininki. Aika rankka väite että naisilla aina syntyy juorukerhoja, tai kyräilyä, mutta tuo onkin miehen mielipide. Fakta on se että miehet ovat huomattavan paljon laskelmoivampia ja pomoja pokkuroivia ja nuoleskelevia.
Menee vähän off topic...
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Idiootteja?

Viestin lähetti tsei_tsei
Mulkku pitää sen miehenkin olla, ilmeisesti se onnistuu sitten helpommin meiltä miehiltä. Koko liike-elämä nyt onkin sellaista helvettiä, että ei paljoa kiinnosta.

Herra juttelee sitten ilmeisen laajalla kokemuksella? Ei miehen tarvitse olla mikään mulkku pärjätäkseen, eikä naisenkaan. Riittää että on ammattilainen. Ja tämä ei pidä sisällään pelkästään sitä että osaa käyttää Exceliä.

Yksi suurin ongelma mitä olen naisissa nähnyt korkeallakin tasolla, on henkilökohtaistaminen. Esimerkkinä tulee mieleen eräs vanha pomoni (nainen) jonka kanssa otettiin jostain työjutskasta yhteen. Minä en pitänyt tavasta miten hän oli muuan asian tehnyt, ja kyselin että olisiko siinä enemmän järkeä vähän toisella lailla. No tottakai tämä naikkonen sitten otti herneet siitä nenään, ja ikinä ei sitten oltu enää kunnon väleissä. Minä olin puhumassa työasioita, ja hän otti kaiken henkilökohtaisena loukkauksena. Tätä tapahtuu erittäin monille naisille, en sano että kaikille, mutta johtuen naisten suuremmasta tunteellisuudesta, he eivät kertakaikkiaan pärjää jos sanotaan että "Tunteet, kohteliaisuus ja smalltalk helvettiin -meillä on töitä".

Toinen esimerkki. Selkäni takana istuu paraikaa yksi kollegani, jonka kanssa on käyty kiivassanaista väittelyä edelleen työasioista pitkin päivää. Molemmat alkavat olemaan jo väsyneitä ja hermokin hiljalleen tiukkenee. Mitäs tehdään, murjotetaan loppuikä toisillemme vai? Ei, menemme muuten kohtapuoliin oluelle keskenämme, ylimpinä ystävyksinä, ja puhutaan jostain ihan muusta kuin työasioista.

It's just business -ja se ei mene kovin monelle naiselle jakeluun.


Ja nämä kiintiöt on sitten kaikkein idioottimaisinta mitä olen ikinä kuullut. Jos minulle tulisi pomoksi joku kykenemätön tampio, siksi että on olemassa kiintiö, minä kyllä kävelisin ulos samantien. Voin vakuuttaa kaikille "tasa-arvon" puolesta räyhääville, että nykypäivän liike-elämässä kyvykkäät ihmiset pärjäävät ihan taatusti, sukupuoleen katsomatta, sillä hyviä ihmisiä on todella harvassa. Kerma nousee lopulta aina pintaan.

Johtavissa asemissa on enemmän miehiä kuin naisia, tämä on faktaa, mutta onko kukaan miettinyt että ehkä siihen on syynsä muuallakin kuin miesten ilkeydessä?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jospa nyt sitten vielä vastaisin tuohon alkuperäiseen kysymykseen. Itseäni ärsyttää aivan suunnattomasti ennakkoluuloiset ja tuomitsevat ihmiset. Siis sellaiset ihmiset jotka esimerkiksi näkevät mustaan, pitkään nahkatakkiin pukeutuneen ihmisen ja ovat sitten heti valmiita tuomitsemaan tämän satanistiksi. Ärsyttäviä ovat myös ne miehet jotka automaattisesti ajattelevat että tuo on nainen, ei se voi tietää mitään futiksesta/lätkästä/tms. No, mikäs sen mukavampaa kuin sitten päihittää urheilutiedossa nämä sovinistit :)
Myös itseään täynnä olevat ihmiset saavat pinnani kireälle. Usein kyseessä on n.40-50-vuotias mies, joka kuvittelee oikeasti olevansa merkittävä ihminen ja näin ollen hän saa käyttäytyä ihan miten huvittaa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Liian huomionhakuiset ihmiset, joiden esiintymisestä näkyy kilometrien päähän pelkkä halu saada huomiota osakseen. Toinen tällainen on asioiden liioittelu, joka tuntuu olevan erityisesti meidän suomalaisten verissä, valitettavasti. Samaan kategoriaan voidaan laittaa asioiden paisuttelu, jossa kärpäsestä tehdään härkänen. Tätä esiintyy tällä palstallakin joskus. Se pistää kiehumaan pääkopan sisällä.
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Idiootteja?

Viestin lähetti Gellner
Tottakai, miehillähän on tämä hyvä veli-meininki. Aika rankka väite että naisilla aina syntyy juorukerhoja, tai kyräilyä, mutta tuo onkin miehen mielipide. Fakta on se että miehet ovat huomattavan paljon laskelmoivampia ja pomoja pokkuroivia ja nuoleskelevia.

Juuri näin. Siis miehet eivät ole kykeneviä oikeastaan mihinkään, mutta koska maailmassa vallitsee miesten salaliitto, niin naiset eivät pääse johtotehtäviin. Edes sähköpuolelle.

Naisten kyräilystä. Voi olla rankka väite, mutta itselläni on alalta ainakin erittäin paljon kokemusta, olen nähnyt sen monta kertaa. Jos miehillä on erimielisyyksiä, niin napataan kerran toista turpiin ja unohdetaan menneet. Naisilla homma ei vaan käy niin helposti.


Kerronpa vielä yhden esimerkin:

Joku aika sitten olin jäsenenä eräässä projektissa, erittäin kiireellisessä sellaisessa, jonka johtoon valittiin muuan ruotsalais-nainen. Tällä naikosella oli pallo totaalisen hukassa, aikataulu kusi alusta alkaen jo pahasti. Hyvin nopeasti minä ja eräs kollegani havaitsimme että tämä homma muuten menee 100% reisille, ja veimme projekin läpi kyynärpäätaktiikalla, jättäen tämän naikkosen täysin sivurooliin.

Jälkeenpäin hän sitten vaikersi miten minä ja tämän toinen kaveri emme olleet tiimipelaajia, kun jyräsimme hänen ylitseen ja emme kunnioittaneet sitä että hän on pomo ja tämä oli hänen projektinsa. Aikaa on tästäkin kulunut jo hiukan, ja emme ole oikein puheväleissä mitenkään. Hyvin tyypillinen tapaus.

Sen sijaan että hän olisi ollut kiitollinen että pelastimme homman, ja annoimme hänelle ehkä jotain miettimistä ja oppimista projektin hallinnasta, me olimmekin niitä pahansuopia ilkimyksiä. Eli hän otti oman epäonnistumisensa henkilökohtaisena loukkauksena, siinä kaikki. Olen nähnyt jokusen mieskollegani vastaavassa tilanteessa, ja heillä on varsin toisenlainen näkemys. "Kiitos että jeesasit meidät kuiville tästä, jne" ja seuraavalla kerralla he ovat jo menestyneetkin paljon paremmin.

Ja lisään vielä että minulla ei ole mitään väliä teenkö töitä miesten vai naisten kanssa, vain sillä on väliä saanko tehdä töitä ammattilaisten kanssa. Tähän kategoriaan sattumoisin mahtuu vain enemmän miehiä kuin naisia, ei voi mitään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Carlos

Sen sijaan että hän olisi ollut kiitollinen että pelastimme homman, ja annoimme hänelle ehkä jotain miettimistä ja oppimista projektin hallinnasta, me olimmekin niitä pahansuopia ilkimyksiä. Eli hän otti oman epäonnistumisensa henkilökohtaisena loukkauksena, siinä kaikki.

No joo, kyllä näitä tällaisia tapauksia löytyy meidän miestenkin keskuudesta. Omakohtaisia kokemuksia on useammistakin "esimiehistä" jotka ovat vetäneet herneitä nenuun oikein urakalla kun heille syntyy tunne, että heidän varpaille on nyt astuttu ja että joku on jyrännyt heidät oikein kunnolla kuvailemallasi tavalla.

Kokemuksia minulla tosiaan on useammistakin esimiehistä (painotan miehistä) eikä heistä kovinkaan moni saa minulta, saatika muiltakaan, kovinkaan kummoisia arvosanoja ammattitaidosta ja kyvystä johtaa. HeTy-tulokset laahaavat lähempänä ykköstä ja kakkosta kuin vitosta.

Kovin ovat kuppikuntaista sakkia ja kykenemättömiä kunnolliseen vuorovaikutussuhteeseen.

nimim. uutta työpaikkaa etsimässä.
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Ihmiset, jotka eivät vastaa mitään jos heitä tervehtii(ainakin porissa tapahtuu paljon) Esimerkiksi työpaikalla jos joku tulee sisään ja sanoo tälle vaika hei niin kääntävät katseen jonnekin muualle. Toinen samaa rotua olleet ihmiset ovat vaikkapa vanhat tyttökaverit jostain menneisyydestä ihan niin kun se olisi heiltä pois jos morjestaa jos sattuu tapaamaan jossakin.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viestin lähetti juba
Ihmiset, jotka eivät vastaa mitään jos heitä tervehtii
Ihmiset, jotka eivät osaa olla tervehtimättä pitkin päivää. Itse olen tukihenkilönä n. 400 apinan organisaatiossa. Olen jossain vaiheessa ollut enemmän tai vähemmän tekemisissä jokaisen kanssa ja sitä myöten kaikki tietää minut. Keskiverto hemmo tervehtii päivän aikana ehkä 5-15 henkilöä + minua. Parhaimmat tervehtii monta kertaa päivässä. Aina ei jaksa ja aika paljon tuleekin pälyiltyä pisin toimiston seiniä tai kännykkää kun porukkaa tulee vastaan :). Vastaan tietty tervehdykseen, mutta onneksi monet osaavat olla tervehtimättä jos eivät saa katsekontaktia.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viistoten tätä mies/nais/bisnes-teemaa: Jotain on jo tapahtunut. Gloria Steinem (ononon just se kuuluisa feministi) mm. kertoo, että viimeisen kymmenen vuoden aikana tyttäret ovat ottaneet esikuvakseen oman äitinsä, kun vastaavasti aikaisemmin ihailtiin jotain julkisuuden henkilöä. Minun ikäpolvelleni se kertoo, että naiset ovat tehneet jotain oikein :)

Henk koht jyrsii kaksi idiootti-tyyppiä.
1. Mies, joka on toisella kierroksella, ja avautuu lehdistölle kuinka 'vasta nyt, 50-60 -vuotiaana osaa arvostaa isyyttä ja antaa aikaa lapsille'. Samalla käväistään taas siellä bisneksen puolella - yleensä se ensimmäinen kierros päättyy, kun vaimo, (olkoon vaikka MBA) numero yksi on hoitanut kodin ja lapset, ehkä jättäytynyt kotiin kun miehen uraa on rakennettu yhteisvoimin, ja saa sitten väistyä uuden rakkauden tieltä. Tyyppiesimerkki Paavo. 'Antaa aikaa lapsille'... just. Kivalta varmaan tuntuu sen ensimmäisen kierroksen lastenkin lukea moista.

2. Kunnon kansalainen, jota ei Suomen laki kuitenkaan koske. The Minä saa ajaa ylinopeutta/kännissä/hakea viinaa alaikäisille lapsilleen, nämä säännöt koskevat vain muita ihmisiä. Samat ihmiset yleensä ovat kiljumassa yhteiskunnan, erityisesti koulun ja päiväkotien, vastuuta kasvattajana.

Eikä näistä kuitenkaan voi idiootti -sanaa käyttää, se on loukkaus idiootteja kohtaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Re: Re: Idiootteja?

Viestin lähetti Carlos
Jos minä olisin palkkaamassa firmaani johtajaa, paikkaa hakeva nainen joutuisi olemaan todella vakuuttava saadakseen homman. Sori, mutta naiset ovat parempia monissa hommissa kuin miehet, ja miehet ovat tietynsorttisissa hommissa parempia kuin naiset.
Näin on. Naiset ovat parempia siivoamisessa, tiskaamisesta ja kaikissa kuukautisiin liittyvissä jutuissa. Yritysjohtaminen ei onnistu ilman pippeliä, tai ainakin sellaiset naiset jotka siihen pystyvät ovat sitten vittumaisia ämmiä tai kauheita lehmiä.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Evoluutio

Tilanne missä olemme nyt, ei voi olla kovinkaan vaikea ymmärtää.
Ympärillä oleva "meidän" maailma on aina ollut kundien tekemä, jo ainakin asti kun tuli keksittiin.

Ei siis mikään ihme jos gimmat ei sovi, koska tää on aina ollut kundien tekemä kaukalo. Tää siis ihan ilman sarvia ja palkokasvi- tuotantoa siaraimessa.

Turha on kuitenkin odottaa jotain säälipaikkoja pelissä jossa ihan oikeasti jotain päätetään. Pitää ihan oikeasti olla munaa. Silleen ne asiat muuttuu.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti dana77
Näin on. Naiset ovat parempia siivoamisessa, tiskaamisesta ja kaikissa kuukautisiin liittyvissä jutuissa.

Ononon. Kuukautisjutuissa aiiivan ylivoimaisia. Lisäksi ovat hyviä kasvattamaan tulevia yritysjohtajia. Pippelimallinen ei haldaa ollenkaan niin hyvin, paitsi jos kertoo jälkikasvulleen, että naiset ovat parempia siivoamisessa, tiskaamisessa ja kaikissa kuukautisiin liittyvissä jutuissa. Josta tulikin mieleeni lisätä omaa listaani kohdalla
3. Isät ja äidit, jotka kasvattavat jälkikasvunsa ajattelemaan, että mikään ei koskaan muutu, ja että miehet ovat Ylevämpi ja Kaikin Tavoin Parempi Sukupuoli.

Respectit btw, dana77, sinun vanhemmillesi :)
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ilmottaudun idioot... ei helvetti täähän näyttää olevan tasa-arvo ketju, täytyy tarkistaa.

Oli se idiootti ketju, mutta joku oli eksyny tasa-arvoineen tänne.

Mun mielestä idiootteja on just tällaset hemmot, jotka rupee saivarteleen ketjun otsikolla, kuten annoin esimerkin, jos otsikon alla kehkeytyy hyvä keskustelu, aihetta liipaten, kyllä se pitää sallia, koska monasti se on parempaa luettavaa, kun itse otsikon aihe.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Loistavia kommentteja! Itseäni ärsyttää myöskin melkeinpä jokainen jo mainittu asia. Tasa-arvoa kylläkin kannatan, kunhan se perustuu pätevyyteen. Ehkä eniten kuitenkin tuo asioiden yksinkertaistajat musta-valkoisine mielipiteineen saa minut raivon partaalle.

Toisaalta näen punaista myöskin ns. "joka asian asiantuntijoiden" kohdalla. Ei ihminen voi olla kovin monessa asiassa TODELLINEN asiantuntija. Miksi kuitenkin joillakin on tarve yrittää päteä lähes asiassa kuin asiassa, vaikka tiedot eivät taatusti asiantuntijan tasolle ylläkään? Se ei nimittäin riitä vähänkään aikaansa seuraavassa joukossa, että on keskivertokansalaista tietäväisempi jossain asiassa, koska hyvin monet taitavat olla niitä, jotka pitävät matalaa profiilia siinä tapauksessa itsestäänselvyyksien esilletuontia vältellen. Yhden pätijän esilletulo ei siis anna mitään lisäarvoa itse asialle, ainoastaan syvän huokauksen ainakin itsessäni.

Sitten vielä yksi seikka. Liikenneympyrässä vilkkua käyttämättömät pitäisi melkeinpä ampua! Äärimmäisen raivostuttavaa odottaa liikenneympyrään menoa, kun se ympyrässä ajava ei sitten menekään ohi vaan kääntyy vilkkua näyttämättä jo aiemmin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Viestin lähetti Suomi-Salama
Sitten vielä yksi seikka. Liikenneympyrässä vilkkua käyttämättömät pitäisi melkeinpä ampua! Äärimmäisen raivostuttavaa odottaa liikenneympyrään menoa, kun se ympyrässä ajava ei sitten menekään ohi vaan kääntyy vilkkua näyttämättä jo aiemmin.

Tästä ehdottomasti samaa mieltä. Liikenneympyrä on muutenkin vittumainen paikka. Joillakin on nimittäin hieman hakusessa nämä etuajo-oikeudet. Onneksi meikäläisellä on huono auto. Joku kaunis päivä vedän kylmästi kylkeen jos joku rynnii kolmion takaa eteen, enkä vain lyö jarruja lukkoon.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti tant gredulin


2. Kunnon kansalainen, jota ei Suomen laki kuitenkaan koske. The Minä saa ajaa ylinopeutta/kännissä/hakea viinaa alaikäisille lapsilleen, nämä säännöt koskevat vain muita ihmisiä. Samat ihmiset yleensä ovat kiljumassa yhteiskunnan, erityisesti koulun ja päiväkotien, vastuuta kasvattajana.

Eikä näistä kuitenkaan voi idiootti -sanaa käyttää, se on loukkaus idiootteja kohtaan.

Tästä täysin samaa mieltä. Minua kyllä ottaa päähän ylikaiken nämä jotka ostavat alaikäsille lapsillee viinat ja tupakat kun lapsi vaan pyytää.
Toinen tyyppi on sitten nämä joita ei edes oikeasti kiinnosta missä lapset illat luuhaa. Toki sitä soitellaan ja kysellään missä olet, mutta kun lapsi tulee kotiin/lähtee kotoa niin ei varmasti muisteta tarkistaa missä kunnossa se on ja minnekkä on menossa/tulossa.

Viestin lähetti Suomi-Salama

Sitten vielä yksi seikka. Liikenneympyrässä vilkkua käyttämättömät pitäisi melkeinpä ampua! Äärimmäisen raivostuttavaa odottaa liikenneympyrään menoa, kun se ympyrässä ajava ei sitten menekään ohi vaan kääntyy vilkkua näyttämättä jo aiemmin.

Samaa mieltä tästäkin. Ite saan joka kerta kaupassa käydessäni arpoa liikenneympyrässä, että uskaltaako mennä yli vai ei.
Suurin osa autoilijoista ei ymmärrä käyttää vilkkua siinä kohtaa kun lähtee ympyrästä ja se ulottuu ikävä kyllä myös ammattiautoilijoihin.

Sitten on yksi ihmistyyppi joka vituttaa niin paljon, että ei varmasti pysty sanoin ilmaisemaan sitä vitutuksen määrää.
Elikkä nämä jotka eivät osaa puhua asioista selvinpäin, mutta kännissä tulee sitten vaikka mitä stooria, jota sitten taas kadutaan selvinpäin.
Perkele kun joutas moiset tapattaa kaikki. Minä oon parin tuommosen ihmisen kanssa joutunut peistä vääntämään ja ei oikeasti ole ollut mukavaa. Kaikkein eniten vituttaa, että tietää tyyppien olevan selvinpäin mitä mukavimpia ihmisiä, mutta kun saavat vähänkin viinaa kurkusta alas, niin johan luonne muuttuu.

EDIT: vähän korjailua
 
Viimeksi muokattu:

Filosofem

Jäsen
Idiootteja? Spurgut. Feministit. Avohoitopotilaat. Muut kaduilla juoksevat hullut. Kettutytöt. Muut ympäristön äärisuojelijat. Kakarat. Ääriuskovaiset. Narkomaanit. Jehovan todistajat. Stereotypioihin sopivat ulkomaalaiset. Puppelipojat. Täyslaiskat. Kommunistit. Kommunisti-ideologiaa tyhmyyttään tukevat nuoret. Täysin epäsosiaaliset ihmiset. Idiootit. Raiskaajat. Ahdistelijat. Muut ihmiset, joilla on muita vahingoittava perversio. Huumekokeilijat. Rähinöitsijät. Nykytaiteilijat.

Tue aina ajoittain misantropiaa.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti OneBigRed
Onko olemassa ihmisiä, tai ihmisten toimintatapoja, jotka saavat sinut raivon partaalle, tai vähintääkin huutamaan pääsi sisällä?.

I have one. Eli, lähinnä HIFK piireissä esiintyvä, lontoonkielen yliviljely.

Eipä tuossa mitään. Osittavat tasoaan. Vituttaa koko punapukupoppoo muutenkin. (Tähän kohtaan hymiö)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan hyviä idiootti-kandidaatteja on jo mainittukin tässä ketjussa, mutta lisätään yksi. Erilaiset ääriryhmät/ihmiset, jotka omaa asiaa ajaessaan eivät katso olevansa velvoitteuja noudattamaan yhteiskunnan pelisääntöjä. Esimerkkinä vaikkapa juuri kettutytöt, jotka hyökätessään laillista ammatinharjoittamista vastaan ja vapauttaessaan turkiksia katsovat toimivansa oikein. Kun mua nyt vituttaa esim. juuri mainitut kettutytöt, kait mullakin on sitten säädöksistä piittamatta oikeus ampua niitä lintujen suojelun nimissä ?

Toinen juttu on sitten se, että nuorempa olisin kyennyt luettelemaan huomattavasti enemmän idiootteja kuin nykyisin. Tänä päivänä tuntuu silloin tällöin siltä, että oma toiminta on välillä aika idioottimaista, toisia sen sijaan ymmärtää paremmin. Toivotaan ettei näin jatku kovin pitkään, sillä lopultahan omalle listalle jäisi aivan yksin.

Ai niin. Onhan tietysti myös Masa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Filosofem
Tue aina ajoittain misantropiaa.

Sivistysanojen harkitsematon käyttö on idioottimaista. Puheen ja kirjoitetun tekstin pitäisi olla aina oletetun kuulija-/lukijakunnan tasoista. Idioottikin tietää, että Jatkoaikaa lukee huomattava määrä nuoria, teinejä ja jopa lapsia, joilla ei voi olla lukio-/yliopistotason koulutusta. Eikä lapsilta voi vaatia sivistysanakirjan ulkoa opettelua vapaa aikanaan - eihän?

Sivistysanojen käyttö elvistelytarkoituksessa on sitten jo enemmän kuin idioottimaista, mutta Filosofemin kirjoituksia lukeneena tästä ei ole kyse - ilmeisen oppinut kaveri...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös