Re: Re: Re: Re: Tuulola ja muuta
Viestin lähetti pelimanne
No ehkä meni vähän överiksi tuo että -85 pakkeja on kerhossa parempia. Mutta se on selvää että minun laskujen mukaan A:ssa on ainakin nejlä (4) parempaa kuin Lukas. Siis jos ei katsota suhteessa ikään vaan ihan suoraan pelitaitoihin. Siellä on Ruohola, Virkki, Riippi ja Saarinen. Jokainen on varmasti ainakin tällä hetkellä parempi kuin Bolf. Bolf kyllä luultavasti kehittyy paremmin kuin he, mutta vielä on mies hieman jäljessä.
Nyt tulee ihan turhaan tavallaan heitettyä lokaa hyvien junnukiekkoilijoiden niskaan, mutta tämä nyt vaan sen takia, että saadaan vertailua aikaan. Tarkoituksena ei ole siis mollata näitä kavereita, vaan huomauttaa heidän pelillisistä puutteistaan suhteessa Bolfiin. Kavereilla on paljon positiivisiakin ominaisuuksia, mutta niitä voin käsitellä toisessa kirjoituksessa.
En tiedä kuinka monta A:n peliä olet nähnyt viime kaudella, mutta itse olen kyllä kiertänyt lähes kaikki kotipelit, joten näkemykseni perustuvat ihan suoraan siihen mitä kundit kauden aikana jäällä esittivät.
Ruohola? Heikko, liikkuvuudessa ongelmia, ei osaa luistella takaperin. Valtavasti miinuksella eikä pisteitä, vaikka on "hyökkäävä" pakki.
Riippi? Myöskin kovasti miinuksella. Liian hidas, ei osaa käyttää isompaa kokoansa.
Virkki? Mainitsin jo aiemmin. Viime kaudella juuri sen yhden askelman Lukasta edellä, koska on vuoden vanhempi.
Saarinen? (voisin vannoa, että vielä aiemmin tänään tuossa luki Lehtinen) Yksi peli A:ssa. B:n matseja en ole nähnyt.
Lehtinen? Pelasi suurimman osan kaudesta nelosketjun laiturina.
Yhdenkään näistä pelissä ei ollut viime kaudella havaittavissa kehittymisen merkkejä. Lukaksen ja Jasun kohdalla taas kehitystä tapahtui koko ajan ja peliminuuttien myötä huomasi kauden edetessä kuinka pojat paransivat peliään.
Bolfin tulon jälkeen Lukas pelasi yhdessä Virkin Jasun kanssa kakkospakkiparina, kun ykkösen takana olivat Juppo ja Tuomanen. Molempien kavereiden plusmiinuslukemat ovat kunnossa, vaikka eivät päässeetkään Kenigin ketjun taakse. Kuten tunnettua, niin HPK-A oli viime kaudella täysin yhden kentän joukkue niissä peleissä, joissa liigaukkoja ei ollut mukana. Virkki ja Bolf pelasivat myös erittäin paljon alivoimaa ja olivat myös ylivoimassa kakkosvaihtoehto (vaikka Juppo ja Tuomanen yleensä pelasivatkin täydet kaksi minuuttia).
Olen yhä siis vahvasti sitä mieltä, että ihan absoluuttisestikin mitattuna Bolf oli viime kaudella A:ssa vähintäänkin neljänneksi paras pakki. Määtän olisin saattanut laittaa edelle, mutta hänen pelitasonsa vaihtelut olivat niin järkyttävän suuria, etten sitä tee. Välillä lähes Jupon tasolla, välillä täysi katastrofi. Muut, myös mainitsemasi nimet, olivat vain täytemiehiä. Juposta ja Tuomasesta ei kuitenkaan tule liigapelaajia ainakaan muutamaan vuoteen - ja yhä täytyy muistaa, että he olivat Lukasta neljä vuotta vanhempia. Ensi kauden A:han Lukas lähtee jaetulta ykköspaikalta Virkin kanssa - ihan ilman kehittymistäkin, jota kuitenkin varmasti tapahtuu.