Nuo edellä mainitut mielipiteet on juuri se syy, miksi useat (useimmat?) pysyvät kaapissa. Ei siinä mitään, jos joku haluaa pysyä kaapissa, niin siitä vaan.
Yhden henkilökohtaisen jutun tässä nyt kerron (tästä on yli 20v aikaa), joten eiköhän voi jo kertoa: aikoinaan oli B-junnuissa yksi jengikaveri, joka, jostain syystä tajusi että taidan olla enemmän poikiin kallellaan (ei ollut väärässä) ja yritti jossain määrin lähestyä myös sillä saralla. Mä olin silloin niin pihalla itseni kanssa etten itse edes tiennyt olenko lintu vai kala ja siihen lätkäkulttuuri vielä päälle niin en mitenkään osannut suhtautua ”oikein”. Muutaman hämmentävän tilanteen jälkeen homma jäi silleensä ja mä lopetin. Muut asiat veivät voiton ja ei se pelaaminenkaan ollut sillä tasolla että ylöspäin oltaisiin menty – tai olisi, mutta motivaatio loppui ja duunin määrä olisi pitänyt olla ihan eri tasolla.
Lyhyt stoori lyhyemmäksi: kävi sitten niin, että kyseinen nuori mies jatkoi ja tyttöystäväkin tuli kehiin mukaan (yksi monista). Lopputulos oli se, että veti itsensä ilman turvavyötä sillan tukirakenteisiin ja se oli sitten se siinä. Jälkeenpäin kuulin tältä tyttöystävältä ettei tämä nuori mies oikein tiennyt missä mennään ja kuka on – yksi syy oli nimenomaan mahdollinen homous. Kukaan ei tiedä mikä se lopullinen syy oli, mutta vahva epäilys oli ja on edelleen. Hän jos olisi ihan rauhassa saanut olla oma itsensä, kuka tietää missä nyt oltaisiin.