Jaahas, HPK on siis siirtynyt ns. ostojengien ryhmään. Tervetuloa!
Väännetään nyt rautalangasta vielä kerran: Mielestäni se että HPK on tehnyt Karalahdelle tarjouksen on helvetin hyvä homma, pelkästään jo siksi, että se todistaa että pienelläkin talousalueella voidaan pyörittää menestyksekkäästi liigaseuraa. Tämä tarjous on kaikella todennäköisyydellä SM-liiga historian kallein (Racine ehkä poislukien) joten HPK:sta voidaan puhua rahaseurana siinä missä muidenkien ns. isojen seurojen kohdalla. Tässä ei mielestäni ole mitään pahaa mutta ilmeisesti teille arvoisille Kerho-faneille se on liikaa.
Huomaatko noissa kahdessa viestissä jotain eroa? Etkö? Ymmärrätkö miksi ensimmäiseen saat vastaukseksi "suksi vittuun, senkin provo", kun taas jälkimmäinen ei tuollaista reaktiota aiheuta? Jos todellakin pidät ensimmäistä "onnitteluna", niin ei ole ihmekään, että olet ollut aiemmin vaikeuksissa provojesi kanssa, olet nyt vaikeuksissa ja mitä todennäköisimmin tulet olemaan jatkossakin. Muistelepa nyt hetkeä, jolloin kirjoitit tuon ensimmäisen viestisi tähän ketjuun - ihanko vilpittömästi tulit meitä onnittelemaan?
Vielä ei minulle mennyt perille se, miten Sikakatsomo päätyi mukaan käsittelyyn tässä ketjussa. Mutta joka tapauksessa. Siinä on ilmeisesti jotain pahaa sinun mielestäsi. Mitä siellä televisiossa on siis nähty ja lehdissä kirjoitettu ko. katsomonosasta? Eli kerrotko ihan faktoja, ktos.
Minä nimittäin luulisin kaikkiin Sikakatsomo-juttuihin tutustuneeni ja mitään muuta negatiiviseksi tunnistettavaa en niistä muista kuin aikoinaan Hesarin jutussa olleet zamboni-kuskille huutelut. Ja nekin olivat täyttä paskaa ja toimittajan omasta päästä lähtenyttä. Varsinkin kun toimitus oli lähtenyt liikkeelle tekemään juttua rettelöivistä IFK-vierasmatkalaisista (joka jutunaihe menikin pieleen, kun eivät punanutut mellakoineetkaan.
Antennienhajottamiset, turpiinsaamiset ym. ovat suurelta osin legendaa, osin totta. Ja ne nyt eivät juurikaan liity HPK:hon, Rinkelinmäkeen tai Sikakatsomoon muutoin kuin tapahtumapaikkana, humalaiset tappelevat siellä missä on toisia humalaisia. Ja serbi on tietysti oma lukunsa.
Jere
Tarjous on tehty, kyllä. Ja iso sellainen. Minä taisin sen ensimmäisenä tässä ketjussa mainita, JHag oli siitä aiemmin sanaillut The Ketjussa. Kuten jo todettua, niin ei missään nimessä kaikkien aikojen suurin, ei edes varmastikaan tämän kesän suurin.
On hienoa, että meillä on palstalla JHagin kaltainen "ykköstietäjä". linnun kaltainen sokea luottavaisuus nyt ei kuitenkaan ole ehkä kannattavaa, joskus vielä tulee pettymään. Palstalla on myös paljon ihan seurajohtajia, pelaajia, agentteja ym., joiden tiedot tosiaankin ovat tietoja. He eivät vain välttämättä aina kerro kaikkea heti tiedon saadessaan. Lähteitä käytettäessä tulee myös aina esiin kysymys siitä minkä vuoksi sitä tietoa jaetaan, jokaisella on aina syynsä.
Juniorityöstä
Vakion vastaus oli sen verran kattava ja asiantunteva, että eipä tuohon ihmeempiä täydy lisätä. Ja Hämeenlinnassa kaikki tosiaankin on yhden lipun alla. Korttelikiekosta en kylläkään ole aivan täysin varma, saattaa olla ettei se virallisesti ole HPK ry:n alla.
Provoista yleisesti
Kyllä te nyt kuulkaas pojat olette aivan väärässä paikassa itkemässä provoista. Bluesin provoaminen - jos sellaista nyt on edes ollutkaan - loppuu varmasti sillä hetkellä, kun tässä ketjussa loppuu HPK-provottaminen. Ja kun daespoo halusit esimerkkejä siitä mitkä ovat provoja, niin nuo sinun ja Tommyn ensimmäiset viestit olivat aika lailla malliesimerkkejä.
Tuuski
Drafti on jo viikonloppuna, vaikea kuvitella, että ennen sitä ehtisi tapahtumaan mitään dramaattista. Sormet ristissä toivotaan, että Tuuski on agenttinsa välityksellä ilmoittanut sellaiset toiveet, ettei mikään seura täkyyn tartu. Eikä varauskaan vielä välttämättä tarkoita, että diili olisi etukäteen jo tehty.
Yleistä vielä
Kerholaiset taitavat pääasiallisesti ylpeitä ja innoissaan siitä, että Perunakeisarin johdolla rakennetaan mestaruudesta taistelevaa joukkuetta. Joukkue on kallis, ei kuitenkaan ainakaan minun mielestäni "rahajoukkue", vaikka nyt Karalahtikin mukaan tulisi. Joku voi pelkästään tuon yhden tarjouksen perusteella saada HPK:sta rahaseuran, niin olkoon sitten. Ei se minun maailmaani kaada. Se on sitten moderaattoreiden tehtävä tarkkailla provoja.
Jos nyt vaan kaikille sopii, niin voisimme palata tässä ketjussa itse asiaan. Sikakatsomo-keskustelu kuulunee sinne ketjuun, missä siitä on jo aiemmin keskusteltu. Provo-keskustelu kuuluu johonkin muualle tai yksityisviesteihin. Juniorityöstä voidaan varmasti keskustella täälläkin, kuten muistakin esillä olleista aiheista.
Eli olkaa nyt espoolaiset kilttejä ja menkää hakemaan ne hiihtämisvälineet, suunnistusohjeita sinne määränpäähän saatte varmasti ervalta privana. Tervetuloa kuitenkin myös jatkossakin keskustelemaan itse asioista, paskanjauhamista voitte harrastaa jossain muualla.