HPK -vain mestaruus kelpaa ensi kaudella.

  • 222 483
  • 1 553
Tila
Viestiketju on suljettu.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Jaari
Ervatsalo: sinähän voit viimeisenä toiveenasi vaatia että sinut haudataan niissä hehkuttamisassi nappiverkkareissa? :)


Niin, se olisi mitä mukavinta, vielä jos saisi nuo Valmetin karvanopat sekä aimo partin pussikaljaa mukaan, niin minähän olisin suorastaan otettu omasta poismenotavastani.

Täältä tähän
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Jaari
Kyllä minäkin tulkitsen tuon provoksi. Vaikka se onkin HPK-ketjun alla niin juuri tälläisillä kommenteilla varmistetaan että Blues-fanit hermostuvat juuri sen verran että jatkavat tätä naurettavaa väittelyä.
Voihan sen provoksi tulkita, mutta ei kuitenkaan edusta minun käsitystäni kyseisistä asioista. Kokeilin vain, hyväksyykö tuo eräs toisen käden lähteet myös silloin, kun muut niitä käyttävät. Tulos oli odottamani kaltainen. Sinällään minua ei Blues-fanien tässä ketjussa kirjoittelu haittaa, mutta olisi kiva, jos niissä kirjoituksissa olisi ihan oikeasti asiaakin. Sinun kirjoituksessasi oli, joissain toisissa ei ole.

Jos Daespoo vielä haluaa jatkaa tuota tyhjän jauhamista niin ehdotan, että siirrytään yksityisviesteihin.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Liksat

JHag: Vaikka en ole Cobol, niin sen verran noista liksoista että Jokereissa kovin maksettu liksa (tähän asti) on Racinen. Muista seuroista en tiedä, tähän voi Cobolilta tai joltain muulta löytyä tietoa.

Mitä itse muuten olen kuullut, niin Jerelle tarjottu liksa olisi tällä kaudella kolmen kovimman joukossa riippumatta siitä minkä seuran tarjouksista on kyse. Jokereista ei tarjousta Jerelle ole kai tehty tai ainakaan pyydetty, heh.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Designer
Olen käyttänyt sikakatsomoa vain esimerkkinä siitä, että suhtautumisesi Kerhoon on jotain ihan muuta kuin haluat myöntää. Sinänsä on ihan sama, mitä mieltä Kerhosta ja sen faneista olet, mutta olisit edes rehellinen.

Koska kuulemma omistan vahvan HPK-antipatian niin voisitko antaa hieman esimerkkejä miten tämä ilmentyy? Ja ihan konkreettisia esimerkkejä, ei mitään yleistyksiä tyyliin 'olet aina Kerho-vastainen' etc.

Se että en pidä sikakatsomosta ei varmasti vielä todista mitään, muussa tapauksessa suuri osa suomen lätkäfaneista omistaa automaattisesti tämän saman antipatian.



Bluesia tai Espoota en todellakaan tölvinyt. Pohdiskelin vaan, että pitäisiköhän tuollaisesta aiheesta tehdä kolumni, ikään kuin ajankuluksi. En esittänyt mitään väitteitä, vaan sinä tulkitsit tuon sellaiseksi. Voisin pohdiskella myös sitä, pitäisikö tehdä kolumni humanoidien vaikutuksesta maamme teatteriskenen kehitykseen, mutta en silti väittäisi, että humanoidit vaikuttavat maamme teatteriskeneen.

Ihan kiva, että viihdyt Kerhon ketjussa noinkin hyvin. Se tässä on jäänyt vähän epäselväksi, että olikos sinulla jotain asiaakin?

Vai ei ollut provo...Lueppas nyt hyvä mies uusiksi mitä kirjoitit, tuo boldattu osuus edellisestä viestistäni on hyvin selkeää tavaraa. Totesit että 'Blues ei saa aikaan kunnollista jääkiekkojoukkuetta ja Bluesilla ei ole aitoja faneja, vain keinotekoisia ja muovisia faneja', lähinnä ajattelit pohdiskella MIKSI näin on, et sitä onko asia oikeasti näin.

Ilmeisesti et ymmärtänyt edes omaa tekstiäsi.

Joo onhan minulla ollut asiaa koko ajan, aluksi onnittelin teitä noususta ns. rahaseurojen harvaan joukkoon ja myöhemmin olen keskustellut sikakatsomosta. Entäs sinä?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Designer
Jos Daespoo vielä haluaa jatkaa tuota tyhjän jauhamista niin ehdotan, että siirrytään yksityisviesteihin.
No hyvinhän se meni perille! Kiesus... :rolleyes:
 
F

Flonaldo

Jaahas, HPK on siis siirtynyt ns. ostojengien ryhmään. Tervetuloa!
Väännetään nyt rautalangasta vielä kerran: Mielestäni se että HPK on tehnyt Karalahdelle tarjouksen on helvetin hyvä homma, pelkästään jo siksi, että se todistaa että pienelläkin talousalueella voidaan pyörittää menestyksekkäästi liigaseuraa. Tämä tarjous on kaikella todennäköisyydellä SM-liiga historian kallein (Racine ehkä poislukien) joten HPK:sta voidaan puhua rahaseurana siinä missä muidenkien ns. isojen seurojen kohdalla. Tässä ei mielestäni ole mitään pahaa mutta ilmeisesti teille arvoisille Kerho-faneille se on liikaa.

Huomaatko noissa kahdessa viestissä jotain eroa? Etkö? Ymmärrätkö miksi ensimmäiseen saat vastaukseksi "suksi vittuun, senkin provo", kun taas jälkimmäinen ei tuollaista reaktiota aiheuta? Jos todellakin pidät ensimmäistä "onnitteluna", niin ei ole ihmekään, että olet ollut aiemmin vaikeuksissa provojesi kanssa, olet nyt vaikeuksissa ja mitä todennäköisimmin tulet olemaan jatkossakin. Muistelepa nyt hetkeä, jolloin kirjoitit tuon ensimmäisen viestisi tähän ketjuun - ihanko vilpittömästi tulit meitä onnittelemaan?

Vielä ei minulle mennyt perille se, miten Sikakatsomo päätyi mukaan käsittelyyn tässä ketjussa. Mutta joka tapauksessa. Siinä on ilmeisesti jotain pahaa sinun mielestäsi. Mitä siellä televisiossa on siis nähty ja lehdissä kirjoitettu ko. katsomonosasta? Eli kerrotko ihan faktoja, ktos.

Minä nimittäin luulisin kaikkiin Sikakatsomo-juttuihin tutustuneeni ja mitään muuta negatiiviseksi tunnistettavaa en niistä muista kuin aikoinaan Hesarin jutussa olleet zamboni-kuskille huutelut. Ja nekin olivat täyttä paskaa ja toimittajan omasta päästä lähtenyttä. Varsinkin kun toimitus oli lähtenyt liikkeelle tekemään juttua rettelöivistä IFK-vierasmatkalaisista (joka jutunaihe menikin pieleen, kun eivät punanutut mellakoineetkaan.

Antennienhajottamiset, turpiinsaamiset ym. ovat suurelta osin legendaa, osin totta. Ja ne nyt eivät juurikaan liity HPK:hon, Rinkelinmäkeen tai Sikakatsomoon muutoin kuin tapahtumapaikkana, humalaiset tappelevat siellä missä on toisia humalaisia. Ja serbi on tietysti oma lukunsa.

Jere

Tarjous on tehty, kyllä. Ja iso sellainen. Minä taisin sen ensimmäisenä tässä ketjussa mainita, JHag oli siitä aiemmin sanaillut The Ketjussa. Kuten jo todettua, niin ei missään nimessä kaikkien aikojen suurin, ei edes varmastikaan tämän kesän suurin.

On hienoa, että meillä on palstalla JHagin kaltainen "ykköstietäjä". linnun kaltainen sokea luottavaisuus nyt ei kuitenkaan ole ehkä kannattavaa, joskus vielä tulee pettymään. Palstalla on myös paljon ihan seurajohtajia, pelaajia, agentteja ym., joiden tiedot tosiaankin ovat tietoja. He eivät vain välttämättä aina kerro kaikkea heti tiedon saadessaan. Lähteitä käytettäessä tulee myös aina esiin kysymys siitä minkä vuoksi sitä tietoa jaetaan, jokaisella on aina syynsä.

Juniorityöstä

Vakion vastaus oli sen verran kattava ja asiantunteva, että eipä tuohon ihmeempiä täydy lisätä. Ja Hämeenlinnassa kaikki tosiaankin on yhden lipun alla. Korttelikiekosta en kylläkään ole aivan täysin varma, saattaa olla ettei se virallisesti ole HPK ry:n alla.

Provoista yleisesti

Kyllä te nyt kuulkaas pojat olette aivan väärässä paikassa itkemässä provoista. Bluesin provoaminen - jos sellaista nyt on edes ollutkaan - loppuu varmasti sillä hetkellä, kun tässä ketjussa loppuu HPK-provottaminen. Ja kun daespoo halusit esimerkkejä siitä mitkä ovat provoja, niin nuo sinun ja Tommyn ensimmäiset viestit olivat aika lailla malliesimerkkejä.

Tuuski

Drafti on jo viikonloppuna, vaikea kuvitella, että ennen sitä ehtisi tapahtumaan mitään dramaattista. Sormet ristissä toivotaan, että Tuuski on agenttinsa välityksellä ilmoittanut sellaiset toiveet, ettei mikään seura täkyyn tartu. Eikä varauskaan vielä välttämättä tarkoita, että diili olisi etukäteen jo tehty.

Yleistä vielä

Kerholaiset taitavat pääasiallisesti ylpeitä ja innoissaan siitä, että Perunakeisarin johdolla rakennetaan mestaruudesta taistelevaa joukkuetta. Joukkue on kallis, ei kuitenkaan ainakaan minun mielestäni "rahajoukkue", vaikka nyt Karalahtikin mukaan tulisi. Joku voi pelkästään tuon yhden tarjouksen perusteella saada HPK:sta rahaseuran, niin olkoon sitten. Ei se minun maailmaani kaada. Se on sitten moderaattoreiden tehtävä tarkkailla provoja.

Jos nyt vaan kaikille sopii, niin voisimme palata tässä ketjussa itse asiaan. Sikakatsomo-keskustelu kuulunee sinne ketjuun, missä siitä on jo aiemmin keskusteltu. Provo-keskustelu kuuluu johonkin muualle tai yksityisviesteihin. Juniorityöstä voidaan varmasti keskustella täälläkin, kuten muistakin esillä olleista aiheista.

Eli olkaa nyt espoolaiset kilttejä ja menkää hakemaan ne hiihtämisvälineet, suunnistusohjeita sinne määränpäähän saatte varmasti ervalta privana. Tervetuloa kuitenkin myös jatkossakin keskustelemaan itse asioista, paskanjauhamista voitte harrastaa jossain muualla.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Flonaldo
Vielä ei minulle mennyt perille se, miten Sikakatsomo päätyi mukaan käsittelyyn tässä ketjussa.
Myönnän syyllisyyteni. Ilman mitään angsteja Daespoo onnistui aikanaan vetämään sikakatsomosta johtopäätöksiä, vaikkei koskaan ollut sitä nähnyt. Käytin esimerkkinä siitä, että sanat ja teot eivät käy yksiin. Ei kai olisi kannattanut, oltaisiin tältäkin showlta vältytty.
 
F

Flonaldo

Niin, ja draftista vielä lisää. Toivosen Hanski ja Virkin Jasu ovat korkealla listoilla, Jatkoajan artikkelissa näyttivät olivat listattuina toisen kierroksen varauksiksi. Ja tuossa toisessa artikkelissa taas PL veikkaili Hanskia jopa ykköskiekan varaukseksi.

Eli innolla tässä odotellaan jussia noiden kahden osalta, Tuuskin osalta sitten taas kauhulla. Jospa vaikka yrittäisimme HPK-toimituksen voimin saada ensi alkuviikosta molemmat nuorukaiset haastatteluun.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Liksat

Viestin lähetti tumba17
JHag: Vaikka en ole Cobol, niin sen verran noista liksoista että Jokereissa kovin maksettu liksa (tähän asti) on Racinen. Muista seuroista en tiedä, tähän voi Cobolilta tai joltain muulta löytyä tietoa.

Mitä itse muuten olen kuullut, niin Jerelle tarjottu liksa olisi tällä kaudella kolmen kovimman joukossa riippumatta siitä minkä seuran tarjouksista on kyse. Jokereista ei tarjousta Jerelle ole kai tehty tai ainakaan pyydetty, heh.

Kiitokset, olin siis oikeassa Yves Rusinan suhteen. Ja onhan se päivänselvää, että Jerelle kuuluukin tarjota SM-liigasta top 5:een kuuluvaa palkkaa. Ja Jokerit ei, sattuneesta syystä, ole mukana Jere-kuvioissa.

Jeren liksa olisi kuitenkin ollut alle Zidlickyn ensi kauden palkan, jonka yli pääsevät vain Bluesin Myllys ja Caloun tässä vaiheessa. Huomannet itsekin, mikä on outoa SM-liigassa ja palkkauksessa? Meillä puolustajat/mv:t saavat jättiliksoja, muissa liigoissa hyökkääjät ovat aina kärkipäässä. Toki SM-liigassakin hyökkääjä tienaa keskimäärin enemmän kuin pakki, mutta puolustajien/veskarien osuus tähdistä on poikkeuksellisen suuri. Rusinakin oli pakki, ihan ok, mutta ei missään tapauksessa hirmuliksansa arvoinen.

EDIT: Hyvä huomio tietäjistä, Flonaldo. Minä yritän itse ainakin luovia luotettavan yhteistyökumppanin ja asiallisen palstakirjoittajan (siis faktojen) välisessä hetteisessä suossa. Varsinkin agentit päästävät tietoja julki aina tietyistä syistä ja paras tapa lopettaa tietojen saanti itselleen, on rikkoa herrasmiessopimuksia asioiden julkistamisen suhteen. Mitä enemmän tiedät, sitä vähemmän voit siitä puhua, heh! Hauska paradoksi. Itse lätkästä on kuitenkin mielenkiintoisempaa jutella kuin pelaajasiirroista, joten palstan huhu/siirto -painotteisuus kevenee, kun kiekko putoaa jäähän syyskuussa. Senhän takia me täällä kaikki olemme, eikös vain?:D Siis jääkiekon.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Designer
No hyvinhän se meni perille! Kiesus... :rolleyes:

Joo kerkesin vastata edelliseen viestiisi ennenkuin näin tuon...Jatketaan YV:nä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nyt myönnän tehneeni pahan virheen, ensimmäinen viestini piti olla 'rahajengi', ei 'ostojengi' koska näillä on suuri ero. Olin ihan oikeasti siinä uskossa että olin näin kirjoittanut mutta pakkohan se on uskoa silmiäni että 'ostojengi' siellähän lukee.

Vaikka tarkoitukseni oli käyttää termiä 'rahajengi' niin käytin vahingossa termiä 'ostojengi' ja nyt ymmärrän tietyt reaktiot, toisaalta en ymmärrä miksi kukaan ei korjannut minua aikaisemmin koska alkaneessa keskustelussa olen koko ajan puhunut HPK:sta rahajenginä enkä missään nimessä ostojenginä.

Pahoitteluni.

Ja sanotaan nyt vielä kerran että ensimmäisen viestini tarkoitus ei missään nimessä ollut provo, lähinnä sen oli tarkoitus herättää keskustelua siitä miten HPK on noussut siihen harvojen ja valittujen joukkoon joilla on varaa maksaa uskomattomia summia Karalahden kaltaisille pelaajille.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Daespoo

Selasin juuri keskustelumme läpi ja tulin siihen tulokseen, että eipä ole syytä olla ylpeä itsestään meistä kummankaan. Kärpäsestä tehtiin härkänen, ja reippaasti. Voidaan puolestani lakaista koko roska maton alle ja sitten unohtaa se sinne.

Sivullisille en voi kun pahoitella tapahtunutta. Lähti vaan mopo käsistä, ja olen siitä pahoillani. Koitetaan jatkaa vähän fiksummalla linjalla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No enpä syytön ole minäkään. Jos täällä ei olisi tiukkoja moderaattoreita, mopo olisi jo Timbuktussa asti. Mun on vaikee välillä hillitä itteeni ;)

Hyvät juhannukset kaikille!
 

diego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruotsi
Kai tänne jo uskaltaa kirjoittaa ?
Kyllähän HPK:n pakin hankinta on ollut tosi aktiivista, eikä tarjoukset ole olleet todellakaan pienimmästä päästä, eikä pidäkään , jos todellisia huippuja halutaan. Yleensäkään markkinoilta ei puolustajia tällä hetkellä juurikaan löydy. Yksi varmuus on olemassa, eli mikäli Kakko Suomessa pelaa on joukkue Hämeenlinnasta. Kotimaassa jatkaminen on kuitenkin melko epätodennäköistä.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Se näkyy täälläkin

Uskomatonta on mielestäni se, miten joukkueen historia voi selittää täällä kaiken. Te Kerhon kannattajat olette paljon edellä meitä ja perinteikkäämpiä kuin me Bluesfanit, jotka olimme siellä divarissa kun te pelasitte tilkkutäkeissä.

Sillä varjolla mennään edelleen. Meidän ketjussa kaikki makkakeisarit, hajuton mauton ja täysin perinteetön ovat ihan ok. Täällä on liikaa kun mainitaan kerhon käyttävän rahaa tai yksi viesti no provoviesti, herättää tuollaisen naurettavan syyttelyn. Ja kuinkas sattui näköjään vielä pelikiellon. Uskomatonta. Nyt on kiva naureskella IFK-ketjussa Bluesin kausareille ja Tommyn pelikiellolle, eihän hän pääse itse tänne ollenkaan.

Olisi kiva keskustella HPK-joukkueena. Suurin haaste löytyy varmasti taas kerran, siitä miten paikata menetykset erityisesti puolustuspäässä. Kun katsoo lähtijöiden listaa siellä puolen. Ymmärtää hyvin, miksi Jerestä ollaan valmiita maksamaan suuriakin summia.
 
F

Flonaldo

Re: Se näkyy täälläkin

Kiekko-Antti: Vielä kerta kiellon päälle, niinkö? Jos sinun mielestäsi Blues-ketjussa provotaan, niin älä nyt vaan tänne siitä tule avautumaan. Eipä täällä kovin montaa pahaa sanaa itse Bluesista ole sanottu.

HPK kuitenkin on sama HPK kuin divariaikoina. Sama halli, sama nimi, samat fanit, sama johto, sama toimintatapa. Blues sen sijaan on kokenut totaalisen muutoksen. Uusi halli, uusi nimi, (osin) uudet fanit, uusi johto, uusi toimintatapa. Ehkä siinä on syy siihen, että monien muiden joukkueiden kannattajien mielestä Blues on perinteetön. Näin ei kuitenkaan minun mielestäni ole, kyllä teilläkin perinteet ovat siinä kun meilläkin, mutta se menneisyys on niin tyystin erilainen kuin nykyhetki. Luulisi, että vanhoilla faneilla on vaikeaa enää samalla tavalla samaistua Bluesiin. Ja uudet fanit eivät ole vielä ehtineet juurtua.

HPK:n puolustuksesta lähtijöitä ovat Peltonen, Sulku, Kankaanperä ja Tuomanen. Tällä hetkellä saamapuolella vastaavasti ovat Eskelinen, Immonen, Prinz sekä junioreista nousevat kaksi erittäin mielenkiintoista nimeä, Virkki ja Bolf.

Peltonen on todellinen menetys. Yksi liigan huippuja puolustavia pakkeja, liideri, uhrautuja. Sulun menetys ei ole sen kokoinen kuin miltä pistepörssissä näyttää. Hyvä pelaaja, mutta ei missään nimessä paikkaamaton. Kanki ja Tuomanen nyt sitten ovatkin jo paikattuja esim. Prinsessalla ja kellä tahansa.

Eli periaatteessa paikkaamatta on vain Peltonen tai sitten luotetaan siihen, että noista nuorukaisista nousee uusia peltosia. Ainakin Bolf ja Virkki ovat sellaisia kavereita, että voisivat ensi kaudella tehdä nousun liigajengiin. Hyvin samantyyppisiä kavereita molemmat, isokokoisia perusvarmoja pakkeja, joilla ei juuri heikkouksia ole. jonipitkäsmäisiä voisi olla aika hyvä luonnehdinta. Virkki lähtee matalalla numerolla ensi viikonlopun draftissa ja Bolf lienee ykköskiekan mies sitten seuraavana kesänä.

Eikä Immosta ja Heinoakaan ihan turhan päiten joukkueeseen hankittu. Väkeä siellä kyllä siis on aivan tarpeeksi, mutta kokemusta ja juuri Peltosen tyylistä kaveria ei. Hankinnan ei tarvitsisi olla välttämättä aivan edes Peltosen tasoinen, tyylillä on enemmänkin merkitystä. Ja tietysti, jos sieltä Karalahti tai samantasoinen kaveri tulee, niin silloin kasassa olisi huima ryhmitys. Kakkoa en välttämättä ryhmään haluaisi (ilman Tuuskin lähtöä), sillä Ekku on juuri sitä väärää tyyppiä, jota meillä on jo riittämiin (Heino, Aalto, osin Sicak).
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Okei oli siinä viestissä ehkä liikaa kertakiellon päälle meininkiä ja omaa alemmuuskompleksia. Kyse oli oikeastaan vain siitä, että on jo pidemmän aikaa ärsyttänyt se ,että aina palataan niihin Espoon kiekkokulttuurin perinteisiin. Olisi paljon mukavampi lukea rakentavaa kritiikkiä seurajohdon nykytoimista kun siitä, että jossain nostettiin jo mestaruuspyttyä kun Jere ja Juha tekivät vielä maaleja K-Espoon paidassa divarissa.

Muuten olet Flonaldo oikeassa kirjoituksessasi, mutta jo tällä palstalla on mukana paljon divarista saakka pelejä katsomassa käyneitä. Itse omistin kausikortin vasta viimeisenä divarikautena, mutta on kavereita ketkä ovat olleet Espoon kiekon takana jo alusta asti. No uusia faneja on joukkueelle varmasti tullut, toivottavasti tulisi vielä paljon lisää! Itse olen aina luullut, että muillekin joukkueille tulee uusia faneja. Jos ei niitä kerran tule, niin silloinhan jäähalleissa käyvä yleisö ja ainakin nämä fanit joutuvat tulemaan muutaman kymmenen vuoden kuluttua matseihin kepeillä ja rullaattoreilla, pitkine harmaine partoineen. Nyt vasta ymmärrän, miten radikaalisti Suomen väestörakenteen ikääntyminen tulee vaikuttamaan kiekkoyleisön ulkonäköön kaikkialla muualla paitsi Espoossa. Siellähän tulee aina riittämään, niitä nuoria lapsia ja teinifaneja katsomossa.

Itselle Espoolainen joukkue on aina Espoolainen joukkue. Kyllä siihen nimen muutokseen on täällä sopeuduttu jo aikoja sitten. Tuntuu muualla olevan vain paljon vaikeampaa kuin konsanaan Espoon vanhojen fanien joukossa.

Kirjoituksesi HPK-puolustajien tilanteesta oli hyvä. Pitää siis pitää ensi kaudella silmät tarkkana Bolfin ja Virkin suhteen. Peltonen on tosiaan ihailtava kiekkoilija asenteensa takia. Itse olen pitänyt Sulkua ehkä taitavampana, mutta Peltonen vie asenteellaan Sulusta selkeän voiton. En usko, että kukaan junnu vaikka olisi kuinka hyvä voisi Peltosta korvata. Kyllä HPK on ensi kaudellakin todella kova joukkue vaikka menetyksiäkin on. Uskon, että Kerhon pojat ovat runkosarjassa Bluesin edellä, se ei tietysti ymmärrettävästi teille vielä riitä!
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Puhuttaessa HPK-puolustuksen puutteista on Flonaldo täysin oikeilla jäljillä. Sulun ja muiden jättämät paikat on pystytty kuittaamaan nähdäkseni varsin hyvin, mutta Kimmo Peltosen uhrautuvaisuus, taistelumieliala sekä kuitenkin äärimmäisen fiksu pelaaminen on vielä korvaamatta. Tämän lisäksi puolustuksesta puuttuu ehkä hieman kiekollista taitoa tai ainakin itseluottamusta siihen kiekolliseen pelaamiseen. Sebastian Sulkua ei voi oikein millään mittarilla pitää Peltosta taitavampana, mutta Sululla oli kuitenkin kova itseluottamus myös siihen, että hän pystyy peliä rakentamaan. Jossain vaiheessa viime kaudella tuo meni kuitenkin jo hieman yli eikä hän tahtonut millään malttaa antaa sitä helpointa ja nopeinta avausta. Ainakin Vujtek jäi usein ilman kiekkoa Sulun lähtiessä kiekko lavassa nousuun lopulta vain ampuakseen sen ränniin laitureiden seisoessa jo siniviivalla. Nopeammilla ratkaisuilla(lue: pystyavaus laitaan Vujtekille) oltaisiin kauden aikana saatu lukemattomia nopeita hyökkäyksiä lisää vastustajan päätyyn. Kuitenkin siis tuota itseluottamusta ja halua kantaa kiekollistakin vastuuta täytyy puolustukseen saada lisää. Eskelisellä on varmasti yhtä hyvät taidot tähän kuin Sulullakin, mutta löytyykö henkistä valmiutta? Se nähdään sitten syksyn edetessä.

Tulevalta puolustajahankinnalta pitäisi siis edellyttää mahdollisimman paljon samoja elementtejä mitä Kimmo Peltosen pelaamisesta löytyi. Kurinalainen kiekollinen peli, johon sisältyivät myös hyvät pitkät syötöt, erinomainen puolustuspelaaminen laukausten peittämisineen sekä kyky myös fyysisiin maalinedusvääntöihin. Tämän lisäksi en malta olla huomioimatta miehen kätisyyttä. Rightin kaverina hänelle aukesi paikka myös ylivoimakuvioihin. HPK-puolustus kaipaa nähdäkseni edelleen mieluiten rightin puolelta ampuvaa puolustajaa. Tosin voi olla, että tästä joudutaan kuitenkin tässä vaiheessa jo tinkimään. HPK:n kannalta olisi tietenkin parasta, jos tämä puolustajavalinta voitaisiin tehdä minkä tahansa maan kansalaisten joukosta. Suomalaisia Kimmo Peltosen korvaavia pelaajia kun ei yksinkertaisesti ole(pl. Karalahti). Erik Kakon kohdalla olen myös samoilla linjoilla Flonaldon kanssa. Kakko ei ole sen tyyppinen pelaaja, joka täyttäisi Peltosen ruudun. Voi kuitenkin olla, että HPK joutuu tekemään rajujakin kompromisseja uuden puolustajahankinnan kohdalla. Tällöin toivon seurajohdon kallistuvan sitten mieluummin mahdollisimman hyvään kiekolliseen peliin kykenevään kaveriin, sillä tuosta meidän tämänhetkisestä materiaalista löytyy nähdäkseni pelaajia, joilla on kehittyessään kyvyt nimenomaan vahvaan oman alueen pelaamiseen(Printz, Mäkelä, Bolf ja Virkki). Kiekolliseen pelaamiseen sm-liigatasolla tuosta porukasta ei ensi kaudeksi taida löytyä vahvistusta. Immonenkin lienee vielä raakile niin suuriin saappaisiin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hiukan Bluesista vielä

Anteeksi heti alkuun, että tänne vielä aiheesta kirjoitan, mutta kun Flonaldo tässä ketjussa asiasta mainitsi, niin katson tarpeelliseksi antaa vielä lyhyen vastauksen omalta kannaltani.

Eli tuosta seuran imagon muuttumisesta. Itse kävin katsomassa Kiekko-Espoon pelejä jo divarissa, ja liiganoususta alkaen omistin kausikortin. Vaikka Matinkylän halli onkin jo legendaarinen ja niin päin pois, tuskin kukaan espoolainen fani toivoi, etteikö uutta hallia olisi rakennettu. Kun sitten hallin rakentamispäätös vihdoin tehtiin, oli fiilis todella hyvä, ei siinä käynyt mielessä että "nyt meidän seura muuttuu, perinteet katoaa" tai jotain muuta.

Suurempi muutos oli kuitenkin edessä, seuran nimikin muuttui. Tiesin, että seuran johdossa oli halukkuutta nimenmuutokseen jo ensimmäisestä liigakaudesta lähtien, Kiekko-Espoo kun nyt ei ole visuaalisesti eikä kielellisesti kovinkaan upea ilmestys. Uudesta nimestä tottakai oltiin montaa mieltä, ja osittain ehkäpä edelleen, mutta väitän ainakin espoolaisten tottuneen Blues-nimeen viimeistään toisella tai kolmannella kaudella, joka uuden nimen alla pelattiin. Itselleni seura on ollut jo pitkään Blues, ei käy vanha K-Espoo -nimi edes koskaan mielessäkään. Ja näin jälkeenpäin täytyy sanoa, että vaikka englanninkielisen nimen käyttäminen tietyllä tapaa on typerää, on Blues noin kiljoona kertaa parempi nimi joukkueelle kuin Kiekko-Espoo.

Täytyy lisäksi muistaa, että seuran nimi muuttui vuotta ennenkuin Salonoja koko härdellin osti. Hallia taas ruvettiin rakentamaan hiukan ennen kuin nimi muuttui. Ulkopuolisesta saattaa näin vuosien vieriessä tuntua, että nämä kaikki muutokset tapahtuivat samaan aikaan, ja että muutos olisi ollut jotenkin äkillinen ja dramaattinen. Näin ei kuitenkaan espoolaisesta näkökulmasta katsottuna ollut. Uudet, nuoremmat fanit eivät valitettavasti pääse koskaan kokemaan sitä 'tiivistä' Matinkylän tunnelmaa, mutta ei se heidän arvoansa seuralle pienennä. Hienoa vaan jos uusia faneja tulee. Silti vanhat ovat pysyneet, nimenvaihdoksesta ja muusta huolimatta.
 

X

Jäsen
SPEKULAATIOT VOI LOPETTAA!!!

JERE JATKAA URAANSA AINAKIN VUODEN NASHVILLESSÄ (VARMA TIETO), MUTTA KATSOTAAN VUODEN PÄÄSTÄ UUDESTAAN, TOD.NÄKÖISESTI JERE NÄHDÄÄN RITARI-PAIDASSA, MIKÄLI PALAA EUROOPPAAN.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: SPEKULAATIOT VOI LOPETTAA!!!

Viestin lähetti X
JERE JATKAA URAANSA AINAKIN VUODEN NASHVILLESSÄ (VARMA TIETO), MUTTA KATSOTAAN VUODEN PÄÄSTÄ UUDESTAAN, TOD.NÄKÖISESTI JERE NÄHDÄÄN RITARI-PAIDASSA, MIKÄLI PALAA EUROOPPAAN.

Hieno avaus. Onnittelen! Haluatko jakaa kanssani mihin moinen 'tieto' perustuu?
 

JanJ

Jäsen
Re: SPEKULAATIOT VOI LOPETTAA!!!

Viestin lähetti X
JERE JATKAA URAANSA AINAKIN VUODEN NASHVILLESSÄ

Otappas nyt Caps Lock pois päältä.

Jere jatkaa uraansa ehkä Nashvillessä, mutta silti mitä todennäköisimmin allekirjoittaa jo ennen kauden alkua sopimuksen jonkun liigaseuran kanssa.
Kuten teki Sami Helenius 3 vuotta sitten.
Sami teki 3 vuoden sopimuksen Jokerien kanssa,
mutta joka kesä hän Suomessa hetken oltuaan palasi NHL:ään.
Mikäli ei olisi palannut, olisi seura ollut Jokerit.
Nyt Samilla on uusi sopimus Jokereihin, ja Virmanen toivoi että joko nyt mies pysyisi Suomessa, kun on ehditty jo muulle joukkueellekin esitellä.

samasta on Jeren kohdalla kysymys.
Jere tekee jonnekin seuraan (ilmeisesti IFK) sopimuksen, kesto 4 vuotta. Sitten vaan katsotaan, montako vuotta siitä toteutuu.
Ehkä ensi kausi menee vielä Nashvillessa, mutta sitten seuraava kausi kyllä jo IFK:ssa. Ellei sitten tule jo kesken kauden takaisin.
Ja jos tulee, kyse ei ole pelitaidoista. Sen varmaan jo kaikki ymmärtävät.
 

I Saunamäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, AIK
Pelitaidoistahan se nimenomaan on kiinni. Ei Jere tietääkseni ole NHL:ssä päässyt läheskään samaan vauhtiin pisteissä mitattuna kuin vaikkapa maajoukkueessa. Tietysti peliaika vaikuttaa/on vaikuttanut, mutta eikös niitä minuutteja nyt loppukaudesta tullut n. 20 per matsi. Missä maalit? Missä pisteet?
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti I Saunamäki
Missä maalit? Missä pisteet?
Niilläkö mittaat?
Eikös Jeren avut ole jossain muualla?
Alivoimapelissä, fyysisyydessä, oman pään pitämisessä.
Euroopan kaukaloissa on lupa tehdä pisteitäkin, mutta NHL:ssä on eri jätkät siihen hommaan. Jere hoitaa oman roolinsa erinomaisesti NHL:ssä, kaukalon ulkopuolelle pitää kurkistaa jos haluaa tietää missä viihdytään ja missä ei.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Maalit ja pisteet eivät tosiaan ole kaikkien pakkien homma. Joistain pakeista voi yhtä hyvin kysyä, että missä taklaukset? Nääsvillessä tänä keväänä pelatessaan Jere ylsi koko NHL:n taklaustilastojen kärkeen mitatattaessa taklauksia/ottelu. Kova saavutus. Joulutauolla eräs toinen suomalainen oli syksyn perusteella kolmen taklaavimman pelaajan joukossa NHL:ssä. Nimittäin J.Ruutu.

Eri jätkillä eri hommat. Ja juurikin noin, kuten JanJ totesi sopimustekniikasta. Heleniuksen kolmevuotinenhan meni tänä keväänä poikki - ja heti sen JÄLKEEN mies tuleekin Jokereihin:D Loogista, eikö totta?

Onko Hämeenlinnan guruilla uutta tuntumaa H.Hyvösen peluutuksesta ensi kaudella? Monethan muistavat miehen kyvyt myös pakkina HIFKistä keväältä -01. Joten. Olisiko siinä vähän funtsittu tätäkin puolta (liittyen Tuulolaan), kun Hannes hommattiin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös