Homous ja jääkiekko!

  • 70 832
  • 457

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikä on se kohta jossa kerron että he eivät voisi tulla minun joukkueseen jos olisin valmentajana? Tässä kiteytyy aika hienosti miten nykypäivänä sairaalla tavalla asiat käännetään. Eli minun todellinen aito pitkä kokemus jääkiekon parista on todiste siitä että en pidä homoista?

Suoria lainauksia:

-Olen ollut jääkiekon kanssa tekemisissä eri rooleissa noin 30 vuotta.
-Homoihin en ole törmännyt ja en edes kuullut huhuja.
-Jääkiekko "kenttä" ei ole se missä homoista kannattaa sen enempää jauhaa.
-Jokainen lajia tunteva tietää että lajin pareihin ei eksy kovin helpolla heitä, lajin luonteesta johtuen.
-Se että löytyy yksi homo ja ehkä vielä 5 vuoden sisään toinenkin ei ole mikään palkitsemisen aihe sinällään.

Tervetuloa vaan kaikille homoille lajin pariin!
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Samassa kategoriassa aletaan olla niiden feministien kanssa, jotka kovaan ääneen kuuluttaa naisen oikeutta omaan kehoonsa. Kunhan eivät vaan myy sitä setämiehille vaikka haluaisivat ja olisivat sen kanssa sinut. Se kun ei taas näiden maailmankatsomukseen sovi.
Eli otat tietyn seksinegatiivisen feministiryhmän esimerkiksi keskusteluun johon se ei sinällään kuulu? Kuinka paljon näitä on ja ovatko he päättämässä mistä asioista? Ketkä feministit ovat kieltämässä prostituution/seksityön? Tiedän näitä olevan olemassa, mutta en keskity heidän kommentteihinsa tai näkemyksiinsä sen tarkemmin tässä yhteydessä.
Ja joo, sitä ahdasmielistä heteroakin pitäisi kuunnella. Oikeaa suvaitsevaisuutta olisi ottaa kaikki huomioon.
Eli kun puhutaan esimerkiksi homojen oikeuksista minun pitää ottaa huomioon myös sen henkilön mielipide, jonka mukaan homous on synti Jumalaa vastaan ja homot pitää kivittää hengiltä? Tai, että homous on länsimaalaista rappiota ja tämän takia pitäisi tappaa/laittaa mielisairaalaan? Tai että homoja ei saa päästää armeijaan, koska se tuhoaa moraalin rintamalla jotenkin mystisesti? Kaikki mielipiteet ja näkemykset eivät vaan ole samanarvoisia. Erittäin suuri osa mielipiteistä on täyttä paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Sanoisin, että olet aivan varmasti täysin väärässä ja tämän tietää jopa Raimo Summanen. Kannattaisi ymmärtää, että et voi tunnistaa suurinta osaa homoista tai lesboista mitenkään.

Summanen Iltasanomissa:

Summanen valmensi Puhakkaa kahteen otteeseen: ensin tämän ollessa 15-vuotias juniori ja toisen kerran Puhakan toiseksi viimeisellä kaudella 2016–17 Espoo Unitedin valmennustiimin jäsenenä.

– Koko valmennus tiesi Puhakan seksuaali-identiteetin ja uskoakseni suurin osa pelaajistakin. Asia oli arkipäiväinen. Puhakasta juteltiin valmennuksessa pelaajana samoin kuin muistakin. Jos joukkueeseen, yleisellä tasolla, on osunut vaikka lääke-, huume- alkoholi- tai uhkapeliongelmaisia nuoria, tai vaikka rikollisia, niin se on hiukkasen isompi juttu kuin jonkun arkipäiväinen seksuaali-identiteetti.

Summanen korostaa arvostavansa suuresti Puhakkaa ja tämän rohkeutta asiassaan.

Summanen sanoo pitävänsä ”äärimmäisen todennäköisenä”, että on valmentanut useita muitakin homoseksuaalisia pelaajia kuin Janne Puhakkaa – ja uskoo pelanneensakin useiden kanssa peräti 16 aktiivikautensa aikana.
Summanen pitää todennäköisenä. Summanen ei tossa jutussa TIEDÄ yhtään mitään muuta kuin Puhakan. Varmasti suomesta löytyy jokunen homokiekkoilija, mutta onko asia nyt silti kovin iso? Siitä olen pomminvarma että mistään isosta määrästä ei puhuta. Toivottavasti nämä muutamat yksilöt saavat yhtä hyväksyvän kohtelun kuin Puhakka.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Eiköhän anneta jo olla. Uskon että tästä saataisiin varmaan 50 viestin vääntö mutta en nyt jaksa. Pidetään mielipiteemme.

Joo, kyllähän se käy. Ei tässä minulla mitään sen kummempia intohimoja kyseessä omalta osalta ole ja ihan oikeasti vain mielenkiinnosta kysyin. Tosin oletinkin, että keskustelu päättyy, yleensä uskovaisten suosimaan, pulu ja shakkilauta-perääntymiseen. Se on aivan fine. Harmittelen sitä ja tätä ehkä vähän turhan ärhäkkää vastaustani.

Sinusta lätkä lajina kiehtoo juuri homoja ja minä en siihen usko.

Meinasin myös kirjoittaa, että laitatko viestieni top-5 maininnat tästä, mutta sitten muistin kirjoittaneeni vain yhden viestin, jossa ei mainittu mitään tämän kaltaista. Eikä siinäkään mitään, jokainen hahmottaa todellisuuden omalla tavallaan ja ihmismieli on arvoituksellinen.

Aikaisemmassa viestissäni kysyttiin siis kainosti ja ihan aidolla mielenkiinnolla:

Jokainen lajia tunteva tietää että lajin pareihin ei eksy kovin helpolla heitä, lajin luonteesta johtuen.

Homot on mulle ihan siinä missä muutkin ihmiset mutta heitä ei ole tämän lajin parissa.

eli

a) mikä lajin luonteesta tekee sellaisen, että homoseksuaali ei jääkiekon pariin kovin helposti eksy ja

b) mistä kumpuaa tuo absoluuttinen varmuus?

Ja joo, on käynyt selville, että olet toiminut vuosikausia lajin parissa ja siitä hattua päästä. Juuri siksi sinulla varmasti olisikin jotain lisäinformaatiota väittämiisi. Harmi, että jätät salatun tiedon itsellesin etkä hyödytä sillä kiekkoyhteisö.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Summanen pitää todennäköisenä. Summanen ei tossa jutussa TIEDÄ yhtään mitään muuta kuin Puhakan. Varmasti suomesta löytyy jokunen homokiekkoilija, mutta onko asia nyt silti kovin iso? Siitä olen pomminvarma että mistään isosta määrästä ei puhuta. Toivottavasti nämä muutamat yksilöt saavat yhtä hyväksyvän kohtelun kuin Puhakka.
Edes Raimo Summanen ei ole niin tyhmä, että kertoisi näiden ei-julkisessa tiedossa olevien henkilöiden nimiä lehdessä.

Raimo Summanen ja myös Alpo Suhonen osoittavat, että olet täysin väärässä.

Alpo Suhonen sanoo Iltalehdessä näin:

- "Kun joku väittää, ettei homoseksuaalisia kiekkoilijoita ole olemassa, se ei tietenkään pidä paikkaansa"
- mutta on siinä totuuttakin. Nimittäin jos nuorena, puberteetin jälkeen pelaat kiekkoa ja tiedostat, että seksuaalisuutesi on erilainen kuin pelikavereilla, se on johtanut siihen, että suurin osa (homoseksuaaleista kiekkoilijoista) on lopettanut.

Näin arvioi Alpo Suhonen, kaiken kiekkomaailmassa nähnyt ja kokenut ajattelija.
– Jääkiekko on itse aiheuttanut sen, että moni on lopettanut nuorena. Varmaan tämä koskee muitakin lajeja, varsinkin palloilulajeja.

Suhosen näkemys on jääkiekkoa kohtaan todella raaka.

Iso kysymys: kuinka paljon lahjakkuuksia laji on hukannut? Vielä isompi kysymys: kuinka moni seksuaalivähemmistön edustaja on tullut loukatuksi lajiin pesiytyneen kulttuurin takia?
– Totta kai nuori valitse sellaisen lajin, jossa on hyväksytty ja kunnioitettu, Suhonen painottaa.
– Seksuaalisuus on ihmisen intiimein ja herkin alue. Sen takia hylätyksi tuleminen on ihmisen olemassaololle raskas isku.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Suoria lainauksia:

-Olen ollut jääkiekon kanssa tekemisissä eri rooleissa noin 30 vuotta.
-Homoihin en ole törmännyt ja en edes kuullut huhuja.
-Jääkiekko "kenttä" ei ole se missä homoista kannattaa sen enempää jauhaa.
-Jokainen lajia tunteva tietää että lajin pareihin ei eksy kovin helpolla heitä, lajin luonteesta johtuen.
-Se että löytyy yksi homo ja ehkä vielä 5 vuoden sisään toinenkin ei ole mikään palkitsemisen aihe sinällään.

Tervetuloa vaan kaikille homoille lajin pariin!
Et ole tosissasi? 2 ekaa on faktoja, en voi niitä muuttaa miksikään. Kolmas lainaus taas on itsestäänselvää. Se että löytyy yksittäinen homo ei tee sitä että jääkiekko ja homous olisi ison keskustelun paikka varsinkin kun mitään syrjintää ei ole tapahtunut. Jos juttelen laji-ihmisten kanssa niin 4 lainaus tulee selväksi. 5 lainaus on arvaus minulta, eli en usko että homoja tulee pahemmin esiin nytkään, koska heitä on niin vähän lajin parissa. Ja se että on homo niin en todella siitä palkitse mutten myöskään arvostele. Jos nyt valmentaisin/pelaisin niin tervetuloa vaan joukkueeseen, jos muuten sopii joukkueeseen! Joten lopetatko jo syyttämästä minua homovastaiseksi, kiitos.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai sinä arvon @Kolmosketjun laituri ymmärrät, että se, että et ole oman kokemuksesi mukaan ole 30 vuoden aikana "törmännyt homoihin", ei kerro mitään siitä, että oletko oikeasti kohdannut tuon 30 vuoden aikana homoseksuaalista jääkiekkolijaa tai lajin parissa toiminutta henkilöä? Et vain ole kohdannut yhtään julkisesti homoseksuaalista henkilöä, mutta voin luvata sinulle, että heitäkin on sinun ympärilläsi ollut – eivät vain julkisesti.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Edes Raimo Summanen ei ole niin tyhmä, että kertoisi näiden ei-julkisessa tiedossa olevien henkilöiden nimiä lehdessä.

Raimo Summanen ja myös Alpo Suhonen osoittavat, että olet täysin väärässä.

Alpo Suhonen sanoo Iltalehdessä näin:

- "Kun joku väittää, ettei homoseksuaalisia kiekkoilijoita ole olemassa, se ei tietenkään pidä paikkaansa"
- mutta on siinä totuuttakin. Nimittäin jos nuorena, puberteetin jälkeen pelaat kiekkoa ja tiedostat, että seksuaalisuutesi on erilainen kuin pelikavereilla, se on johtanut siihen, että suurin osa (homoseksuaaleista kiekkoilijoista) on lopettanut.

Näin arvioi Alpo Suhonen, kaiken kiekkomaailmassa nähnyt ja kokenut ajattelija.
– Jääkiekko on itse aiheuttanut sen, että moni on lopettanut nuorena. Varmaan tämä koskee muitakin lajeja, varsinkin palloilulajeja.

Suhosen näkemys on jääkiekkoa kohtaan todella raaka.

Iso kysymys: kuinka paljon lahjakkuuksia laji on hukannut? Vielä isompi kysymys: kuinka moni seksuaalivähemmistön edustaja on tullut loukatuksi lajiin pesiytyneen kulttuurin takia?
– Totta kai nuori valitse sellaisen lajin, jossa on hyväksytty ja kunnioitettu, Suhonen painottaa.
– Seksuaalisuus on ihmisen intiimein ja herkin alue. Sen takia hylätyksi tuleminen on ihmisen olemassaololle raskas isku.

Juuri näin. Eli voi johtua juuri tuosta miksi homoja ei ole kiekon parissa ja se on sääli tietenkin. Se vaan että miten Raimo ja Alpo nyt OSOITTAVAT minun olevan väärässä? Miten omat kokemukset voivat olla vääriä?
 

theZ

Jäsen
Eli otat tietyn seksinegatiivisen feministiryhmän esimerkiksi keskusteluun johon se ei sinällään kuulu? Kuinka paljon näitä on ja ovatko he päättämässä mistä asioista? Ketkä feministit ovat kieltämässä prostituution/seksityön? Tiedän näitä olevan olemassa, mutta en keskity heidän kommentteihinsa tai näkemyksiinsä sen tarkemmin tässä yhteydessä.
Lihavoituna kysymykseesi vastaus. En sanonut että he ovat mikään enemmistö ja vallassa oleva ryhmä. Se miksi otin heidät mukaan tähän keskusteluun johtui siitä, että tässä keskustelussa aletaan osittain olla siinä pisteessä, että ihmiset peräänkuuluttaa jonkun vähemmistön oikeuksia suvaitsevaisuuden nimissä ja samalla polkee toisen sinänsä viattoman ihmisryhmän oikeuksia alas. Ei se ole niiden ahdistuvien ihmisten tai homofobiasta kärsivien vika, että he ovat kasvaneet yhteiskunnassa noiden arvojen pohjalta. Siltä pohjalta on täysin naurettavaa esittää suvaitsevaista jos ei kykene ymmärtämään tuota ja joukkolynkataan ihmiset tuolta pohjalta. Voisin taas vetää lisää naurettavia esimerkkejä vaikka ryssittelystä. Vanhoilta ihmisiltä se hyväksytään ihan samoilla perusteilla. Homofobiaa ei kuitenkaan vaan kaikki vedetään samaan lynkkauskoriin riippumatta ihmisten taustoista. Vedetään vielä maahanmuuttokeskustelukin mukaan. Pakolaisia pitäisi ymmärtää yms heidän taustojensa perusteella. Niin pitäisi, silti porukka kitisee hyvin ristiriitaisesti ihan puhtaasti omien ahdasmielisten näkemystensä pohjalta jostain muka suvaitsevaisuudesta. Kovin suvaitsevaisia ovat tosiaan siltä osin mikä omaan arvomaailmaansa sopii.


Eli kun puhutaan esimerkiksi homojen oikeuksista minun pitää ottaa huomioon myös sen henkilön mielipide, jonka mukaan homous on synti Jumalaa vastaan ja homot pitää kivittää hengiltä? Tai, että homous on länsimaalaista rappiota ja tämän takia pitäisi tappaa/laittaa mielisairaalaan? Tai että homoja ei saa päästää armeijaan, koska se tuhoaa moraalin rintamalla jotenkin mystisesti? Kaikki mielipiteet ja näkemykset eivät vaan ole samanarvoisia. Erittäin suuri osa mielipiteistä on täyttä paskaa.
Pitäisi ottaa. Näitä ihmisiä on aivan valtavasti joiden mielestä homous on synti Jumalaa vastaan. En kehtaisi mainostaa itseäni suvaitsevaisena jos en pystyisi ottamaan heidän mielipiteitään vastaan mitenkään. Ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta heilläkin on ihan vastaava oikeus mielipiteeseensä. Moraalista voisi puhua jossain muussa ketjussa, mutta ei oikean ja väärän olemassaoloa voi mitenkään todistaa. Se on hyvä lähtökohta suvaitsevaisuutta ajatellenkin. Eivät ihmiset ole oikeassa tai väärässä. Oikea ja väärä ovat kärjistetysti enemmistön mielipide asioista. Ei teknisesti suoraan enemmistön, mutta ehkä se on sillä termillä helpompi hahmottaa. Kun enemmistön ajatukset muuttuvat, niin muuttuu sekin mikä on oikein tai väärin. Niin on jo käynyt homoseksuaalisuuden kohdalla. Se on nykyään "oikein" ja vähemmistössä ja lynkkauksen kohteeksi joutuvatkin enää länsimaissa lähinnä ne, jotka ovat edelleen eri mieltä. "Kaikki mielipiteet ja näkemykset eivät vaan ole samanarvoisia." Kutsun näitä ihmisiä ahdasmielisiksi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kai sinä arvon @Kolmosketjun laituri ymmärrät, että se, että et ole oman kokemuksesi mukaan ole 30 vuoden aikana "törmännyt homoihin", ei kerro mitään siitä, että oletko oikeasti kohdannut tuon 30 vuoden aikana homoseksuaalista jääkiekkolijaa tai lajin parissa toiminutta henkilöä? Et vain ole kohdannut yhtään julkisesti homoseksuaalista henkilöä, mutta voin luvata sinulle, että heitäkin on sinun ympärilläsi ollut – eivät vain julkisesti.
Ymmärrän toki, mutta miksi se on sinulle ja monille muille niin helvetin tärkeää pitää yllä sitä mahdollisuutta että heitä olisi runsaastikin jääkiekon parissa? Ja jos sinun lupauksesi perustuu johonkin faktaan niin sitten on ainakin jokunen homo lisää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kai sinä arvon @Kolmosketjun laituri ymmärrät, että se, että et ole oman kokemuksesi mukaan ole 30 vuoden aikana "törmännyt homoihin", ei kerro mitään siitä, että oletko oikeasti kohdannut tuon 30 vuoden aikana homoseksuaalista jääkiekkolijaa tai lajin parissa toiminutta henkilöä? Et vain ole kohdannut yhtään julkisesti homoseksuaalista henkilöä, mutta voin luvata sinulle, että heitäkin on sinun ympärilläsi ollut – eivät vain julkisesti.

Tätä minäkin olen yrittänyt monessa yhteydessä kertoa. Viimeksi nimimerkille @Kolmosketjun laituri. Kiva että joku muukin sen huomaa ja ymmärtää.

Jos Juha Miedolta kysyttäisiin, niin homoseksuaalisia ihmisiä ei olisi olemassa. Siksi koska hän ei näe, tajua tai halua nähdä. Mutta ei se häivytä niitä ihmisiä olemattomiin.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän toki, mutta miksi se on sinulle ja monille muille niin helvetin tärkeää pitää yllä sitä mahdollisuutta että heitä olisi runsaastikin jääkiekon parissa? Ja jos sinun lupauksesi perustuu johonkin faktaan niin sitten on ainakin jokunen homo lisää.
Ei se minulle mitenkään "helvetin tärkeää" ole, mutta tuo sinun ns. absoluuttisen totuuden julistaminen, joka sitten kuitenkin on vailla faktaa, vähän häiritsee. Se, että et olisi 30 vuoden aikana ollut lajin parissa tekemisissä yhdenkään homoseksuaalin kanssa kun vastaisi todennäköisyydeltään luultavasti kahtena peräkkäisenä viikonloppuna loton päävoiton voittamista. Eli peräänkuulutan vain vähän realismia kirjoituksiisi, mitenkään kokemuksiasi kuitenkaan vähättelemättä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tätä minäkin olen yrittänyt monessa yhteydessä kertoa. Viimeksi nimimerkille @Kolmosketjun laituri. Kiva että joku muukin sen huomaa ja ymmärtää.

Jos Juha Miedolta kysyttäisiin, niin homoseksuaalisia ihmisiä ei olisi olemassa. Siksi koska hän ei näe, tajua tai halua nähdä. Mutta ei se häivytä niitä ihmisiä olemattomiin.
Kertokaa nyt sitten joku fakta mikä kertoisi että homoja on enemmänkin jääkiekon parissa. Huomaan teiltä vain olettamuksia ja minun kokemusten aliarvioimista. Mitä faktoja teillä on itsellänne jotka osittaisivat minun eläneen "silmät ummessa" yli 30 vuotta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kertokaa nyt sitten joku fakta mikä kertoisi että homoja on enemmänkin jääkiekon parissa. Huomaan teiltä vain olettamuksia ja minun kokemusten aliarvioimista. Mitä faktoja teillä on itsellänne jotka osittaisivat minun eläneen "silmät ummessa" yli 30 vuotta.

Se, että sinun olisi pitänyt 30 vuoden aikana heihin tilastollisestikin törmätä. Mutta et ole omasta mielestäsi törmännyt, ja se kokemus voi olla ihan vilpitön. Mutta se ei johdu siitä, ettei näitä ihmisiä olisi ollut. Se johtuu siitä, että aiheesta ei ole lätkäpiireissä puhuttu, koska asianosaiset eivät ole uskaltaneet.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tätä minäkin olen yrittänyt monessa yhteydessä kertoa. Viimeksi nimimerkille @Kolmosketjun laituri. Kiva että joku muukin sen huomaa ja ymmärtää.

Jos Juha Miedolta kysyttäisiin, niin homoseksuaalisia ihmisiä ei olisi olemassa. Siksi koska hän ei näe, tajua tai halua nähdä. Mutta ei se häivytä niitä ihmisiä olemattomiin.
Sinulla ei itseasiassa ollut muuta agendaa kuin puristaa minusta homovastainen ihminen vaikka väkisin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sinulla ei itseasiassa ollut muuta agendaa kuin puristaa minusta homovastainen ihminen vaikka väkisin.

Minun agendani on oikeudenmukaisuus ja tasa-arvoisuus. Joskus se vaatii sitä, että yritetään avata muidenkin silmiä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Se, että sinun olisi pitänyt 30 vuoden aikana heihin tilastollisestikin törmätä. Mutta et ole omasta mielestäsi törmännyt, ja se kokemus voi olla ihan vilpitön. Mutta se ei johdu siitä, ettei näitä ihmisiä olisi ollut. Se johtuu siitä, että aiheesta ei ole lätkäpiireissä puhuttu, koska asianosaiset eivät ole uskaltaneet.
Tilastotiedettä? Mistä oot napannu tilastot? Jos yhteiskunnassa on x määrä homoja niin se ei tarkoita että jonkun lajin parissa heitä olisi saman verran. Tuoko oli sinun faktasi? Ja mitä tulee tuohon mahdollisen homoilun salaamiseen niin sehän on taas vain sinun ajatusleikkiä, eikö niin?
Miksi naiskiekossa törmäsin heihin paljonkin vaikka olin vain marginaalisen vähän heidän kanssaan tekemisissä, mutta poikien/miesten kanssa en kertakaaan?
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Kertokaa nyt sitten joku fakta mikä kertoisi että homoja on enemmänkin jääkiekon parissa. Huomaan teiltä vain olettamuksia ja minun kokemusten aliarvioimista. Mitä faktoja teillä on itsellänne jotka osittaisivat minun eläneen "silmät ummessa" yli 30 vuotta.
Heitetään alakantin arvio, että 3% ihmisistä on homoseksuaaleja. Arvioidaan, että kohtaat keskimäärin 2 uutta ihmistä joka kerta kun olet jäähallilla, ja näitä päiviä on 200 vuodessa. Kohtaat siis vuodessa jäähallilla 400 uutta ihmistä. Olet ollut 30 vuotta jääkiekon kanssa tekemisissä, eli olet kohdannut hyvin hätäiseltä arviolta tänä aikana 12000 uutta ihmistä jäähallilla ollessasi. Jos 3% ihmisistä on homoja, keskimääräisesti olisit kohdannut noiden 12000 ihmisen joukosta 360 homoseksuaalia.

Vaikka nuo arviot olisivatkin reilusti yläkanttiin, niin mikä on todennäköisyys sille, ettet olisi jäähalilla "törmännyt yhteenkään homoseksuaaliin"?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tilastotiedettä? Mistä oot napannu tilastot? Jos yhteiskunnassa on x määrä homoja niin se ei tarkoita että jonkun lajin parissa heitä olisi saman verran. Tuoko oli sinun faktasi? Ja mitä tulee tuohon mahdollisen homoilun salaamiseen niin sehän on taas vain sinun ajatusleikkiä, eikö niin?
Miksi naiskiekossa törmäsin heihin paljonkin vaikka olin vain marginaalisen vähän heidän kanssaan tekemisissä, mutta poikien/miesten kanssa en kertakaaan?

Hyvä, että naiskiekossa olet pitänyt silmäsi auki. Olisinkin suuresti ihmetellyt, jos et olisi naiskiekossa lesboihin törmännyt. Mutta siellä onkin luultavasti paljon helpompaa olla lesbo jääkiekkoilija kuin miesten puolella homo jääkiekkoilija. Ja näihin jälkimmäisiin et ole kuulemma törmännyt. Se voi olla ihan tottakin, mutta ei se johdu siitä, ettei heitä olisi ollut. Sitä tässä on yritetty selittää. He ovat olleet tiukasti kaapissa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onneksi maailma muuttuu, ja toivottavasti tässäkin käy kuten vasenkätisyydelle on käynyt, eli asiasta on tullut ihan normaali juttu.
Tästä vaan tuli mieleen, että omien kokemuksieni mukaan näin tulee käymään. Ei tiedä vielä koska, mutta joskus. Itse kun edustan tätä nuorta sukupolvea, niin voin sanoa, ettei nykynuoria oikein "kiinnosta" onko joku homo vai ei. Ihmiset saa olla sellaisia, kuin ne haluaa, eikä se meitä muita mitenkään häiritse. Minunkin todella pienessä lukiossa oli yksi homoseksuaali, mutta ei se mitenkään erottunut joukosta. Kaikki hyväksyy sen ja sillä selvä. Toki enhän mä tunne, kuin pienen osan Suomen nuorisosta, mutta väitän sen olevan muuallakin näin. Ja varmasti joukkoon mahtuu näitä nuoria, jotka eivät hyväksy kaikkia ihmisiä sellaisina, kuin ne on. Väittäisin kuitenkin, että nämä ovat aika harvassa.

Mutta siis tää koko teksti oli vähän offtopiccia, kun ei liittynyt jääkiekkoon mitenkään, kunhan kerroin.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi naiskiekossa törmäsin heihin paljonkin vaikka olin vain marginaalisen vähän heidän kanssaan tekemisissä, mutta poikien/miesten kanssa en kertakaaan?
En ole @nummenkallio mutta eikö tämä nyt ole ihan itsestään selvää? Siksi, että naiskiekon parissa seksuaalisen vähemmistön edustajat ovat yleisempiä ja sitä myöten paljon "hyväksyttävämpiä" ihmisten silmissä. Mutta ei se poista sitä, että siellä miesten/poikien peleissäkin niitä vähemmistön edustajia löytyy. Ei toki varmasti yhtä paljon kuin naisten/tyttöjen peleissä, mutta kuitenkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: theZ
Suosikkijoukkue
Ässät
Heitetään alakantin arvio, että 3% ihmisistä on homoseksuaaleja. Arvioidaan, että kohtaat keskimäärin 2 uutta ihmistä joka kerta kun olet jäähallilla, ja näitä päiviä on 200 vuodessa. Kohtaat siis vuodessa jäähallilla 400 uutta ihmistä. Olet ollut 30 vuotta jääkiekon kanssa tekemisissä, eli olet kohdannut hyvin hätäiseltä arviolta tänä aikana 12000 uutta ihmistä jäähallilla ollessasi. Jos 3% ihmisistä on homoja, keskimääräisesti olisit kohdannut noiden 12000 ihmisen joukosta 360 homoseksuaalia.

Vaikka nuo arviot olisivatkin reilusti yläkanttiin, niin mikä on todennäköisyys sille, ettet olisi jäähalilla "törmännyt yhteenkään homoseksuaaliin"?
No sinä et kyllä ole lajin parissa toiminut näköjään. Miksi ihmeessä tapaisin joka kerta hallilla 2 uutta ihmistä? Samat 30-50 ihmistä siellä aina kauden kerrallaan oli joka päivä ja muutamia uusia tuttavuuksia tuli sitten kauden aikana. 400 uutta ihmistä kauden aikana, hohhoijaa... Puhun nyt niistä ihmisistä jotka oikeasti opin/opettelin tuntemaan kunnolla. Ja niissä keskusteluissa mentiin aika syvällekin. Koskaan en törmänyt epäilykseen homoseksuaalisesta ihmisestä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole @nummenkallio mutta eikö tämä nyt ole ihan itsestään selvää? Siksi, että naiskiekon parissa seksuaalisen vähemmistön edustajat ovat yleisempiä ja sitä myöten paljon "hyväksyttävämpiä" ihmisten silmissä. Mutta ei se poista sitä, että siellä miesten/poikien peleissäkin niitä vähemmistön edustajia löytyy. Ei toki varmasti yhtä paljon kuin naisten/tyttöjen peleissä, mutta kuitenkin.
Noniin tätä odotinkin jo. Eli se "lajin luonne" sieltä aletaan vastapuoleltakin pikkuhiljaa hyväksymään. Näinhän se menee.... kiitos!
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Koskaan en törmänyt epäilykseen homoseksuaalisesta ihmisestä.

Mitkä on ne asiat, jotka olisivat saaneet sinut epäilemään, että kyseessä on homoseksuaali?

Ihan vaan faktatietona toisesta kontaktilajista, eli jenkkifudiksesta; 6 entistä NFL-pelaajaa on tullut ulos kaapista uran päättymisen jälkeen. Mutta jefu onkin varmaan enemmän homoille soveltuva laji...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös