Olinko mä eri pelissä kun Jalonen kehui nippuaan? Eka erä ja reilu toistakin oli kotijoukkueelta aika ponnetonta. Ei mitään tolkkua tai järjen hiventäkään. Ja jumankeka Jokerit voitti JOKAISEN aloituksen aina 55. minuutille asti!!! Mutta "Hyvälle joukkueelle hävittiin" -Jaa, no ei sitten mitään. OK, hieno homma. Häviäminen on KIVAA! Voi jösses, koutsi joka on tyytyväinen tuommoiseen soheltamiseen "kun kerran vastassa on hyvä joukkue" ja "ihan hyvin pelattiin" ei ikinä voita mitään.
Eikä pelin viihdearvo mitenkään erikoinen ollut. Pääasiassa sitomista ja vääntöä kulmissa. Ylivoimat molemmilla perheestä ja vähän maaleja. Jantusen häkki oli kuitenkin ihan hieno, Väiskin OK. Voittomaali korpeaa rotan lailla. Hilden olisi saanut irtokiekon, mutta pääti laittaa liinat kiinni ja ihastella kun Pakaslahti laittaa kiekon rysään. Ylipäätään HPK-Jokerit pelien vaisuimmasta päästä. Ja kai nyt Thomasille tulee torjuntoja kun Ritarit laukoo nollakulmasta. Johtuen ehkä siitä ettei paremmille paikoille päästy. Kuinka monta selvää maalintekopaikkaa HPK:lla oli? Viisi? Oli siinä pari yläputkea yms. liruja, paremmalla munkilla olisi se toinenkin tullut. Mutta mielestäni Jokerit ansaitsi voittonsa.
Ylipäätään HPK:n hyökkäsypeli tuntuu oleva menossa tuohon "Roiskaisu maalille, sohitaan silmät kiinni sisään" linjalle. Play Offit kai mielessä. Epäilyttää vaan kun tuo hyökkäyskalusto on enemmän tyyppiä vauhtia ja käsiä kuin vääntöä ja voimaa.
Yleensä en noista tappeluista perusta, mutta jos kerran Tomek lähtee haastamaan niin on se aika säälittävää kääntää heti selkänsä. Aikuisten oikeasti. Näin ainakin mä sen näen. Olin hyvällä paikalla joten näin matsin hyvin. Kun Tomek haastoi ja Mc vastasi välittömästi ja kävi päälle, Tomekilla loppui usko heti alkuunsa. Sen näki jo valmiiksi että nyt saa Tomek kyytiä. Sinänsä vituttaa, jos Mc ei olisi tehnyt aloitetta, homma olisi mennyt tunnusteluksi. Jos on kanttia kerran purra, pitäisi myös niellä. Että semmoista meidän kivikovassa SM-Liigassa
Ja Eskelisen jäähy tuli oikein. Kyynärpäällä osui kupoliin, Ok, mutta ennemmin se meni niinpäin että Pakaslahti törmäsi pää edellä Eskeliseen. Huonoa säkää ja olis se Pakaslahtikin voinut kyllä olla ruoro suorana. Samainen kyyristely harmitti muuten aika hyvästi pelaavassa Brian Campbellissa.