Hyvät ja huonot selostajat

  • 587 123
  • 1 528

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei näin selosteta valtakunnallista peliä. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi paikallisradion selostaja, mutta en valtakunnallisen televisiolähetyksen selostaja voi noin räikeästi olla puolueellinen.

Noh noh, äläs nyt. Säterihän kannatti vain seuraa, jonka katsomossa on Tanskan lippu, joka huutaa sinikeltaisten värien nimeen ja jonka toiminnan rahoittaa siivousfirma. Niin, kyllähän minä ihan suoraan vittuilen Lukon kannattajille. Ja ennenkuin kukaan teistä raumalaisista tähän kommentoi, minä kommentoin, että tämä on vain sitä kaivattua kadonneen vastakkainasettelun luomista paikallisderbyjä ajatellen.
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Noh noh, äläs nyt. Säterihän kannatti vain seuraa, jonka katsomossa on Tanskan lippu, joka huutaa sinikeltaisten värien nimeen ja jonka toiminnan rahoittaa siivousfirma. Niin, kyllähän minä ihan suoraan vittuilen Lukon kannattajille. Ja ennenkuin kukaan teistä raumalaisista tähän kommentoi, minä kommentoin, että tämä on vain sitä kaivattua kadonneen vastakkainasettelun luomista paikallisderbyjä ajatellen.

Parempi näin, kuin vaihtoehtona olisi kannattaa seuraa jonka katsomossa liehuu vain nessu, kukaan ei oikeastaan huuda minkään nimeen ja jonka toiminnan rahoittaa.... Öööö, kai siihen jäähallin saneeraamiseen jostain rahat löytyy, kuitenkin talousennuste niin kirkas ja yrityksillä rahaa... Ja ennen kun sinä taas kommentoit, niin minä kommentoin, että tuota vastakkainasettelua kyllä saataisiin, kunhan se Ässät saisi niissä paikallisderbyissä edes jotain aikaan.

Vastakkainasetteluun tarvitaan se vastavoima, mutta kun ainoa vastakkainasettelua ruokkiva asia noissa otteluissa on Järvenpää, joka mitä ilmeisemmin on jopa 1-4 häviössä parempi kuin Vehanen, tarvitaan paikallisderbytunnelmaan vähän lisää panosta hitsipillien äärestä. Toki väsynyt ja mukahauska viesti on edes jotakin, mutta ei se muuta vastakkainasettelua aiheuta kuin kaltaistaan verbaaliulostetta.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Antti Mäkinen, Risto Leino (Radio Ramonan Lukko-selostaja) ja Jani Alkio. Siinä Suomen kolme parasta selostajaa järjestyksessä.

Risto Leino on todella hyvä selostaja ja antaa myös puolueetonta kommenttia ja negatiivista palautetta omille kun sen paikka on. Kehuu myös vastustajia. Tietty vastustajan maaleja ei hehkuteta.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Ai niin, kunniamaininta vielä sille Nelonen Pron ottelukoosteiden selostajalle. "Raumalla rakkauden tunnelista" jne. Siis voi jumalauta, joka ikinen kerta! Todella ärsyttävää!

Taitaa kyseinen heppu lukea Jatkoaikaa. Nyt ei puhunut "rakkauden tunnelista" lauantain ottelukoosteessa.
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
Ai niin, kunniamaininta vielä sille Nelonen Pron ottelukoosteiden selostajalle. "Raumalla rakkauden tunnelista" jne. Siis voi jumalauta, joka ikinen kerta! Todella ärsyttävää!
Taitaa kyseinen heppu lukea Jatkoaikaa. Nyt ei puhunut "rakkauden tunnelista" lauantain ottelukoosteessa.
Kyseessä on Juhani Henriksson. Opiskeli aikanaan Raumalla ja selosti Lukon pelejä paikallistelevisiolle. Tämä "rakkauden tunneli" lienee alun perin jonkinlainen sisäpiirin läppä ja tietääkseni tuota käytetään selostuksessa vedonlyönnin seurauksena. Vedon sisällöstä ei ole tarkempaa tietoa. JYP-matsin maalikoosteen veti eri selostaja (taisi olla Alkio).
Noh noh, äläs nyt. Säterihän kannatti vain seuraa, jonka katsomossa on Tanskan lippu, joka huutaa sinikeltaisten värien nimeen ja jonka toiminnan rahoittaa siivousfirma. Niin, kyllähän minä ihan suoraan vittuilen Lukon kannattajille.
Korjataan sen verran, että kuvittelet vittuilevasi. Säälin saa pyytämättäkin, kateus pitää ansaita.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kyllähän se hieman huvittavalta kuulosti, kun tämä Säteri huusi kiimaisena kuinka ihanaa on selostaa Lukon pelejä kun Azevedo pelaa niin loistavaa kiekkoa. Kyllä minä näen että AHTOLA LAUKOOOOOO, ei sitä tarvitse HUUTAA kuin mielipuoli.

Mun mielestäni hyvä selostaja on kuin hyvä tuomari, kun hän tekee hommansa kunnolla niin häntä ei oikeastaan edes huomaa. Nykyään liian monet nuoremman polven (UrhoTV-)selostajat tuntuvat luulevan, että ovat itse pääosassa lähetyksessä.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Mun mielestäni hyvä selostaja on kuin hyvä tuomari, kun hän tekee hommansa kunnolla niin häntä ei oikeastaan edes huomaa. Nykyään liian monet nuoremman polven (UrhoTV-)selostajat tuntuvat luulevan, että ovat itse pääosassa lähetyksessä.

Tietysti luulee, kun tämä kansa palvoo maata Antero Mertarannan jalkojen alla. Täyttä paskaahan se on.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ai niin, kunniamaininta vielä sille Nelonen Pron ottelukoosteiden selostajalle. "Raumalla rakkauden tunnelista" jne. Siis voi jumalauta, joka ikinen kerta! Todella ärsyttävää!

Samaten Turun paikallinen palloseura...
 

Baldrick

Jäsen
Risto Leino on todella hyvä selostaja ja antaa myös puolueetonta kommenttia ja negatiivista palautetta omille kun sen paikka on. Kehuu myös vastustajia. Tietty vastustajan maaleja ei hehkuteta.

Siis jos puhumme samasta miehestä, joka Ramonalla selosti pari vuotta sitten, niin Juntusen kanssa lähes samalla tasolla värilasien kanssa! Joskus jouduin yhden matsin kuuntelemaan ja se riitti. Tietenkin myös huikea aina huomata otteluseurannassa tai otteluketjussa, kuinka erilaisen käsityksen Lukko-fanit ovat Ramonalta kuultuna saaneet ja sitten ihmettelleet, kun asia ei ollutkaan niin. Lukon pelaajaa taklatessa ne on törkeitä ja vastustajan vetäessä läheltä ylös on räkänen tuurimaali, toisin päin sitten kun tekijän seura vaihtuu. En tiedä, onko parantanut, mutta pari vuotta sitten oli vahvimmat värilasit päässä koko Suomen selostajista.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
En tiedä, onko parantanut, mutta pari vuotta sitten oli vahvimmat värilasit päässä koko Suomen selostajista.

Jos Taurun Eeron kuuntelemisen jälkeen voit vielä sanoa näin, niin ihmettelenpä suuresti. Eerolla on maailman suurimmat värilasit silmillään. Ennen. Nyt. Aina. Ikuisesti.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis jos puhumme samasta miehestä, joka Ramonalla selosti pari vuotta sitten, niin Juntusen kanssa lähes samalla tasolla värilasien kanssa! Joskus jouduin yhden matsin kuuntelemaan ja se riitti. Tietenkin myös huikea aina huomata otteluseurannassa tai otteluketjussa, kuinka erilaisen käsityksen Lukko-fanit ovat Ramonalta kuultuna saaneet ja sitten ihmettelleet, kun asia ei ollutkaan niin. Lukon pelaajaa taklatessa ne on törkeitä ja vastustajan vetäessä läheltä ylös on räkänen tuurimaali, toisin päin sitten kun tekijän seura vaihtuu. En tiedä, onko parantanut, mutta pari vuotta sitten oli vahvimmat värilasit päässä koko Suomen selostajista.

Täytyy kompata ihan täysillä. Sillon kun tuli vielä pelejä kuunneltua radiosta, niin hermohan tuohon Risto Leinoon meni. Miehellä on värilasit niin vahvasti päässä, että ei mitään rajaa. Monesti sai kuulla "törkeästä" punaisen joukkueen taklauksesta tai jotain vastaavaa ja sitten kun itse tilanteen näki, niin hohhoijaa. Surkeimpia kiekkoselostajia suomessa.

Toinen on tämä SaiPan Tauru. Ohan se hauska ja niin edelleen, mutta minä en tuollaista junttia pysty kuuntelemaan.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Parhaat saavat aina ylistystä ja paskaa niskaansa. Tuo vaan todistaa sen, että Risto Leino on kehunsa ja paikkansa yhtenä parhaista ansainnut. Toisekseen eipä moni paikallisselostaja voi kertoa käyneensä selostamassa Urhon pelejä. Sattumaltahan se sinne on joutunut...
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Parhaat saavat aina ylistystä ja paskaa niskaansa. Tuo vaan todistaa sen, että Risto Leino on kehunsa ja paikkansa yhtenä parhaista ansainnut. Toisekseen eipä moni paikallisselostaja voi kertoa käyneensä selostamassa Urhon pelejä. Sattumaltahan se sinne on joutunut...

Moi Risto.

Jyväskylässähän Urhon pelejä selostaa Tuomas Heikkilä. Voisin kuvitella että vierasjoukkueen kannattajia vituttaa ihan yhtä paljon kuunnella Heikkilän meuhkaamista, en ainakaan usko että kaveri edes yrittää selostaa objektiivisesti.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Sillon kun tuli vielä pelejä kuunneltua radiosta, niin hermohan tuohon Risto Leinoon meni. Miehellä on värilasit niin vahvasti päässä, että ei mitään rajaa.
----
Toinen on tämä SaiPan Tauru. Ohan se hauska ja niin edelleen, mutta minä en tuollaista junttia pysty kuuntelemaan.

Mina taas ajattelen, etta paikallisradion selostaja on ilman muuta kotiinpain vetava olipa missa pain tahansa selostamassa. Hyvin usein kaannan jonkin pelin lopun selostuksen jonnekin Suomenniemea, jos Lukon peli on jo ohi, ja tulipa lahetys sitten Hameenlinnasta, Oulusta tai Kuopiosta, niin tottakai selostaja on kotiinjoukkueen puolella.

Eika se mua tympi yhtaan. Pitaa vaan osata asennoitua. Ja kylla ne kenttatapahtumat ja lopputuloksen osaa selostaa, olipa kuinka vahvat varilasit tahansa. Eli mitapa naista. UrhoTV:n osalta asia pitaisi olla toinen. Se kun ei ole paikallisTV.

Risto Leino Radio Ramonassa on hyva selostaja. Nakee pelin hyvin ja ennenkaikkea on tunnetta ja vauhtia selostuksissa. Sita paitsi selostuskopissa on aina joku toinenkin kommentoimassa, joka usein nakee asiat pikkasen eri tavalla kuin Risto tunnekuohussaan.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Onhan tämä Tauru aika vesseli --> click

Hyväksi selostajaksi en minäkään kuitenkaan häntä laskisi, itse tykkään Mäkisen, Alkion, Jalon, Ritarin, Taivaisen ja Säterin selostuksista ainakin voi olla muitakin. Huonoja on sitten Saukkonen, Leino, Juntunen, Heikkilä ja Lievenmaa (Timo kyllä varmaan tv-selostajana olisi ihan ok, mutta radiossa ei mitään käyttöä)
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
Pepe Jurgens lienee ainakin yksi heikoimmista selostajista. Ei mitään lajituntemusta tai muutenkaan osaa eläytyä peliin juuri ollenkaan. Suurimmat kohahdukset hänen osaltaan tulee silloin, kun alalaitaan ilmestyy jollain toisella paikkakunnalla tehty maali. Kertonee kaiken oleellisen miehen tasosta. Onneksi kuitenkin suht harvoin selostaa yhtään mitään.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Allekirjoittaneelle nuo mielipiteet selostajista muotoutuvat lähinnä tunnelman nostatuksen kautta, eikä puolueellisuus haittaa. Pelejä kun tulee katsottua/kuunneltua erilaisten kisastudioiden yhteydessä, eikä analyyttiseen pelin sisimmän pohdintaan ole mahdollisuuksia. Muiden yläpuolelle nousevat tällöin Antero Mertaranta ja Radio Porin Jussi Aho.

Jos taan katson yksinäni Urholta vaikka Tappara-Jokerit peliä niin ei ole yhtään väliä kuka selostaa, kunhan ei ole Kari Hiltunen. :D
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Parhaat saavat aina ylistystä ja paskaa niskaansa. Tuo vaan todistaa sen, että Risto Leino on kehunsa ja paikkansa yhtenä parhaista ansainnut. Toisekseen eipä moni paikallisselostaja voi kertoa käyneensä selostamassa Urhon pelejä. Sattumaltahan se sinne on joutunut...

Ja Leinohan on selostanut myös muiden joukkueiden pelejä. Olikohan Tuton pleijaripelit muutama vuosi sitten.

Selvästi kateellisten panettelua tuo Leinon dissaus. Paras paikallisradioselostaja. Onhan hänellä värilasit, mutta itse peliä selostaa silti paljon, ja myös vastustajan pelaajilla on nimet. Ja paitsi Lukon, myös vastustajien kaikki laukaukset ovat pahoja, mutta Vehanen TORRRJUU!
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Radio Porin Jussi Aho.
. :D

Aho on kyllä mainio. Ei tarvi minuuttia kuunnella kun jo tietää johtaako vai onko Ässät häviöllä. Jos johtaa, niin kaikki on mahtavaa ja selostus on intensiivistä. Jos taas Ässät on tappiolla, niin selostus on aneemista ja pelkkää tappeluiden toivomista ja omien haukkumista.

Jos haluaa tietää maalien määrän ottelussa on parempi kuunnella jotain muuta. Aho ei ottelun tulosta sano vahingossakaan.

Itse en Ahon nasaalia pysty kuuntelemaan minuuttia kauempaa.
 

vanhapak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
<nips>
No niin, nimiä kehiin!

P.S. Opi laji ennen kuin selostat

Tänään (15.02.13) Alkio&Mäkinen Nelonen Pro2:lla duettona Blues - Tapparaa selostamassa:

Siinäpä meillä kaksi Suomen parasta lätkäselostajaa hands down!

Loistavasti tukivat toisiaan, ja jääkiekkotietämys oli valloillaan. Hetkittäin päälle puhumista, mutta ei haitannut. Asiaa ja huumoria sekaan, ja vauhti riitti.

Mäkisellä artikulaatio joskus hieman epäselvää, mutta ymmärrettävää. Alkio artikuloi selvemmin. Sanoisin kuitenkin että tasapeli, mutta katsojat joka tapauksessa olivat voittajia. Lisää tätä 4 Pro!
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Tänään (15.02.13) Alkio&Mäkinen Nelonen Pro2:lla duettona Blues - Tapparaa selostamassa:

Siinäpä meillä kaksi Suomen parasta lätkäselostajaa hands down!

Loistavasti tukivat toisiaan, ja jääkiekkotietämys oli valloillaan. Hetkittäin päälle puhumista, mutta ei haitannut. Asiaa ja huumoria sekaan, ja vauhti riitti.

Mäkisellä artikulaatio joskus hieman epäselvää, mutta ymmärrettävää. Alkio artikuloi selvemmin. Sanoisin kuitenkin että tasapeli, mutta katsojat joka tapauksessa olivat voittajia. Lisää tätä 4 Pro!

Erittäin hyvin sanottu siellä perällä! Mahtavaa synkkaa ja selostusta vaihdettiin kesken tilanteiden. Koko ajan pelissä mukana, sivuhöttöä tuli vaan kun se pelirytmiin sopi. Hauskaa termistöä ja asiantuntevuutta, kerrankin. Nää jätkät kipinkapin freelancereinä selostamaan Suomenkin pelejä!
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Erittäin hyvin sanottu siellä perällä! Mahtavaa synkkaa ja selostusta vaihdettiin kesken tilanteiden. Koko ajan pelissä mukana, sivuhöttöä tuli vaan kun se pelirytmiin sopi. Hauskaa termistöä ja asiantuntevuutta, kerrankin. Nää jätkät kipinkapin freelancereinä selostamaan Suomenkin pelejä!

Täytyy sen verran sanoa, kun itsekin tuon pelin tiirailin, että ensimmäisessä erässä olin vähän kuutamolla, kun en meinannut edes huomata, että siellä oli sekä Alkio että Mäkinen. Sen verran samalta kuulostavat kyseisten herrojen selostusäänet. Vasta, kun Alkio sanoi, että "ensi yönä vieressäni oleva herra selostaa Detroitin ja Anaheimin kohtaamisen", valkeni, että "ahaa, siellähän on Mäkinenkin selostamassa!"

Hyviä selostajia kyllä kumpikin, Suomen parhaimmistoa ehdottomasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös