Taso riittää ehkä 4-ketjuun Wirtasen paikalle mutta mihinkään muuhun ei rahkeet riitä. Ja kiekollisesti ei mitään annettavaa tällä tasolla.
Ottamatta sen kummemmin kantaa mihin Elkins riittää, niin mun mielestä Elkins ei Jokerien sapluunaan sovi. Ei taitojensa puolesta, vaan muuten.
Ensinnäkin, Elkins on Liigassa varsin kallis mies. Jos hän tänne siirtyy, niin ainakaan alennusta tuskin hän on valmis antamaan. Jos hommaa miettii pelaajan näkökulmasta, niin miksi Jokereihin? Oletettavaan rooliin verrattuna HIFK tarjoaa vähintäänkin kilpailukykyisen palkan pienemmällä reissaamisella, puhumattakaan fanien reaktiosta. Heillä hän on suuri suosikki, meillä osastoa "ynnä muut". Jos taas raha puhtaasti motivoi, niin ottajia lienee muuallakin. Joku Magnitka, TsSKA, SKA ,Ufa ja kumppanit voivat maksaa nelossentterille nettona sen, minkä me bruttona kakkoselle. Ja kakkossentteriksi en näe Elkinsiä sopivaksi. Sveitsi ja Ruotsi sitten tarjoavat kaiken järjen mukaan mukavamman paketin, jos oletetaan miehen haluavan pelata, tienata ja nauttia.
Toisekseen, mikä olisi Elkinsin anti Jokereille? Monipuolisena pelaajana hän olisi toki hyödyllinen, mutta onko hänellä Jokerien kannalta ns. kriittistä osaamista? Mun mielestä meillä on suuret puutteet aivan muualla, eikä Elkins noita ratkaisisi. Edelliskauden ja nykykokoonpanon (pl. huhut toki) osalta meiltä puuttuu maalintekovoimaa, enkä näe Elkinsiä tähän ratkaisuna. Ehkä parannuksena edelliskausiin verraten, muttei sinä kriittisenä ja ratkaisevana palasena.
Mä en yksinkertaisesti näe Jokerien ja Elkinsin liittoa mitenkään toimivana. Kun Liigassa miehen nauttima palkka ja arvostus yhdistettynä meidän tarpeisiin ja budjettiin eivät vain kohtaa. Kyse ei ole mistään tähtiin yrittävästä pelaajasta hakemassa näytönpaikkaa, vaan 32-vuotiaasta. Ei hän tänne tule alennuksella hakemaan näytönpaikkaa kaudelle 2018-19. Hän ei ole mikään kärkikenttien pelaaja, vaan monipuolinen ja luotettava jätkä. Meillä ei ole yksinkertaisesti varaa pistää tällaiseen kaveriin sellaista kasaa massia, että sen takia kannattaisi roudata säkki Nordikselta Ilmalaan.
Lähtökohtaisesti näkisin jossain fantasiarosterissa Elkinsin ehdottomasti pomminvarmana kaverina rosterissa. Reaalimaailmassa en kuitenkaan näe häntä Jokerien resursseihin sopivana kaverina, enkä Jokereita hänen kannaltaan sopivana joukkueena. Joko tuossa liitossa pelaaja tai joukkue häviäisi liikaa.