HPK - HIFK to 2.3.2006

  • 57 295
  • 321
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Vuokralainen kirjoitti:
Rönn oli heikohko. Pikkuhiljaa itseäni alkaa vituttamaan sikakatsomon meuhkaaminen joka kerta, kun Kerholainen kaatuu tms.Välillä jopa hävettää. Kannustetaan ja vittuillaan vastustajille, mutta ei mennä tähän kaatuminen=jäähy juttuun.

Juu, samaa mieltä. Luulin hetken olevani Nordiksella, niin pienestä mölinä alkoi! Sikis ei ollut kovin tasokas tänään, ainoastaan väräjävällä äänellä mylvitty "JUMALAUTA, RÖNNI!!! MÄ REVIN SUN PÄÄS IRTI!!!" irrotti naurunpyrskähdyksen. Varmaan kiva olla tuomari.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Jos yrittäisi itse jääkiekko-ottelustakin jotain muistella:

- Wiikman ei todellakaan vakuuttanut. Kaksi byyriä erien ekoista vedoista ja muutenkin vähän niin ja näin. Rännikiekkojen katkaiseminen ei onnistu kovemmista vedoista kuin noin yksi kymmenestä. Rankkarissa ei tullut yhtään vastaan. Reflekseihin luotti, mutta Salonen helpotti vetämällä pohjat tämän kauden rankkariyrityksissä. Kolmannessa erässä oli kyllä paskat housussa koko ajan, mutta hyvin pakit siivosivat maalin edustaa, eikä hyviltä paikoilta juuri vetoja tullut.

- Rönn oli aivan jäätävän paska. Nollatoleranssista oli taas astuttu monta askelta vanhaan, vaikka välillä kurkittiin uuteen. HIFK:n eka maali, tuomarivirhe. Schnabbi estää kakkosen arvoisesti kerholaista, joka kaatuu, tuloksena ylivoimahyökkäys. Kerhon eka maali, tuomarivirhe. Kerhon aloittajaa oli jo kerran vaihdettu ja Keikka(?) pilkki todella selvästi, eikös näistä kakkonen pitäisi antaa? HIFK:n vaihtopenkki protestoi ymmärrettävän paljon.
Salmelaisen ulosajo meni oikein, sen verran se sitä kerjäsi. Tämän jälkeen alkoi sitten järjetön jäähyjen tasoittelu aka nollatoleranssin moikkaus. Rankkari täällä onkin jo käsitelty, tuomarivirhe sekin. Hyl-lyl-le.

- Kerhon nelosketju oli tikissä. Pesupallo-Pehukin pysyi pystyssä ja sai jopa kiekon kanssa vähän jotain aikaan. Ehdottomasti Kerhon paras kenttä tänään. Onneksi Wirtanen-Sailio duolla on sopparit. Vieläkin naurattaa JP Jalon tiistainen kommentti, että Kerho säästelee parhaita kun pojat päästetään pelaamaan alivoimaa.

- Voutilainen oli aika yössä, kuten koko ykkönen. Melkein päästäisin Lappalaisen takaisin neloseen, joka olisi siinä kokoonpanossa Kerhon nykyinen ykkönen.

- Leinolla on sellainen asenne, että huonommille ei syötetä ja nyt kun Janis&Jani ovat vempassa, niin yksin kuskailuksihan se menee. On äijällä kuitenkin ihan uskomaton tasapaino ja kädet. Voi kun se latvia poeka saataisiin vielä kehiin..

- Schnabbi oli erikoistarkkailussa, ja vähemmillä miinuksillä pääsi kuin viimeksi, jolloin taisi olla viiden Kerho-maalin aikana kehissä. Nytkin toki katseli yhden läheltä ja toisen boksista. Varsinkin junnukenttä vei miestä kuin pässiä narussa. Onneksi raatiin oli nimetty legendaarinen "jääkiekkopersoona", niin saatiin palkintojen jaossakin naurut kahden tähden kohdalla :)

- Turbo-Pasi teki maalin ja ajoi Hauhtosen kerran puolen kentän vauhdilla. Tuossa ajelussa Pasi oli kai itse jo varma, että jäähy napsahti, koska vapaaksi jäänyt kiekko ei kiinnostanut yhtään.
Hauhtosella on muuten melko Ottomainen tapa kääntää selkä joka kerta, kun vastustaja tulee taklaamaan. Onneksi tässä tapauksessa Pasi tuli laidan suuntaisesti takaa, jolloin selän kääntö ei tuottanut halvaantumista.

- HIFK:sta erottui Petrell, jonka pelistä diggaan itse erittäin paljon. Vähän sellainen Sailio pari kokoa isompana painoksena.

- Jos ei vakuuttanut Wiikman, niin ei sitä tehnyt HIFK:nkaan Rämö. Aika pahasti pomputti välillä. Väittäisin, että molemmilla istui astetta kovammat kaverit tänään penkillä.

edit. nyt kun katselin noita maaleja KerhoNetistä, niin en olekaan enää niin varma, oliko Kerholta vaihdettu aloittajaa ennen ekaa maalia. Jaska ja Pasi kun niitä harvemmin ottavat. Joka tapauksessa Keikka nyt ainakin olisi pitänyt vaihtaa. Jotenkin jäi vain sellainen mielikuva ja HIFK:n penkin äänekäs protestointikin siihen viittasi. Juomapullo sai Sheddenin toimesta aika kyytiä, eikä kaukana ollut, että Hesus Laineen otsaakin olisi tikkailtu.

edit 2. "Pelibussi pitäisi siirtää ja sammuttaa, ettei tule lisää sakkoja" <- Mielestäni vähän turha kuitti kuuluttajalta.
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tuo Salmelaisen tempaus oli hieman yliampuva. Harmillista myös että roskis osui "omaan". Olisi nyt edes osunut johonkin kerholaiseen. Veikkaan että Salmelainen saa 10 matsia pelikieltoa.
 

M10

Jäsen
Kiitos tuuskille peliraportista. Oli jo aikakin, että joku kirjoitti itse ottelusta jotain. Taitaa tämä Kerhon trendi vain jatkua; hyviä joukkueita vastaan pelataan omalla tasolla ja heikkoja vastaan heidän tasolla.

En malta odottaa, että Sprukts tulee takaisin. Sillä hetkellä tuosta kakkosketjusta tulee taas vaarallinen. Mutta mitä pitäisi tehdä ykköselle, että siitä tulisi edes näennäisesti vaarallinen ketju? Lappalainenkaan ei ilmeisesti sovi siihen.

Louhi-Voutilainen-Laine?
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Greffin kirjoitti:
Ei voi mitään, mutta ei tähän viittaavaakaan ole mielestäni Tonyssa tällä kaudella nähty, joten hieman voidaan miettiä mistä pinnan palaminen johtui.
Ei ollakkaan nähty. Paitsi että kun olin edellisessä HPK-HIFK matsissa niin Tony kävi jo silloinkin todella kuumana. Mutta roskikseja ei lennellyt.
Se on yksi asia jonka muistan siitä pelistä, tosin HIFKn esitys silloin oli todella surkeaa.

Tuomittava teko, toivottavasti jää viimeiseksi tempaukseksi.
 

Hetfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sakot ja HIFK

Jos tämä tapaus olisi tapahtunut Stadin hallissa ja riehujana olisi ollut ihan kuka vaan muista liigajoukkueiden pelaajista, olisi liiga langettamassa HIFK:lle sakkoja. Ihan vaan siksi, että pelaajien käytävillä liikkuu asiaankuulumatonta porukkaa...

En nähnyt tapausta, mistä Salmelainen kimpaantui, mutta kovasti hän näytti keihästämisen merkkejä dumarille. Siis ennen kuin hihat paloi.
 

mukava valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuukka Mäntylä
isopahapuuma kirjoitti:
Kylläpä ihmeen paljon"jortsun"poikia on ihmettelemässä Stadilaisen ylilyöntiä,katseet vissiin käännetty jo ensi kauteen,kun ei pysytä omissa otteluketjuissa vikisemässä.Sattuu ja tapahtuu,paitsi tepsin peleissä.

Saakos "Kahvakorven pojat" kirjoittaa "toisten" ketjuun?
Itse olen ainakin mielenkiinnolla lueskellut tätä ketjua tuon nimenomaisen episodin takia. Olen nähnyt hyviä ja huonoja kannanottoja tapaukseen liittyen. Itsekään en ymmärrä liigan parhaan pelaajan totaalista vintin pimenemistä, enkä kyllä kaikkia niitäkään perusteita millä hänen tekojaan puolustellaan. Vähiten kuitenkin ymmärrän sitä, miksi asiaan ei saisi ottaa kantaa muut kuin HPK:n ja HIFK:n kannattajat, kuten isopahapuuma antaa ymmärtää. Onhan tässä kuitenkin kyse sm-liigasta ja tätä palstaa käsittääkseni kaikkein aktiivisin kiekkoyleisö innokkaasti seuraa ja tapahtumiin oman näkökulmansa antaa.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viteota tarjolla

Salmelainen vs. roskis -episodin tarjoaa meille http://pelimies.pp.fi/ . Siellä on tarjolla Urheiluruudun, Maikkarin ja Nelosen pätkät tapauksesta.

Eiköhän se keskustelu tästä vielä kiihdy...
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
kone82 kirjoitti:
Salmelainen vs. roskis -episodin tarjoaa meille http://pelimies.pp.fi/ . Siellä on tarjolla Urheiluruudun, Maikkarin ja Nelosen pätkät tapauksesta.

Eiköhän se keskustelu tästä vielä kiihdy...
Kiitos videosta.Vähän rajummalta näytti kun se aluksi kuullosti. Voi Tony mikä sinulle tuli?
Jos nyt jonkun pienen positiivisen jutun nostaa esin, pienen. Bussikuski antoi anteeksi ja Tony heti huomasi että nyt meni liian pitkälle.Toivottavasti otti opikseen.
Jatkorangaistuksia odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tästä täytyy tulla runkkarin loppuun asti pelikieltoa, täytyy siellä kentällä ( ja sen ulkopuolella ) jotkut rajat olla mitä saa tehdä ja mitä ei. Nythän ei ollut kysymys kuin Salmelaisen mielestä väärin vihelletystä jäähystä, niitähän nyt tulee joka pelissä useitakin. Entäs sitten kun tulee väärin hylättyjä/hyväksyttyjä maaleja tms. Ja tälle "mikäliepuumalle", tämä on keskustelupalsta, tänne voi kirjoittaa aivan kuka hyvänsä tarvitsematta lupaa kysyä sinulta tai keneltäkään muultakaan.
 

mir

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse ainakin epäilen kyseessä olleen Sheddenin käskytys. Kuulin vähän juttua, että roskis olisi ollut ennen peliä Sheddenin edessä, osittain jopa väärällä puolella käytävää.

Näin Shedden varmaan käskikin hoidella sen roskiksen kun näki Salmelaisen olevan sopivassa tilassa.
 
K

kiwipilot

RoopeS kirjoitti:
Tässä on nyt maailman tyhmintä oikeuslogiikkaa. Sen mukaan jokainen pienikin tapaus kadulla voisi tulkita taponyritykseksi. Onneksi suomen laki ei tunne käsitettä "olisi voinut tapahtua mitä vaan". Eli jos minä huudan suutuispäissäni kadulla stadissa "V*''U" isoilla kirjaimilla, ja joku vanhempi rouva kävelee samalla ohi, niin minua syytettäisiin taponyrityksestä, koska vanha rouva olisi voinut saada sydänkohtauksen. Huoh!

Ihankos tosissasi vertaat jotain kadulla vitun huutelua roskapöntöllä heittelyyn? Aika ontuva logiikka. Ihan oikeutettua jossitella; mitä jos roskis todella olisi kolahtanut jotain 10-vuotiasta kiekkojunnua kaaliin? Ja turha sanoa että "no kun ei osunut". Pro-kiekkoilijan ei kuulu kilahdella tuolla tavoin, ei todellakaan. Vaikka miten pinna palaisi. Ja vaikka kohteena olisi oma dösäkuski.
 

RCY#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Dallas Stars, Habs, Liverpool, Suomi
Olipahan paskainen homma Hifk:n joukkueelle loppukauden osalta. Salmelaista olis tarvittu taistelussa kakkospaikasta, joten nyt on jonkun muun hoidettava kiekon laittaminen nuottaan. Tosi huono hetki Tonylle, koska tuskin oli ensimmäinen kerta, kun ensimmäistä rikettä ei vihelletä/nähdä ja sitten kostoisku huomataan. Tiedän, että hermo palaa, mutta rajansa kaikella. Joukkue tästä kärsi ja tulee loppukauden olemaan tiukilla, kun paras pelaaja hölmöili noin totaalisesti. Rangaistus tulee olemaan 5 - 7 peliä, niin luulen. Kotietu pleijareihin on lähellä, jos ei täydellistä katastrofia tapahdu. Toivotaan bussikuskille pikaista paranemista.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
RoopeS kirjoitti:
Eli jos minä huudan suutuispäissäni kadulla stadissa "V*''U" isoilla kirjaimilla, ja joku vanhempi rouva kävelee samalla ohi, niin minua syytettäisiin taponyrityksestä

....

Veikkaan, että Muukkonen katselee videoita, ja myös haastattelee sekä Rönniä, otteluvalvojaa, että erityisesti Salmelaista asian tiimoilta. Tässä tapauksessa ei Muukkonen hotki pelikieltoja noin vaan. Salmelaisen imago on sentään erilainen kuin Lostedtin, Nielikäisen, Nickersonin tms.


Noniin, kuten joku jo ehti kuittaamaankin tuohon ensimmaiseen; et voi olla tosissasi. Vaikka ymmarrankin, etta haluaisit kovasti puolustaa suosikkiasi (tuttu tilanne myos porilaisille..), niin noin pahasti ei kannata ampua yli.

Tarkoitatko tuolla toisella sita, etta pelaajan maineen tulisi vaikuttaa tuomioon seurauksista riippumatta? Eli jos nyt vaikka Rinkelinmaella tutuksi tullut, ylla mainitsemasi Nickerson olisi viskonut samaisella tynnyrilla bussikuskia kalloon, niin tapaus olisi torkeampi? Tottakai Muukkosen tulee selvittaa tilanne mahdollisimman hyvin, jotta voidaan langettaa asianmukainen tuomio. Pelaajan nimella tahan prosessiin ei ole - ei ainakaan pitaisi olla - mitaan vaikutusta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Lööppikamaksihan tuo meni kuvien kera ja kun tietää miten SM-liiga yrittää aina pitää huolta julkisuuskuvastaan niin on selvää jo nyt että pitkä pelikielto tulossa. No, sitä täytyy niittää mitä kylvää.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Vaikka Tonya saa yleensä hakata ja koukkia aika surutta, niin hermon on kestettävä, oli sitten tuomari vaikka kuinka kuutamolla pelistä. Itse en olisi viitsinyt riehua tuomaria kohtaan, vaan olisin hakenut Laamasen ja tiputtanut sen, siitä saisi 1-2 ottelua ja se siitä. Ehkä tämä tekee vain Tonylle hyvää ja jatkopeleissä sitten on entistä parempi Salmelainen. Oma arvaukseni on kolme ottelua ja ehkä jokin rahallinen muistutus päälle, sentään HIFK:n pelaaja kyseessä, yli sen menevät rangaistukset ovat sitten jo selkeää HIFK-lisää.
 

bizkit78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Ei jumalauta, jos tosta jotain tulee ni mun mielestä sakoilla pitäisi selvitä. Tottakai joku raja pitää olla siinäkin, että mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Ilmeisesti kyseessä oli keihästys Salmelaista kohtaa, mitä Dumari ei nähnyt tai halunnut nähdä. Kyseinen tuomari ei kai kovin korkealle ole muutenkaan rankattu Salmelaisen papereissa. No, toivottavasti herra isoherra ymmärtää myös sen, että kyseessä oli vahinko. Jos tosta tulee enemmän kuin 3 peliä kieltoa ni sitten aletaan kyllä kaivelemaan vastaavanlaisia tapauksia missä kamat on lennelly pitkin hallia..myös muissa seuroissa!
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mir kirjoitti:
Itse ainakin epäilen kyseessä olleen Sheddenin käskytys. Kuulin vähän juttua, että roskis olisi ollut ennen peliä Sheddenin edessä, osittain jopa väärällä puolella käytävää.

Näin Shedden varmaan käskikin hoidella sen roskiksen kun näki Salmelaisen olevan sopivassa tilassa.

Mir on asian ytimessä. Turku-tv:n nauhoista paljastuu Sheddenin käheällä äänellä toistama rip that fucking arena off...Ja Tony aloittaa roskiksesta. Veri on puhunut - viekää Tony saunan taakse ja suorittakaa niskalaukaus. Antero Mertaranta kurinpitoelimeen!

Ps. Toki tuomitsen Salmelaisen käytöksen vastuuttomana ja lisäsanktiota pitääkin tulla, mutta toivon sen jäävän n. 2 peliin mitä tulee roskisinsidenttiin. Tony kuitenkin yritti olla vain sikamaisempi kuin sikakatsomo.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
A - P kirjoitti:
Kyllä tästä täytyy tulla runkkarin loppuun asti pelikieltoa, täytyy siellä kentällä ( ja sen ulkopuolella ) jotkut rajat olla mitä saa tehdä ja mitä ei. Nythän ei ollut kysymys kuin Salmelaisen mielestä väärin vihelletystä jäähystä, niitähän nyt tulee joka pelissä useitakin. Entäs sitten kun tulee väärin hylättyjä/hyväksyttyjä maaleja tms. Ja tälle "mikäliepuumalle", tämä on keskustelupalsta, tänne voi kirjoittaa aivan kuka hyvänsä tarvitsematta lupaa kysyä sinulta tai keneltäkään muultakaan.

Niin, eihän omiesi otteissa olekaan mitään kirjoiteltavaa, totaalisen HMV-porukka.

Tony saa penaltia, toivottavasti ei enempää kuin pari - kolme matsia. Enemmän olisi mun mielestäni ylilyönti Muukkoselta. Olisi vaan Tony jättänyt sen roskiksen heittämättä, kun edessä on vielä tärkeitä matseja runkosarjassa.
 
Viimeksi muokattu:

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
bizkit78 kirjoitti:
Ilmeisesti kyseessä oli keihästys Salmelaista kohtaa, mitä Dumari ei nähnyt tai halunnut nähdä.

Varmaan monta muutakin pelaaja on kohdeltu epäoikeunmukaisesti sm-liigassa, jopa tälläkin kierroksella, mutta kuinka moni veti tommoset kiukkuraivarit? Ei se tee Salmelaisen tekoa yhtään miedommaksi jotta tuomari on paska eikä se nyt ainakaan tuomarin vika ole jotta bussikuskilla on otsa auki.

Suurin osa punaisten fanilasienkin takaa on myöntänyt teon järjettömyyden, mutta osa vaan vetää paksumpia laseja silmille. Ei siinä ole mitään hävettävää tunnustaa jotta omatkin osavaat kämmätä.

Sunnuntai
 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
Offtopicia, Hesarin mukaan joukkueen huoltaja toimi episodin jälkeen bussikuskina. Toivottavasti oli ammattikortti bussin kuljettamiseen...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ja viimeistään tämä episodi varmisti sen, että HIFK:n kulmakivi, Tony Salmelainen, on vastustajien entistä tehokkaamman kuumentamisen alla. Nyt kun on huomattu Tonyn olevan hermojensa puolesta "tavallinen kuolevainen" ja varmasti vastustaja tekee kaikkensa saadaakseen Tonyn pois pelistä. Huonoon paikkaan tuli tämä flippaaminen Tonyn osalta. Neljä ottelua mun veikkaus ja itkut olemattomasta "HIFK-lisästä" alkakoot.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Hölmö temppu Salmelaiselta, mutta juttu tuntuu saavan jo nyt liialliset mittasuhteet. IL otsikoi tapausta, niin kuin joku olisi tapettu.

No, poliisi oli jo kuulustellut Salmelaista tapauksen johdosta ja lisää täältä .
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Kyllähän tuollainen on, olipa etukäteen tapahtunut mitä vaan, erittäin tuomittavaa. Salmelaisesta ei kyllä olisi ikinä uskonut tuollaiseen hiiltymiseen, ei sitten millään.

Veikkaan, että runkosarjan loppuun asti tulee pelikielto, OR + dyykkiksen lento. Vakavasta asiastahan tuollaisessa on kysymys. Eipähän voi ainakaan ennakkotapauksen taakse piiloutua Muukkonen, koska sitä ei ole.
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
bizkit78 kirjoitti:
Jos tosta tulee enemmän kuin 3 peliä kieltoa ni sitten aletaan kyllä kaivelemaan vastaavanlaisia tapauksia missä kamat on lennelly pitkin hallia..myös muissa seuroissa!
Aina vaan ei murru sivulliselta nenä, eikä hampaat katkeile.

MTV3.fi: "Alustavien tietojen mukaan linja-autonkuljettajalta murtui nenä ja kaksi hammasta katkesi.

Poliisi on kuulustellut Kanta-Hämeen keskussairaalaan toimitettua kuljettajaa. Salmelaista ei ole vielä kuulusteltu. Hänen kuulustelunsa tapahtuu lähipäivinä Salmelaisen kotipaikkakunnalla."

Seurausten takia taitaa tulla poliisilta pakollinen sakko. Itse siis olen sillä kannalla, että 2-3 peliä penaltyä kiekosta. Poliisi käsittelyltä ei vaan nyt taideta välttyä, vaikka omaan mieheen osuikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös