Hyvä
@MacRef
Pyydän syvimmästi anteeksi! Virhe oli minun kun hetken mietin ja välähdyksen omaisesti se minulle selkeni:
Ansiatset MY-pisteen vastauksestasi Ruokolahti-vihjeeseen. Pahoittelen!
Jätän tämän lopun, jotta näette kuinka erehtyväisiä tuomarit voivat olla:
Ohessa on kaikki antamasi vastaukset/viestisi tässä ketjussa kisa-aikana eli 30.1.2021 klo 21.00 - 31.1.2021 klo 15.00. Käydäänpä ne yhdessä läpi aikajärjestyksessä.
Peesaan nyt vitoseen, kun siitä ei minusta ollut täyttä selitystä annettu. Vastaus on Ruokolahti, niin kuin edellä kerrottu.
Ruoko on heinäkasvi (yksikössä), ruo’ot monikossa eli heinäkasvit on ruo’ot. Siitä kun otetaan pois englannin kielinen jatkoaika eli ot, jää jäljelle ruo. Loppuosa kolahti on sitten se kopsahti.
edit: #Superpaskakuntapiilosanavisakisaturnaus
Jos tuomari on sitä mieltä, että ruo’ot -> ruo oli edellä jo selitetty riittävästi, tyydyn tuomioon.
Selitys oli oivallinen, mistä ansaitsit yhden pisteen.
Sehän se piilosanoissa on se juttu. Vihje useimmiten on päiväselvää sen jälkeen kun sen hoksaa, mutta sitä ennen täyttä hepreaa.
Olet asian ytimessä.
Valkon sataman sisällä on kea-lintu. Suomen kuvalehtii on ski. Sk ja ylimääräinen i.
Mis mun tsemppipisteosanen on?
Selitys on oivallinen taas kerran - mutta myöhässä eli annettu klo 15.26.
Itsekeksityissä säännöissä on maininta, että vastausaikaa on klo 15 asti.
Viittaan. Lisäsin sen pitkän liirumlaarumin vastaukseeni editillä ja kun kerran näin sen kaiken vaivan, niin eikös siitä pitäisi MY-piste saada.
En löytänyt tästä ketjusta muita mahdollisia vastauksia. Jos lainaisit sellaisen viestisi, joka sisältää pisteen tai sen osaan oikeuttavaan vastauksen, katsotaan taas tilanne uudelleen.